• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

נחשף תוכן העניינים של ספר ההרחבה הבא של עודרגה: Dungeon Delver's Guide

המדריך לנבכי המבוך הוא ספר ההרחבה הרשמי השני של עודרגה והראשון בעצם שאינו קשור לעולם מערכה ספציפי (זייטגייסט).
מדובר בספר הרחבה שמוקדש ברובו למנחה ואמור לתת לו כלים להבנת ובניית מבוכים בצורה טובה יותר או לפחות לפי החזון של הכותבים.

ddg-jpg.256219


הספר עצמו כולל:
כל התוכן אמור להיות תואם לחלוטין למהדורה 5.

כאמור ניתן למצוא את תוכן העניינים המלא כאן.
מימון ההמון לספר עצמו אמור להיפתח ב 30.08 ולהבנתי ה PDF יהיה זמין לתומכים מיד עם תום מימון ההמון.

הודעת ההכרזה הרשמית
 
עריכה אחרונה:
נשמע מאוד מעניין - אפילו בתור מי שלא משחק את עודרגה.
אציין שנראה שהם ממצבים את עצמם בתור חלופה ראויה למי שמחפש עוד חוקים/עניין במשחקי המהדורה 5 שלו.ה. גם לא נראה מהמעט שראינו שמהדורה 5.1 תהיה יותר מסובכת מאשר 5, אז היא לא תהווה תחרות לעודרגה.
עם זאת, לא כל-כך ברור לי איך ספר הרחבה לעודרגה! יהיה תואם as is גם למהדורה 5... משהו צריך "לסבול" בגלל החלטה כזו - או חוסר מיצוי פוטנציאל של עודרגה! או שההסבה ל-5 תהיה פחות טובה.
 
אתה צודק, ואכן יש דיסוננס בהצהרה הזאת של הכותבים שהתכנים תואמים לחלוטין.
ספציפית לגבי ספר ההרחבה הזה דווקא נראה שרובו המוחלט לא תלוי שיטה (או לפחות לא מניח שימוש במכניקה ספציפית של עודרגה) ומדבר על התיאוריה של יצירת מבוכים ודוגמאות מימוש של התיאוריה הזאת.

על פניו נראה שרק בפרק הראשון יש שימוש במכניקה המורחבת של עודרגה (אפשרויות חדשות לשחקנים) - וכאן לפחות לגבי הגזעים הם עושים צעד נוסף ומספקים גם את האופציה המורחבת של עודרגה (מורשת ותרבות במקום גזע) וגם גרסה בסיסית של גזע ע"פ מהדורה 5 שמופיעה בנספח.
Dungeon Delver's Guide is fully compatible with both 5E and Level Up: Advanced 5E. One of the biggest differences between these two systems is in how they handle your character's species: in 5E you assign your character a race and sometimes a subrace, while Level Up offers more flexibility by splitting race into heritage and culture, each of which can be chosen separately. Since this book is so useful to players of both 5E and A5E, we provide two versions of each of our dungeon crawling critters. For each, you can use an A5E-style heritage and then select from a big grab bag of A5E cultures, or use a 5E version of the race with cultural features built in.
אפשר לראות דוגמא לזה גם בקישור ששמתי גם למעלה מורשות תרבויות ורקעים עבור שוכני/חוקרי מבוכים.

עדיין לא כל דבר אפשר להמיר AS IS כמובן, נתיבי מקצוע וציוד ישתמשו סביר להניח במכניקות מורחבות.
עם מפלצות חדשות לא אמורה להיות שום בעיה, לכל היותר יהיו להם קצת יותר אפשרויות פעולה וה-DC שלהם ירגיש מתאים יותר.
ולחשים גם להערכתי יהיו תואמים.

אני כמובן מבין למה הם ממשיכים להצהיר שזה תואם לחלוטין, זה מתבקש ברמה המסחרית לפנות לכל שחקני מו"ד 5 ולהבטיח להם שהם יוכלו למצוא פה חומר לשחק איתו גם ללא מעבר מלא לעודרגה.

עריכה:
אני אציין שעודרגה כן מתלבשת באופן מודולרי (למדי) על מהדורה 5 ובהחלט אפשר לקחת כמעט כל אלמנט בודד שלה ולשלב אותו בנפרד במשחק "רגיל" של מהדורה 5. אז מהבחינה הזאת התכנים כן תואמים "באופן מלא" - רק לא באופן המלא שהכותבים מרמזים אליו.
 
עריכה אחרונה:
קמפיין המימון עלה לאוויר.


לפחות לגבי הגזעים הם עושים צעד נוסף ומספקים גם את האופציה המורחבת של עודרגה (מורשת ותרבות במקום גזע) וגם גרסה בסיסית של גזע ע"פ מהדורה 5 שמופיעה בנספח.
באופן משעשע, לאור הפלייטסט של 1D&D נראה שהם די מתכנסים לכיוון דומה, אז יש פחות צורך בגרסה הנוספת אבל זה נחמד.

הספר נראה לי מעניין ושונה מסוג התכנים שאנחנו רגילים לראות בספרי הרחבה. עצות וכלים ליצירת והרצת מבוכים זה משהו שיכול להיות ספר עזר שימושי למנחים מתחילים ואני מאמין שגם מנחים ותיקים יוכלו למצוא שם נקודות עניין ועזרים לתכנון הרפתקאות שנוגעות במבוכים.
אני מעריך את הגישה של לתת חכה במקום דג.
 
עריכה אחרונה:
מהדורה חמש בהרבה מקומות בנתה על חידושים ופרדיגמות של משחקי תפקידים אחרים.
לכן זה לא מפתיע שהם גם עושים את זה במהדורה 5.1, השינוי לגזעים מופיע היום ברוב משחקי התפקידים החדשים.
מהמעט שאני מכיר זה רק אלמנט אחד מני רבים בעודרגה!

עם זאת, נראה שכרגע ההצלחה של מימון ההמון היא פושרת מהרושם שלי, כלומר עברו את האלף תומכים שזה בהחלט יפה אבל לא נראה שזה מתפוצץ.
מעניין באמת כמה ההכרזה על 5.1 הוציאה להם את הרוח מהמפרשים של השיווק.
 
חזרה
Top