• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • נפתחה הגשת המשחקים לדרקוניקון 2021!

    כנס המשחקים של הקיץ חוזר ב-26-27 באוגוסט, במלון דן פנורמה בתל-אביב. פתחנו כעת את הגשת המשחקים לכנס, אז בואו להריץ משחק - עמוד הגשת המשחקים לכנס

משחק ארוך

dark one

פונדקאי מהשורה
הי אני dm חדשה , הקבוצה שהתחלתי להנחות רגילה לסשנים ארוכים של 4 שעות ואני מתקשה להגיע לזמן כזה
אז השאלה שלי איך יוצרים סשן ארוך?
 

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
4 שעות זה ארוך? :lol:

you-gotta-pumpthose-numbers-up-those-are-rookie-numbers-memegenerator-net-51150852.png

אבל עכשיו ברצינות - עדיף לא לתכנן סשן כיחידה העומדת בפני עצמה. אם כל סשן אתה יודע מראש איפה הוא מתחיל ואיפה הוא נגמר, לא תהיה לך הרבה גמישות. יכול להיות שאתה מרגיש שזה ארוך מדי כי הגעת לסוף התכנונים שלך, לפני שהגעת לסוף הסשן.
מה שיותר חכם לעשות זה להכיר טוב את כל ההרפתקה שאתה מריץ (או לפחות הסגמנט בהרפתקה שבו אתם נמצאים), בין אם זה הרפתקה שאתה כתבת או מודול שאתה מנחה. אם ההרפתקה היא למשל באורך 8-10 סשנים, להכיר את כולה יחסית טוב אומר שאתה יכול להתחיל ולעצור בכל נקודה לאורכה, בהתאם להתקדמות של השחקנים. ככה יש לך תמיד עוד דברים מוכנים במידה והסשן התארך מעבר למה שהתכוננת אליו.
אם זה קשה מדי להכיר הרפתקה שלמה מראש, אפשר גם להתכונן לסשנים כך שיהיה לך תכנון למשל שניים או שלושה סשנים קדימה, אפילו אם זה ברמת הרעיונות הכלליים ולא ההתקלויות הספציפיות שיהיו. ככה יש לך תמיד באפר שאם הדמויות מתקדמות מעבר למה שציפית, יש לך רזרבות של זמן משחק מוכנות.
 

The oldman

The Rainbow Archmage
צוות הפורום
עוד דבר הוא להשתמש בשחקנים כהשראה - מה הם רוצים לעשות? איפה הם רוצים לחקור? אילו דמויות הם פגשו שהם רוצים לדבר איתם.

יכולת אלתור והתבססות על הרעיונות של השחקנים היא חשובה. לא ברור לי מה סגנון המשחק, אבל אם את זורמת עם הרעיונות של השחקנים זה מעשיר גם אותם וגם אותך.
יש ספרון שמדבר בדיוק על זה - https://slyflourish.com/lazydm/lazy_dm_preview.pdf
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
dark one אמר/ה:
הקבוצה שהתחלתי להנחות רגילה לסשנים ארוכים של 4 שעות ואני מתקשה להגיע לזמן כזה

אם סשן ממוצע שלך נמשך שעתיים, תכיני חומר לעוד סשן קדימה ותשחקי את שניהם ברצף.
או שתגידי להם שיש לך עוד דברים לעשות בזמן הפנוי שלך אז שיתרגלו לסשן יותר קצר.
 

Sayeg

פונדקאי מהשורה
אם אין לך הרבה זמן לתכנן סשנים מלאים בעלילות מתפתלות ותכסיסים של מכאנית המשחק, פשוט תעודד את השחקנים לעשות אפילו עוד יותר רול-פליי (וזה כבר קצת תלוי בהם). בקמפיין שלנו השחקנים יכולים להעביר חצי מהפגישה בשיחות שהם מנהלים בזמן שהם חוצים את היער לעבר המערה
 

BadBug

פונדקאי ותיק
וואו, לי יש בעיה הפוכה, יותר מדי תוכן שאני לא מצליח להכניס ל 3-4 שעות.
מה שאני מציע לך - שילוב אלמנטים במשחק - מה הכוונה - תדאגי שיהיה מבוך לחקור (כבר יגרור קרבות של שעות), דמויות בלא שחקן ליצור איתן אינטרקציה ולקבל מהן מידע (רולפליי וזמן שיחות מובטח), חקירה (רמזים, כתבים עתיקים, שבילים, עקבות ועוד).
קרב בוס גדול שיקח זמן + אילתור והכנסת תגבורת למקרה שהקרב קל מדי.
אבל הכי טוב - להכניס דילמות ומצבים מעורפלים שגורמות לשחקנים להתווכח - מבטיח לך שזה יקח שעות :)
 
Top Bottom