• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

משחקי הכס: תככים ובגידות במעלה המלך - משחק שיצרתי

לאחרונה יצרתי משחק, או יותר נכון חוקים של משחק - שיכול להפוך למשחק תפקידים, משחק מחשב, משחק לוח או משחק קלפים - שמתבסס על משחקי הכס ברמה מסוימת, ועוקב אחרי שבע הממלכות שבהן שולטים שמונה לורדים (בתכל'ס אם תספרו זה שמונה ולא שבע. למה מרטין קרא לזה שבע אין לי מושג, אולי הוא ספר את איי הברזל כחלק מאחת הממלכות האחרות) שמנהלים יחד את הממלכה, מכיוון שהמלך (בעידן טרום המרד של רוברט אבל לאחר מותו של אחרון הדרקונים) הוא ילד בן שבע. במשחק ישנה מערכת לעימותים צבאיים והוא בנוי על שימוש בפעולות כמשאב שעולה זהב, בעוד הזהב עצמו הוא משאב חשוב. כל אחד משמונה הלורדים מתחיל עם ממלכה אחת וטירה אחת, עם נתוני פתיחה מעט שונים מהאחרים אבל (בתקווה) מאוזנים בערך.
המשחק נוצר כמשחק לשמונה שחקנים בגלל שיש שמונה לורדים, אבל למעשה אפשר לשחק בו ב4-8 שחקנים (וגם ב3 אם כי זה יהיה קצת שונה).
המשחק מתחלק לשלב הסיבובים שכולל 10 סיבובים, כל אחד מייצג שנה, ובסיומם המלך מתבגר ותופס את השלטון מידי הלורדים, ואז מתחיל שלב המשתה לעורבים. בשלב הזה, בתוך זמן קצר מתחולל עימות אלים שהורג רבים מהלורדים, בין אם המלך עורף את ראשם או שהם נרצחים בהתנקשות. בשלב הזה כל הכוח שנצבר בסיבובים בא לידי ביטוי, בנוסף ליכולת לתמרן את היריבים שלך בצורה הטובה ביותר (כמיטב המסורת של משחקי הכס).
קישור לספר החוקים
אשמח לביקורת בונה על המשחק (אבל לא לביקורת שלא מנומקת. ביקורת כזו מתבקשת להישאר מחוץ לעץ ולמעשה מחוץ לפורום בכלל).

נ.ב. העץ נמצא במשחקי לוח וקלפים, אחרי התלבטות ארוכה - ייתכן שהוא מתאים יותר למשחקי תפקידים כללי או מדע בדיוני ופנטזיה. אשמח אם משגיח שרואה את העץ ויודע יותר טוב ממני איפה צריך לשים אותו יעביר אותו למקום המתאים, אם זה לא המקום המתאים.
 
אני מעוניין.
שאלות-
לגבי המכרזים בזהב- זה כמו במשחק קופסא, משחקי הכס שגם אם הפסדת במכרז, אתה מבזבז את המשאבים שהצעת למכרז?
בהחלט, האמת שנשם לקחתי את הרעיון. אגב, אני די בטוח שכתבתי את ה במפורש.
אם עוד מתעניינים אשמח להצטרף למשחק מקוון
בינתיים אנחנו שלושה. אפשר לשחק בשלושה, אבל זה לא מאוד מוצלח, אז נחכה כמה ימים ונראה אם יש עוד אנשים שמעוניינים להצטרף.
 
