• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר פראי חדשות הכרוז מתרגמים את פאתפיינדר בעולמות פראיים לעברית

זה אומר בתכל'ס שיהיה בעברית ספר בסיס בשיטה מצוינת ודוהרת וסוערת (עולמות פראיים) למשחק בעולם הפנטזיה של פתפיינדר.

הרשמו לעדכונים:
https://pundak.games


אדגיש בנקודות, כדי שתבינו עד כמה זה אדיר:
  1. עברית
  2. עולמות פראיים
  3. פנטזיה
 
מגניב לגמרי ש SandChicken SandChicken תרגם את זה לפני הספקתי לשים את ההכרזה הרשמית כאן באתר :)

למי שלא מכיר, בפירוט יתר - זה השיטה המצוינת עולמות פראיים, שבדרך כלל היא שיטה גנרית אבל הגרסה הזו היא התאמה שלהם לז'אנר הפנטזיה של פאת'פיינדר (וכמובן מבוכים ודרקונים) והיא גרסה שעומדת בפני עצמה.
במלים אחרות, זה הדבר הכי קרוב שיש למבוכים ודרקונים שהוא לא מבוכים ודרקונים בעצמו וזה משחק מצוין בפני עצמו :love:
pathfinder-announce-text11.jpg
 
מגניב! ברכות! והמון בהצלחה!
אני מרגיש שחסר לי קצת ידע כאן.
למה בעצם משחקים פאת'פיינדר בעולמות פראיים? הרי זו שיטה בפני עצמה, איזה יתרון יש בלשחק אותה דרך שיטה אחרת (או את עולם המערכה שלה).
ואני מבין שכאן בניגוד למו"ד אין בעיות של זכויות, תרגום וכו'?
 
מזווית אחת, עולמות פראיים היא שיטה די טקטית ושעושה קרבות בצורה טובה וגם מאוד זורמת, במיוחד כאשר יש מספר גדול של "ניצבים". בניית דמות ופיתוח דמות הם מאוד פשוטים ומאפשרים ליצור דמויות מגוונות מאוד, ובלי שהן יהיו שטחיות מדי מבחינה מכאנית. יש גם תמריץ טוב מאוד ליצור דמויות שמעניין לשחק, כי רוב השחקנים ירצו לתת לדמות 2-3 קשיים שמחדדים את פגמי האופי שלה וגם יבואו לידי ביטוי במשחק. השיטה גנרית ויכולה להתאים להמון עולמות מערכה (כל עוד הדגש הוא תמיד על אקשן סוער! עם סימן קריאה).
יש גם כבר קהילה ישראלית סבירה בגודלה של חובבי עולמות פראיים. זה לא כמו להכניס שיטה שאף אחד בישראל לא משחק, כמו למשל Der Schwarze Auge (שהיא אחת השיטות המשוחקות בעולם אבל בישראל אפשר כנראה לספור על שתי ידיים כמה אנשים קראו אותה בכלל).

מהזווית השנייה, "פאת'פיינדר בעולמות פראיים" מביא לשולחן כמה דברים שאין בספר הבסיס "הגנרי" של השיטה. יש פחות חוקים אופציונליים עבור מערכות "מיוחדות", אבל יש יישום של השיטה לעולם פנטזיה אפית בסגנון מבוכים ודרקונים ועם מונחים שאנשים מכירים ממבוכים ודרקונים - שלצערי הקהל בישראל מאוד מאוד נעול שמשחקי תפקידים שולחניים "צריכים" שלהיות פנטזיה אפית בסגנון מבוכים ודרקונים, ו"פאת'פיינדר בעולמות פראיים" יכולה לתת לו את זה אבל להכניס שיטה גנרית יותר מהדלת האחורית ועם ארגז כלים להתאמת המשחק לעולם, שלא קיים באף ספר בסיס של מבוכים ודרקונים. בנוסף, יש מידע על עולם מערכה מגניב, וגם קל יחסית להמיר אליה הרפתקאות מוכנות של מו"ד או של פאת'פיינדר.
 
