• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[סטארפיינדר] מכונות אבודות- עץ הרשמה (5/5)

"עמדו דום!" קולו המצווה של פון רעם בהאנגר. בן האנוש אדום העור הביט בחבורת הטירונים שמולו, בוחן את העמידה שלהם. זקופה, ידיים מאחורי הגב, כמו שצריך.
"זה היום האחרון שלכם כאן. מחר, כבר תהיו בדרך למשימה הראשונה שלכם כחלק ממאראקס אבטחה. אני יודע, אלה היו שלושה חודשים קשים. החוסר בשינה, השינון הבלתי פוסק, מבחני הפתע ואימוני הכושר. אבל אתם לא נכנעתם. האמת, אני אפילו קצת גאה בכם." פון הנהן לעצמו, הוא לא הגזים כשאמר שהחודשים האחרונים היו קשים בשבילם- מאראקס אבטחה ידועים באימונים המפרכים שהם דורשים. הוא הסיט את מבטו אל האישה שלצידו- גבוהה מעט יותר ממנו, דקת גו וארוכת שיער. היא בחנה את הטירונים שלו וכשהיא שמה לב שהוא מביט בה, היא הפניתה את מבטה אליו. מבט ממנו הוא מיהר להתחמק. משהו בעיניה של הגנרלית תמיד הפחיד אותו. הפסים האדומים שעל פניה, ששיוו לה מראה של שטן, לא עזרו.
הוא כחכך בגרונו כדי להסתיר את הפחד שתקף אותו ופנה חזרה אל שורת הטירונים. "הבוסית תגיד כמה מילים עכשיו." הוא אמר, נותן לגנרלית לקחת את המושכות.

"עמדו נוח." בצעד חינני אחד הגנרלית התקדמה אל מלפני פון, ידיה מאחורי גבה. "זו המשימה הראשונה שלכן," היא אמרה בקול ענייני, "אז בחרנו לכן את המשימה הפשוטה ביותר. תחנת הכרייה וולטרו-306 שלחה בקשה לעזרה. מכונות יקרות נאבדו במכרות, זה התפקיד שלכן למצוא את האיום, ולנטרל אותו."
הלבוש שלה סימן אותה כמפקדת- שריון הטבעות שלה מנצנץ באור המלאכותי, סמלי דרגות מוקרנים על שדות הכוח המשובצים בו. "אתן תצאו מחר בזריחה אל ירח S-849 מסביב לליאברה. ספינה תסופק לכן, יחד עם ציוד בסיסי. זכרו," היא אמרה, המחושים שלה נעו בפתאומיות, "אתן מייצגות את מאראקס אבטחה. משוחררות."


מהי סטארפיינדר?
סטארפיינדר, או "פאת'פיינדר... IN SPACEEE" כמו שאני (ורבים אחרים) מכנים אותה, היא שיטת מד"ב מבוססת ק20 מבית פאיזו, שלוקחת את החוקים של פאת'פיינדר ומתאימה אותם למשחק עתידני.

בסך הכל, היא לא שונה במיוחד מפאת'פיינדר, אבל כן יש כמה שינויים. אני לא דורש מאף אחד כאן להכיר את השיטה טוב, או בכלל. אני עצמי לא מכיר אותה במאה אחוז- ככה שהמשחק הזה הוא משחק חצי-לימודי. מה שכן, אני ממליץ מאוד לקרוא את הביקורת של נרוביאן על השיטה באתר.

starfinder_opener_by_satibalzane_dbvhurc-fullview.jpg


ההיסטוריה
ההיסטוריה היא שבורה. אף אחד לא יודע למה, או איך, אבל זה ככה בכל מקום. הרשומות ההיסטוריות חוזרות לאחור כמה מאות, ואז... הן מתחילות לסתור את עצמן, אם הן בכלל קיימות. ברורות רק בנוגע לעידנים קדומים של אגדות ומיתוסים.
העולם המודרני החל עם כאוס. עולמות שלמים שעלו בלהבות ברגע בו אנשים גילו שהם לא יכולים לסמוך על הזכרונות שלהם. ברגע בו אנשים גילו שכוכב גולאריון נעלם, ואף אחד לא יודע מדוע ולמה.

אבל העולם ממשיך הלאה, גם ללא זכרונות או היסטוריה. עכשיו, קצת יותר משלוש מאות שנה לאחר התקופה שידועה כיום בתור "הפער" העולם שם את עיניו על העתיד.

עולמות הברית
במשך מאתיים וחמישים שנה, מלחמה קרה התרחשה בין מערכת גולאריון לאימפריית וסקריום הלוחמנית. מאבקי גבולות היו דבר שבשגרה, כשאף אחת מהמעצמות לא יכולה להרשות לעצמה להכנס למלחמה של ממש כנגד היריבה השקולה שלה.

