• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

סדרת המשך על עלילותיו של ג'ון שלג


אני יכול לחשוב על ההיגיון שעומד מאחורי הסדרה: ראשית כל, בזמנו שמעתי שהם בנו שפה עבור 'האחרים'. חבל לתת לחומר כזה להירקב. שנית, בזמנו היה להם פרויקט בשם 'החורף הארוך' שהיה אמור להתרחש כעשרת אלפים שנה בעבר ובוטל. הם בטח מתכוונים להשתמש בחומרים גנוזים מהפרויקט בסדרה זו. שלישית, קיט הרינגטון הוא הפרצוף שהכי מזוהה עם הסדרה לטוב ולרע. עד כמה שג'ון שלג משעמם, הסיפור מסביבו יכול להיות מעניין. וכמובן, הצצה למתרחש בווסטרוז אחרי אירועי הסדרה יכול למשוך לשם צופים.
 
זה עם אותו שחקן ? זה לגמרי יכלא אותו בתפקיד הזה, מצד שני, אני לא רואה אותה ממשיך בלעשות משהו אחר אחרי הסדר הזו.
הוא בסדר גמור. הוא כבר חתום על סרט עתידי אצל מארוול (שגם הם רוצים שישחק "אביר" עם חרב ובגדים שחורים...) ולמיטב זכרוני כבר התחיל לככב בקומדיות רומנטיות ובדיבוב סרטים מצוירים.
 
הם לא חוששים שזה ינציח את הכשלון של עונה 8?
בהתחשב בכך שלא מעט מעריצים מסרבים להחשיב את עונה 8 כקאנון (ואני ביניהם) הסדרה הזו ככל הנראה גם לא תזכה למעמד כזה... כאמור, אם מי שיצר את עונה 8 יביים אותה ייתכן שלא ארצה אפילו לצפות בה. לדעתי, סדרה מסוג זה לא זכאית לשאת את השם משחקי הכס, שמציין את כל המורכבויות והגאונויות שהרסו יוצרי עונה שמונה במחי שש שעות של סרט.
שלא לדבר על כך שזה יהיה סדרה שככל הנראה רובם של המאפיינים החשובים של משחקי הכס חסרים בה: מספר הגיבורים גדול מאוד; המוות של דמויות שכיח; מאבק פוליטי וקרבי חסר פשרות שמדי פעם עולים בו צדדים חדשים; אי הידיעה של הסוף עד לרגע האחרון, ועוד ועוד.
 
אני בספק רב אם HBO אי פעם תבטח בשניים הללו יותר לאחר שהשניים הרגיזו את כולם. אני התרשמתי שהם יודעים לתכנן סיפור. הגאונות שאתה מדבר עליה בין היתר היא שלהם. הם פשוט לא יודעים לתכנן בכוחות עצמם עלילה שתגיע בצורה הגיונית מנקודה א' לנקודה ב'. דווקא הגיוני שאחרי סדרה כזו, יגיעו סדרות שיתמקדו בנושא אחד או שניים שהועלו בסדרה ולא היה המקום והזמן להתמקד בהם מחמת קוצר היריעה (במטרה ברורה למשוך צופים אל הרשת הזו). הסדרה, כנראה, תתעמק עוד יותר במסתורין של הארץ שמעבר לחומה.

משחקי הכס זה לא יהיה וזה לא מתוכנן להיות בעיקר אם החשד שלי הוא שהם עומדים להציג בפנינו את חברת האחרים שזו בערך הסיבה שאני מתלהב מהפרויקט.
 
אני בספק רב אם HBO אי פעם תבטח בשניים הללו יותר לאחר שהשניים הרגיזו את כולם.
הגיוני.
הגאונות שאתה מדבר עליה בין היתר היא שלהם.
אני חושב שאתה טועה. הגאונות שאני מדבר עליה שייכת לג'ורג ר.ר. מרטין, שהסדרה (עד לעונה 6) מועתקת מספריו באופן כמעט מדויק.
משחקי הכס זה לא יהיה וזה לא מתוכנן להיות בעיקר אם החשד שלי הוא שהם עומדים להציג בפנינו את חברת האחרים שזו בערך הסיבה שאני מתלהב מהפרויקט.
שזה מעניין, בעיקר בגלל שעד כמה שהתרשמתי מהסדרה ומהספרים אין להם כזאת. ההלכים הלבנים פשוט לא חיים בחברה...
שים לב שהם יציגו את החברה של ההלכים הלבנים אחרי מותו (אם אפשר לקרוא לזה כך) של מלך הלילה בידי אריה סטארק בקרב הלילה הארוך (הקרב על וינטרפל בפרק 3 בעונה 8).
אם כדבריך שזה לא יהיה משחקי הכס, למה קוראים לזה משחקי הכס? רק בשביל הרייטינג?
 
