• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

משחק תפקידים בו תשחקו דינוזאורים - דיינומאניה

דיינומאניה היא מקום פראי. לפני 66 מיליון שנים, נכחדו הדינוזאורים - אבל לא המאניאזאורים! אלו דינוזאורים אינטליגנטים ודי מטורפים, שכשהדינוזאורים נכחדו עברו לגור בכוכב הלכת הזה פה, דיינומאניה.
המשחק רובו מתרחש ב"אזור השבטים", כינויו של האזור הכי מטורף בדיינומאניה, בו כל יום בערך קם או נופל איזה שבט - לרוב נפילת השבטים נגרמת בגלל ריב על איזו ארוחת ערב. כן, מאניאזאורים הם מטורפים.
יש פה טכנולוגיה די מתקדמת. נכון יש דינוזאורים עם ידיים, לרוב קצרצרות? אז פה בדיינומאניה הידיים התארכו, והם פיתחו את הטכנולוגיה שלהם במשך 66 מיליון שנים. אז המשחק הזה הוא שילוב בין פנטזיה, מד"ב, ודינוזאורים.
בקרוב אפתח משחק בפורום בשיטה, אחרי שאקבל תיקונים ממכם (בבקשה?) ומשחקני הפלייטסט שלי.
עריכה: הועלו הפרקים למנחה.
עריכה: הועלו הוראות ליצירת דמות ודפ"ד.
עריכה: שונו מקצועות, עכשיו מקבלים יותר תוספי בדיקות.
 

קבצים מצורפים

  • DINOMANIA! - RPG Ability Sheet.pdf
    68.6 KB · צפיות: 8
  • DINOMANIA! - RPG Character Sheet.pdf
    56.5 KB · צפיות: 9
  • DINOMANIA! - RPG.pdf
    265.3 KB · צפיות: 13
עריכה אחרונה:
המטרה במשחק תלויה ההרפתקה שהמנחה מכין - להציל את אזור השבטים מידי הגיגאזאורים? להפיל שבט מרושע? לפייס בין שני שבטים כדי למנוע מלחמה?
החוויה השיטה מנסה להעביר היא יותר פתירת בעיות מאשר קרב ואפיות. כל מטרות ההרפתקאות שכתבתי למעלה (טוב, אולי כן יצטרכו להרוג את מנהיג השבט המרושע, אבל האחרות) הן פיוס של אנשים. קרבות לרוב שמורים להישרדות בשטח בדרך אל הטריטוריה של השבט או אל קצה אזור השבטים למערה של הגיגאזאור.
 
החוויה השיטה מנסה להעביר היא יותר פתירת בעיות מאשר קרב ואפיות.
אם ככה, למה יותר משליש מהקובץ מתעסק בקרב?

בכללי, נראה שהשיטה מבוססת יותר מדי על מבוכים ודרקונים, שהחוויה שהיא מנסה להעביר היא משחק קרבות אפי, בשילוב בין ז'אנר המערבון לז'אנר גיבורי העל. הייתי ממליץ לך לקרוא שיטות אחרות, לראות איך הן משיגות את המטרות שלהן ויוצרות את החוויות שהן מנסות ליצור, ורק אז ליצור שיטה משלך. כי כרגע, כל מה שאני רואה הוא חיקוי מו"ד מוזר ללא כיוון ברור.
 
ההתעסקות בקרב היא כי אני לא רואה סיבה לתת לכל מיני יכולות למלא את המקום של יכולת החשיבה של שחקנים - שילוב של מיומנות ושכל עדיף לדעתי על שילוב של מיומנות ויכולת תוך-משחקית. לכן אני מעדיף שהשחקן ינמק פשוט יותר איך הוא משכנע ולא סתם יגלגל ויבחר תוספים. ההתעסקות המרובה בקרב היא כי הוא יותר מסובך מבחינת חוקים מהשאר, ואני גם מתכנן בפרק על נק''ן שקרה יהיה פחות משתלם מכל השאר.
 
הערות על משחק התפקידים לדינוזאורים

1. מושגים בסיסיים (כמו מנחה, שחקן, 1ק6, 1ק20 ודומיהם) לא מוסברים, מה שעשוי להקשות על אלו שאינם מכירים את מו"ד או פ"פ היטב.

2. בבדיקה תחרותית – מה עושים אם יוצא תיקו, ואז תיקו גם בגלגול ה1ק6? צריך לפתור את המצב הזה בדרך לא-אקראית, למשל שבעל התוסף הגבוה יותר בבדיקה מנצח (זה מה שאני הייתי בוחר, אם כי ייתכן מצב שלשניהם אותו התוסף...).

3. המשחק ממש לא מושקע (לפחות ככה זה נראה...) ולא מוסבר בכלל מה אמור לקרות במשחק. כדאי להסביר יותר מה קורה, וליצור קצת יותר חוקים מאשר חוקי קרב ונספחיהם (ולכל אלו שיטענו שזה בדיוק מה שמו"ד ופ"פ עשו, אז זה נכון קצת אבל הם לפחות עשו את זה טוב ומושך).

4. אם כל מה שאתה רוצה זה שהשחקנים ישחקו דינוזאורים, אז אפשר פשוט לקחת את המכניקה של מו"ד 5, ולהחליף את הגזעים, זה לא מאוד מסובך והרבה יותר פשוט מאשר ליצור שיטה חדשה (ואגב אם אתה לא רוצה שיהיה קסם אפשר לחתוך את מקצועות הקסם מהמשחק בקלות).
 
