• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

משחקי תפקידים חיים\לארפ למתמודדים\אנשים עם טראומה\חרדה חברתית

כנראה שלא יקרה כלום... פרטים בפוסט

 
עריכה אחרונה:
לפני שאתה מנסה לעשות משהו, הייתי ממליץ להקשיב למה שאמרו לך בדיון שם.
הגעה לקהילה/תחביב חדש ובקשה ליצירה של משהו חדש/שינוי של משהו קיים ללא הכרה של השטח או התחשבות והקשבה לאנשים שנמצאים בשטח ומכירים אותו היטב לרוב לא תביא לתוצאה טובה.
 
בהחלט נשמע שיש לך כוונות טובות, אבל אני מצטרף לבקשה של מרתוס להקשיב למה שאמרו לך בדיון שם. בסופו של דבר, הודית בעצמך שאין לך הרבה ניסיון בתחביב הלארפים, ולכן פנית לאנשים מנוסים יותר. בבקשה, תקשיב להם.

אם אתה מרגיש שאין נגישות בלארפ כלשהו, או שקשה לך להצטרף עקב חוסר בנגישות, נסה לדבר על זה עם המארגנים של האירוע- אני מכיר הרבה אנשים מקהילת הלארפים, והם אנשים נהדרים שבהחלט שמחים לעזור כמה שהם יכולים. אני מבטיח לך שלבקש עזרה אם אתה צריך אותה (ואתה הרי מודה שאתה זקוק להנגשה) היא לא דבר שלילי, אבל כרגע אתה קצת רותם את העגלה לפני הסוסים. נסה קודם לבדוק אם אתה יכול לפתור את בעיות ההנגשה הללו באמצעות שיחה עם המארגנים של לארפים שאתה מרגיש שאינם נגישים, במקום לנסות ליצור משהו חדש ללא ניסיון בנושא.
 
דבר ראשון חשוב לי להזדהות, אכן מבאס שאנשים לא מבינים אותך.
אני מאוד מקווה שהבנתי אותך, ואם לא הבנתי אותך אני ממש מתנצל ותגיד לי. אני לא איש מקצוע בתחום בריאות הנפש וקורס הפסיכולוגיה היחיד שעשיתי היה על התפתחות הילד, ובלארפים מעולם לא הייתי.

דבר ראשון לגבי נגישות בלארפים - אני לא יודע מה הנגישות שצריך שם, לא בטוח שאתה יודע, וכנראה גם מארגני הלארפים לא יודעים איך להנגיש אותם לאנשים עם חרדה חברתית.
אני מנחש שהעצה להגיע ללארפ לא ממש יעילה במקרה כזה, כי ברגע שיש לך חרדה חברתית עצם ההגעה ללארפ עשויה להוות בעיה.
במקרה כזה אני לא יודע איך הלארפ יכול להנגיש את עצמו - כשאתה מנסה להצטרף לקבוצה קיימת בקש ממנה בדיוק מה שאתה רוצה כדי שתוכל לשחק. מומלץ להיוועץ באיש מקצוע שיאמר לך מה הדברים החשובים בלארפים.

כן אשמח לשמוע אילו עצות יש לך להנגשת לארפ/משחק תפקידים לאנשים עם חרדה חברתית, למקרה שיצא לי לשחק עם אחד.
 
האם יש לך אפשרות להשתתף במשחק כזה עם חונך, סייע או מלווה מקצועי? נראה לי פתרון יותר ישים מאשר לצפות שאנשים שלא קשורים ובקיאים בתחום או מכירים אותך יפיקו אירוע מותאם.

צר לי על התגובות שקיבלת שם, אבל בעיקר התמיהה אותי האמירה "גם ככה 80% מקהילת הלארפים מטופלת פסיכיאטרית".
 
צר לי על התגובות שקיבלת שם, אבל בעיקר התמיהה אותי האמירה "גם ככה 80% מקהילת הלארפים מטופלת פסיכיאטרית".
בהחלט הערה תמוהה ולא במקום.

האם יש לך אפשרות להשתתף במשחק כזה עם חונך, סייע או מלווה מקצועי? נראה לי פתרון יותר ישים מאשר לצפות שאנשים שלא קשורים ובקיאים בתחום או מכירים אותך יפיקו אירוע מותאם.
זה כנראה באמת פתרון ישים יותר - לפנות אל מכר שכבר יש לו ותק לארפים.
 