ואז, בשנת 291 לאחר הפער, המלחמה הסתיימה. כנגד האיום הפתאומי של הנחיל טורף העולמות העצום, חילוקי דעות הונחו בצד וחיילים אויבים נלחמו צד לצד. הסכם השלום אולי סיים את המאבקים והפשיטות ופתח את המסחר שבין המעצמות, אבל שני הצדדים מכירים בכך שמדובר בהסכם שברירי שנוצר מכורח זמני, ויכול להתפורר בכל רגע.

עולמות הברית הם 12 העולמות שבמערכת השמש של גולאריון, ונקראים על שם ברית אבשלום- הברית שאיחדה אותם כנגד אימפריית וסקריום. אלו הם:
  1. אבאלון, הכבשן. הכוכב הראשון מהשמש. אבאלון הוא עולם אפור מלא במכתשים מאובקים, מדבריות אפורות והרים חדים, ללא שום אטמוספירה כמעט. מעטות צורות החיים הביולוגיות שמאכלסות אותו- רוב האוכלוסייה שלו מורכבת מרובוטים ותודעות מלאכותיות המתמחים בחציבת משאבים נדירים או בבניית רובוטי שירות שנמכרים בשאר מערכת השמש.
  2. קאסטרוול, שטח הבר. הג'ונגלים הטרופיים והביצות של קאסטרוול מלאות בחיים- מחיות לטאיות עצומות לסופות-טחב טורפות. קאסטרוול הוא עולם הבית של הלאשונטות, ומחולק לערי מדינה הנשלטות בעיקר על ידי תאגידים תעשייתיים המושכים את החוטים שמאחורי הקלעים. כמו כן, הערים ידועות באוניברסיטאות שלהן- במיוחד בגנזכים הממוקדים במידע מלפני הפער.
  3. אבשלום, התחנה המקשרת. תחנת החלל אבשלום חגה מסביב לשמש במסלול הישן של גולאריון- ומשמשת כמרכז מערכת השמש, מקום מעוזה של מועצת הברית אשר שומרת על השלום במערכת השמש כולה. במרכזה, נמצאת "העין"- הכיפה הגדולה שתחתיה גרים העשירים והעוצמתיים שבעיר, בעוד העניים גרים בשכונות החיצוניות, הקרובות לרציפים ונשלטות על ידי כנופיות. תחנת החלל כור היתוך הומה של תרבויות, כשכמעט כל שכונה היא בעלת תרבות ואסתטיקה שונות לחלוטין.
  4. אקיטון, שדה הקרב. בעבר, אקיטון היה מרכז תפוקת הת'ייסטרון של עולמות הברית. המתכת ששימשה בעבר למסע בין-כוכבי נמצאה בהמוניה על אקיטון, והכוכב האדום שגשג כלכלית. אבל השגוג הזה הפסיק כאשר מנועי הסחף התגלו, וכיום- אקיטון הוא כוכב גוסס. משפחות שלפני שנים היו מהאמידות שבכוכב כיום צריכות לנבור באשפה בשביל למצוא אוכל. ערים הומות אדם הפכו לערי רפאים מכוסות חול, והערים המעטות שנותרו נשלטות כיום על ידי כנופיות צמאות דם.
  5. וורסס, הקו. וורסס הוא עולם שנמצא במצב של נעילת גאות על כן, אין לו יום ולילה- אלא צד אפל וצד מואר, אחד קפוא ואחד מדברי. רק מתי מעט מהכוכב ראוי ליישוב- "טבעת האומות" כפי שהיא נקראת היא פס של אקלים ממוזג המלא בגורדי שחקים, נמלי חלל, פארקים גזומים ומרושת ברכבות-קליע מהירות.
  6. אידארי, ספינת החידוש כאשר ספינת המושבה הקאזאת'ית הגיעה לראשונה למערכת גולאריון והכריזה על כוונותיה ליישב את אקיטון, עולמות הברית שלחו משלחת שהצליחה לשנות את דעתה. במקום, האידארי תפסה מסלול מסביב לשמש מעט אחרי וורסס, והכריזה על עצמה כעולם ברית בפני עצמו. בניגוד לתחנת אבשלום, האידארי לא הפכה לכור היתוך של תרבויות ונותרה תחת ממשלה קאזאת'ית מסורתית.
  7. הדיאספורה, הפלנטות האבודות. הפלנטות התאומות דאמיאר ולובו הושמדו לפני אלפי שנים, אך הרסיסים שלהם עדיין שם. חגורת האסטרואידים העצומה כוללת מעל מיליון גופים שמיימיים שבקושי מתנגשים אחד בשני. למרות שרובם הם לא יותר מפיסות סלעים או קרח, חלקם שומרים בחובם סודות ושיירים של ציוויליזציות עתיקות מהכוכבים התאומים.
    הדיאספורה מלאה בפיראטי-חלל, מבריחים ותחנות כרייה- אך מוזר מהכל הוא הנהר שבאמצע- גוף מים גלילי המוקף אטמוספירה שזורם מבעד לדיאספורה ומחבר רבים מהאסטרואידים זה לזה. בשנים האחרונות, מימי הנהר נהיו אפלים יותר והמלחים השטים בו מדווחים יותר ויותר על התקפות משונות.