בסה"כ המשך של האסטרטגיה של HBO עם הז'אנר של שיר של אש וקרח (ושל דיסני עם מאוורל ומלחמת הכוכבים ובטח של עוד כמה חברות עם עוד כמה ז'אנרים)- הם יספימו את השוק במלא תוכן שקשור לעולם שלהם מתוך הנחת מוצא לא כזו שגויה שאנשים יצפו בזה כי זה "קשור לדבר הזה שהם אהבו פעם" ויתנו לזה ניסיון וקצת יותר קרדיט לפני שהם יעזבו את הסדרה במידה והיא תהיה לא ואו (מה שלא קיים בסדרה שמגיעה חדש מאפס כי אין אלמנט נוסטלגיה או תחושת היכרות עם העולם) - ולבנות על זה שלפחות סדרה אחת תצליח להידבק לקיר ולהשיג מספיק רייטינג. במקרה הכי גרוע מבטלים את הסדרה בסוף העונה הראשנה-שנייה כי אין מספיק צופים.

בסופו של יום המילים "משחקי הכס" יחד עם "ג'ון סנואו" ו"המשך" כנראה יעוררו הרבה ריטיניג לעונה הראשנה-שנייה של הסדרה, מה שאומר שזה לא צריך להיות טוב באותה רמה כמו תוכן חדש, כי כולנו "ניתן לזה עוד צ'אנס"
 
אם כדבריך שזה לא יהיה משחקי הכס, למה קוראים לזה משחקי הכס? רק בשביל הרייטינג?
זו סדרה-בת של משחקי הכס. לך תדע איך הם יקראו לזה. ברור שהם עושים את זה בשביל הכסף והצופים. כל עוד התוצאה מהנה, למי אכפת?
שזה מעניין, בעיקר בגלל שעד כמה שהתרשמתי מהסדרה ומהספרים אין להם כזאת. ההלכים הלבנים פשוט לא חיים בחברה...
הפרולוג של הספר הראשון מציג אותם במפורש כיצורים חברתיים. זו לא התקפה של נחיל זומבים אלא התנהגות לפי קודים חברתיים מסוימים כלומר הם נותנים לאיש משמר הלילה להילחם מול המנהיג שלהם ולא מתערבים עד סופו המר. גם בסדרה למלך הלילה היו גם גנרלים שריכזו את גייסות המתים המהלכים עבורו. הטבע שלהם נותר מסתורי עד סוף הסדרה. מעצם העובדה שתוכננה להם שפה זה אומר שהם התכוונו להרחיב על החברה שלהם - וכנראה, לא מצאו מקום. אם כבר מדברים על ריבוי דמויות, בספרים, כנראה לא יהיה 'מלך הלילה' אלא כמה מנהיגים של 'האחרים' שייצגו כל אחד מהם גישה אחרת לאנושות. אאז"נ, הבנתי שמרטין קיבל את ההשראה לגביהם מהסית'י (סוג של אלפים) מ-"זכרון של קוץ" מאת טד ויליאמס. אני תוהה למה אופוס לא ניסתה לתרגם את הספרים ולהציגם כסדרה שנתנה למרטין את ההשראה ל-'שיר של אש ושל קרח'.
הגאונות שאני מדבר עליה שייכת לג'ורג ר.ר. מרטין, שהסדרה (עד לעונה 6) מועתקת מספריו באופן כמעט מדויק.
הם עדיין צריכים להחליט איפה, מתי ואיך להציג את פיסות העלילה השונות בצורה שתהיה אפקטיבית לטעמם. הם, לדוגמא, החליטו להקדים את עלילת סרחן כך שתתקיים במקביל לעלילות מהספר השלישי, לדוגמא, שלדעתי, הייתי החלטה טובה שהציגה יפה את אכזריותו של רמזי. גם כמה פרקים נכתבו על ידי מרטין שלא הייתה לו ברירה אלא לציית לתכתיבים שלהם.
 
