• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • הרישום המוקדם לדרקוניקון 2022 נפתח!
    ההתרגשות בשיאה, וההרשמה המוקדמת למשחקים והפעילויות בדרקוניקון 2022 יוצאת לדרך הקדימו להרשם כי המשחקים מתמלאים מהר קישור להרשמה המוקדמת דרקוניקון, 25-26 אוגוסט, דן פנורמה תל אביב

מהדורה 5 סיוע בכתיבת קמפיין

Eviatar

פונדקאי מהשורה
בוקר טוב לכולם וחג קסום!

אני מנחה קבוצה נחמדה של שחקנים די מתחילים במו"ד 5 (Paladin, Rouge, Ranger) בדרגה 3 בעולם שאני כתבתי. הקמפיין התחיל עם משלחת מלכותית בה הם ליוו חוקר בעל משימה לא ידועה להם, הגיעו לאי ולאחר כמה התרחשויות הגיעו למישור מקביל (שהם לא יודעים שהזמן בו עובר בקצב אחר ממישור הבית שלהם). השחקנים לא יודעים שהחוקר מצא מה שחיפש ושהעולם המוכר להם מהבית השתנה לחלוטין. כרגע הדמויות נמצאות בשליחותו של וויזארד כלשהו שאמר שיסייע להן לחזור הביתה והן מנסות להשיג דמעות חד קרן. בשלב הזה הדמויות פוגשות קבוצה של באד גאייז והן חוברות יחד כדי לסיים את המשימה. הדמויות לא יודעות שהקבוצה הזאת משרתת מסדר שמטרתו להפיל את הציוויליזציה והאלים בעולם הבית של הדמויות.

הבעיה שלי היא מה קורה אחרי. הוויזארד הסביר לשחקנים שהחפץ הקסום שהם מחפשים מורכב בעצם מ2 חפצים נפרדים ושהחיבור ביניהם נעשה ע"י דמעות חד קרן. בהנחה שהדמויות לא ימותו עד השגת הדמעות של חד הקרן, אני לא יודע איך להמשיך. אני רוצה להוציא קצת את הדמויות מהמבוך ולתת להן להסתובב בעוד מקומות.

כמה נקודות:
1. יש לי כמה רעיונות לקרבות בצורה מעניינת (באזור מגנטי, על עמודי סלע וכו'), אני רק מחפש איך לשלב אותם.
2. לדמויות עדיין אין חפצי קסם, אני מתלבט אם לתת להן.
3. אפשר לשלב גם אתגרים פוליטיים, תעלומות כלשהן וכו'.

בקיצור, אני ממש אשמח לכמה רעיונות שיוציאו אותי ממחסום הכתיבה שהגעתי אליו. תודה.
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
1: כדי לפתוח את הפורטל הביתה, האשף צריך מרכיבים ללחש, שנמצאים באזורים ה(מגנטיים/עמודי סלע/לבה/אגם ענקי עם bullywugs), החבורה והוא הולכים לשם כדי למצוא את המרכיבים הללו, את חלקם הם צריכים להוציא מהגופות של המפלצות, אחרים נמצאים שם אבל המפלצות שומרות על הטריטוריה שלהן ולא יתנו לדמויות לעבור בלי קרב.

2: לדעתי זה לא רעיון רע. הקונצנזוס הוא על חפץ קסום לא נפוץ (uncommon) אחד פר דמות ברמה 1-5 לחבורה של 4 שחקנים. יש כמה חפצים מגניבים כאלו, למשל:

Amulet of the Devout +1: חפץ קדוש שנותן לכוהן/פלאדין +1 לגלגולי התקפה של לחשים ושימוש נוסף בתיעול קדושה. כמובן שיש לו גרסאות של +2 ו+3, אבל גם ה+1 מאוד, מאוד שימושי.
Stone of Good Luck/Cloak of Protection: בונוס קטן לדרג"ש וגלגולי הצלה תמיד בא בטוב.
Slumbering Scaled Ornament: יתרון בגלגולי הצלה נגד הקסמה ופחד וכדי לסיים אפקטים כאלו. די שימושי.
Serpent Scale Armour: שריון קשקשים שנותן לך להשתמש ביותר מרק +2 תוסף זריזות לדרג"ש, ולא נותן לך חסרון בבדיקות התגנבות. הסייר יאהב את זה.
Cap of Water Breathing: די שימושי

אם אלו לא ממש מתאימים לך, תחשוב על לחש שימושי כמו הגנה מרשע וטוב או מגן, ותיצור חפץ שנותן לדמות להשתמש בו פעם ביום.

העניין הוא איך הן ימצאו את החפצים הללו. יכול להיות שלbullywugs יש אוצרות או סתם חפצי קסם שהם מתייחסים אליהם באותה צורה כמו שאר הרפש והזבל שהם משתמשים בו? או שהיו/יש בעולם הזה עוד אנשים שמתו והשאירו את החפצים אחריהם? נגיד, אם הפלאדין יפגוש רוח של פלאדין לשעבר של האל שלו שייתן לו את הAmulet of the Devout זה יכול להיות מגניב.

