• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

סורדיגו- משחק לטלפון

כשטסתי לחו"ל רציתי להוריד משחק כדי להעביר את הזמן בטיסה, וכמה ימים קודם ראיתי חבר משחק סורדיגו (swordigo). חיפוש קצר בגוגל שיכנע אותי סופית להוריד את המשחק החינמי הזה. בתור שחקן DND המשחק נורא הזכיר לי מבוכים ודרקונים. יש שלבים, מפלצות, משימות צדדיות, מלכודות, בוסים וכמובן פרסים. כשכתבתי מבוכים ודרקונים התכוונתי יותר לחלק של המבוכים. פשוטו כמשמעו. המשחק דומה למבוך עצום בדו מימד. כל המשחק.

המשחק די פשוט בעקרון- הדמות בסך הכל רצה, קופצת, מרביצה לדברים עם חרב (עוד לא הבנתי למה זה רק חרב. למה לא קשת או משהו כזה.) ומטילה קסמים. יש ארבעה קסמים, ו-3 רונות (בהעדר מילה אחרת).

יש משהו רע במשחק? כן. הצלחתי למצוא משהו לא כל כך טוב. אפילו כמה דברים.
דבר ראשון- חוסר הבחירה. יש מסלול אחד. דרך אחת ללכת. רק אחת. המשחק הורא ברור. אתה מסיים משימה, נלחם בבוס או שניים, וממשיך למשימה הבאה. זה המשחק.
דבר שני- אחרי שאתה מסיים הרבה ממנו, משהו כמו 70 אחוים, הוא מתחיל להיות משעמם. וחוץ מזה הוא נורא מתסכל לפעמים. קרה לי שבאחד הקווסטים הייתי צריך לעשות משהו ובמשך יומיים, יומיים! לא הצלחתי לעבור את זה.
דבר שלישי- חוסר גיוון. הכל אותו דבר, אבל ברמות גבוהות יותר. העכבישים הם אותם עכבישים, החיפושיות הענקיות הן אותו דבר תמיד ואפילו הבוסים לא כל כך מגוונים. קרה לי שנלחמתי בבוס שהיה בוס רק כי הוא היה בדרגה יותר גבוהה ממה שהוא היה שנלחתי באותו יצור בפעם אחרת.

בשורה התחתונה- swordigo הוא משחק נחמד, ואם היו מפתחים אותו עוד הוא היה מצוין. בינתיים (וכנראה לתמיד) 7/10.
שאלות? אמירות?
עריכה- המשחק לא דורש אינטרנט. אפשר לשחק בו גם במצב טיסה, וגם אם נתקעתם בלי אינטרנט.
 
לא הבנתי למה המשחק הזה קיבל 7/10, ומה נחמד בו. אם היו מפתחים אותו זה נחמד, רק כרגע לא פיתחו אותו. מהסיכום שלך - נחמד להעביר את הזמן, אבל אין שמץ תחכום.
בסך הכל אתה מתאר חוויה די שלילית מהמשחק - משחק מונוטוני חדגוני וסיזיפי שמתחיל לשעמם אחרי רמה 2 בערך. אם המשחק הזה הוא 7/10 אז מה יקבל 1/10?
 
דבר ראשון הוא מתחיל לשעמם בדרגה 20 ומשהו, אבל מה שנחמד בו, ובוודאות כתבתי את זה, שהוא המשחק הכי דומה שאני מכיר במבחינת הגיימפליי ל DND. זה מה שעשה לי את זה. ו 1/10 יכול להיות משחק משעמם שכל מה שאתה עושה בו זה לרוץ.
לפתח אותו זה יכול להיות להעביר אותו לתלת מימד, או למולטיפלייר, או לתת יותר אפשרויות במבוך עצמו.
 
לדעתי צריך לדרג משחק לפי מה שהוא מנסה לעשות. אם הוא מנסה לחקות DND ועושה את זה טוב מגיע לו 10/10, בתנאי שכל הפרמטרים האחרים לא דפוקים - שהוא לא משעמם רוב השלבים שלו, שהמחיר לא יקר מדי, שהגרפיקה טובה, שהמשחקיות פשוטה וקלה להבנה (אלא אם המשחק נועד להיות מסובך ואז להיפך), ושיש לך מגוון אפשרויות לבחור מתוכן אם צריך. זה בערך.

לגבי רוב הדברים פה אין לי מושג, אבל מגוון אפשרויות אין במשחק - יש לך חרב אחת, ארבעה קסמים, ומסלול אחד ויחיד, כנראה בלי שהשחקן אפילו עולה רמות. לא נשמע לי מחקה DND יותר מדי טוב.
נסה את המשחק של kingmaker מבית paizo שדיברו עליו כאן בפורום לפני כמה זמן, אולי תיהנה יותר.

lonewolf אמר/ה:
1/10 יכול להיות משחק משעמם שכל מה שאתה עושה בו זה לרוץ.
אני אשים כאן את זה
https://he.wikipedia.org/wiki/Temple_Run
ותאמין לי שגם לי אין מושג למה אנשים נהנים לשחק בזה.
 
שני דברים: דבר ראשון, עולים רמות.
דבר שני, מסכים לגבי tempel run.
כמו שכבר כתבתי, המשחק בחינם, לא אמור להיות מסובך, ולגבי הגרפיקה... זה יותר מסובך. הגרפיקה מצוירת בלי הרבה פרטים, אבל היא לא מפוקסלת לגמרי. אם אתה רומה נקודת התייחסות לגבי איך המשחק נראה, אפשר לתת את מריו כדוגמה, אבל עם קצת יותר פרטים. אגב, גם מבנה המשחק, כלומר המבוך עצמו, דומה למריו. דו מימד ששואף לתלת מימד.
 
חזרה
Top