מוודא שהבנתי נכון משהו נוסף, תהיה הפרדה בספר שתאפשר לקחת את החוקים הגנרים של עולמות פראיים לכיוונים אחרים לגמרי (עתידני, סייברפאנק או כל דבר אחר)?
הכוונה אם תהיה הפרדה ברורה בין חוקי הליבה של עולמות פראיים לבין התוספות לפאת'פיינדר? או שאולי לא?
שאלה נוספת, האם זה יתבסס על פאת'פיינדר 1 או 2 או שזה כלל לא רלוונטי?
 
בפאת'פיינדר בעולמות פראיים בעצם "בחרו" עבורך את חוקי המערכה האופציונליים ויש חוקים נוספים שלא קיימים בספר הבסיס הגנרי (מקצועות, קסם גבוה) אבל מאוד קל להכניס שינויים שלוקחים את המשחק "צעד אחורה" בחזרה למשחק גנרי, ויש התייחסות לזה בספר (לדוגמה: לבטל את המקצועות, או להוסיף מיומנות של מחשבים).
 
בפאת'פיינדר בעולמות פראיים בעצם "בחרו" עבורך את חוקי המערכה האופציונליים ויש חוקים נוספים שלא קיימים בספר הבסיס הגנרי (מקצועות, קסם גבוה) אבל מאוד קל להכניס שינויים שלוקחים את המשחק "צעד אחורה" בחזרה למשחק גנרי, ויש התייחסות לזה בספר (לדוגמה: לבטל את המקצועות, או להוסיף מיומנות של מחשבים).
מאוד קל וכתוב בספר איך לעשות את זה, או שמאוד קל ותסתדר לבד?
עד כמה שאני מבין זה היה עיקר השאלה.
דרך אגב, השיטה תהיה זמינה גם בPDF או רק בעותק פיזי?
מה יהיה המחיר שלה פחות או יותר?
 
יש הסבר בספר. הוא ממש לא ארוך והוא נותן הכוונה ולא את כלללל החוקים, אבל זו שיטה שהיא קודם כל גנרית ואז נכתבה לפאת'פיינדר, אז דברים כמו "תעיף את מיומנות האמונה ותכניס מיומנות מחשבים" לא דורשים יותר ממשפט וחצי, ואפילו יש כבר בתוך הספר יתרונות וקשיים שמשפיעים על פעולות כמו התעסקות במחשבים (אם לדמות יש "ידיים שמאליות", זה נכון גם להפעלת מזל"ט כמו שזה נכון להפעלת בליסטה).

לגבי מחיר צריך לראות מה קורה בפרויקט המימון בעתיד הקרוב, ולגבי זמינות ב-PDF למיטב ידיעתי The oldman The oldman מתכוון להציע אותו למכיר בדיגיטל דרך החנות המשותפת של הוצאת הפונדק והוצאת גיבורים. אולדמן?
 
השיטה תהיה זמינה גם ב PDF וגם כספר פיזי, כשמי שתומך במימון המון יקבל גישה מוקדמת לפני כולם ל PDF :)
מבחינת התאמה לעולמות אחרים, אני מאמין שאפשר יהיה בקלות להשתמש בזה כספר בסיס עם עולמות מערכה אחרים של עולמות פראיים. אם רוצים להתבסס על זה ליצור עולמות משלך, זה יהיה מעט יותר מורכב, כי חסר ההסבר הכללי שיש ב SWADE (ספר הבסיס).
מצד שני, אם נצליח מספיק, אז אולי גם נתרגם אותו.
 
זה מצוין כי לחלוטין התכוונתי להסתכל על השיטה בשביל משחק שאני רוצה להריץ, ובהתחשב בכך שבין כה וכה ייקח זמן עד שאריץ אותו- אני שמח שאוכל לקרוא את השיטה בעברית :)
וכמובן, יותר מגוון שיטות בעברית זה מצוין!
 
חזרה
Top