• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 נזיר האיידם [פאת'פיינדר] - מבוסס על הספר "שם הרוח"

זה פעם ראשונה שאני כותב דבר כזה, מקווה שיצא בסדר :confused:
נזיר האיידם

אז ככה, בעיקרון רציתי להוסיף ציטוט מגניב מהספר להתחלה, אך לצערי אין לי אותו מולי. אם יש למישהו רעיון למשהו נחמד אני אשמח😊

נזיר האיידם מקבל תכונות דומות לשל הנזיר הרגיל, אך עם מספר שינויים:

-הלאטני: בדרגה 1, נזיר האיידם מתחיל להבין מהו הלאטני (לא שמישהו באמת מבין אותו לגמרי...), סוד החיים. כתוצאה מכך, הנטייה שלו תמיד תהיה סדר.
בנוסף לכך, הוא לעולם לא יתקוף יריב מגבו או בהפתעה אם הוא יכול לנצח אותו בקרב הוגן, ולא ישלוף ראשון את החרב.
בדרגות 4 ו8 נזיר האיידם מקבל תכונות נוספות הקשורות ללטאני.

-הקיטאן: בדרגה 2, במקום כשרון הנזיר הנוסף אתה מתחיל ללמוד את הקיטאן, אמנות הלחימה הסודית של נזירי האיידם.
פעם בכל יום אתה צריך להקדיש רבע שעה לפחות לתרגול של הקיטאן, בסביבה נוחה ושקטה.
כתוצאה מכך, אתה מוסיף את החרב הקצרה לרשימת נשקי הנזיר שלך.
בנוסף, אתה לומד את "חיבוק הדוב": אתה זוכה בכשרון "אחיזה משופרת" כאשר אתה תוקף יריב הסמוך אליך במכה לא חמושה, וכן אתה יכול לבצע נגדו פעולת אחיזה עם יד אחת בלי מחסר, ובנוסף אתה מקבל +2 למת"ק כאשר יריב מנסה לחמוק מאחיזה.
בדרגות 6 ו10 נזיר האיידם מקבל תכונות נוספות הקשורות לקיטאן.

-בדרגה 4, אתה מתקדם בהבנת הלאטני. אתה מבין היטב כל סיטואציה שאתה נמצא בה, ויודע מתי לדבר וכמה לדבר. אתה מקבל תוסף +2 בבדיקות הדיפלומטיה והאיום.

-בדרגה 6, במקום כשרון הנזיר הנוסף אתה לומד לעומק תנועה חדשה באימון הקיטאן, "נקישת האריה". אתה זוכה בכשרון "הכשלה משופרת" כאשר אתה תוקף יריב הסמוך אליך במכה לא חמושה, וכן אתה יכול להכשיל יריב כפעולת תנועה.

-בדרגה 8, אתה מתחיל להבין שאתה לא מבין את הלאטני, ולכן אתה מקבל לתוסף הרצון +4, והתוספים שלך לאיום ולדיפלומטיה עולים ל+6.

-בגדים אדומים: במקום כשרון הנזיר הנוסף בדרגה 10, אתה זוכה בבגדים האדומים שלך והופך לשכיר חרב.
כעת אתה צריך להקדיש לפחות פעמיים ביום חצי שעה לתרגול של הקיטאן, וכן אתה מחויב לתרום חלק ניכר מהכנסותיך לבית הספר שבו למדת.
בתמורה, אתה זוכה בחרב עתיקה (תוסף העצמה + 4, חלק מהתוסף הולך לתכונות). את החרב אתה מחויב לשמור ולא לאבד, ולו במחיר חייך. בנוסף, כאשר אתה נלחם עם החרב אתה זוכה בכשרונות "אחיזה בזינוק" ו"התקפת סופה".

