• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות סקירה: לגלות את אברון - Exploring Eberron

"לגלות את אברון" הוא ספר הרחבה במצב קצת מוזר. מצד אחד – הוא לא ספר רשמי של חברת מכשפי החוף; מצד שני – כתב אותו Keith Baker עצמו, היוצר של עולם המערכה.

המטרה המוצהרת של הספר היא לצלול אל אותם המקומות בעולם המערכה, שלא זכו להתייחסות משמעותית לא בתוכן למהדורה 3.5, לא למהדורה 4 ולא למהדורה 5 – אזורים שלא נחקרו קודם. לכן, למרות שהמכאניקה בספר היא למהדורה החמישית של מבוכים ודרקונים, עיקר התוכן הוא בניית עולם והיסטוריה – רשומון שמתאים לכל מהדורה.


להמשך קריאה.
 
נשמע ספר מעניין ומאוד ממוקד למי שמאוד אוהב את ה lore של העולם או מנחה שמריץ משחק ורוצה עוד תוכן.
זו בחירה מעניינת להתמקד באזורים הפחות נפוצים במקום לרענן ולעדכן את התוכן שהופיע בספרי מערכה קודמים.
 
אני חושב שזו הבחירה הנכונה, כי הספרים של מהדורה 3.5 היו מאוד מקיפים, הם עדיין זמינים לרכישה (דרך DM's Guild) ועיקר התוכן בהם ממילא היה פלאפ ועם יחסית מעט מכאניקה. היו שינויים בעולם המערכה וכמה רטקונים בין המהדורות, אבל הם לא מאוד משמעותיים והם קיבלו כבר תיקון בספר עולם המערכה של 5: הקטינו את קנה המידה של המפות, הוסיפו שיקוצים מתחת למאחזי מרור, הפכו את "הדם של וול" לדת ניטרלית והבהירו טוב יותר שמצופה מהמנחה לעשות שינויים ושכל הידע הסודי הוא בגדר שמועות או המלצות.
 
מאוד אהבתי לשמוע שהספר מציע "קאנון חלופי", בכללי- היחס של קית' בייקר לקאנון הוא מאוד מרענן וכיף לראות.

לא הרחבת הרבה על המכאניקה בספר, שמעתי מהרבה אנשים שהיא לא מאוזנת- מה אתה חושב עליה?
 
לאחד מהנתיבים של הארטיפיסר יש יכולת שלא ברורה לי ואני לא מאשר אותה (מקבל תוסף מצטבר החל מ-1+ ועד 3+ לגלגולי ההתקפה עם לחשונים וזריקות ההצלה נגד הלחשונים שלו) ולגנולים יש נתוני גזע קצת משעממים, אבל כל היתר נראה ממש סבבה. כשקראתי את הנתיב החדש לדרואיד חשבתי שאולי הוא טיפה חזק מדי, אבל אז הסתכלתי שוב על נתיב הירח מהספר לשחקן ונזכרתי כמה שבור הוא ולא רואה ממטר את הדרואיד המחושל.

יש ביקורות ספיציפיות יותר שראית על המכאניקה?
 
אה, הנזיר נראה סבבה לגמרי. הוא בעקרון מוכוון כהמלצה לנזירים מגזעים מסוימים בלבד, אבל זו לא דרישת קדם. אתה יכול להיות גם נזיר בן-מחצית שלמד להצמיח טפרים, במקום נזיר בן-פרא שלמד לשנות צורה טוב יותר.

הקטע העיקרי שלו זה להלביש סוגי נזק אחרים על ההתקפות ללא נשק ולעשות דברים כמו להאריך את ההישג או להגביר את ההגנה שלו באמצעות ניצול נקודות צ'י. הוא לא מרגיש מוגזם ביחס לנתיב הצללים לצורך העניין.
 
חזרה
Top