הם עדיין צריכים להחליט איפה, מתי ואיך להציג את פיסות העלילה השונות בצורה שתהיה אפקטיבית לטעמם. הם, לדוגמא, החליטו להקדים את עלילת סרחן כך שתתקיים במקביל לעלילות מהספר השלישי, לדוגמא, שלדעתי, הייתי החלטה טובה שהציגה יפה את אכזריותו של רמזי.
אתה מדבר על גאונות קולנועית, אני מדבר על הגאונות הספרותית.
גם כמה פרקים נכתבו על ידי מרטין שלא הייתה לו ברירה אלא לציית לתכתיבים שלהם.
התחביר ו/או הכוונה של המשפט הזה לא ברורים לי עד הסוף.
 
התחביר ו/או הכוונה של המשפט הזה לא ברורים לי עד הסוף.
מרטין כתב כמה מהפרקים בסדרה. כשהוא כתב אותם, הוא גם קיבל כמה מהבחירות השנויות במחלוקת של שני אלה.
אתה מדבר על גאונות קולנועית, אני מדבר על הגאונות הספרותית.
הדיון שלנו עסק בסדרה. סדרת הספרים נקראת שיר של אש ושל קרח. אתה טענת שהם עיבדו את עלילת הסדרה בצורה מדויקת כשלא כך המצב. הם גם הצליחו ליצור סדרה שלא רק מעריצי הספרים אלא גם אנשים מן השורה מדברים עליה. אני זוכר שחשבתי שמשחקי הכס טובה, למעט מאד שחקנים הייתה נוכחות כובשת אבל רציתי לראות איך עיבדו את סדרת הספרים למדיום הוויזואלי (ושנאתי את הפרק החשוך. מאז "קפטן פיליפס" יש לי אלרגיה לסרטי אקשן נטו). מרטין כותב טוב מאד אבל אני רחוק מההתלהבות שהייתה לי ממנו כשהייתי קרוב יותר לגיל שלך.
 
עריכה אחרונה:
מרטין כתב כמה מהפרקים בסדרה. כשהוא כתב אותם, הוא גם קיבל כמה מהבחירות השנויות במחלוקת של שני אלה.
אוקיי.
הדיון שלנו עסק בסדרה. סדרת הספרים נקראת שיר של אש ושל קרח. אתה טענת שהם עיבדו את עלילת הסדרה בצורה מדויקת כשלא כך המצב. הם גם הצליחו ליצור סדרה שלא רק מעריצי הספרים אלא גם אנשים מן השורה מדברים עליה. אני זוכר שחשבתי שמשחקי הכס טובה, למעט מאד שחקנים הייתה נוכחות כובשת אבל רציתי לראות איך עיבדו את סדרת הספרים למדיום הוויזואלי (ושנאתי את הפרק החשוך. מאז "קפטן פיליפס" יש לי אלרגיה לסרטי אקשן נטו). מרטין כותב טוב מאד אבל אני רחוק מההתלהבות שהייתה לי ממנו כשהייתי קרוב יותר לגיל שלך.
בוודאי. הם עיבדו את הספרים בצורה כמעט מדויקת לסרטים (למעט ההתרחשויות במפרץ סוחרי העבדים בעונה 6, כמות האחים של מרג'רי ועוד מספר פרטים קטנים).
ושוב, אתה צודק שהם הצליחו ליצור סדרה שעומדת בזכות עצמה ואינה רק עיבוד של הספרים, אבל זה התבסס בעיקרו על גאונותו הספרותית של מרטין.
 
משום שאני לא בטוח לחלוטין שהיא תעסוק בנושא שאני חשבתי שהיא תעסוק בו אם קיט בא עם הרעיון ומעורב בעצם הכתיבה. אני חושב שקראתי ראיון אתו שלדעתו ג'ון וויתר מהר מדי על התביעה על הכס. אני מקווה לשמוע חדשות נוספות שיבהירו את המצב.
 
חזרה
Top