מקווה שיצא בסדר, השתדלתי שיהיה מאוזן ביחס למקצוע הנזיר הרגיל :)
 
אהלן,
לא זוכר כבר את העלילה והעולם של הספר כל-כך אז אני לא אגיב על הפלאף - למרות שנראה חמוד.
בנוגע למקצוע, יש סיבה מדוע לא בנית אותו כארכיטייפ? זה האופציה הקלאסית אם אתה מתבסס על הנזיר.
 
אוקיי, נראה כמו התחלה מעולה לאדפטציה! כמה הערות.
1. קח בחשבון שאין לך שום יכולות בארכטיפ שיאפשרו לנזיר להשתמש בחרב עם כל שאר היכולות שלו. כלומר, לא תהיה לו סערת חרבות, אגרוף הלם, או הרבה כוחות צ'י
2. בכללי, איך אתה מסתדר עם כוחות צ'י? הרבה מהכוחות באילו הן ''קסומים'' בעוד האיידם הם בהחלט אנושיים.
3. הערה בנוגע ליכולת של החרב - חרב +4 היא נשק נחמד והכל, אבל אני חושד שהרבה הזירים בדרגה הזו כבר יעדיפו סט מלא של חפצים.

מה שאתה יכול לעשות במקום זה לשאוב השראה מארכטיפ ''כבול הלהב'' של המאגוס - הוא מקבל נשק שעולה עם הדרגות בעוצמה שלו, יש לו קשר אישי אליו, ויש לו יכולות שפועלות רק דרך הלהב הזה. ככה יש יותר סיכוי שליכולת תהיה שמישות במהלך המשחק

בנוסף, אם אתה נצמד לתיאורים בספר - רוב האיידם שכירי החרב ''מתחילים'' כשכירים מלאים, ולא לומדים תוך כדי תנועה והרפתקאות. כך שלהוריד את הדרגה בה הנזיר מקבל את החרב לאיזור דרגה 3-5 מרגיש לי יותר סביר.

אם יורשה לי להציע כמה תיקונים משלי -
1. להחליף את כוחות הצ'י/מאגר הצ'י בנשק קסום שמשתדרג עם הרמות. כל פעם שאתה היית מקבל כוח צ'י החפץ מקבל יכולת נוספת. אולי במקום מכאניקת ''נקודות'' נוסח צ'י, אפשר להחליף למכאניקת ''סיבובים ביום'' שמייצגת את הטראנס הקרבי של אילו שמשתמשים בקיטאן, ואת התשישות לאחר מאבק ממושך.

2. הלת'אני כפי שהוא מתואר בספרים יותר קשור לשלמות פנימית ושלווה, פחות לכוחות של דיפלומטיה ואיום. אולי להחליף את התוספים בתוספי זיהוי מניע והצלות רצון?.

3. לתת לנזיר את היכולת להשתמש בחרב הייחודית שלו, ורק בה, בתור התקפה לא חמושה לצורך כל הכשרונות/יכולות המקצוע שלו.

4. יכולות קיטאן גנריות (אחיזה/הכשלה) מיוצגות די טוב על ידי דברים שנזיר היה מקבל ממילא - כשרונות בונוס וכו'. אם אתה רוצה, אפשר שטכניקות קיטאן יהיו הדבר שמחליף כוחות צ'י.
 
אוקי, תודה רבה.
אהבתי מאוד את הרעיון להחליף את כוח הצ'י - נשמע לי רעיון מגניב. אבל חשבתי אולי במקום להחליף אותה בנשק שמשתפר - הרי לכאורה הנשק עתיק, והוא לא רק של הנזיר הזה - להחליף כמו שכתבת בלימוד של תנועות מורכבות מהקיטאן, שיוגבלו במספר סיבובים ליום מכיוון שהם כל כך מורכבות.

הלאטני קשור לכל החיים, ומה שהבנתי מהספרים הוא שהוא בעיקר בא לומר לך כיצד לפעול בסיטואציות שונות. ולכן נראה לי מתאים חוץ מהצלת רצון להוסיף גם דיפלומטיה. אבל אתה צודק, אולי עדיף להחליף את האיום בזיהוי מניע.
 
חזרה
Top