מזווית אחת, עולמות פראיים היא שיטה די טקטית ושעושה קרבות בצורה טובה וגם מאוד זורמת, במיוחד כאשר יש מספר גדול של "ניצבים". בניית דמות ופיתוח דמות הם מאוד פשוטים ומאפשרים ליצור דמויות מגוונות מאוד, ובלי שהן יהיו שטחיות מדי מבחינה מכאנית. יש גם תמריץ טוב מאוד ליצור דמויות שמעניין לשחק, כי רוב השחקנים ירצו לתת לדמות 2-3 קשיים שמחדדים את פגמי האופי שלה וגם יבואו לידי ביטוי במשחק. השיטה גנרית ויכולה להתאים להמון עולמות מערכה (כל עוד הדגש הוא תמיד על אקשן סוער! עם סימן קריאה).
יש גם כבר קהילה ישראלית סבירה בגודלה של חובבי עולמות פראיים. זה לא כמו להכניס שיטה שאף אחד בישראל לא משחק, כמו למשל Der Schwarze Auge (שהיא אחת השיטות המשוחקות בעולם אבל בישראל אפשר כנראה לספור על שתי ידיים כמה אנשים קראו אותה בכלל).
מהזווית השנייה, "פאת'פיינדר בעולמות פראיים" מביא לשולחן כמה דברים שאין בספר הבסיס "הגנרי" של השיטה. יש פחות חוקים אופציונליים עבור מערכות "מיוחדות", אבל יש יישום של השיטה לעולם פנטזיה אפית בסגנון מבוכים ודרקונים ועם מונחים שאנשים מכירים ממבוכים ודרקונים - שלצערי הקהל בישראל מאוד מאוד נעול שמשחקי תפקידים שולחניים "צריכים" שלהיות פנטזיה אפית בסגנון מבוכים ודרקונים, ו"פאת'פיינדר בעולמות פראיים" יכולה לתת לו את זה אבל להכניס שיטה גנרית יותר מהדלת האחורית ועם ארגז כלים להתאמת המשחק לעולם, שלא קיים באף ספר בסיס של מבוכים ודרקונים. בנוסף, יש מידע על עולם מערכה מגניב, וגם קל יחסית להמיר אליה הרפתקאות מוכנות של מו"ד או של פאת'פיינדר.