• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

לא קריטי נושא לפרק: איך ייראו משחקי התפקידים אונליין?

זאת שאלה קצת מצחיקה משני כיוונים:
1. כבר יש הרבה משחקי תפקידים שמשוחקים אונליין.
2. אנחנו לא נביאים.

ובכל זאת, יש מגוון כיוונים שמשחקי תפקידים שמשוחקים אונליין יכולים לקחת ומשחקים קיימים עוד לא עושים, כי הם עוד מתרכזים בשחזור האפשרויות של משחק אוף ליין.

אשרשר פה דברים קשורים לנושא. מוזמנות ומוזמנים להוסיף.
 
פול ביקלי כותב בערך על הנושא הזה:
 
באסופת המשחקים The Sundered Land של וינסנט בייקר כלול המשחק A Doomed Pilgrim in the Ruins of the Future, שהוא משחק שבנוי למשחק בפורום (היסטורית, הוא נבנה ספציפית לממשק של גוגל פלוס, שם הייתה קהילה שוקקת של פיתוח משחקי אינדי עד שהאתר נסגר. בקישור כאן הדגמה של המשחק:

 
נראה לי די ברור שכל העולם עובר ״לשם״ במוקדם או במאוחר. זה יהיה אונליין, ואולי גם בצירוף VR או כל פלטפורמה אחרת שהחוש הטכנולוגי שלי לא יכול לחשוב עליו כרגע.
יכול להיות שהעתיד שצפה Ready player one כבר לא כל כך רחוק מאיתנו (אולי מאיתנו כן, אבל אולי הילדים שלנו ייהנו ממנו).
 
אני חושב שבטוח מאוד להניח:
א. שיהיו מספר מגמות וכיוונים ולא כיוון אחד.
ב. שמשחקי תפקידים ימשיכו להתקיים גם כפעילות שעושים פנים אל פנים.

לא מכיר את Ready player one, אבל צורות שונות של משחק תפקידים שמעורב עם משחק בעולם וירטואלי זה תחום שקיים כבר היום וצמח יותר מכיוון הגיימינג. אני לא רואה כמעט התייחסות לזה (ומודה שגם אני מכיר את זה מעט מאוד) אבל זה למשל דבר שרץ היום מאוד חזק בקהילת המודים של GTA להבנתי המוגבלת.
 
שמשחקי תפקידים ימשיכו להתקיים גם כפעילות שעושים פנים אל פנים.
באמת? אולי זה תלוי עד כמה קדימה אנחנו מדמיינים את העתיד, אבל אני לגמרי רואה מנחה שמכין מפה הולוגרמית ב- VR ואת השחקנים צוללים כך לתוך המבוך וממש רואים מה המנחה מתאר.

לא מכיר את Ready player one,
רוץ לקרוא. ספר זורם וקליל, שממש ידבר אל כל מי שנולד בעיקר בשנות השמונים. הוא גם כל כך into it מבחינת משחקי תפקידים ומשחקי ווידאו שיש שם קטע שאשתי שאלה אותי ״מה זה xp?״ ואחרי שהסברתי לה היא שאלה ״אז למה הוא לא מסביר מה זה?? הוא פשוט מניח שכולם יודעים מה זה?״
 
מונטה קוק הוציא כבר לפני 5 שנים את invisible sun, משחק תפקידים עם אפליקציה חינמית שמיועדת בעיקר לקווסטים צדדיים (הווה/עבר) בין הסשנים של המשחק, לרוב לכל דמות בנפרד, אבל אפשר כקבוצה. בנוסף, היה פיצ'ר שבו אתה מקבל עדכונים ורעיונות ממונטה קוק במשך שנה (אין לי מושג למה שמישהו ירצה את זה, אבל שיהיה).
אם כבר אני מזכיר את המשחק, אז יש הצעה ב- Invisible Sun Bundle .
יצא לי להשתמש מדי פעם בעקרונות דומים במשחקים, פעם זה היה במייל, בשנים האחרונות זה יותר גוגל-דוק, אבל היו כמה ניסיונות בטרלו, דיסקורד וכו'. לדוגמא, בתקופה שהייתי בצבא השתתפתי בקמפיין שעבד באופן דומה לערבות המערב, שיחקנו קבוצת שכירי-חרב שחיפושו אחר תרופה לנסיך הגוסס שלהם וניסו לגייס צבא כדי לכבוש מחדש את הממלכה שלהם, בין הסשנים כדי לשמור על קשר בקבוצה וכדי לעדכן את השחקנים שסגרו שבת בבסיס שלהם, כתבנו מיילים שבהם המצאנו יחד את האזור הבא שהשחקנים יבקרו בו ובעקבות איזה קרס עלילה ובנוסף הכנסנו הרפתקאות צדדיות של הדמויות והתפתחויות כלליות בעולם.
אני בהחלט מסוגל לראות שיטה לוקחת נתיבים כאלה כזה צעד קדימה. למשל, במקום עדכונים ממונטה קוק, אפליקציה של עולם מערכה שמתעדכן אוטומטית עם קשר ובלי קשר למעשי הדמויות או אפליקציה ששולחת אוטומטית מכתבים לדמויות מקרובי משפחה או דב"שים שפגשו בעבר. ובמקום התכתבויות, אפליקציה לניהול DT וכו'.