  8. איוקס, הכוכב המת. נאמר שתושבי איוקס היו אלה שהשמידו את הכוכבים התאומים, אך הרתיעה של הנשק שלהם גרמה יצרה חור בקרום הכוכב והעלתה את האטמוספירה בלהבות. רק מעטים מתושבי איוקס הצליחו לשרוד את הקטסטרופה בבונקרים קסומים הרחק מתחת לאדמה, אך הקרינה פגעה בפוריות שלהם, מקשה עליהם לבנות את החברה שלהם מחדש. אז, מטילי הלחשים העוצמתיים ביותר פנו לנקרומנסיה, קוראים לעצמם חכמי-העצמות. הם יישבו את הכוכב מחדש בגופות, וחלקם עדיין שולטים באיוקס כיום.
  9. טריאקסוס, הכוכב הנודד. טריאקסוס נמצא במסלול איטי מאוד מסביב לשמש- ובעונת הקיץ הוא קרוב יותר לשמש אפילו מקאסטרוול. זה גורם לשתי מערכות אקולוגיות שונות להתקיים בו- בשנות הקיץ, אקלים טרופי שולט בכוכב. ובשנות החורף, הכוכב הופך לשממה קפואה, כשדורות שלמים חיים ומתים לפני שעונה אחת מסתיימת. אחת היבשות שעליו- נינג- דוחה מעליה כל קשר לברית אבשלום, מה שהופך אותה לחוף מבטחים לפורעי חוק וארגונים מפוקפקים. עם זאת, היא רחוקה מלהיות חסרת חוק- כבוד ומעמד הם ערכים עליונים בה.
  10. ליאברה, הענק החולם. בניגוד לירחים שמסביבו, ענק הגז אינו מיושב- לפחות לא במובן הרחב של המילה. ה"תושבים" שלו הם רכיכות הדומות לשכניהם מברת'דה, אך בניגוד אליהם- לחולמים אין שום עניין בתרבות, חברה או שלטון עצמי. הם יצורים אינדיבידואלים אשר משייטים בין ענני הגזים, שרים שירים נבואיים על אסונות ואירועים העתידים לבוא. בשביל אחיהם הברת'דיאנים, הם יצורים קדושים, וליאברה עצמו הוא אתר קדוש ומוקד עלייה לרגל. על כן, הם לא מאפשרים לספינות של עולמות הברית להפריע לחולמים, ומונעים כל יוזמה לכרות כל דבר עמוק יותר מהגזים השטחיים ביותר של הכוכב.
  11. ברת'דה, העריסה. ברת'דה הוא ענק הגז הגדול ביותר במערכת השמש, ותושביו הם הבאראת'וס הידועים גם כמרחפים או בפשטות ברת'דיאנים. הבארת'וס ידועים ידועים ביכולת שלהם למזג את גופיהם דמויי הג'לי לכדי יצור גדול יותר במקרה של איום, ומסוגלים לשנות את מראיהם וצורתם כבכוח המחשבה, וכך גם ליצור כלים ביולוגיים וטכנולוגיה שלא משתמשת במתכת. רבים האנשים שמוכנים להרוג בשביל הטכנולוגיה הזו, וחלקם אף עשו זאת- אבל בינתיים, הפחד מתגובת הנגד של הבאראת'וס ומנגנון ההשמדה העצמית שטבוע בטכנולוגיה הזו מונעים מהחמדנים להניח עליה את ידם. הכוכב קיבל את כינויו- העריסה- על שם הירחים הרבים שלו, הכוללים את הירח האקווטי קאלו-מהאוי, שתושביו שולטים בעולם האומנות והאופנה מעריהם התת-מימיות.
  12. אפוסטיי, השליח. אפוסטיי הוא כוכב לכת מינורי קטן יחסית, ובעל מסלול כמעט אנכי למסלול של תחנת החלל אבשלום- מה שגורם להנחה הרווחת שהוא לא במקור ממערכת גולאריון, אלא הגיע אליה ונתפס בכוח הכבידה של השמש, בכוונה או במקרה.
    לאפוסטיי עצמו אין אטמוספירה, עם זאת- הוא מרושת במנהרות בעלות אטמוספירה העוברות בכל שטחו, והכניסה היחידה אליהן שאינה נעולה נמצאת בשליטתה של העיר היחידה שעל פני השטח שלו- נייטארך, עירם של הדרואו סוגדי השדים.
    למרות השליטה שלהם בדלת הפתוחה היחידה לפנים הכוכב, הדרואו מיפו רק מתי-מעט מהפלנטואיד, ושולחים צוותים חדשים בחיפוש אחר עתקים וטכנולוגיה מלפני הפער בכל יום.
  13. אוקטרן, הזר. אף אחד לא מצליח להסכים על הקוטר או הגודל המדויק של אוקטרן. לחלק מהאנשים, הוא נראה כמו ענק גז בעוד שלחלק הוא נראה כמו סלע שומם. רק ספינה שנמצאת במסלול סביבו יכולה לראות את מה שהוא באמת- כוכב קטן, אורגני ברובו, מכוסה באטמוספירה רעילה. אוקטרן גדל וקטן, פועם כמו לב או כמו גידול- דבר שרק מחזק את הטענה של הכתות שעליו שמדובר לא בכוכב, אלא במעין ביצה או רחם ליצור של אימה קמאית המחכה לפרוץ לאוויר העולם.
dbh6o9m-6766df0e-0981-437c-9017-72be079e0bd0.jpg