בהחלט הערה תמוהה ולא במקום.
הלארפרית שהעירה את ההערה לא הטיחה בלארפרים האחרים שהם מטופלים פסיכאטרית, אלא שהיא עצמה וכל מי שהיא מכירה בקהילת הלארפים הם מטופלים פסיכיאטרית, ככה שזה אולי מכניס את הדברים להקשר אבל עדיין - ממש לא במקום.
 
וכל מה שנאמר שמה כנראה לא נכון כלפי כולם... אני מוצא את עצמי שוב ושוב מחוץ ללארפים בגלל החוסר נגישות הזאת, אני מתחיל לחשוב שלארפים זה דבר שלעולם לא יהיה נגיש ותמיד אנשים כמוני יזרקו בין הכיסאות כפי שקורה לי שוב ושוב
 
קודם כל, אם אתה רוצה אנשים בעלי ניסיון שיעזרו לך בלי הערות או שאלות כדאי שתהיה מוכן לשלם להם.
דבר שני, נגישות זה דבר יחסי, אם הרבה אנשים בעלי מוגבלות נפשיות יכולים להשתתף בלארפים, כפי שנאמר בדיון על ידי אנשים שיש להם ניסיון, מדובר במשהו נגיש יחסית. אם עבור המצב שלך זה לא מספיק אזי אתה צריך לחפש פיתרון פרטי.

אתה צריך להסתכל על היוזמה שלך בצורה אוביקטיבית. לפי דבריך אתה אדם צעיר עם מעט מאוד ניסיון בארגון, טיפול נפשי או לארפ ועם רעיון מאוד בסיסי לגבי מה שאתה רוצה. היוזמה הזאת תדרוש עבודה מאנשים שיש להם ניסיון בתחומים אלו, ביקשת עזרה מאנשים שיש להם לפחות ניסיון בלארפ, וכנראה לחלקם בארגון אירועי לארפ (עם הנחת יסוד לא ברורה שמעולם לא הייתה יוזמה כזאת, למרות שאין לך שום סיבה להניח זאת בלי לשאול קודם) והם עזרו לך ותרמו מהניסיון שלהם באמירה שלדעתם היוזמה שלך לא נחוצה או אפילו יכולה להזיק. לפעמים זאת העזרה הכי טובה שניתן לספק.
אתה כמובן יכול (כמו שעשית) לסרב להקשיב להם, אבל הסיכוי שלך להשפיע על קהילה מבחוץ ועם חוסר מוכנות להקשיב הוא אפסי.
 
עריכה אחרונה:
אני אתן דעה קצת פחות פופלרית, אבל לפני זה אני מצטרף לדברים של מרתוס ושל עוד כמה לפני. אתה טוען בעצמך שרמת הידע שלך על התחום היא אפסית ושאתה לא גורם טיפולי. במצב כזה ההצעה שלך היא בגדר דעה אישית, יכול להיות שהיא נכונה, יכול להיות שלא. אבל היא הדעה שלך, אם מישהו היה נכנס מחר לבית ספר ואומר "תקשיבו, אין לי שום ידע בחינוך או כיצד לנהוג, אבל אני חושב שצריך לייצר מסגרת בה מלמדים ילדים עיוורים לנהוג". אני מעט מקצין את זה כדי להבהיר איך זה נראה לכל מי שנמצא בתחום, לא סתם אומרים לך שאתה "מתפרץ לדלת פתוחה", יש אנשים בקהילה שכנראה מבינים איך זה ואיך להתמודד עם זה (ואני מצטער, אבל אנחנו באמת חיים כרגע בחברה שכמעט כל בן אדם שני בה מתמודד נפש ברמה כזו או אחרת כך שסביר להניח שהם מכירים אנשים עם קשיים שבכל זאת מצליחים להיכנס לתחביב) שלדעתם הרעיון שלך אינו נחוץ ואינו יעיל, אני חושב שתסכים איתי שאם ניכנס לסמינר רופאים ונגיד להם שיש לנו רעיון חדש לרפא סרטן כאשר אין לנו שום הכשרה בתחום או ידע רפואי, אף אחד לא אמור להקשיב לנו.