עדכון למעוניינים:
כדי להאיץ את תהליך התחלת המשחק, אתחיל כבר עכשיו בסקר באיזה פלטפורמה אתם רוצים לשחק (בהנחה שזה לא יהיה פנים אל פנים. אם כן אז אני גר בירושלים).
אנחנו צריכים בגדול את הדברים הבאים:
1. מקום שבו אפשר לרשום מאזן כספי של כולם, ומלאי זהב (כולל כמות חיילים ומיקומים)
2. מקום שבו אפשר לרשום את כל המיקומים במשחק, החיילים המוצבים בהם ושאר המאפיינים שלהם.
3. מקום שבו אפשר לרשום את כל הסודות האפלים הקיימים, למי הם שייכים ומי יודע אותם.
4. מקום שבו אפשר להתכתב בצ'אט או לחלופין לבצע שיחה קולית (עדיפות לצ'אט מבחינתי).
5. מקום שבו אפשר לכתוב דברים רק לאנשים מסוימים בקבוצה (עבור הפגישות האישיות).
בנוסף צריך להחליט אם לעשות משחק בהתכתבות (שיהיה כנראה מאוד איטי) או לעשות פעם-פעמיים בשבוע מפגש. אם עושים את זה במפגשים, אפשר לחלק כל סיבוב לשלושה מפגשים לכל היותר וצריך להיות כמה ימים בין סיבוב לסיבוב (כדי שיהיה זמן להגיש ללורד העוצר את הצעות החוק).

אפשרות ראשונה שאני חושב עליה היא דיסקורד, עם ערוצי צ'אט ושיחות קוליות. אפשר גם בפורום (בצ'אט והודעות פרטיות), ואם יש לכם הצעות נוספות מוזמנים להציע.

עריכה - יש עוד שאלה שרציתי לשאול: כמה רפרנסים אתם רוצים למשחקי הכס המקורי?
במילים אחרות, כמה אתם מצטרפים למשחק עבור משחקי הכס, וכמה עבור האסטרטגיה והשאר? (עדיף באחוזים, אם אפשרי). אישית, זה כנראה משהו כמו 80:20 לטובת האסטרטגיה (למרות שאין ספק שאהנה מאוד לרפרנס למשחקי הכס המקורי).
 
עריכה אחרונה:
הפורום או דיסקורד עובד בשבילי. אבל בלי שיחות קוליות...
מעולה, אני גם לא בקטע של שיחות קוליות.
אממ. קשה לי לכמת את האחוזים, אבל בהחלט יותר מ20 לטובת משחקי הכס, אבל חלק מהכיף זה "מה אם"
בהחלט, אבל תזכור שזה (רשמית לפחות) מתרחש בערך 70 שנים לפני המרד של רוברט.

עריכה: אלו המעוניינים, תכתבו בבקשה אם יש לורד ספציפי שאתם רוצים לשחק.
 
יש לור על מה שהיה לפני 70 שנה. אבל לא בלחץ.
בהחלט, קראתי את אש ודם (חלק ראשון. יש גם חלק שני ולא עדכנו אותי?)
הלורד גרייג'וי בעדיפות ראשונה אצלי.
יאללה, קח!
אשמח לשחק בפורום את הלורד סטארק מוינטרפל
בכיף.

בינתיים אנחנו הולכים לכיוון משחק בפורום, ואני מתלבט בין ארין, טאלי ולאניסטר (אבל לא ממש שוקל את טיירל, באראת'יאון ומארטל לאור העובדה ששניכם בחרתם לורדים צפוניים).

עדכון: אני עומד להוסיף ככל הנראה היום או מחר עוד קטע בספר החוקים (מרד נרחב והחלפת שלטון) וגם לעדכן טיפה את שלב הפעולות (להוסיף שם את האופציה לשנות את הרווחיות של טירה).

האיש הצעיר אמר/ה:
יש עוד שאלה שרציתי לשאול: כמה רפרנסים אתם רוצים למשחקי הכס המקורי?
במילים אחרות, כמה אתם מצטרפים למשחק עבור משחקי הכס, וכמה עבור האסטרטגיה והשאר? (עדיף באחוזים, אם אפשרי). אישית, זה כנראה משהו כמו 80:20 לטובת האסטרטגיה (למרות שאין ספק שאהנה מאוד לרפרנס למשחקי הכס המקורי).