בקיקסטאטר של Skyraiders of Abarax הם הבטיחו אפליקציה כתנאי הכרחי לחוויה מלאה בשולחן המשחק - לפי מה שראיתי האפליקציה תשמש להעברת מסרים ייחודיים לכל אחד מהשחקנים, מיני משחקים שיתופיים להצלחה במשימות כמו הטסת ספינה ופריצת מנעול (נשמע קצת אולד סקול שהצלחה במשימות נקבעת לפי מיומנות שחקנים ולא דמויות, אבל אני לא באמת יכול לשפוט את זה לפני שזה יצא) ושימוש סטנדרטי (גלגולי קוביות, שיתוף תמונות ומוזיקה לאווירה, מנוע חיפוש לחוקים/מידע וכו').
החוויות שלי עם דברים כאלה יותר מוגבלות, כי בדרך כלל המנחה סומך על השחקנים שידעו להפריד ידע דמות ושחקן, אבל יצא לי להשתתף בחד"פים בהם המנחה העביר פתקים לשחקנים, לפעמים בפתקים האלו היו הודעות סתמיות ולפעמים ידע מיוחד לדמות ספציפית. במחשבה שנייה, במשחקי פורום יש שימוש בספויילרים... ויצא לי לשחק במשחקים עם חידות שיועדו לשחקנים ולא בהכרח לדמויות.
אני מסוגל לדמיין שיטה שבה אלמנט ההפתעה משחק תפקיד ומאפשרת ליצור תחכים בין דמויות שיפתיעו את השחקנים. רק שאני לא בטוח כמה אני אהנה ממשהו כזה.

לפני חצי שנה היה דיון בפורום על מנחה דיגיטלי והסטטוס של הAI, שזה עוד כיוון שאותו יכולים לקחת.

שימוש בAR, במקום מיניס, לראות דמויות תלת ממדיות ממוחשבות, במקום לשמוע תיאור של דב"ש או סביבה לראות אותם לפניך.

עד לפה כתבתי בהנחה שמדובר על התקדמויות אונליין שונות בTTRPG , VTT ו-PBP ולא על ההתפתחות בלארפים או במשחקי תפקידים ממוחשבים, שבנושאים האלו טכנולוגיית VR יכולה לשחק תפקיד משמעותי.
 
אולי זה תלוי עד כמה קדימה אנחנו מדמיינים את העתיד, אבל אני לגמרי רואה מנחה שמכין מפה הולוגרמית ב- VR ואת השחקנים צוללים כך לתוך המבוך וממש רואים מה המנחה מתאר.
אתה מניח שכרגע מנחים מכינים מפות פיזיות של מבוכים וזה יוחלף במפות הולוגרמיות. יש בעולם משחקי התפקידים הרבה משחקים שמפות ומבוכים אינם חלק אינטגרלי או משמעותי מהם. כן, אני בטוח לחלוטין שישארו משחקי תפקידים שאנשים משחקים פנים אל פנים, כל עוד יש אנשים ויש להם פנים.
רוב מה ששמעתי עליו לא ממש עשה לי חשק. כולל התיאור שתיארת...
 
עריכה אחרונה:
לפני חצי שנה היה דיון בפורום על מנחה דיגיטלי והסטטוס של הAI, שזה עוד כיוון שאותו יכולים לקחת.
השתתפתי בו. בגדול, "בינה מלאכותית מנחה" נשמע לי כמו אי התאמה בין טכנולוגיה לבין הצורך. לצורך העניין, אני מניח שמשחקי המחשב יתפתחו לכיוון של עולמות ודמויות בלי שחקן שמגיבים בצורה יותר דינמית וטבעית, ואולי אפילו ניתן לדבר אתם בשפה טבעית. אני מניח שזה כיוון שיצמח מתוך מה שקורה בעולם משחקי המחשב, ולא כדי "להחליף את המנחה במשחקי תפקידים". למעשה, להחליף את המנחה נשמע די מוגבל ביחס לכיוון המדובר. אותי מעניין מה מחשבים יכולים לעשות כדי לעזור, לשדרג ולהעשיר את עולם משחקי התפקידים, שעיקרו יצירה משותפת של אנשים. ובעיקר, אני מתעניין ברעיונות שלא דורשים קפיצת מדרגה טכנולוגית, אלא ניתן לעשות כבר עכשיו, גם אם זה לא נעשה.

למען הסר ספק: אני כותב את זה כאן כי אלה נקודות שארצה להעלות בפרק. אחלה שהעלית את זה. תודה.
 
🤷‍♂️ כל אחד וטעמו, אני מניח.

בקשר ״לחזון״ שלי - רק להבהיר שהרעיון לא היה רק מבוך או מפה; כל התפאורה מסביב. שלא לדבר על סאונד ועוד דברים שאפשר להתפרע איתם רק בפנטזיות על העתיד הרחוק…
 
שאלה מעניינת, שאני חושב ששווה לפצל שתי תת-שאלות:
1) מה הטכנולוגיה מאפשרת, וזה גם יכול להיות סוג של "חתונה" עם משחקי תפקידים ממוחשבים. רעיונות כמו מנחה AI וכיו"ב. במקרה הזה אפשר לפרוץ מגבולות החבורה הקלאסית - קרי בלי מנחה בכלל, או עולם מרובה שחקנים ומנחים.
זה קיים היום במשחק מאורגן כדוגמת ליגת ההרפתקנים או אגודת מגלי הארצות או בסקלה יותר אינטימית במשחקים בסגנון West Marches. אבל זה משהו שהטכנולוגיה יכולה לקדם וליצר סגנון משחק חדש.

2) כלי עזר מתקדמים לחבורה "רגילה" שמשחקת דרך המחשב. כמובן roll20, beyond20 ופלטפורמות יותר בסיסיות כמו כאן בפורום או דיסקורד.
בקשר לזה, ודובר כאן על שילוב של תוואי שטח מגניב באונליין, אני שם כאן קישור לסרטון מהמם של The corridor crew:

נ.ב. שווה להיזכר שה MMO הראשון היה בעצם Neverwinter nights, ולזכרוני גם היית יכול להיות שה"ם במשחק (אבל זה ממש מעורפל בזכרון שלי)
 
חזרה
Top