• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 מקצועות מאתאס: האשף המשמר, האשף המטמא, הגלדיאטור, כוהני היסודות, הטמפלר והטרובדור

אתאס אוי אתאס. העולם בו הכוהנים מתפללים ליסודות הטבע, אשפים מוצצים את אנרגיית החיים מהאדמה, גלדיאטורים מקיזים דם לכל הדורש, ומים ופלדה הם מצרך נדיר.

אז למה לא לשכתב את המקצועות של אתאס למהדורה החמישית?

קסם מאגי באתאס דורש ממך שתשתמש באנרגיית החיים של האדמה. אשפים שהולכים בנתיב המטמא לוקחים את כל האנרגייה של האדמה ומשאירים אותה נגועה ולא פורייה, בעוד שאשפים שהולכים בנתיב המשמר שומרים על האיזון, לוקחים מהאדמה רק את מה שהם צריכים ונותנים לה בחזרה את הכוח שלה.

אשף: כל אשפי אתאס מקבלים את היכולת הזו, שמחליפה את יכולת החידוש המאגי (Arcane Recovery)

טימוא. ברמה 1, אתה מסוגל לטמא אזור, ולנצל את אנרגיית החיים בו כדי לחזק את הקסם שלך. בתור שלך, כשאתה מטיל לחש, אתה יכול לבחור לטמא את האזור שאתה עומד בו כדי לחזק את הלחש שאתה מטיל. בחר אחד מהאפקטים הבאים:

  • +1 להתקפה של הלחש. אם הלחש דורש כמה התקפות, אתה מקבל +1 לכולן.
  • +1 לד"ק ההצלה של הלחש.
  • הלחש נחשב כאילו הטלת אותו עם יחידה ברמה 1 גבוהה יותר.
  • אתה מכפיל את משך הלחש.
יצירת טומאה גורמת לאסון אקולוגי באזור. צמחים לא קסומים מתים, עפר הופך לאפור-בהיר ודק, והאדמה עצמה הופכת לחסרת יכולת להחזיק חיים. ראה את הטבלה המצורפת כדי לראות מה רדיוס הטומאה שאתה יוצר.

123456789
רדיוס אזור הטומאה בתוואי שטח יבש (מדבר, חוף וכו')
2030405060708090100
אזור סלעי (הרים, מערות)101520253035404550
אזור שופע (חורשות, שדות)51015202530354045
אזור מיוער (יערות, ג'ונגלים)5510101515202025

הטלת לחשים באזור מטומא קשה יותר, כי אתה צריך למצוא אנרגיות של אזורים יותר רחוקים. כאשר אתה עומד באזור מטומא ורוצה להטיל לחש, אתה צריך להצליח בבדיקת תבונה נגד ד"ק של 10+רמת הלחש שאתה מטיל, כדי להטיל אותו, ואתה לא מקבל את היתרונות של הטלת הלחש עם יחידה יותר גבוהה מהרמה שלו (ידיים בוערות ברמה 2 עדיין יטילו 3ק6 נזק).

כאשר אתה משתמש בטימוא באזור שכבר מטומא, אתה מגדיל את הרדיוס שלו. תוסיף את הרדיוס הטומאה החדש לרדיוס המקורי. שימוש מוגזם בטימוא הורס את הטבע. לא שלמטמאים אכפת מזה.

כחלק ממנוחה קצרה, אתה יכול להשתמש ביכולת החידוש המאגי של האשף מספר החוקים לשחקן; כשאתה עושה את זה, אתה מטמא אזור ששווה לסך כל יחידות הלחש שאתה החזרת לעצמך, כאשר אתה בעצם יונק אנרגיה מהאדמה כדי לחזק את עצמך.

אשף: מטמא.

כמטמא, אתה משתמש באנרגיות של העולם לטובתך האישית, לוקח כל מה שאתה רוצה ללא התחשבות בטבע. מטמאים הם מכשפים מרושעים; רובם עובדים בשביל המלכים-המכשפים, או יושבים במעבדות שלהם, מבצעים ניסויים אפלים ומזהמים את העולם. מטמאים, כשמם כן הם, מנצלים את יכולת הטימוא, ורוב היכולות שלהם תלויות בשימוש ביכולת הזו. בגלל שטימוא הוא יכולת מאוד אנוכית, מטמאים הם לרוב מרושעים, וגם מי מהם שלא מרושע הוא אדם אנוכי, לא נחמד או נעים, וכנראה לא אהוד על הבריות.