הגזעים הנפוצים
בעולמות הברית ישנם עשרות גזעים וזנים שונים של יצורים תבוניים- מבני האדם ועד לתולעים התבוניות שבאחד הירחים של ברת'דה. עם זאת, שבעה מהם נפוצים במיוחד:
  • אנדרואידים: יצורים מלאכותיים בעלי אלמנטים ביולוגיים ומכאניים. במקור, הם נוצרו על ידי בני האדם כמשרתים והשימוש בהם כעבדים התפשט במהירות בקרב עולמות הברית. לפני מאה חמישים שנה, הם התמרדו והמועצה העניקה להם זכויות שוות כאזרחים של עולמות הברית.
  • בני אדם: כשגולאריון נעלם, בני האדם איבדו את ביתם המקורי, ויחד איתו את רוב תרבותם. כיום, רובם נמצאים בתחנת החלל אבשלום אבל תאוות הנדודים האנושית לא שוככת בתחנה הסגורה, וגורמת לבני אדם רבים לחפש מקום אחר- בין אם כחלוצים בהתיישבויות בעולמות אחרים, או כמהגרים לערים ותרבויות אחרות.
  • קאזאת'ים: גזע עתיק וארבע-זרועי מכוכב מת הרחק מעולמות הברית. הקאזאת'ים הם גזע מסורתי, בעלי מנהגים שגורמים להם להראות חכמים ומסתוריים בעיניהם של הגזעים האחרים.
  • לאשנוטות: הלאשונטות מחולקות לשני זנים- הקוראשה הגסים והשריריים, אשר משמשים כלוחמים וחוקרי ארצות, והדאמאיה החכמים והשבריריים, אשר משמשים כשכרירים ומנהיגים פוליטיים.
  • שירן: פעם הם היו חלק מהנחיל, מוח כוורת מבעית שטורף את כל מה שעומד בדרכו. השירן החרקיים הצליחו להמלט ולהפוך לאינדיבידואלים עצמאיים, אך עדיין קהילתיים המכורים לחופש הבחירה.
  • וסק: מקדישים את עצמם לכיבוש ושליטה, לא עבר זמן רב מאז שהמלחמה של הזוחלים המגודלים הללו בעולמות הברית הסתיימה. גם עכשיו, מעטים סומכים על הוסק- זאת למרות חוש הכבוד המפותח שלהם והעזרה שהם העניקו בקרב כנגד הנחיל.
  • יסוקי: בני היסוקי העכבריים הם גזע מלא בתשוקה ובאהבה לצרות מכל סוג. הם נותנים לחיבה שלהם לטכנולוגיה,חקירה והרפתקאות להוביל אותם בדרכם בין הכוכבים.

מאראקס אבטחה
חברת האבטחה הפרטית מאראקס ממוקמת בכוכב קאסטרוול ונמצאת בבעלותו של התאגיד סורין- תאגיד הידוע גם במפעלי הנשק שלו הנמצאים על כוכב אקיטון, במספר חברות סרטים ובכך שהוא מממן לפחות שלוש מעבדות שונות החוקרות את תחום הביו-טכנולוגיה.

אתם מגויסים חדשים בחברת האבטחה הזו. כל אחד מכם הגיע אליה מסיבותיו שלו, אבל כולכם הוצבתם באותה הכיתה והתאמנתם יחדיו. במהלך שלושת החודשים האחרונים אתם התגבשתם, התחברתם ולמדתם לסמוך אחד על השנייה. הפכתם לצוות של ממש. עכשיו, קיבלתם את המשימה הראשונה שלכם כחברים מן המניין בכוח האבטחה של מאראקס- ואתם יותר ממוכנים להוכיח את הערך שלכם לחברה.
Marax icon.png
המשחק
אז, אני רוצה להריץ את המשחק הזה כבר זמן מה- חצי שנה אני מאמין. ועכשיו, סוף סוף המשחק מוכן לצאת לדרך.
קודם כל, אני רוצה להבהיר שלא מדובר בקמפיין ארוך, אלא בהרפתקה אחת שאמורה להעלות את הדמויות מהדרגה הראשונה לשלישית. כרגע, אני לא בטוח אם אני רוצה להריץ קמפיין רציני בשיטה- אז אם אחליט שאני רוצה, אפתח משחק חדש לאחר ההרפתקה הזו או שנדבר על האופציה להרחיב את המשחק לקמפיין של ממש.

