• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

נקסוסקון: פרעונים ודרקונים - כנס משחקי תפקידים ולוח ב17.04 בחוה"מ פסח

אהלן חברים!

ביום ראשון 17.04 חוה"מ של פסח יש יום משחקי תפקידים ולוח בנקסוס בראשון לציון (כתובת רוטשילד 26 ראשל"צ)

מדובר בכנס לא ענק, אלא יותר ביום משחקים מרוכז שיש בו בסך הכל ארבעה חדרי משחק בכל סבב אז יש תחושה כמעט משפחתית ומספר המקומות מוגבל :) יהיו משחקי תפקידים ויהיה חדר משחקי לוח שיהיה פעיל כל היום.

בנתיים אני פותח את הכנס להגשת משחקים (בהתנדבות, אך המנחים יתוגמלו כמובן) באימייל - [email protected] או דרכי כמובן בכל צורה שהיא.

קישור לאירוע בפייסבוק - נקסוסקון: פרעונים ודרקונים - כנס משחקי תפקידים ולוח

אשמח לראותכם!
בברכה,
טל
 
מגניב! תזמון נהדר להדגמות של פאת'פיינדר פראי :)
אם לא הייתי בחו"ל אז הייתי שמח להגיע.

לראות את ההודעה הזו מזכיר לי שפעם, היו ימים, שבהם בכל פסח היה כנס ביגור/איגור/וכדומה... אני חושב שהשנה אפילו לא שמעתי על מישהו שמנסה להרים את הכנס - וכנראה בצדק, כי פשוט הם עשו כל-כך הרבה טעויות ששרפו את הכנס והמותג. אבל עדיין, פעם כשהייתי צעיר, אני זוכר את הביגורים הראשונים ושזה היה אירוע מגניב.
 
סתם מגניב לראות שנקסוס קיים כבר... עשור?
משהו כזה, כן. לצערי בהיעדרי תקופה ארוכה לא היה ממש תוכן משחקי תפקידים ועיקר ההתקדות במקום הייתה במשחקי קלפים. אני מתכוון לשנות זאת כעת. הכנס הזה הוא רק סיפתח לאירועי משחקי תפקידים חודשיים.
 
מגניב! תזמון נהדר להדגמות של פאת'פיינדר פראי :)
אם לא הייתי בחו"ל אז הייתי שמח להגיע.

לראות את ההודעה הזו מזכיר לי שפעם, היו ימים, שבהם בכל פסח היה כנס ביגור/איגור/וכדומה... אני חושב שהשנה אפילו לא שמעתי על מישהו שמנסה להרים את הכנס - וכנראה בצדק, כי פשוט הם עשו כל-כך הרבה טעויות ששרפו את הכנס והמותג. אבל עדיין, פעם כשהייתי צעיר, אני זוכר את הביגורים הראשונים ושזה היה אירוע מגניב.
זו הסיבה העיקרית שהחלטתי ללכת על זה ולהרים את הכפפה, אין כמעט כנסי משחקי תפקידים יותר אולי מלבד דרקוניקון וכרמיקון. אז החלטתי לארגן משהו, אפילו עם קטן יחסית. פשוט נורא הפריע לי שלא יהיה שום כנס בכלל בפסח של משחקי תפקידים.
 
מעניין, למה בדיוק אתה מתכוון?
ביקר ניסו כל פעם להמציא מחדש את הכנס בשם אחר ו/או בקונספט אחר, שכל פעם זה עצבן חלק אחר מהקהילה, זה היה איגור רק לגיל 16 ומעלה ואז ביגור, ואז ביגור ששינה את האופי וניסה להיות פחות מועדון סגור של רולפליירים של העמותה ויותר פתוח לכולם, ואז זה לא עבד והפך לגיבורים שהחזיק מעמד בדיוק שנה וניסה לפנות לקהל חדש וזנח את הישן, ואז חזר להיות ביגור אבל לא נעול על עצמו אם זה בקונפסט של ביגור או גיבורים ואז בסיום העגום שלו הוא שינה שם למבוכים.
בין היתר הוא גם כל הזמן שינה מיקום גיאוגרפי, בין רעננה, תל-אביב, רמת-גן, מודיעין, וחזור חזרה בסיבובים.
ולדעתי הבעיה העיקרית שלו - שבשלב מסוים המנהלים של הכנס לא החזיקו מעמד יותר משנה-שנתיים וכל הזמן הגיע צוות ניהול חדש שהמציא מחדש את הגלגל.
 
קודם כל כל הכבוד על היוזמה!
שואל באמת כי אני לא מכיר - קהל היעד הוא בעיקר ילדים/נוער?
אני מתאר לעצמי שהכנס פתוח לכולם, אבל האם אפשר לצאת מנקודת הנחה כזו?
לא בהכרח. לרוב בבוקר באמת כן מגיעים קצת יותר ילדים ונוער אבל מהצהריים ובמיוחד בערב זה כבר ממש פתוח ואי אפשר לדעת. כמובן יש הרשמה מראש אז אני יודע מראש אילו גילאים נרשמים ויש מנחים עם דרישות ספציפיות (ילדים בלבד או מבוגרים בלבד, למשל)
 
האמת שכנסי פסח (ביגור) גססו עוד הרבה לפני הקורונה.
עבר מלא זמן, אבל אני זוכר כמה דברים לגמרי WTF, למשל:

בשלב מסויים, האתרים של הכנסים התחילו להקדיש מקום רב לפיאור מארגני הכנס - תמונות, סופרלטיבים ולקק עצמי כללי.

הכנסים הרב-יומיים כללו גם לינה במתחם הכנס. זה יצר תופעה של "קומונות" - אנשים שהתארגנו כדי לקנות אוכל וציוד ללינה ביחד ולבלות את הלילה בצוותא. נשמע נחמד, אבל מסתבר שזה גם יצר לכלוך באופן טבעי והלנים התבקשו לסייע בניקוי השירותים. בתגובה, אחד ממארגני הקומונות הודיע שהקומונה שלו לא תנקה שירותים והוא עצמו מתכוון להשתין ולחרבן בשיחים במתחם הכנס וכך זה אומר שהוא לא משתמש בשירותים ולא חייב לנקות אותם.

הטרדות. לא רק הטרדות מיניות (גם זה היה, כולל פעיל מקושר שחשבו שזה נורא חמוד ומצחיק שהוא מתעסק עם קטינות). כל מיני פעילי עמותה, שלהיות פעילי עמותה כנראה היה רגע השיא בקריירה שלהם, שחשבו שאם הנחית פעם בכנס זה אומר שמותר להתקשר אליך בשבת בבוקר, לדרוש ממך להנחות בכנס הקרוב ואז לקלל אותך ולצרוח עליך כשאתה מסרב.

ברוך שפטרנו.
 
מקפיץ:
מהרו להירשם! הלילה בחצות נסגרת ההרשמה המוקדמת - ומחר מתחילה ההרפתקאה האמיתית! או כמו שאמר דארו, הנזיר הגמד שפגשתי אתמול בפונדק: "אני חושב שמי שלא נרשם לא שווה יותר מגוש סלע לא מעובד, כן".
 
חזרה
Top