אני יותר ממילץ לך לנסות שם שוב, ברמת אפילו לנסות להיעזר בהם כדי להגיע ללארפ ולראות איך מה ולמה, אני מביטח לך שאם אחרי זה אתה תרגיש שאכן יש קשיים שאתה חווה, ותכול להצביע עליהם ולהגיד "היי אנשים, הייתי בלארפ XYZ ואני הרגשתי לא טוב בגלל XYZ" סביר להניח שאחרי מצב כזה יהיה לאנשים יותר קל ויותר נוח להבין את מה שאתה מציג (והאמת שאני מקווה שתגלה שאין באמת דברים שהקשו עליך ושתהנה בלארפ) או לפחות למצוא אנשים בתוך הקהילה שיזהדו איתך ויהיה לכם קל יותר לארגן משהו, אף אחד לא מצליח לארגן רפורמה בתוך גוף קיים מבלי להיות בתוך הגוף הזה בהתחלה.


ועכשיו לדעה הפחות פופלרית
בנימה אחרת, אני חושב שמה שאתה פה הוא שיימינג בצורה כמעט מגעילה, עברתי שוב ושוב ושוב על התגובות שקיבלת, קראתי אותן כמה פעמים, יש שם בן אדם אחד שהתגובה שלו יכולה להחישב כמעליבה, וגם זה תגובה שבה הוא אומר לך לבוא פעם אחת ללארפ בעצמך ולראות איך ומה, גם אם התגובה שלו מעט תוקפנית (וגם על זה אפשר לנהל דיון) יש קבוצה לא קטנה של אנשים אחרים שהגיבו לך תגובות עניניות ורציניות.
לבוא "לכלכך" על אנשים אחרים, מבלי שיש להם יכולת להגן על עצמם, מבלי שיהיה לאף אחד את האפשרות לשמוע את הצד שלהם זה פשוט לא נכון. אתה בן אדם זר שנכנס לקהילה ומבקש ממנה להכתיב את עצמה לפי התנאים שלך, וכאשר הם שואלים אותך מה התנאים שלך ואיך אתה חושב שצריך להתאים אותם, אתה מתעצבן ונועל את הדיון. אני מבין שיכול להיות שנפגעת מאיך שחלק מהם התיחסו אליך, אבל זה לא נותן לך את הזכות לבוא ולכלכך עליהם ככה, אם היו מקללים אותך או צוחקים עליך באיזה צורה שם אז עוד היה הצדקה לעשות דבר כזה, אבל אתה ליטרלי מציג את זה פה בתור "היי תראו את האנשים הרעים האלה שלא אוהבים את הרעיון שלי ובזים לי." (ואני שמח שהפורם שלנו הוא לא אחד המקומות שישר ממשיך את שרשור השיימניג ומתחיל גם לשלוח הודועת לאנשים בשרשרור הזה ואומר להם כמה הם רעים מבלי בכלל להיכנס לסיפור)
 
אני אשאל אותך בצורה מאוד מאוד ישירה
וזו תהיה העזרה היחידה שאוכל לספק כנראה, למרות שאם יהיה עוד משהו שאוכל לעזור בו אשמח

אילו התאמות צריך לעשות ללארפ כדי שתוכל להשתתף בו?

עריכה:
לא ביקשתי הערות או ביקורת מאנשי הקבוצה הזאת... ביקשתי עזרה ביוזמה שלי,
לא ביקשת כאן שום עזרה בשום שלב לפני כן.
 
עריכה אחרונה:
וכל מה שנאמר שמה כנראה לא נכון כלפי כולם... אני מוצא את עצמי שוב ושוב מחוץ ללארפים בגלל החוסר נגישות הזאת, אני מתחיל לחשוב שלארפים זה דבר שלעולם לא יהיה נגיש ותמיד אנשים כמוני יזרקו בין הכיסאות כפי שקורה לי שוב ושוב

בניגוד לשאר המגיבים אני אציע קו חשיבה אחר.
זה נכון שקהילת הלארפים הישראלית לא פשוטה ובהחלט לא מותאמת להמון קהלים ביניהם מתמודדי נפש, לשנות את זה אפילו רק בשבילך יהיה לא פשוט. אבל הקהילה הישראלית היא לא קהילת הלארפים היחידה בעולם. קהילת הלארפים הנורדית (שהיא הקהילה המובילה בעולם בחקר ותיאוריה של לארפים) מקיימת לארפים שהרבה יותר מתאימים את עצמם למשתמש ובדרך כלל מכילים חלק בהרצה (בדרך כלל זה לפני המשחק ) שנותן כלים מכאניים כדי להתאים את הסיטואציה אליך.
יכול להיות שהפתרון שאתה מחפש נמצא במרחק כרטיס טיסה (ספציפית עכשיו בגלל הקורונה זה לא פתרון אפשרי אבל יש סיכוי מעולה ששנה הבאה כן).
בנוגע להנגשת הקהילה להמון השחקנים שמתמודדים עכשיו עם הקהילה הלא מונגשת. אני חושב שאחרי שתחווה משהו אחר יהיה לך את הידע לענות על שאלות כמו שאביעד שאל מעלי. ואז דברים יהיו הרבה יותר פשוטים.
 