דבר שני, המשחק הזה (כמו שאמרתי בהתחלה) יהיה משחק חצי לימודי. אני כן מצפה מכם לקרוא את החוקים הבסיסיים ולהכיר את היכולות של הדמות שלכם- אבל לא יותר מזה. אני בעצמי לא מכיר את השיטה טוב, ככה שנלמד יחד תוך כדי המשחק. אני מבטיח להיות סבלני ולכל הפחות לנסות להיות מורה טוב. בתמורה, אני מצפה מכם שתרצו ללמוד, ושאם דבר מפריע לכם- תדברו איתי.

בגלל שזו הרפתקה יחידה ויחסית מוכנה, אני לא רואה סיבה לבקש ממכם רקע ארוך מלא בקרסי עלילה. מה אני כן מבקש מכם? ובכן, שלושה דברים:
  1. דמויות מעניינות. זה כנראה הפקטור החשוב ביותר מבחינתי בבחירת דמויות- שיהיה מעניין לראות אותן במשחק, ושהן לא סתם יהיו ברקע. בשבילי, דמויות מעניינות הן דמויות בעלות קונפליקט פנימי מסוים, בעיות וחששות שמתבטאות במשחק, אבל לא פוגעות בהתקדמות של הקבוצה או בדמויות אחרות.
  2. סיבה להיות במאראקס אבטחה. כל אחת ואחת מהדמויות שלכם מתחילה את המשחק כמגויסת חדשה של מאראקס אבטחה. למה היא שם? מה גרם לה להציע מועמדות לכוח האבטחה הפרטי הזה, במיוחד כשידוע עד כמה האימונים שהוא דורש מפרכים? אני רוצה תשובה לשאלות הללו ברקע.
  3. קשר לעולם. אם יש לכם רעיון לדמות מסוימת, אתם יותר ממוזמנים לבקש ממני לפרט על הגזע שבחרתם, או על מקומות בעולמות הברית שיכולים להתחבר לרקע שלכם. העולם של סטארפיינדר מלא בדברים מעניינים, ואשמח אם הדמויות שלכם יהיו חלק ממנו. עם זאת, מבין שלושת הבקשות הללו- זו הבקשה הכי פחות חשובה, ותהיה לה פחות משמעות ביחס לבקשות האחרות בבחירה הסופית.

קצב התגובות דרך אגב, יהיה שלוש תגובות בשבוע. אני עצמי מתחייב לשתי תגובות רציניות בשבוע- התחייבות שאני יודע שאני יכול לעמוד בה.
בגלל שזו הרפתקה אחת ולא קמפיין, אני לא רוצה לבעוט שחקנים מהמשחק בגלל שהם לא עמדו בקצב תגובות. בפשטות, אין לנו זמן להכניס שחקנים חדשים באמצע המשחק. אם אתם לא יכולים להתחייב לקצב התגובות הרצוי, כנראה שהמשחק הזה לא בשבילכם.
כמובן, תקופות עמוסות או חופשות הן בסדר גמור, רק תודיעו לי לפני.

עוד משהו שאני רוצה לעשות זה לפתוח קבוצת אאוט בדיסקורד- למה דיסקורד? כי הפלטפורמה הזו מאפשרת לשמור על הפרטיות שלכם, וכולנו יודעים שעדיף לא לתת פרטים אישיים לאנשים זרים באינטרנט. אם דיסקורד לא מתאים, נמצא פלטפורמה אחרת, אבל הוא הבחירה הראשונה שלי.

דף הדמות
היכרות עם השיטה: קודם כל, אני רוצה לדעת כמה אתם מכירים את השיטה, או את פת'פיינדר (שיטת האם שלה).
שם: שם הדמות. לכל הגזעים רשומה החוקיות של השמות שלהם בספר. אתם לא חייבים להצמד אליה, אבל רק תדעו שזה קיים.
גזע: כמו שכתבתי למעלה, אני מעדיף שהגזע שלכם יהיה אחד מהגזעים שבספר הבסיס. אם אתם רוצים גזע אחר, דברו איתי, אני מוכן לשקול- אבל לא מבטיח שאאשר.
מקצוע: ישנם שמונה מקצועות בספר הבסיס. כמובן, אני אעדיף שלא יהיו 2 מאותו מקצוע, אבל זה לא נורא חשוב.
ת'מה: בסטארפיינדר יש מכאניקה חמודה בשם ת'מות שעונה על השאלה "מה הדמות שלכם עושה מחוץ לקרב". הן מאוד כלליות, ככה שלא יפריע לי כמה מאותה ת'מה. שימו לב שהת'מה כן דורשת עיגון ברקע- אם הרקע שלכם לא מתאים לאף אחת מהת'מות, דברו איתי או תבחרו להיות חסרי-ת'מה.
מגדר: המגדר של הדמות שלכם. לרוב הגזעים יש שני מגדרים, לשירן יש שלושה.
עולם בית: אלא אם כן אתם משחקים וסק, הדמות שלכם כנראה הגיעה ממערכת גולאריון. אם כך, באיזה עולם מעולמות הברית היא גדלה? אם היא וסק, היא כנראה מגיעה מאימפריית וסקריום.
רקע: אתם לא צריכים לכתוב ארבעה עמודים של רקע. חצי עמוד שכתוב היטב יכול להספיק. רק תזכרו את הבקשות שלי מלמעלה.
ציפיות מהמשחק: אשמח לשמוע בקצרה מהן הציפיות שלכם מהמשחק. שניים-שלושה משפטים יספיקו.