Goblin Goblin?​

 
עריכה אחרונה:
ד"א, לגבי השבע-שמונה ממלכות אני לא חושב שזה טעות.
טיירל הוא ריבון הדרום וכזמן הקצר שטרגריין החזיקו את דורן בכוח, טיירל היה הלורד מטעמם.

דורן היא בסטטאטוס מיוחד, של סוג של אוטונמיה- השליט שלהם נקרא נסיך ולא לורד.

זה סלט פיאודלי קלאסי כזה, כמו שבהיסטוריה, רוב האצילים בצרפת היה ואסאלים של מלך אנגליה, אבל טכנית מלך אנגליה בתור אחד התארים שלו כדוכס היה ואסאל של מלך צרפת.

ככה אני מבין את זה לפחות.
 
ד"א, לגבי השבע-שמונה ממלכות אני לא חושב שזה טעות.
טיירל הוא ריבון הדרום וכזמן הקצר שטרגריין החזיקו את דורן בכוח, טיירל היה הלורד מטעמם.

דורן היא בסטטאטוס מיוחד, של סוג של אוטונמיה- השליט שלהם נקרא נסיך ולא לורד.

זה סלט פיאודלי קלאסי כזה, כמו שבהיסטוריה, רוב האצילים בצרפת היה ואסאלים של מלך אנגליה, אבל טכנית מלך אנגליה בתור אחד התארים שלו כדוכס היה ואסאל של מלך צרפת.

ככה אני מבין את זה לפחות.
די הגיוני, אבל יש עם התיאוריה הזו כמה בעיות:
עד כמה שאני מבין, הכינוי "שבע הממלכות" היה קיים עוד לפני הכיבוש, וכנראה כלל את דורן. באש ודם מצוין שהשתמשו בביטוי למרות שדורן לא הייתה חלק מהאיחוד, כלומר דורן היא אחת מהשבעה.
לעומת זאת ההסבר שאני חושב עליו מסתמך פחות או יותר על אותו מקום באש ודם, ששם מצוין שהיה שאלה למי להכפיף את איי הברזל (לאניסטר, טאלי או סטארק), ואאיגון החליט לתת להם לשלוט על עצמם (מהלך שהתברר בתור טעות פטאלית בהמשך השלטון של בית הדרקון). זה אומר שכנראה איי הברזל זה לא ממלכה בדיוק.

חזרה לנושא של העץ, אתם מעדיפים משחק בהתכתבות או משחק עם מפגשים?
 
לגבי סודות אפלים- הרעיון שלכל אחד יש השלכה אינדובדאלית הוא נחמד, אבל כרגע זה קצת באוויר.
איך אני יודע מה יהיה ההשלכה של הסוד האפל שלי?
ההשלכות שתיארת כדוגמא לא ממש מאוזנות-לאבד קצת זהב זה כלום לעומת להיות מןכרז כמורד במלכות.
 
לגבי סודות אפלים- הרעיון שלכל אחד יש השלכה אינדובדאלית הוא נחמד, אבל כרגע זה קצת באוויר.
איך אני יודע מה יהיה ההשלכה של הסוד האפל שלי?
ההשלכות שתיארת כדוגמא לא ממש מאוזנות-לאבד קצת זהב זה כלום לעומת להיות מןכרז כמורד במלכות.
זה בדיוק הנקודה, ההשלכה היא מה שאתה בוחר.
הסודות האפלים היא מכניקה לשימוש השחקנים. כלומר, אם אני רוצה לתת לך מנוף לחץ רציני עלי אני אתן לך סוד אפל שגורם לי להיות מורד, אם אני רוצה לתת מנוף לחץ קטן אני יכול לתת לך סוד שגורם לי לאבד קצת זהב. זו הסיבה שזה לא ממש מוגדר.
אם תשים לב, בעדכון החדש (ראה פרטים בהמשך הודעה זו) שכולל חוקים לשבי של לורדים, יש אופציה של חקירת שבויים בניסיון להוציא מהם סודות אפלים. שם יש שתי אופציות בחירה ללורד השבוי (זהב או צבא) והם (כך אני מקווה לפחות) מאוזנות בערך.
בכל מקרה, מדובר בפעם ראשונה שהמשחק משוחק; קשה לצפות מה בדיוק תהיה ההשפעה של כל מרכיב ועד כמה הוא מאוזן, במיוחד עם העובדה שכל ממלכה וכל טירה היא קצת שונה.