קצירת נשמות. כמטמא, אתה מסוגל לקצור אנרגיית חיים גם מיצורים, ולהשתמש בה כדי לרפא את עצמך. מרמה 2, פעם בתור, כשאתה הורג יצור עם לחש, אתה מקבל נק"פ ששווה לפי שתיים מרמת יחידת הלחש שהשתמשת בה, או פי שלוש אם השתמשת בטימוא כדי לחזק את הלחש.

טימוא מורחב. מרמה 6, אתה לומד איך להשתמש בטימוא גם כדי לפגוע ביצורים חיים. כאשר אתה מטיל לחש ומשתמא בטימוא, אתה יכול לגרום לנזק נקרוטי ששווה למתאם התבונה שלך לכל היצורים ברדיוס, חוץ ממך. אתה לא יכול לגרום לנזק ככה ליצירי כפיים או אלמתים.

הילה של טומאה. מרמה 10, החשיפה הממושכת שלך לקסם מרושע הפכה את ההילה שלך לשחורה, ונתנה לך הגנה מסוימת מההשפעות שלהם. אתה מקבל עמידות לנזק נקרוטי וסך הנק"פ שלך לא יכול לרדת. ההילה שלך גורמת לך להיתפס כיותר מאיים. אתה מקבל יתרון בכל בדיקות הכריזמה (איום).

מגע הטומאה. ברמה 14, אתה לומד איך לינוק מיצור את אנרגיית החיים שלו ולהשתמש בה כדי להטיל לחשים. כפעולה, אתה יכול לגעת ביצור. הוא צריך להצליח בהצלת חוסן נגד ד"ק הלחשים שלך, או לחטוף 6ק6 נזק נקרוטי. אם הוא נופל ל0 נק"פ, אתה מקבל יחידת לחש זמנית, שאתה יכול להשתמש בה כדי להטיל לחש שהכנת מרמה 1 עד 5. היחידה נעלמת כשאתה מסיים מנוחה קצרה או ארוכה. אתה יכול להשתמש ביכולת הזו פעם אחת, והיא מתחדשת במנוחה ארוכה. אתה לא יכול להשתמש ביכולת הזו על אלמתים, יצירי כפיים, או יצורים שזימנת על ידי קסם כמו יצירי סוד.
 
עריכה אחרונה:
אשף: משמר.

לחשי משמר. כמשמר, אתה מקיים קשר סימביוטי עם הטבע, והקסמים שלך מסוגלים להשתמש בו כדי להגן עליך ועל חבריך. אתה יכול ללמוד את הלחשים הבאים, בשבילך הם נחשבים ללחשי אשף, ואתה יכול להטיל אותם ממגילות וחפצי קסם. אתה חייב להשתמש בקסם שלך כדי להטיל אותם; אתה לא יכול להטיל אותם בעזרת יכולת הטימוא, או בעזרת יכולת אחרת שנותנת לך להטיל לחשים מבלי להשתמש ביחידת לחש, כגון אומן לחשים (spell mastery).

רמה 1: ריפוי פצעים, סיבוך
רמה 2: שיקום פחות, הצמחת קוצים
רמה 3: גדילת צמחים, החייאה
רמה 4: קנוקנות אוחזות (grasping vine), חופש תנועה
רמה 5: התייחדות עם הטבע, גלגול נשמות
רמה 6: מעבר דרך צמחים, צעידת רוח

חבר הטבע. גם ברמה 2, אתה מקבל שליטה במיומנות טבע, אלא אם אתה כבר שולט בה.

על משמרים וטימוא.
משמרים רואים בטימוא כמעשה אסור, ולוקחים על עצמם נדר שאוסר עליהם להשתמש בטימוא, אלא אם הם במצב שאין להם ברירה. אם שחקן בוחר ליצור דמות של משמר, הבהירו לו את העניין הזה. משמר שמשתמש בטימוא יותר מדי ולהנאתו האישית הופך למטמא בסוף.

המגן של אתאס. מרמה 6, למדת איך להפריע לתהליך הטימוא כשהוא מתרחש. כאשר אתה רואה יצור בטווח של 60 רגל ממך משתמש בטימוא כדי להטיל לחש, אתה יכול להשתמש בתגובה שלך כדי לנסות להפריע לו. גלגל בדיקת תבונה נגד בדיקת של היצור (ק20+ תוסף יכולת הטלת הלחשים שלו). אם יצא לך יותר גבוה מהיצור, התהליך מופרע והלחש מתבזבז.

