שלום כולם. כתבתי לאחרונה מקצוע חדש עם שלושה תתי מקצועות (ואני די בטוח שסדקתי את האצבע, אבל זה לא חשוב כרגע), בשם רוצח צללים - הם מתמחים בהתחבאות באפלה ובדקירות קטלניות ומדויקות, ויש להם שלושה תתי מקצוע:
- מזמן רוחות, שקורא לרוחות שיעזרו לו להילחם בקרב ויוצר רוחות חדשות ממי שהוא הרג.
- כובל חשיכה, שמטביע את היריב שלו בצל ובנזק.
- מטריף מחשבה, שגורם ליריב שלו להשתגע.
הנה המקצוע:
רוצח צללים
מאפייני מקצוע
בתור רוצח צללים, יש לך את מאפייני המקצוע הבאים:
נקודות פגיעה
קוביית פגיעה: 1ק10 עבור כל דרגת רוצח צללים.
נקודות פגיעה בדרגה הראשונה: 10 + מתאם חוסן
נקודות פגיעה בדרגות גבוהות יותר: 1ק10 (או 6) + מתאם חוסן עבור כל דרגה מעל 1.
שליטה
שריון: כל שריון, מגנים
נשק: כל נשק
כלים: אין
זריקות הצלה: כריזמה, זריזות
מיומנויות: בחר שתיים מבין: אקרובטיקה, התגנבות, אתלטיקה, הבחנה, מאגיה, טבע, זריזות ידיים.
ציוד
אתה מתחיל עם הציוד הבא, בנוסף לציוד מהרקע שלך:
רוצח צללים
הליכת צללים
החל מהדרגה הראשונה, אתה יכול לבצע הליכת צללים. אתה יכול להשתמש בפעולה כדי לחמוק אל הצללים ולהיעלם שם באופן קסום. כל עוד אתה בתוך הצללים אליהם חמקת, אתה מקבל את היכולות הבאות:
החל מהדרגה השנייה, אתה יכול לבצע הליכות צללים ככמות פעמים המופיעה בטבלה לפני ביצוע המנוחה הארוכה.
פגיעה מבעד לצל
החל מהדרגה השנייה, כאשר אתה משתמש בנשק הטלה או נשק טווח כלשהו כאשר אתה בלתי נראה, אתה לא הופך חזרה לנראה כל עוד טווח הזריקה הוא לפחות 20 פיט, ואתה מקבל יתרון בגלגול ההתקפה. בדרגה 4, אתה מוסיף לגלגול ההתקפה 1ק4, בדרגה 8 1ק6, ובדרגה 12 1ק10.
ריצת צללים
החל מהדרגה החמישית, כאשר אתה מבצע הליכת צללים, המהירות שלך עולה ב3 משבצות מהמהירות הרגילה שלך כל עוד אתה בתוך הצללים. בנוסף, אתה מקבל יתרון בכל המתקפות הנעשות מתוך הצל.
חזרה אל הלילה
החל מהדרגה ה6, לאחר שאתה פוגע ביריב כלשהו עם נשק הטלה או נשק טווח, אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס כדי להשתמש במאפיין הליכת צללים.
מעבר צללים
החל מהדרגה ה11, אתה יכול להשתמש בפעולה כדי להשתגר למקום המכוסה בצללים, במרחק 30 פיט. אתה מנצל שימוש של הליכת הצללים כשאתה משתמש בפעולה זו. אתה יכול להשתמש במאפיין זה שוב רק אחרי מנוחה ארוכה.
מתנת האפלה
החל מדרגה 14, השימוש בהליכת צללים הופך לבונוס, ואתה יכול להשתמש בהליכת צללים פעמים בסיבוב.
פגיעת לילה
החל מהדרגה ה20, הפגיעה שלך הופכת לקטלנית מאוד. כאשר אתה פוגע ביצור כלשהו כשאתה בלתי נראה, היצור סופג 3ק10 נזק נוסף. אתה יכול לבצע שתי מתקפות בסיבוב. בנוסף, אתה יכול לזוז עד 11 משבצות בצללים.
מטריף מחשבה
אין אור בקצה המנהרה
החל מהדרגה השלישית, אתה יכול להשתמש בפעולה כדי למשוך יריב צמוד אליך אל הצל בו אתה נמצא. הוא יכול לנסות לברוח. כדי לברוח, הוא צריך לגלגל הצלת חוכמה כנגד 8 + מתאם הכריזמה שלך + תוסף השליטה שלך.