3: הדמויות אולי לא תקועות בעולם הזה לבד? המפלצות יסכימו לעזור להן, בתמורה לפתירת קונפליקטים שיש להן עם מפלצות אחרות? יש עוד חבורות הרפתקנים שנלחמות על משאבים כמו אוכל/מקומות מנוחה בטוחים/משאבים אחרים בעולם הזה?
 

The oldman

The Rainbow Archmage
צוות הפורום
הבסיס שרשמת נשמע טוב, אני יוצא מנקודת הנחה שאין לך מבנה למערכה כולה, אני צודק?

השאלה גם מאוד תלויה ברצון של השחקנים להשפיע על העלילה - כלומר האם הם מביאים רעיונות לשולחן מה הדמויות שלהם רוצות לעשות ורקע מתאים.
בגדול, אם כן - אפשר לזרום עם המחשבות שלהם ולתרגם את זה לדברים במשחק, וכמובן להפתיע אותם.
אם לא, אתה יכול לכתוב סקיצה של כמה הרפתקאות ברצף שמהוות את המערכה כולה ואז להוביל את השחקנים בכיוון - זה נקרא הסללה ויש כאלו שלא אוהבים את זה אבל מנסיוני יש קבוצות שזה עובד היטב.
הנה גם קישור לכמה זרעי עלילה להשראה:

לבסוף אתה תמיד יכול גם להשתמש בהרפתקאות מוכנות. יש מערכות שלמות ויש גם הרפתקאות קצרות, חלקן מגיעות כמוצר עצמאי וחלקן כאוסף הרפקתאות.
 

Hugh

פונדקאי ותיק
נשמע שדווקא יש לך אחלה רעיונות להיתקלויות מעניינות. מה שבעיקר קופץ לי לעין זה:
משלחת מלכותית בה הם ליוו חוקר בעל משימה לא ידועה להם
שחקנים לא יודעים שהחוקר מצא מה שחיפש ושהעולם המוכר להם מהבית השתנה לחלוטין
הדמויות לא יודעות שהקבוצה הזאת משרתת מסדר שמטרתו להפיל את הציוויליזציה והאלים בעולם הבית של הדמויות.
נראה שיש לך יופי של פערי ידע לגשר עליהם. מה המשימה של החוקר? מהו המסדר הזה של הקבוצה היריבה?
אני בטוח שהשחקנים סקרנים לגבי הרבה דברים ושלך יש סיפור מסגרת בראש אז תתחיל לגלות עוד פרטים לשחקנים במהלך הדרך.
לאתר את החפצים והחד קרן זה אחלה כמניע לפעולה מה לעשות כרגע, אבל זה רק חלק מהסיפור. למה המלך שלח אותם לכאן? את מי או מה הם אמורים לעצור? ומה המיסתורין שעומד מאחורי הכל זה חשוב יותר.
 

Eviatar

פונדקאי מהשורה
1: כדי לפתוח את הפורטל הביתה, האשף צריך מרכיבים ללחש, שנמצאים באזורים ה(מגנטיים/עמודי סלע/לבה/אגם ענקי עם bullywugs), החבורה והוא הולכים לשם כדי למצוא את המרכיבים הללו, את חלקם הם צריכים להוציא מהגופות של המפלצות, אחרים נמצאים שם אבל המפלצות שומרות על הטריטוריה שלהן ולא יתנו לדמויות לעבור בלי קרב.

2: לדעתי זה לא רעיון רע. הקונצנזוס הוא על חפץ קסום לא נפוץ (uncommon) אחד פר דמות ברמה 1-5 לחבורה של 4 שחקנים. יש כמה חפצים מגניבים כאלו, למשל:

Amulet of the Devout +1: חפץ קדוש שנותן לכוהן/פלאדין +1 לגלגולי התקפה של לחשים ושימוש נוסף בתיעול קדושה. כמובן שיש לו גרסאות של +2 ו+3, אבל גם ה+1 מאוד, מאוד שימושי.
Stone of Good Luck/Cloak of Protection: בונוס קטן לדרג"ש וגלגולי הצלה תמיד בא בטוב.
Slumbering Scaled Ornament: יתרון בגלגולי הצלה נגד הקסמה ופחד וכדי לסיים אפקטים כאלו. די שימושי.
Serpent Scale Armour: שריון קשקשים שנותן לך להשתמש ביותר מרק +2 תוסף זריזות לדרג"ש, ולא נותן לך חסרון בבדיקות התגנבות. הסייר יאהב את זה.
Cap of Water Breathing: די שימושי

אם אלו לא ממש מתאימים לך, תחשוב על לחש שימושי כמו הגנה מרשע וטוב או מגן, ותיצור חפץ שנותן לדמות להשתמש בו פעם ביום.

