• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

משחקי 2ק20 - מי שיחק בהם?

אני מאוד מרוצה מהשיטה של הרפתקאות מסע בין כוכבים, ואחרי שלושה סשנים אני מרגיש שההבנה שלנו של השיטה הולכת ומשתפרת ובהתאם גם המשחק. זו באמת אחלה שיטה.
עד היום שיחקתי בה רק בשני חד״פים, שלא באמת עשו לשיטה צדק.

מי עוד שיחק ב 2ק20 ואיך הייתה החוויה שלכם?
 
יש לי את קונאן 2ק20, שהיא ממש מגניבה, כתובה היטב, וגם מהווה אחלה רפרנס לסיפורים של רוברט הווארד אבל בלי הגזענות... אבל לא הייתה לי הזדמנות לשחק בה. אני מצליח למצוא שחקנים רק למו"ד 5, פאת'פיינדר, הטבעת האחת ופלאים... (למרות שכבר מצאתי שחקנים שיהיו בעניין של משחק התפקידים של Root).

השטיק של מאמץ קבוצתי לצבור מומנטום זה קטע מגניב מאוד בשיטה, שלהבנתי קיים בכל המשחקים המבוססים על 2ק20.
 
אכן השטיק הזה קיים בכל השיטות להבנתי, לא בטוח שאותם ניואנסים - אבל קיים. מה שכן, השיטה מעודדת אקטיבית להשתמש בזה, כי בסיום כל סצנה מאבד מומנטום אחד, כך שממש קשה לצבור אותם לאורך זמן.
בקשר למציאת שחקנים, דווקא היא יחסית פשוטה - אולי זה יותר הת'מה של קונאן שמרתיעה?
אני מודה שלי הייתה רתיעה ממסע בין-כוכבים כת'מה למשחק תפקידים, אבל ברגע שהתחלתי להנחות, זה ממש אחלה.
 
לא נראה לי שהבעיה היא בת'מה. זה פשוט מזה - רוב השחקנים בישראל היום התחילו ממהדורה 3.5 או ממהדורה 5 אז לחזור למו"ד 5 או לפאת'פיינדר 1 זה בשבילם המים הרדודים, פלאים היא מאוד מאוד פשוטה ומציעה ז'אנר לגמרי שונה, ועל הטבעת האחת פשוט אני חופר להם מאז 2014 אז זה נתפס. :)
 
מה הכוונה מסורתיים? הם בהחלט עם מנחה ושחקנים, אבל יחסית נרטיביים וממש לא בסטייל מבוכים ודרקונים ודומיו.
מבחינת פשטות, הבסיס הוא פשוט, הגרסה הספציפית תלויה בת׳מה. לדוגמא במסע בין כוכבים יש מכאניקה לקרב חלליות, שזה אף פעם לא פשוט. קונאן לעומת זאת היא די פשוטה.
 
מה הכוונה מסורתיים?
בעולם האינדי יחסית מקובל לדבר על משחקי תפקידים מסורתיים ככאלה בהם יש ניגוד חד בין הסמכות הסיפורית של המנחה (על הכל בערך) לבין הסמכות של השחקנים (על ההתנהגות של הדמויות שלהם בלבד), ובהם רוב המכניקה עוסקת בסימולציה של העולם (בניגוד להשפעה נרטיבית). זאת כמובן חלוקה די גסה ויש הרבה דברים שנמצאים בכל מיני מקומות באמצע.

יחסית נרטיביים וממש לא בסטייל מבוכים ודרקונים ודומיו
אתה יכול לתת דוגמאות? בהחלט שמח תמיד לשמוע על מכניקות חדשות.
 
במערכת היחסים בין המנחה לשחקנים היא אכן ״מסורתית״
מבחינה נרטיבית, המשחק מתבסס על מכאניקה של מומנטום ואיום - מומנטום זה משאב של השחקנים שמשמש אותם לבצע המון פעילויות - בין אם זה לגלות עוד מידע, ליצור יתרונות או לבטל סיבוכים בסצנה (לבטל הפרעה מגנטית שמנעה פעולה של הטריקורדר למשל) לבצע עוד פעולות בקרב, להצליח יותר בבדיקות אחרות ולמעשה כמעט בלתי-מוגבל.
לדוגמא, השיטה מניחה כשאתה חוקר שבוי, אתה תצליח לחלץ ממנו מידע, אבל באמצעות מומנטום תוכל לגלות דברים נוספים.
המקבילה של מומנטום זה איום, שזה משאב של המנחה שגם הוא יכול להשתמש בו להמון דברים - כל ההשפעות של מומנטום וגם דברים כמו יצירת סיבוכים, הבאת תגבורות ועוד.

כתבתי סקירה לערכת הבסיס אם כי אז שיחקתי רק חדפ בשיטה:
 
חזרה
Top