• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 סולטן המדבריות - פטרון למכשף

אתה כרתת ברית עם סולטן המדבריות, ישות קוסמית עתיקה שנשימתה מייבשת אגמים וצעדיה מפוררים סלעים. במקום בו הסולטן נמצא, שם יהיה מדבר.
סולטן המדבריות מעניק לך מכוחותיו בתמורה לשירותיך. מטרתו הסופית היא פשוטה: להפיץ את המדבר לכל קצוות תבל. זה היעד הסופי, שאתה אמור לפעול כדי להגשים. יום אחד, המדבר יכסה את היערות, ההרים, הימים והאגמים, והעולם כולו יהיה שממה מדברית.



סולטן המדבריות - פטרון למכשף

לחשי פטרון
הלחשים הבאים כלולים ברשימת לחשי המכשף שאתה יכול ללמוד, ונחשבים ללחשי מכשף בעבורך.

דרג 1 - צעד רחוק (Longstrider), הכאה צורבת (Searing Smite)
דרג 2 - עלעול חול (Dust Devil), קבר חול* (Sand Tomb)
דרג 3 - סופת חול* (Sandstorm), קיר חול (Wall of Sand)
דרג 4 - חרקי ענק (Giant Insect), תוואי אשלייה (Hallucinatory Terrain)
דרג 5 - התייבשות (Enervation), מערבולת חול* (Sand Twister)

*ראה הארכיון המאגי

התאמה מדברית
החל מדרגה 1, הפטרון שלך מתאים אותך לסביבה מדברית. אתה זוכה ביתרונות הבאים:
  • אתה יכול לשרוד עד עשרה ימים בלי לאכול או לשתות לפני שאתה מתחיל לסבול מתסמינים של רעב או צמא.
  • חול לא משפיע על הראות שלך, ואתה מתעלם מתוואי שטח קשה שמורכב מחול, אדמה או אבן.
  • אתה מקבל מהירות חפירה ששווה למהירות התנועה שלך. אתה יכול להתחפר רק דרך אדמה רכה או חול.
להפיץ את המדבר
בדרגה 1, אתה מקבל את היכולת להפוך את האזור סביבך לאזור מדברי כפעולה רגילה. הקרקע ברדיוס 20 רגל ממך הופכת לחול, שנחשב לתוואי שטח קשה. כל יצור או צמח מלבדך בשטח חייב להצליח בהצלת חוסן כנגד ד"ק הטלת הלחשים שלך או לחטוף נזק תאובה ששווה לדרגתך כמכשף. צמחים חוטפים נזק כפול, או נזק רגיל אם הם מצליחים בהצלה.
אם אתה משתמש בתכונה זה בשטח מלאכותי, הוא חוזר למצבו הרגיל לאחר שעה. אם תוואי השטח היה טבעי, הוא נשאר מדברי באופן קבוע.
אתה יכול להשתמש בפעולה זו מספר פעמים ששווה לתוסף ההתמחות שלך. אתה מחדש את כל השימושים במנוחה ארוכה.

קללת הדיונות
בהגיעך לדרגה 6, אתה יכול להחיל על יצור את זעמו של הסולטן על אויביך. פעם אחת בתור, כאשר אתה פוגע ביצור בהתקפת נשק או לחש, אתה יכול להטיל עליו קללה. בכל סוף תור של היצור כל עוד הוא מקולל, הוא חייב להצליח בהצלת חוסן או לקבל רמה של תשישות. לאחר שהיצור מצליח באחת ההצלות, הקללה מוסרת והוא חסין להשפעתה למשך 24 שעות. רמות של תשישות שהושגו בדרך זו נעלמות אם היצור שותה גלון אחד של מים על כל רמה של תשישות.

שממה מוחלטת
בהגיעך לדרגה 10, אתה יכול ליצור שממה חזקה בהרבה. הרדיוס של הפצת המדבר שלך גדל ל-60 רגל, וכל יצור שנכשל בהצלה כנגד היכולת מקבל רמה אחת של תשישות. הרמות נעלמות באותה צורה כמו אלה מקללת הדיונות. בנוסף, אתה יכול לבחור יצורים ברדיוס שיצליחו אוטומטית בהצלה במידה ואתה רוצה בכך.

קשיחות המדבר
מדרגה 14 ואילך, היכולת שלך להתמודד עם תנאים קשים גדלה בהרבה כתוצאה מחשיפה לסולטן.
  • אתה מקבל עמידות לנזק אש, כפור ותאובה.
  • אתה יכול להיפטר מרמת תשישות אחת בכל מנוחה קצרה, ומכל רמות התשישות שלך במנוחה ארוכה.
  • אתה לא צריך לאכול או לשתות על מנת להתקיים.
מגע הסולטן
גם כן בדרגה 14, אתה לומד כיצד לגזול מיצור את חייו, להפוך אותו לחלק מהמדבר. כפעולה בתורך, אתה יכול לבצע התקפת לחש בקפא"פ כנגד יצור בהישג שלך. בפגיעה, היצור חוטף 8ק8 נזק תאובה ומקבל 1ק4 רמות של תשישות. הרמות נעלמות באותה צורה כמו אלה מקללת הדיונות.
לאחר שהשתמשת בפעולה זו, אתה לא יכול להשתמש בה שוב עד שתשלים מנוחה ארוכה.
 
היכולות הראשוניות ממש מגניבות, אם כי מהירות חפירה היא מעט חזקה, אבל דרגות תשישות הן בעיה אמיתית- במיוחד למפלצות, כי הן דורשות מהמנחה לעקוב אחרי הרבה יותר דברים מהרגיל. הייתי מנסה לשנות את המכאניקה כדי לא להשתמש בהן.
 
חזרה
Top