שימו לב שאני לא רוצה שתכתבו מכאניקה מעבר לבחירות הבסיסיות של גזע מקצוע ות'מה. אני אעבוד על המכאניקה עם השחקנים שייבחרו באופן פרטני. אתם כן מוזמנים לחשוב על רעיון ל"בילד"- אם אתם יודעים מה אתם רוצים לשחק, זה מצוין, אבל תחכו עם זה.

אני אבחר שחקנים בעוד שבועיים, ב20/6. קחו את הזמן, תחשבו על דמות מעניינת, דמות שיהיה לכם כיף לשחק, וחשוב מכל- דמות שיהיה לשחקנים האחרים כיף לשחק לצידה. אם יש לכם שאלות, אני זמין כאן, או בהודעות פרטיות.
בהצלחה.
 
yds אמר/ה:
בהחלט שוקל את המשחק הזה! כרגע נוטה לכיוון של חייל קאזאת'י, או envoy (בחייאת שאין לי מושג איך לתרגם את זה). אתה מאשר סקיטרמאנדרים כגזע שחקן?
envoy= נציג.
בנוגע לסקיטרמאנדרים- לא. למרות שיש לגזע הזה הרבה פוטנציאל למשחק ארוך, הוא קומי במשחקים קצרים, וזה לא מתאים לאווירה שאני מכוון אליה.

כמו כן, ביקשו ממני לפרט על הלאשונטות. אז ככה:
הלאשונטות הן גזע של דמויי-אנוש בעלי זוג מחושים וטלפתיה מוגבלת. הן חיות בקאסטרוול בערי מדינה, ועד לא מזמן היו במלחמה עם הפומריאנים- גזע חרקי שגם הוא מקאסטרוול. גם עכשיו, 30 שנה אחרי הסכמי השלום בין שני הגזעים, רבות מבנות הלאשונטה עדיין מחזיקות באיבה מסוימת כלפי גזעים חרקיים.
הלאשונטות מחולקות לשני תתי גזעים, ולמרות שבעבר תת-גזע הדאמאיה היה מורכב כמעט לחלוטין מנשים, ותת-גזע הקוראשה כמעט לחלוטין מגברים, כיום לבנות שני המינים יש סיכוי שווה להפוך לדאמאיה (מנהיגות) או לקוראשה (לוחמים).
עם זאת, למרות שכיום אפשר למצוא דאמאיה גברים, המילניומים שעברו בהנהגה נשית השאירו חותם על החברה המטריאכלית של הלאשונטה, והדבר שכנראה הכי קל לשים לב אליו הוא העובדה שכאשר הן מתייחסות לקבוצה שמורכבת מעירבוב בין המינים, הן יתייחסו אליה בלשון נקבה (בניגוד ללשון זכר, כמו אצל רוב הגזעים האחרים).
החלוקה של הלאשונטה לתתי-גזעים קורית בהתאם לצורך שצץ אצל הצאצאית כשהיא מגיעה לגיל ההתבגרות. זה אומר שלאשונטה שחיה חיים קשים וצריכה להלחם כדי לשרוד כנראה תהפוך לקוראשה, בעוד שלאשונטה שחיה חיים נוחים וגדלה בחברה מלאת אינטריגות תגדל לדאמאיה. ללאשונטה המודרנית כן יש בחירה מסוימת בתהליך, אבל חלק גדול מהממשלות בערי המדינה הקאסטרווליות רוצות לקחת את הבחירה הזו ולבחור את תת-גזע הלאשונטה כבר בהיוולדה באמצעות הנדסה גנטית, דבר שהרבה לאשונטות מתנגדות לו נחרצות.

