• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות

משחק שאני כותב

doctor arbitration

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
אני מכין עכשיו עולם מערכה שמושפע מהמקורות הבאים: הסדרה המצויירת סמוראי ג'ק, הקומיקס The Filth, סרטי Film Noir, סטימפאנק, ולהקות פסיכדליות שונות ומשונות כמו The Olivia Tremor Control וLiars. אני לא יודע מאיפה להתחיל, כי יש דברים על העולם שבתור מנחה אני לא מעוניין לחשוף, אבל הנה המון נקודות:

במציאות הזו, בני אדם מחוברים אחד עם השני בקשר אמפתי רופף להחריד, אך עדיין משמעותי מאוד. מחשבות, אינסטינקטים ודחפים מסוגלים להשפיע תודעתית על המציאות כפי שכל האנשים מסביבך רואים אותה. כך ע"י רצון או באופן לא מודע, אנשים קובעים איך הסביבה שלהם תראה ותתנהג. אותן הזיות ועיוותים של העולם מסביב נקראים "חיוניות" (Vitality). הם ההוכחה שהעולם חי ונושם. אזורים שאין בהם אותם גורמים פסיכדליים הם אזורי קיפאון (Deadlock), והם נדירים למדי.

התכונות של הדמויות מחולקות ל3 קטגוריות: שליטה, דחף ונפש.

תחת שליטה קיימות התכונות כפיה וקיפאון. כפיה מייצגת את מידת היכולת של הדמות לכפות שינויים על הסביבה ועל אחרים. קיפאון מייצג את היכולת של הדמות לנטרל שינויים כאלו ובעצם להביא מסביבה לקיפאון.

תחת דחף קיימות התכונות אלימות ורתע. אלימות מייצגת את האגרסיביות והאקטיביות של הדמות. רתע מייצג את התגובות של הדמות לשינויים מסביבה. דמויות עם המון רתע יוכלו רפלקסיבית להתמודד מהר עם שינויים במציאות לידם.

תחת נפש קיימות התכונות אמפתיה ואנושיות. אמפתיה מייצגת את אותה יכולת של דמות לשאוב או להזרים מידע על אותו קשר אמפתי בין אנשים. אנושיות מייצגת את החוסן הנפשי של הדמות, ואת מידת העוצמה הפנימית שלה.

כמו כן החלטתי שדמויות עם מידה מוגזמת של כפיה, יכולות גם לכפות פרדוקסים ולשנות את המציאות רטרואקטיבית.

אולי אני ארשום אח"כ עוד פרטים מעניינים, בנתיים אני אשמח לקבל תגובות.
 

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
תודבר.

נשמע מעניין. אני לא מכיר את רוב המקורות שהזכרת, אבל מעניין אותי מה הקשר כאן לסמוראי ג'ק.
דבר נוסף, שברשימת התכונות אין בעצם תכונות המייצגות את הדמות עצמה כיצור - לדוגמא, בנוביליס אין תכונות כוח חוסן וזריזות נפרדות, אך יש תכונת "גוף" שפשוט מייצגת כמה עליון גופה של הדמות, מכל הבחינות. התכונות שרשמת בהחלט מתאימות למשחק וייחודיות משיטות אחרות, אבל מה כאשר הדמויות לא נתקלות במצב הדורש תגובה פסיכולוגית או מנטאלית, אלא פשוט דברים כגון כמה מהר אתה רץ או כמה זמן לוקח לך לפתור את המשוואה הזאת?
עם התכונות הקיימות יכולות להיות שתי דמויות זהות לחלוטין בתכונות הללו, אך גופן ויכולתן השכלית יכולים להיות שונים לגמרי. יכול להיות שלמשחק הזה זה לא משנה, זו גם אופציה.
 

doctor arbitration

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
רבולבר יוריד אותך לא משנה כמה אתה חזק או חלש. לעומת זאת אם היורה ברבולבר איכשהו השתמש בכפיה שלו ונתן לקליע תכונה משנה מציאות כלשהי (מה שכמעט 100% הוא עשה), ויש לך רתע או קיפאון גבוה, תוכל להתגונן יותר טוב.

אבל הקרבות לא אמורים להיות ארוכים או מסובכים. הם אמורים להיות יפים וצבעוניים.
 

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
מי דיבר על קרבות ואקדחים? מה עם פעולות שפשוט לא משתמשות בכפיה? איך מודדים אותן?

ועוד דבר - כפיה משפיע רק על דברים פיזיים, או גם מנטאליים/רוחניים? כלומר, באותה מידה שכפייה עוזרת לירות ברבולבר, היא גם יכולה לגרום לך לפתור משוואות יותר טוב או לקרוא ספרים יותר מהר?
 

Dexter

פונדקאי ותיק
תחשוב רגע שהוא משנה את המציאות. הוא ישתמש בזה להכל, גם לריצה (גורם לרצפה מתחתיו לזוז או משהו כזה)

בינתיים, נשמע ממש מגניב ופסיכודלי.
 