אחלה פתרון, אבל אתה מציג אותו הרבה יותר פשוט ממה שהוא באמת

כרטיס טיסה עולה כסף שלא לכולם יש
קהילת לארפים בחו"ל עלולה להכיל אנשים לא נחמדים, ומאוד קשה לברר את זה כי הם בחו"ל. אישית הייתי טורח לברר טוב טוב מי הם ומה הם לפני שהייתי נוגע בהם עם מקל.
קהילת האלרפים הנורדית מדברת בשפה שלא כל אחד פה מבין, וצריך עזרה בנסיעה לארץ זרה.
אני לא איש מקצוע לבריאות נפש, אבל עושה עלי רושם שנסיעה לארץ זרה למתמודדי נפש עם חרדה חברתית זה רעיון פחות טוב מללכת ללארפ בארץ, במיוחד שאין לנו מושג אם הלארפים בחו"ל מונגשים למתמודדי נפש למיניהם.

כל זה כשאתה יכול לנסות ללכת להנגיש לארפ בארץ בהרבה פחות מאמץ. זה קצת כמו שישראלי עם אלרגיה לגירים ייסע ללמוד באוניברסיטת אוקספורד במקום באוניברסיטת חיפה כי באוקספורד אין לוחות גירים ובחיפה יש - רק העלויות של כרטיס הטיסה מסוגלות לכסות את החלפת הלוחות בכיתות שהוא ילמד בהן.
 
בתקווה שזה בסדר להצטרף לדיון...
אני מוכרח להודות שעם כמה שאני מעריך את הקהילה הנורדית, אני לא חושב שלעלות על מטוס ולהגיע לשם ללארפ זה פתרון טוב. בכנות, אני עם אביעד בטענה שזה יכול כשלעצמו לעורר אינספור חרדות. כמתמודד נפש בעצמי (עם נכות צמיתה והרבה חרדות בין השאר), אני מודה שאני לפחות לא הייתי שורד את זה. אבל אני מודה גם שגם לסצנה הישראלית ניסיתי להצטרף וזה פחות עבד עבורי. לכן, אני הייתי מציע שאלה: האם לארפים גדולים הם הדרך היחידה מבחינתך להצטרף לתחום הלארפים?
באופן אישי, אני חובב גדול של לארפי חדר. הם נותנים למספר מצומצם של אנשות, לזמן מוגבל, את האינטנסיביות של לארפים גדולים בשיאם. (לפחות בעיני זה כך). לארפי חדר מורצים לא פעם בכנסים, ואפשר להגיע עם כמה חברות וחברים ואז זה הרבה פחות מפחיד. בנוסף, אפשר גם לארגן הרצות פרטיות של לארפי חדר, הרבה מהם דורשים לא יותר מלאסוף אנשות ולגדר שטח מסוים. יכול להיות שאחרי לארפ חדר שכזה תגיע למסקנה שזה מקום טוב לעצור בו. יכול להיות שתגיע למסקנה שזה לא מספק ושעדיף לנסות את הלארפים הגדולים. יכול להיות גם שניסית את האפיק הזה ואז אני "סתם" אוגד מילים. מבחינתי זה משהו שראוי שיוצע, לכל מקרה.
 
הציעו לך פה כמה פתרונות מעניינים
ואני רוצה להוסיף עוד משהו
הנגשה לא אומרת שתמיד תקבל יחס מיוחד ויבנו מסגרות במיוחד בשבילך [זו סיטואציה שתקרה בעיקר במסגרות טיפוליות למיניהן] לפעמים במציאות זו הנוסחה הפשטנית של: "הבעיה שמונעת ממני לעשות X היא Y וכדי לפתור אותה אני צריך שאנשים מסביבי יעשו Z אבל גם אני צריך לעשות דברים [ובין היתר לדעת להסביר במדויק מה צריך למי שאני מבקש את עזרתו]
 
חזרה
Top