כל עוד היריב בתוך הצל, הוא חייב לגלגל כל תחילת תור הצלה לחוכמה בד"ק השווה ל8 + מתאם הכריזמה שלך + תוסף השליטה שלך. אם הוא נכשל, הוא מתחיל להשתגע. הוא יכול לנסות לצאת מהצללים, וכדי לצאת הוא צריך לעבור את דירוג הקושי שצוין לעיל.
כל תור הוא חייב לגלגל הצלה נוספת (כל עוד הוא בתוך הצל), עד הכישלון החמישי. כל פעם שהיריב מצליח, הוא מאבד כישלון אחד. הכשלונות נוספים, ולא מוחלפים.
בכישלון הראשון, היריב מקבל 1- לכל גלגולי החוכמה וההתקפה שלו.
בכישלון השני, היריב מקבל 2- לכל גלגולי החוכמה וההתקפה שלו.
בכישלון השלישי, הוא מקבל חיסרון לגלגולי החוכמה וההתקפה שלו.
בכישלון הרביעי, היריב לא מבדיל בין בעל ברית או אויב. כל תור, הוא יתקוף את היצור הקרוב ביותר שהוא לא אתה.
בכישלון החמישי והאחרון, היריב משתגע לחלוטין. הוא לא יכול להילחם עוד, והוא נכנס למצב משוגע.
אובדן מחשבה
מדרגה 9, כאשר אתה משתמש במאפיין אין אור בקצה המנהרה, אתה מקבל את הדברים הבאים:
החל מהדרגה ה13, כאשר יצור משתגע בעזרת המאפיין אין אור בקצה המנהרה, אתה יכול לשלוט עליו. היצור נשלט על ידי שליט המבוך, אך יכול לקבל פקודות בסיסיות ממך.
שיגעון מוחלט
החל מהדרגה 17, כאשר יצור נכשל בשיגעון השלישי, הוא משתגע כאילו נכשל בחמישי. בנוסף, אתה יכול להשתלט עליו כפעולת בונוס.
מזמן רוחות
קריאה לעולם שמעבר
מהדרגה השלישית, אתה יכול לבצע פעולה כדי להטיל את הלחש זימון אל מתים (Summon Undead) כרוח בלבד. אתה יכול להשתמש ביכולת זו כמות פעמים השווה לתוסף השליטה שלך - 2 (לפחות 1) לפני שאתה צריך לבצע מנוחה ארוכה כדי לרענן את השימושים ביכולת.
רדיפה
החל מהדרגה התשיעית, אתה מקבל את היכולת לרדוף יצור כלשהו שפגעת בו. אתה מקבל את היתרונות הבאים. אתה חייב לבצע מנוחה ארוכה כדי להשתמש שוב במאפיין:
החל מהדרגה ה13, כל יצור שאתה הורג בקרב יכול להפוך לרוח. סוג היצור שלו הופך לאל מת, כל הנזק מהמתקפות שלו יורד ב2, כל התוספים שלו קטנים ב1, והוא מתחיל עם 15 נקודות פגיעה פחות.
אתה יכול להשתמש בפעולה כדי לזמן את הרוח של אותו יצור. אם הרוח של היצור מתה, אתה לא יכול להשתמש בה שוב. אתה יכול לזמן רוח אחת מהמאפיין הזה בקרב. אתה חייב לנוח מנוחה ארוכה כדי לרענן את השימושים במאפיין.
בנוסף, כמות הפעמים שאתה יכול לבצע קריאה לעולם שמעבר הופכת לתוסף השליטה שלך - 1 במקום -2.
אל מוות נצחי
החל מהדרגה ה17, הרוחות שזימנת לא מתות לגמרי. כאשר רוח שזימנת נהרגת בקרב, תוכל לזמן אותה מחדש אחרי 1ק4 ימים. בנוסף, אתה יכול לשלוט בשתי רוחות מהמאפיין יצירת רוח במקום רק אחת.
כובל חשיכה
חבלי הלילה
החל מהדרגה השלישית, אתה יכול ליצור חבלים מחושך טהור, באורך 30 פיט כפעולת בונוס. כפעולה, אתה יכול לנסות לתפוס יצור בטווח עם החבלים. כדי להשתחרר, הוא צריך לגלגל הצלה לכוח בד"ק 8 + תוסף השליטה שלך + מתאם הכריזמה שלך. הוא יכול לנסות להשתחרר כל אחד מתורותיו. אם הוא נכשל, הוא סופג 1ק4 נזק נקרוטי. אתה יכול לגרור את היצור אליך 15 פיט כל תור כפעולה.
