• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 נשק בוער קפוא ובורק מתחת למים (3.5)

כבר הרבה זמן שאני חושב איך לתת לתכונות הקסומות האלה להתבטא מתחת למים ונראה לי שמצאתי דרך טובה לעשות את זה.

בוער-נשק בוער מתחת לפני המים יתפקד כנשק 1ק4 במקום 1ק6. בנוסף בהתאם לגודל החלק הבוער שלו הוא יגרום לענון עדים שיעניק הסתרה כנגד אוחז הנשק אך גם לאויבי המשתמש.
חשוב לשים לב שגודל הנשק אינו זה שמשנה עילה החלק שעולה באש.
חרב אדירה וחנית קצרה לא יעניקו את אותה הסתרה.
חוזק בהסתרה נתון להחלטת השה"ם בהתאם לנשק.
נשק התפרצות אש יעשה ק8 פעמים ההכפלה במקום ק10 ויגרום לענן בדומה למעטה ערפל למשך מספר סיבובים השווה לתוסף ההקסמת הכללי שלו

קפוא-נשק קפוא מתחת למים גורם נזק רגיל אך גורר מחסר -1 לתוקף עקב הפרעת התנועה שהקרח גורם. יתכן לפי החלטת השה"ם שיהיה צורך להפעיל בדיקת כוח בשביל להזיז אותו במידה והוא אינו זז במשך מספר סיבובים עקב הצטברות הקרח.
יריב שנפגע על ידי הנשק צריך להציל או לסבול ממחסור -1 להתקפה שלו במשך סיבוב אחד (עד סוף תורו הבא של בעל הנשק) בנוסף אם הוא נפגע מספר פעמים ההשפעה גוברת בצורה הבאה: פגיע שנייה מחסר -1 לדרג"ש פגיע שלישית מחסר -1 להצלחת תגובה פגיעה רביעי מחסר -1 לזריזות.
יש לחשב את המחסרים עד שעובר סיבוב שלם שהאויב לא נפגע מהנשק ולא הצליח להציל.
התפרצות קור: נזק כרגיל אך ההתפרצות גורמת למיצוק של כמות גדולה של קרח במידי. הדמות צריכה להציל כנגד תגובה ד"ק 10+התוסף הקסם הכללי או להיות לכודה. דק לשבירה ודק לאומנות הבריחה הוא 15+התוסף הקסום הכללי.

נשק בורק-גורם נזק כרגיל. בנוסף בתחילת תורו של המשתמש הוא חייב להציל קשיחות כנגד הד"ק (10 +התוסף הקסום הכללי) או להיות מסוגל לפעול בפעולה חלקית בלבד באותו סיבוב. אויבים שנפגעו חייבים להציל או לסבול מאותה השפעה.
התפרצות חשמל- נזק כרגיל ובנוסף על האויב להציל או להיות מוכה למשך סיבוב אחד.
 
אני עם אביעד, חוץ מזה שמאקרו ומיקרו של השיטה פשוט הורס אותה, השלב הבא זה לדון ברמת המליחות במיים כדי לבדוק האם הם מולכי חשמל טוב יותר, והאם עוצמת הרוח היא 12 קמ"ש או 12.45 קמ"ש כדי לחשב כמה זמן יקח לזרזיף בוער לפגוע באויב.... נשק בוער עושה נזק רגיל מתחת למים, (מבחינתי תגיד שזה "חם" ולא בוער) כנ"ל קפוא וחשמל. זה סתם לשבור את הראש על אירוע יחידני שלא מתרחש ברוב ההרפתקאות.

אם אתה כבר משחק הרפתקאה תת-ימית, שבור על זה את הראש, אחרת? אתה תמצא את עצמך תוהה עם נשק בוער גורם את אותו נזק באמצע סופת שלגים, כמו שהוא גורם אם זה היה יום חם במדבר.
 
אני דווקא חושב שזה לגמרי מגניב. פחות חיבבתי את הקטע של ענן האדים, למרות שזה יותר מתאים לנשק התפרצות, לדעתי זה מעט מסבך יתר על המידה והייתי מוריד את זה.

אהבתי את הנשק הקפוא, פחות חיבבתי את זה שהוא גורר מחסר להתקפה. אני חושב שהשפעת הלכידה בקרח צריכה להיות על אנשים שנפגעים מהנשק, ולא אלו שאוחזים בו. בנוסף, אני בעד פשטות, הייתי נותן מחסר של 1- לכול פעולה מבוססת זריזות, שמצטבר עם כול פגיעה, ונותר למשך סיבוב אחד (למרות שזה מעט, אפשר לתקוף עם הנשק כמה פעמים בכול תור, כך שזה כנראה יותר מאוזן). לעקוב אחרי 4 מחסרים שונים זה מעצבן.