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
לא ממש ענית לי על כלום. משנה את המציאות אומר שהוא גם יכול להשפיע על דברים שאינם פיזיים? הוא יכול לגרום למישהי להתאהב בו (עם כפייה שלו נגד רתיעה או קפיאה שלה, כנראה).
והאם יש הבדל בהישגי ריצה בין שני אנשים בעלי אותה כמות כפייה, אך האחד אתלט עולמי והשני צולע? ברור שיש (אני מניח שגם לכם..), אבל איך זה מתבטא?
 

doctor arbitration

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
זה מתבטא בכך שאחד רץ פחות מהר מהשני. אין חוק ספציפי לזה, זה פשוט common sense. אני לא רוצה לבנות מכניקה שפותרת את הבעיות האלו כי זה לא מעניין אותי.
 

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
וזה מביא אותי לשאלה הבאה - כמה טכנית השיטה? האם היא פרטנית כמו מו"ד או כללית כמו נוביליס? לפי מה שאני רואה, נראה שהיא יותר נוטה לרמת פרטנות של WOD.
ועכשיו גם הזמן לשאול מה בנוגע לחוקי קרב.
ודבר אחרון, איך פותרים מצבים בשיטה הזאת, לפי החוקים. לדוגמא, שתי דמויות נאבקות זו בזו על מנת להגיע ראשונה לשוטגאן שזרוק בקצה החדר. מה קורה שם, בכללי? כמה מהסיטואציה הזאת ישתמש בחוקים (ואילו) כדי לקבוע את התוצאה, וכמה ישתמש בתיאורים והגיון פשוט של המצב?

עריכה: אה כן, ועוד משהו - מעניין אותי לראות איך בונים עולם בו כל אחד יכול לשנות את המציאות.
 

zipo

פונדקאי ותיק
קודם כל, נשמע מגניב.
אבל לא ענית על השאלה של פלאפי, אפשר להשפיע על רגשות או מחשבות של אנשים אחרים? אם כן, כנראה שכל תושבי העולם יהיו חשדניים להחריד..
חוץ מזה, אנשים יכולים להחליט באופן מוחלט מה יהיה השינוי שהם יגרמו? אם כן, וכל אדם יכול ליצור כל דבר בעזרת המחשבה או דחף, כנראה שלא יהיה שום ערך לכסף, או לכל מוצר שהוא בעצם. איך אתה פותר את הדברים האלה?
 

doctor arbitration

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
רגשות - כן, ע"י אמפתיה.

חשוב לציין שיש ממש מעט אנשים שבאמת יכולים לשנות את המציאות לרמה של ליצור דברים יש מאין או להפוך דברים לכסף ושהם ישארו ככה הרבה זמן. אני עדיין לא החלטתי, יכול להיות שרוב האנשים נורא פסיביים עם ה"כוחות" האלו.

עכשיו, זה שיש את הדברים האלה לא אומר שכולם עכשיו יהיו חשדניים ויכינו לעצמם כסף. אנשים הרבה יותר רגועים ושלווים, או דווקא להפך - כל כך אימפולסיבים ונסחפים שהם לא טורחים. זה גם film noir ככה שמלבד הגיבורים והנבלים, כולם ניצבים ושחקני משנה. מה זה משנה מה באמת האזרח מהשורה חושב או מרגיש עד שהגיבור מגיע אליו?
 

doctor arbitration

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
The Time אמר/ה:
doctor attrition אמר/ה:
מה זה משנה מה באמת האזרח מהשורה חושב או מרגיש עד שהגיבור מגיע אליו?
את המציאות...

לא. במשחקים מהסוג הזה יש גיבורים ויש אקסטרות חסרי שם ומשמעות שכל קיומם הוא להיות צבע לרקע של הגיבורים. אני לא באמת רוצה להתפלסף על "האם שאר האנשים משתמשים ביכולות האלו בדרכים תחמניות" כי זה לא מעניין אותי. מבחינתי הם לא, וזהו.
 

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
עד כמה שזה פילם נוירי, זה ממש לא מוסיף מציאותיות לעולם. מאוד קשה להתנתק מהמחשבה של "רגע, למה אני יכול לעשות את זה ושאר האנשים לא?", ולדעתי זה יכול לשבש את מהלך המשחק.
 

doctor arbitration

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
אני לא חותר למציאותיות. השחקנים גיבורים, ולכן הם עושים את הדברים האלה כמו שצריך. האקסטרות לא, והם לא. זה מאוד פשוט. למה בסרטי פעולה הגיבור יכול לחטוף כל כך הרבה מכות והאקסטרות חסרי השם מתעלפים מהר? כי הוא הגיבור, והם לא.
 

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
גם בנשגבים זה ככה ומגניב, אבל שם יש סיבה הגיונית ומבוססת - הם בני אלים על עוצמתיים עם סופר דופר יכולות וקטאנה 3 מ'.
אני לא אוהב משחקים/סרטים ששם הדמויות הכי חזקות פשוט כי הם הגיבורים. אני גם חושב שזה מוציא קצת מגורם האימה (למרות שלא הסכנה - כמובן שגם הרעים חזקים באותה מידה, אבל לדעת שאתה מחסל בקלות כל ניצב צפלון עושה יותר מדי טוב לאגו).
"כי הם הגיבורים" זו סיבה בעקיפין טובה, כמו בכמעט כל משחק תפקידים הירואי. אבל זה שהם הגיבורים אומר שהם מובדלים בצורה כזאת ואחרת מאנשים אחרים, וזה הסיבה. פשוט היותם גיבורים לא נראית לי כסיבה מספיק טובה.
 
Top Bottom