כל תור שהיצור בחבלים, הוא סופג 1ק4 נזק נקרוטי.
חניקה בצללים
החל מהדרגה התשיעית, אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס כדי לשגר יצור בחבל למשבצת אחרת בטווח 30 פיט, והוא עדיין עטוף בחבל.
בנוסף, אתה יכול להשתמש בפעולה כדי לחנוק את היצור. כל תחילת תור, הוא חייב לגלגל הצלה לחוסן בד"ק שצוין קודם כדי לנשום. הוא ממשיך ככה עד שהוא נמלט מהחבל או מתעלף. השתמש בחוקים הרגילים של חנק.
בליעת אופל
החל מהדרגה ה13, ל עוד היצור בתוך הצללים שאתה נמצא בהם, אתה יכול לגרום לו להיבלע. הוא נעלם אל מישור הצללים, וסופג כל תור 1ק10 נזק נקרוטי. כאשר נגמרות לו נקודות הפגיעה, הוא מתעלף ולא מת.
מוות חסר תקווה
החל מהדרגה ה17, כל יצור שנגרם לו נזק נקרוטי על ידיך סופג 2ק10 נזק נקרוטי נוסף כל תור. כאשר הוא מת, הגוף שלו נספג בצללים שאתה נמצא בהם, ואתה מקבל נקודות פגיעה ששוות לכמות הנזק הנקרוטי שעשית לו חלקי 2.
- מזמן רוחות, שקורא לרוחות שיעזרו לו להילחם בקרב ויוצר רוחות חדשות ממי שהוא הרג.
- כובל חשיכה, שמטביע את היריב שלו בצל ובנזק.
- מטריף מחשבה, שגורם ליריב שלו להשתגע.
הנה המקצוע:
רוצח צללים
מאפייני מקצוע
בתור רוצח צללים, יש לך את מאפייני המקצוע הבאים:
נקודות פגיעה
קוביית פגיעה: 1ק10 עבור כל דרגת רוצח צללים.
נקודות פגיעה בדרגה הראשונה: 10 + מתאם חוסן
נקודות פגיעה בדרגות גבוהות יותר: 1ק10 (או 6) + מתאם חוסן עבור כל דרגה מעל 1.
שליטה
שריון: כל שריון, מגנים
נשק: כל נשק
כלים: אין
זריקות הצלה: כריזמה, זריזות
מיומנויות: בחר שתיים מבין: אקרובטיקה, התגנבות, אתלטיקה, הבחנה, מאגיה, טבע, זריזות ידיים.
ציוד
אתה מתחיל עם הציוד הבא, בנוסף לציוד מהרקע שלך:
- שריון עור (א) או מוסתר (ב)
- נשק קרבי (א) או נשק טווח (ב)
- חבילת הרפתקן (א) או חבילת פורץ (ב)
רוצח צללים
דרגה | תוסף שליטה | מאפיינים | הליכת צללים |
1 | 2+ | הליכת צללים | 1 |
2 | 2+ | פגיעה מבעד לצל | 2 |
3 | 2+ | התמחות רוצח צללים | 3 |
4 | 2+ | שיפור ערך תכונה | 4 |
5 | 3+ | ריצת צללים | 5 |
6 | 3+ | חזרה אל הלילה | 6 |
7 | 3+ | 7 | |
8 | 3+ | שיפור ערך תכונה | 8 |
9 | 4+ | התמחות רוצח צללים | 9 |
10 | 4+ | 10 | |
11 | 4+ | מעבר צללים | 11 |
12 | 4+ | שיפור ערך תכונה | 12 |
13 | 5+ | התמחות רוצח צללים | 13 |
14 | 5+ | מתנת האפלה | 14 |
15 | 5+ | 15 | |
16 | 5+ | שיפור ערך תכונה | 16 |
17 | 6+ | התמחות רוצח צללים | 17 |
18 | 6+ | 18 | |
19 | 6+ | שיפור ערך תכונה | 19 |
20 | 6+ | פגיעת צל-ליל | 20 |
הליכת צללים
החל מהדרגה הראשונה, אתה יכול לבצע הליכת צללים. אתה יכול להשתמש בפעולה כדי לחמוק אל הצללים ולהיעלם שם באופן קסום. כל עוד אתה בתוך הצללים אליהם חמקת, אתה מקבל את היכולות הבאות:
- אתה בלתי נראה לכל היצורים.
- כאשר אתה תוקף יצור בנשק קפא"פ או שהצללים נעלמים, היכולת מתבטלת.