נשק הברק דווקא הוא זה שלא חיבבתי, אני חושב שכדאי דווקא לתת לאוחז שתי אפשרויות. או נזק מוחלש, כי הוא מגביל את כוחה של החרב כדי לא להתחשמל, או נזק מוכפל, אבל בתמורה יש לאוחז סיכוי להתחשמל בעצמו בכול תור. זה נשמע לי כמו בחירה די מגניבה, וגם נותנת לשחקן להרגיש שהבחירות שלו משפיעות.

החוקים האלו מגניבים, אבל פשטות היא מילת המפתח.
 
אני זוכר שבאחד מספרי ההרחבה על קסם, היה הסבר שברק בתוך מים בעצם מתפשט לכל הכיוונים בצורת כדור. ז"א, שאם אתה מטיל לחש ברק, אז במקום קו ברק של 20 מ', יש לך כדור ברק ברדיוס של 20 מ' !

במקרה של נשק עם אפקט ברק, זה יכול להיות די מסוכן למשתמש בו...
 
עכשיו עלה לי רעיון ממש אדיר- נשק עוצמתי שהדמויות צריכות להשיג כדי להביס את הנבל, אבל הנשק הוא נשק ברק וקבור מתחת לים, ועוצמתי ביותר. השאלה איך להוציא אותו ממעמקי הים היא לא רק בעיה של "הוא קבור במערה עמוקה ויש מפלצות באזור", אלא איך לעזאזל אנחנו מוציאים נשק שיוצר ברקים מסביבו מתוך סביבה של מים, בשביל להשתמש בו?
 
עוד - ב3.5 ובפאת'פיינדר העסק די פשוט. הגנה מיסודות ושיגור חפץ יעשו את העבודה. מובן שצריך חבר שמחכה לך מעל המים כדי שלא יגנבו לך את הנשק בדרך למעלה, ואמצעי קסם להישרדות מתחת למים. אם אתה ברמה נמוכה ואין לך אפשרות ללחש שיגור חפץ אפשר לעטוף את החפץ בשק מצופה שעווה או משהו, וגם אם בכל זאת יש לך שיגור חפץ זו אפשרות לא רעה בכלל.
 
אביעד אמר/ה:
עוג - ב3.5 ובפאת'פיינדר העסק די פשוט. הגנה מיסודות ושיגור חפץ יעשו את העבודה. מובן שצריך חבר שמחכה לך מעל המים כדי שלא יגנבו לך את הנשק בדרך למעלה, ואמצעי קסם להישרדות מתחת למים. אם אתה ברמה נמוכה ואין לך אפשרות ללחש שיגור חפץ אפשר לעטוף את החפץ בשק מצופה שעווה או משהו, וגם אם בכל זאת יש לך שיגור חפץ זו אפשרות לא רעה בכלל.
כמובן, שיגור חפץ הוא לחש בדרג 7, ככה שבהסבר שלך "דרגה נמוכה" זה כול דרגה מתחת ל-14, כך שהדבר קצת יותר מסובך מזה. ובעוד שהגנה מיסודות זה לחש נחמד, אני מבטיח לך שזה לא חוסם ברק היישר לבטן. ולעטוף את החפץ זו משימה קשה בפני עצמה, וגם לשחות איתו למעלה, שכן ייתכן שהעתק הוא חפץ מאוד כבד. יש המון דרכים לסבך את זה ולהפוך את העניין להרפתקה מעניינת.
 
כשאמרתי דרגה נמוכה התכוונתי באופן יחסי ללחש שהצגתי.
אז התנגדות ליסודות, הלחש בדרג 3 שנותן חסינות לנזק אנרגיה עד מספר מסוים של נקודות. לא זוכר כרגע את איזה שם יש לכל לחש.
לעטוף את החפץ אמור להיות די קל. אתה יכול לדוגמה לעטוף את עצמך מראש, שזה לגמרי אפשרי, ואז לגשת לחפץ ולעטוף גם אותו.
לשחות עם חפץ מאוד כבד למעלה? אז נזכרנו בריאליזם? אם לא תצליח לשחות עם החפץ למעלה גם לא תשרוד את הברק לבטן, בעוד שלא ניתן לומר שאם תשרוד את הברק (לפי הספר) תצליח להגיע למעלה עם החפץ. צריך בשביל זה אמצעי מיוחד של מיטב ידיעתי לא זמין לדמויות בדרגות נמוכות יותר (עד 10 נניח) סתם ככה, והשגת אותו האמצעי (מגילה של שיגור חפץ או מכשיר של קוואליש לדוגמה) מהווה חלק מהמשימה לחילוץ העתק מהמצולות.
 
חזרה
Top