העניין הוא איך הן ימצאו את החפצים הללו. יכול להיות שלbullywugs יש אוצרות או סתם חפצי קסם שהם מתייחסים אליהם באותה צורה כמו שאר הרפש והזבל שהם משתמשים בו? או שהיו/יש בעולם הזה עוד אנשים שמתו והשאירו את החפצים אחריהם? נגיד, אם הפלאדין יפגוש רוח של פלאדין לשעבר של האל שלו שייתן לו את הAmulet of the Devout זה יכול להיות מגניב.

3: הדמויות אולי לא תקועות בעולם הזה לבד? המפלצות יסכימו לעזור להן, בתמורה לפתירת קונפליקטים שיש להן עם מפלצות אחרות? יש עוד חבורות הרפתקנים שנלחמות על משאבים כמו אוכל/מקומות מנוחה בטוחים/משאבים אחרים בעולם הזה?
הבאת פה כמה רעיונות ממש טובים אתחיל להשתמש בהם, תודה.
 

Eviatar

פונדקאי מהשורה
נשמע שדווקא יש לך אחלה רעיונות להיתקלויות מעניינות. מה שבעיקר קופץ לי לעין זה:

נראה שיש לך יופי של פערי ידע לגשר עליהם. מה המשימה של החוקר? מהו המסדר הזה של הקבוצה היריבה?
אני בטוח שהשחקנים סקרנים לגבי הרבה דברים ושלך יש סיפור מסגרת בראש אז תתחיל לגלות עוד פרטים לשחקנים במהלך הדרך.
לאתר את החפצים והחד קרן זה אחלה כמניע לפעולה מה לעשות כרגע, אבל זה רק חלק מהסיפור. למה המלך שלח אותם לכאן? את מי או מה הם אמורים לעצור? ומה המיסתורין שעומד מאחורי הכל זה חשוב יותר.
ופה אני בבעיה. אני במחסום כתיבה ולא מצליח להתקדם... אני אשמח לעוד שאלות מנחות אם אפשר שיסייעו לי לחשוב. תודה.
 

Eviatar

פונדקאי מהשורה
הבסיס שרשמת נשמע טוב, אני יוצא מנקודת הנחה שאין לך מבנה למערכה כולה, אני צודק?

השאלה גם מאוד תלויה ברצון של השחקנים להשפיע על העלילה - כלומר האם הם מביאים רעיונות לשולחן מה הדמויות שלהם רוצות לעשות ורקע מתאים.
בגדול, אם כן - אפשר לזרום עם המחשבות שלהם ולתרגם את זה לדברים במשחק, וכמובן להפתיע אותם.
אם לא, אתה יכול לכתוב סקיצה של כמה הרפתקאות ברצף שמהוות את המערכה כולה ואז להוביל את השחקנים בכיוון - זה נקרא הסללה ויש כאלו שלא אוהבים את זה אבל מנסיוני יש קבוצות שזה עובד היטב.
הנה גם קישור לכמה זרעי עלילה להשראה:

לבסוף אתה תמיד יכול גם להשתמש בהרפתקאות מוכנות. יש מערכות שלמות ויש גם הרפתקאות קצרות, חלקן מגיעות כמוצר עצמאי וחלקן כאוסף הרפקתאות.
2 מתוך ה3 באמת חדשים ממש ועדיין לא מביאים הרבה רעיונות ולפעמים אני ממש צריך לחלוב מהם רעיונות או דברים בסיסיים כמו רקע לדמויות... הסללה זה באמת אחד הדברים היחידים שאני יכול לעשות כרגע.
 

אני רק תשובה

פונדקאי ותיק
להסללה יש מגוון דרכים ועוצמות, וכל עוד היא נעשית במינון הנכון ובעצימות הנכונה היא ממש לא מילה גסה, במיוחד עבור שחקנים חדשים.
העצה שלי עבורך היא לא לבנות עלילה ליניארית אחת של א׳ יוביל ל- ב׳, אלא לתת כמה דרכים, כמה אופציות, שלכל אחת יתרונות וחסרונות - ועכשיו זרוק אותם לשחקנים (״תסליל״) ותן להם לבחור.
לשחקנים מתחילים כן הייתי מאכיל בכפית את האופציות, אבל משאיר להם את הבחירה. ככל שהם ירכשו יותר ניסיון כשחקנים האופציות הללו יגיעו מהם.

למשל: דרך אחת יכולה לכלול לעשות משימה עבור האשף שיפתח את הפורטל, אבל… מה אם השוליה שלו תופס את הדמויות בפינה חשוכה ומציע להן להרוג את האשף ולהשתלט על מעבדת הקסם שלו (״ברגע שתעשו את זה - אני מבטיח לכם שאני אצליח להשתמש באמצעים שם כדי לפתוח את השער עבורכם ואפילו אתן לכם בלה בלה בלה…״).
 
Top