- אתה יכול לזוז משבצת אחת פחות בצללים.
החל מהדרגה השנייה, אתה יכול לבצע הליכות צללים ככמות פעמים המופיעה בטבלה לפני ביצוע המנוחה הארוכה.
פגיעה מבעד לצל
החל מהדרגה השנייה, כאשר אתה משתמש בנשק הטלה או נשק טווח כלשהו כאשר אתה בלתי נראה, אתה לא הופך חזרה לנראה כל עוד טווח הזריקה הוא לפחות 20 פיט, ואתה מקבל יתרון בגלגול ההתקפה. בדרגה 4, אתה מוסיף לגלגול ההתקפה 1ק4, בדרגה 8 1ק6, ובדרגה 12 1ק10.
ריצת צללים
החל מהדרגה החמישית, כאשר אתה מבצע הליכת צללים, המהירות שלך עולה ב3 משבצות מהמהירות הרגילה שלך כל עוד אתה בתוך הצללים. בנוסף, אתה מקבל יתרון בכל המתקפות הנעשות מתוך הצל.
חזרה אל הלילה
החל מהדרגה ה6, לאחר שאתה פוגע ביריב כלשהו עם נשק הטלה או נשק טווח, אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס כדי להשתמש במאפיין הליכת צללים.
מעבר צללים
החל מהדרגה ה11, אתה יכול להשתמש בפעולה כדי להשתגר למקום המכוסה בצללים, במרחק 30 פיט. אתה מנצל שימוש של הליכת הצללים כשאתה משתמש בפעולה זו. אתה יכול להשתמש במאפיין זה שוב רק אחרי מנוחה ארוכה.
מתנת האפלה
החל מדרגה 14, השימוש בהליכת צללים הופך לבונוס, ואתה יכול להשתמש בהליכת צללים פעמים בסיבוב.
פגיעת לילה
החל מהדרגה ה20, הפגיעה שלך הופכת לקטלנית מאוד. כאשר אתה פוגע ביצור כלשהו כשאתה בלתי נראה, היצור סופג 3ק10 נזק נוסף. אתה יכול לבצע שתי מתקפות בסיבוב. בנוסף, אתה יכול לזוז עד 11 משבצות בצללים.
מטריף מחשבה
אין אור בקצה המנהרה
החל מהדרגה השלישית, אתה יכול להשתמש בפעולה כדי למשוך יריב צמוד אליך אל הצל בו אתה נמצא. הוא יכול לנסות לברוח. כדי לברוח, הוא צריך לגלגל הצלת חוכמה כנגד 8 + מתאם הכריזמה שלך + תוסף השליטה שלך.
כל עוד היריב בתוך הצל, הוא חייב לגלגל כל תחילת תור הצלה לחוכמה בד"ק השווה ל8 + מתאם הכריזמה שלך + תוסף השליטה שלך. אם הוא נכשל, הוא מתחיל להשתגע. הוא יכול לנסות לצאת מהצללים, וכדי לצאת הוא צריך לעבור את דירוג הקושי שצוין לעיל.
כל תור הוא חייב לגלגל הצלה נוספת (כל עוד הוא בתוך הצל), עד הכישלון החמישי. כל פעם שהיריב מצליח, הוא מאבד כישלון אחד. הכשלונות נוספים, ולא מוחלפים.
בכישלון הראשון, היריב מקבל 1- לכל גלגולי החוכמה וההתקפה שלו.
בכישלון השני, היריב מקבל 2- לכל גלגולי החוכמה וההתקפה שלו.
בכישלון השלישי, הוא מקבל חיסרון לגלגולי החוכמה וההתקפה שלו.
בכישלון הרביעי, היריב לא מבדיל בין בעל ברית או אויב. כל תור, הוא יתקוף את היצור הקרוב ביותר שהוא לא אתה.
בכישלון החמישי והאחרון, היריב משתגע לחלוטין. הוא לא יכול להילחם עוד, והוא נכנס למצב משוגע.
אובדן מחשבה
מדרגה 9, כאשר אתה משתמש במאפיין אין אור בקצה המנהרה, אתה מקבל את הדברים הבאים:
- דירוג הקושי עולה ל10 + מתאם הכריזמה שלך + תוסף השליטה שלך.
- היריב מקבל חיסרון לכל הגלגולים שלו.
החל מהדרגה ה13, כאשר יצור משתגע בעזרת המאפיין אין אור בקצה המנהרה, אתה יכול לשלוט עליו. היצור נשלט על ידי שליט המבוך, אך יכול לקבל פקודות בסיסיות ממך.