אבל מו''ד 5 לא מיועדת למשחק הומוריסטי במקצת שבו השחקנים פי מאה שריריים (אחרי הכול א. הוינקולנסיס יכול לחסל את הטאראסק ברמיסה תחת רגליו) ומסוגלים לנצח כל אחת מהמפלצות שמוצגות בספרי החוקים ובכללי ממשהו שאפשרי במשחק.
1. המשחק נמצא רק פה בפורום, אז... אין צורך.
2. מגלגלים עוד ק6. ושוב ושב ושוב עד שנגמר התיקו.
3. תיכף אעלה מחדש עם הפרק למנחה ואם תקרא לעומק תראה מה כתוב שם על זה.
 
מחפש יותר הערות על המכאניקה ועל האם המשחק אפשרי ולא קשה\קל מידי - לגבי הקונספט אני בטוח.
מקודם אמרת שזה משחק שבו השחקנים מנצחים בקלות את המפלצות (שזה לא ממש מעניין אותי, אבל אולי יש לזה קהל) ועכשיו אתה שואל אם זה קל או קשה מדי.
לא נראה לך סותר קצת?
כי אם אתה מחפש משחק מאוזן, נשאלת שוב השאלה מדוע לא להתאים את מו"ד 5, דבר שיהיה הרבה יותר קל מיצירת שיטה חדשה.
 
מקודם אמרת שזה משחק שבו השחקנים מנצחים בקלות את המפלצות (שזה לא ממש מעניין אותי, אבל אולי יש לזה קהל) ועכשיו אתה שואל אם זה קל או קשה מדי.
לא נראה לך סותר קצת?
כי אם אתה מחפש משחק מאוזן, נשאלת שוב השאלה מדוע לא להתאים את מו"ד 5, דבר שיהיה הרבה יותר קל מיצירת שיטה חדשה.
אמרתי שהשחקנים יביסו הכול בקלות ב5 אם הם דינוזאורים - חייב להיות להם לפחות 24 כוח, לפחות לגדולים, כי... ממוצע אנושי זה 10. ואני לא רוצה להתאים שום דבר - אין משחק בסגנון המתאים.
 
מבלי לדבר על כמה שמו"ד 5 לא מאוזנת, מבוכים ודרקונים הוא משחק אחד שמיועד לסגנון משחק מסוים- ולא מתאים לכל סגנון משחק. עד כמה שאני אוהב את Dimension 20, שמשתמשים בשיטה בשביל להריץ קמפיינים בז'אנרים שונים, הם עדיין שומרים על הבסיס של הבסיס- חבורה גדולה-מהחיים שנלחמת ברעים ופותרת תעלומות. (והעונה האחרונה שלהם בכלל לא עבדה עם מו"ד 5 בפועל)

ממה שקראתי על השיטה הזו של דיינומאניה, נשמע שהיא לא רוצה להתמקד בקרב- מה שאומר, שאין שום סיבה בעולם שחוקי הקרב בה יהיו מסובכים וייקחו יותר מקום בספר השיטה מכל חוק אחר. למעשה, אם המטרה היא פתירת בעיות, לפתירת בעיות צריך להיות משקל רב יותר במכאניקה. שימוש בנקודות ניסיון כincenitive לסגנון משחק מסוים אפשרי, אבל חורק ובסופו של דבר יחסית משני.

אישית, הייתי מתמצת את השיטה לעמוד אחד- יש ז'אנר שלם של משחקי תפקידים שנקרא one page RPG, וחלקם בהחלט מרגישים מתאימים לאווירה שאתה מחפש- אם כי הם בהחלט יותר מכוונים לחד"פים מאשר למשחק מתמשך. אתה יכול למצוא כאן כמות כזו ב5 דולר, ויש שם כמה תמונות של משחקים כאלה לדוגמה. אני חושב שמשהו בסגנון "the egyptian job" שנמצא שם יכול ממש להתאים למה שאתה מחפש, אולי שילוב בין זה ובין the anit-paradox brigade שגם כן שם.
 
לא מרשים לי לקנות ספרים דיגיטליים, יש משהו בחינם?
ולתמצת לעמוד אחד לעובד לי - כל עניין הסוגים נהיה ממש לא חשוב וכך גם עניין המקצועות. לגבי עוד פתירת בעיות - אם יש לך רעיון למכאניקות שיתאימו, אשמח מאוד לקרוא בבקשה - אני פשוט אוסיף מה שיראה לי טוב ואז קרב לא כל-כך יישלוט בחוברת.
 
כמו שאמרתי, יש כמה תמונות שם לדוגמה- שהן הסיבה האמיתית שקישרתי.

זה נכון שעניין הסוגים יהיה לא כזה חשוב, אבל בכנות- הוא לא כזה משנה לדעתי. פשוט לתת מספר מצומצם של סוגים לבחירה, לתת להם 4 תכונות משמעותיות אולי, ולרוץ עם זה.
 
לא נראה משהו שאני אישית הייתי רוצה לשחק. אני לא אוהב משחקים עם כל-כך מעט חוקים, כי אז זה מרגיש לי קצת רדוד. אז הייתי מעדיף פשוט להוסיף כמה מכאניקות לפתירת בעיות. אני צריך להתחיל לחשוב...
 
חזרה
Top