לגבי הבית שאשחק, הגעתי למסקנה שלא אשחק את טאלי אבל אני עדיין מתלבט מאוד בין לאניסטר לארין. נראה בהמשך, כתלות גם מה השחקנים הבאים שיצטרפו ירצו (בתקווה שיהיו כאלה).

עדכון חדש בספר החוקים:
הוספתי תג לטירה (מרום הרים) שלמעשה הומצא כדי לייצג את היתרון האסטרטגי של קן הנשרים על פני טירות אחרות (לא ניתן לתת אותו לטירות מעבר לכך שהוא כבר קיים על קן הנשרים בתחילת המשחק).
הוספתי אפשרות פעולה של פשיטה על כוחות מצור, שמאפשרת סוג של גיחה התקפית שבה אתה יכול לבחור להילחם רק בחלק מהאויבים. בהתקפה הזו, המגן יכול לשלם זהב כדי לקבל בונוסים לכוח הקרבי שלו (+1 על 25 זהב) ואם הוא מנצח, הוא משמיד חצי מכוחות האויב שהותקפו, והשורדים חייבים לסגת מהמצור. טירה עם התג מרום הרים (כלומר, קן הנשרים) מעניקה יתרון טבעי של +2 לכוח הקרבי בהתקפה כזו.
הוספתי חוקים ללורדים (ומלך) שבויים, כולל הבהרה מדויקת איפה כל לורד נמצא כתלות בכמה שאלות (מועצה קטנה, מורד, מוביל צבא בשם המלך). אם המקום הוא טירה או מעלה המלך והוא נכבש, מתחיל הליך שכולל השקעת זהב, ובו אם הכובש השקיע יותר הוא תופס את הנכבש כלורד שבוי. אם יש לך שבוי, אתה יכול כפעולה להרוג אותו, לשלוח הצעת כופר (בזהב, אם מסכימים אתה מקבל את הזהב ומשחרר את הלורד ואם לא מסכים הבית של השבוי מפסיד 20 זהב) או לחקור כדי לגלות סודות אפלים.
אם הורגים את המלך, הממלכה מתפרקת חזרה לשבע [שמונה] ממלכות, והמשתה לעורבים הופך להיות משהו קצת שונה.
נראה לי שזה הכל, תוספות שלא כל כך משנות את החוקים המקוריים אלא בעיקר מתייחסות למה קורה במצבים שהחוקים בגרסה הראשונית פשוט לא טיפלו בהם. שאלות / הערות / הארות / טענות בנוגע לחוקים (בגרסה הראשונה / ההוספות) יתקבלו בברכה.
מוסיף כאן עוד פעם קישור לספר החוקים.
 
אז סוד אפל זה סוג של ערובה?

"אני לא אתקוף אותך בשלושה סיבובים הבאים, בתמורה תיתן לי 50 זהב."
"איך אני יודע שלא תתקוף אותי?'
"הנה סוד אפל שלי שאם תחשוף יגרום לי לקנס של 100 זהב"
משהו כזה?


--

לגבי הדיון של שבעת/שמונת הממלכות- הצעה אחרת- אני לא חושב שהקלשוו היה ממלכה עצמאית- הארן השחור מלך איי הברזל שלט שמה... הקלשון בעצם היה תחת איי הברזל.
 
חזרה
Top