בין אם קוראשה או דאמאיה, כל הלאשונטות אוהבות ללמוד ולרכוש ידע. האוניברסיטאות בקאסטרוול הן מהטובות בעולמות הברית בדיוק בגלל זה- מורות, מחנכות וחוקרות מקבלות כבוד רב בקאסטרוול, והלאשונטות מאמינות שכל אדם או תרבות יכולות ללמד אותן משהו.
בנוסף לידע, לאשונטות מעריכות שיפור-עצמי, כבוד ושיתוף פעולה.
 
liorgonen3 אמר/ה:
אני אשמח לטיפה פירוט על אנדרואדים
האמונה הרווחת בעולמות הברית היא שאנדרואידים נוצרו על ידי בני האדם כשגולאריון עוד היה קיים, והטכנולוגיה לייצור שלהם התפשטה בעולמות הברית במהירות ככוח עבודה זול שמושלם לעבודות מסוכנות. לפני מאה וחמישים שנה, מרד ת'יסט ושאר ההתמרדויות שבאו בעקבותיו, יחד עם הנאום האגדי של סרפיאוס-6- "פולמוס האוטומטונים", גרמו לעולמות הברית לקבל אותם כאזרחים שווי זכויות. עם זאת, תאגידים רבים עדיין יוצרים אנדרואידים חדשים ומכריחים אותם "לשלם את עלות הייצור שלהם" בעבודה.

למרות שהם אזרחים שווי זכויות בעולמות הברית, הם לא שכחו מהשנים הארוכות שהגזע שלהם בילה כעבדים, מה שגורם להם להיות מעט חשדנים כלפי גזעים אחרים (שלפעמים מקנאים בכך שהם לא מזדקנים, או מחזיקים בדעות קדומות בגלל המקור ה"לא טבעי" שלהם) ולפתח אחווה חזקה עם אנדרואידים אחרים.
בניגוד לדעה הרווחת, רוב האנדרואידים יכולים להרגיש רגשות כמו כולם- הם פשוט לא מבטאים אותן טוב.

למרות שאנדרואידים הם מלאכותיים, עדיין יש להם נשמה בגלל המערכת העצבית העדינה שלהם. ולמרות שהגוף הפיזי שלהם לא מזדקן, הנשמה שלהם לפעמים כן- זוהי מסורת שלאחר מאה או מאתיים שנה, הנשמה עוברת ומפנה מקום לנשמה חדשה- לזכרונות חדשים בגוף ישן בתהליך שנקרא "חידוש".

tkhag1 אמר/ה:
שאלה: מה טווח הגילאים שאתה מצפה מהדמויות?
אני מצפה שהדמויות יהיו בוגרות. בין אם זה אומר שירן בן שש או קאזאת'ה בן שישים. טבלת הגילאים נמצאת בעמוד 41 בספר הבסיס, או בערך על הגזעים בSRD.
 
היכרות עם השיטה - אפס, פחות או יותר, גם בפאת'פיינדר וגם בסטארפיינדר.
שם: אוראיוס, בנה של מאינאלה (Oraeus son of Maenala).

גזע: קוראשה לאשונטה (Korasha Lashunta).

מקצוע: חייל.

ת'מה: סמל - ידוען חשוב ומוערך המסוגל לנצל את דעת הקהל לצרכים ספציפיים.

מגדר: זכר הטרוסקסואל.

עולם בית: קאסטרוול.

רקע:

אוראיוס נולד בעיר מודישאן, עיר מדינה קטנה בכוכב קאסטרוול. הוריו היו שניהם קוראשה, ומשפחתו היתה ענייה למדי ובת למעמד הנמוך - אביו היה פועל במפעל לייצור חלליות, אמו כורת ברזל. הלאשונטה מקדשים חינוך, ולכן למרות עונייה, התעקשה משפחתו לשלוח אותו ללמוד בבית ספר לילדי הפועלים. הוא היה תלמיד מצטיין וחריף שכל, אבל לא ממושמע במיוחד. למעשה, כמעט תמיד הוא עשה למורים דווקא, בהפסקות הוא היה הולך מכות, ובכיתה הוא חטף מלקות בישבן כל יומיים על התחצפות או התנהגות לא הולמת.

בגיל 13 נאלץ אוראיוס לנשור מבית הספר, מכיוון שאביו הפך לנכה בתאונת עבודה ולא היה למשפחה די כסף. הוא עבד כסבל, כורה, פועל ומצחצח נעליים, והעבודה הקשה שליוותה את שנות התבגרותו הפכה אותו לקוראשה. בזמנו הפנוי הוא היה משחק והולך מכות עם נערי השכונה האחרים, משחק עם אחותו האהובה קימה, ומפלרטט עם נערות מזדמנות. הוא היה כנראה גדל להיות פועל או כורה פחם, אבל כשהיה בן 16 הותקפה העיר בידי כוח גדול של מגפאונה. בהלה פרצה בעיר למראה כוחות האויב הגדולים, וכל אדם כשיר גויס לצבא. אוראיוס נקרא לדגל גם הוא. הביאו לו רובה ישן מהמחסנים, לימדו אותו איך לירות, ואחרי עשרים דקות שלחו אותו לעמוד על החומות ולירות באנשי החרק. כנגד כל הסיכויים, אוראיוס שרד. אומנם הוא נפצע ברגל, השתין בתחתונים וכמעט נמחץ מתחת לבית קורס, אבל הוא שרד, ואפילו הרג כמה צלופחי הרים.