שיגעון מוחלט
החל מהדרגה 17, כאשר יצור נכשל בשיגעון השלישי, הוא משתגע כאילו נכשל בחמישי. בנוסף, אתה יכול להשתלט עליו כפעולת בונוס.
מזמן רוחות
קריאה לעולם שמעבר
מהדרגה השלישית, אתה יכול לבצע פעולה כדי להטיל את הלחש זימון אל מתים (Summon Undead) כרוח בלבד. אתה יכול להשתמש ביכולת זו כמות פעמים השווה לתוסף השליטה שלך - 2 (לפחות 1) לפני שאתה צריך לבצע מנוחה ארוכה כדי לרענן את השימושים ביכולת.
רדיפה
החל מהדרגה התשיעית, אתה מקבל את היכולת לרדוף יצור כלשהו שפגעת בו. אתה מקבל את היתרונות הבאים. אתה חייב לבצע מנוחה ארוכה כדי להשתמש שוב במאפיין:
- יש לך יתרון בגלגולי ההתקפה נגד היצור
- אתה בלתי נראה אל היצור
- אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס כדי להשתגר לטווח של 3 או פחות משבצות מהיצור (פעם אחת בקרב בלבד)
החל מהדרגה ה13, כל יצור שאתה הורג בקרב יכול להפוך לרוח. סוג היצור שלו הופך לאל מת, כל הנזק מהמתקפות שלו יורד ב2, כל התוספים שלו קטנים ב1, והוא מתחיל עם 15 נקודות פגיעה פחות.
אתה יכול להשתמש בפעולה כדי לזמן את הרוח של אותו יצור. אם הרוח של היצור מתה, אתה לא יכול להשתמש בה שוב. אתה יכול לזמן רוח אחת מהמאפיין הזה בקרב. אתה חייב לנוח מנוחה ארוכה כדי לרענן את השימושים במאפיין.
בנוסף, כמות הפעמים שאתה יכול לבצע קריאה לעולם שמעבר הופכת לתוסף השליטה שלך - 1 במקום -2.
אל מוות נצחי
החל מהדרגה ה17, הרוחות שזימנת לא מתות לגמרי. כאשר רוח שזימנת נהרגת בקרב, תוכל לזמן אותה מחדש אחרי 1ק4 ימים. בנוסף, אתה יכול לשלוט בשתי רוחות מהמאפיין יצירת רוח במקום רק אחת.
כובל חשיכה
חבלי הלילה
החל מהדרגה השלישית, אתה יכול ליצור חבלים מחושך טהור, באורך 30 פיט כפעולת בונוס. כפעולה, אתה יכול לנסות לתפוס יצור בטווח עם החבלים. כדי להשתחרר, הוא צריך לגלגל הצלה לכוח בד"ק 8 + תוסף השליטה שלך + מתאם הכריזמה שלך. הוא יכול לנסות להשתחרר כל אחד מתורותיו. אם הוא נכשל, הוא סופג 1ק4 נזק נקרוטי. אתה יכול לגרור את היצור אליך 15 פיט כל תור כפעולה.
כל תור שהיצור בחבלים, הוא סופג 1ק4 נזק נקרוטי.
חניקה בצללים
החל מהדרגה התשיעית, אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס כדי לשגר יצור בחבל למשבצת אחרת בטווח 30 פיט, והוא עדיין עטוף בחבל.
בנוסף, אתה יכול להשתמש בפעולה כדי לחנוק את היצור. כל תחילת תור, הוא חייב לגלגל הצלה לחוסן בד"ק שצוין קודם כדי לנשום. הוא ממשיך ככה עד שהוא נמלט מהחבל או מתעלף. השתמש בחוקים הרגילים של חנק.
בליעת אופל
החל מהדרגה ה13, ל עוד היצור בתוך הצללים שאתה נמצא בהם, אתה יכול לגרום לו להיבלע. הוא נעלם אל מישור הצללים, וסופג כל תור 1ק10 נזק נקרוטי. כאשר נגמרות לו נקודות הפגיעה, הוא מתעלף ולא מת.
מוות חסר תקווה
החל מהדרגה ה17, כל יצור שנגרם לו נזק נקרוטי על ידיך סופג 2ק10 נזק נקרוטי נוסף כל תור. כאשר הוא מת, הגוף שלו נספג בצללים שאתה נמצא בהם, ואתה מקבל נקודות פגיעה ששוות לכמות הנזק הנקרוטי שעשית לו חלקי 2.