כשהחלים, אוראיוס ידע שהוא נועד להיות חייל. הוא התגייס לצבא העיר, ונלחם בשירותה נגד ערי מדינה אחרות ונגד פומריאנים ומפלצות ג'ונגל. הוא היה לוחם אמיץ שידע להחדיר גבורה ורוח לחימה בחבריו, ותמיד התנדב למשימות הקשות והמסוכנות. הוא היה בעל שיחה מעניין, שהתמצא בספרות, היסטוריה, תיאטרון ופילוסופיה. הוא היה גם נועז ובעל חשיבה עצמאית, ולא היסס להפר את פקודות מפקדיו כשראה לנכון. הוא התקדם מהר בסולם הדרגות, ובגיל 19 כבר היה סמל. הוא היה הגיבור של שכונת מגוריו ואפילו קצת מעבר. הוא היה אורח רצוי בכל בית, וילדים רצו להיות כמוהו. הוריו היו גאים בו.

בגיל 26 היה כבר סרן, והוא נשלח בראש מאה לוחמים כדי לדכא מרידה באזור הכפרי, שהתמרמר על המסים. הוא קיבל פקודות לדכא את ההתקוממות, לקחת בני ערובה ולחזור לעיר. אך התברר שהמורדים הקימו מבעוד מועד מעוז מבוצר היטב על פסגת הרכס הקרוב - הפקודות והנוהלים דרשו מאוראיוס לסגת לעיר ולקבל פקודות חדשות ממפקדיו, אך הוא החליט לחדור למבצר באישון לילה ולכבוש אותו. הפעולה צלחה, אך מפקדיו הביאו אותו למשפט על הפרת הנוהלים. דנו אותו למוות - אם היה נכשל הפלוגה היתה מושמדת, הרי - אך לאחר עתירות מצד אנשי שכונתו, הוחלט לתלוש מכתפיו את דרגותיו ולגרש אותו מהצבא. הוא חזר להתגורר בבית הוריו, ממורמר ומאוכזב, מתקשה להתרגל שוב לחיי היומיום אחרי שירותו הצבאי והסכנות שעבר. אחרי כמה חודשים של חיים עצובים למדי, בהם בילה את רוב זמנו בעבודות מזדמנות, שתייה וביקורים בבתי בושת, מנסה ככל האפשר לברוח מחייו העגומים, הוא מצא כרוז המודיע שחברת מאראקס אבטחה מחפשת מגויסים. נלהב מהאפשרות לשוב לחיי האקשן והמלחמה להם התרגל, הוא הצטרף.

אופי:

אוראיוס מצולק מהמלחמות הרבות שהשתתף בהן. אין לו טראומות, פוביות או הלם קרב, אבל הוא פשוט... דרוך, ברמה של לזרוק זריקת ג'ודו מישהו שמפתיע אותו מאחור. הוא לא נהנה מהקרב, אבל סובל משעמום כשהוא מחוץ לו, וכשנזרק מהצבא הרגיש שחייו חסרי טעם. אוראיוס נאמן לחבריו ויגן עליהם בחירוף נפש. הוא אמיץ מאוד, ותמיד יתנדב למשימות המסוכנות - הוא בנוי לאקשן. יש לו ידע רחב, והוא תמיד שמח לשוחח על היסטוריה, פילוסופיה או תיאטרון, וזה אחד הדברים היחידים חוץ מלחימה שהוא נהנה מהם (והדברים האחרים הם אלכוהול ונשים). אוראיוס תמיד ישמח ללמוד משהו ממישהו, רצוי בתחום הצבאי - וזה אחד הדברים בזכותם התקדם כל כך מהר בדרגות.

ציפיות מהמשחק: הזדמנויות למשחק דמות ולדילמות מוסריות, שיראו את אופי הדמות ואולי גם יפתחו אותה. וכמובן אקשן!
 
[mention]The Traveller[/mention], אני לא מזהה את הת'מה הזו, מאיפה היא?

[mention]הח'אן הטטרי[/mention], אהבתי את השימוש הלא קונבנציונאלי של הת'מה. עם זאת, אני רוצה להבהיר שעברו שלושים שנה מאז ברית השלום בין הלאשונטות לפורמיאנים, וגם באיזורי הספר אין מאבקים כמו אלה שתיארת ברקע- בטח לא ברמה הזו. עם זאת, ערי המדינה הלאושנטיות כן נמצאות לעתים תחת התקפה של מגפאונה ככה שאתה יכול להיות לוחם שנלחם נגד חיות טורפות ענקיות כמו צלופחי-הרים או דייגי-שמיים בעלי מקורות רעילים.
 
חזרה
Top