טוהר פנימי. ברמה 10, הלחימה שלך במטמאים שינתה אותך, וחיזקה אותך נגד קסמים אפלים. אתה מקבל עמידות לנזק נקרוטי, סך הנק"פ שלך לא יכול לרדת (אלא אם אתה עצמך מטיל לחש שגורם לסך הנק"פ שלך לרדת), ואתה משדר הילה של הבנה ורוגע לעולם; יש לך יתרון בבדיקות כריזמה (שכנוע).

טיהור. ברמה 14, אתה לומד איך לתת את הקסם שלך חזרה לטבע, ולשחזר אזורים שנהרסו כתוצאה מטימוא. כפעולה, אתה יכול לגעת בקרקע ולהקריב יחידות לחש, כאילו השתמשת בטימוא. במקום זאת, אתה מחזיר חיים לקרקע, והרדיוס של ה"טימוא" שלך הופך להיות קרקע פורייה ושופעת שוב.
 
רקע: טמפלר.

כטמפלר, אתה הזרוע הארוכה של המלך-המכשף של עיר המדינה שלך. הטמפלרים הם חלק מארגון שמלא בשחיתות ואכזריות, ושולטים על אכיפת החוק והמילה של המלך-המכשף. בעוד שרובם לוחמים שלובשים שריון מאיים, ישנם גם טמפלרים עם תפקידים פחות קדמיים. הטמפלרים הם ממטילי הלחשים היחידים שנסבלים באתאס; גם אם כי רק מפחד של פשוטי העם מהם. עבוד עם השה"ם שלך על הדרגה והתפקיד של הדמות שלך בארגון.

כטמפלר, אתה מקבל את הכוחות שלך מהמלך-המכשף שנשבעת לעבוד. בעוד שרוב הטמפלרים הם מכשפים עם פטרון המלך-המכשף, גם כוהנים (לרוב מתחום הסדר, המאגיה, המוות והמלחמה) ופלאדינים (לרוב משבועת הכיבוש או הכתר) נמצאים בשורות הארגון.

כשרונות: בחר 2 מבין איום, חקירה, שכנוע ותובנה

שפות: בחר שפה אחת. אתה יודע לקרוא ולכתוב אותה, ואת השפה המדוברת.

בחר סט משחק אחד, אתה מקבל שליטה בו.

יכולת: אני הוא החוק. לטמפלר בעיר המדינה שלו יש כוח אבסולוטי, הוא מסוגל לעצור ואף להרוג אנשים. רוב הטמפלרים מושחתים ומרושעים, ונהנים להתעמר בחפים מפשע. למרות זאת, אם תנצל את הכוח שלך, טמפלרים אחרים (שבשמחה יראו אותך מורד בדרגה, מאבד את כוחותיך או מת) ילשינו עליך, ינסו להתנקם בך אם איימת או פגעת בחבריהם ובמשפחותיהם, או אם לקחת להם תיק חשוב. זכור שישנם גם אנשים וארגונים, למשל גילדות גנבים, שגם עוצמת החוק לא מרתיעה.
 
עריכה אחרונה:
מכשף: שבועת המלך-המכשף

רוב המכשפים מקבלים את הכוחות שלהם מישויות על טבעית, כמו שדים או פיות. אבל הפטרון שלך הוא המלך-מכשף של עיר המדינה שלך, עם קסם ודם כחול בעורקיו. אתה מקבל את הכוחות שלך מהחוזה שאתה חתום עליו, והמלך שלך שולח אותך לייצג אותו ואת רצונו, בין אם בשדה הקרב, בחצרות מלוכה, או נגד עיניהם הזועמות של פשוטי העם.

הגבלה. דמות שלוקחת את המקצוע הזה חייבת לקחת את הרקע טמפלר.

רשימת לחשים מורחבת. המלך-המכשף נותן לסוכנים שלו רשימה מורחבת של לחשים.

רמה 1: מכה מאיימת (wrathful smite), גבורה
רמה 2: אזור אמת, מציאת חפץ
רמה 3: רוחות מגוננות (spirit guardians), הילה של חיים (aura of life)
רמה 4: מכה מערערת (staggering smite), מציאת יצור
רמה 5: התייחדות (commune), נשק קדוש
רמה 6: מפגע (harm), מרפא (heal)
רמה 7: מילה קדושה
רמה 8: הילה קדושה

חרבו של המלך-המכשף. ברמה 1, אתה מקבל את החימוש הנדרש כדי להילחם באויבי המלך. אתה מקבל שליטה בשריונות בינוניים וכבדים, מגנים, וכלי נשק צבאיים.

אימת המלך-המכשף. ברמה 6, אתה לומד איך לתעל את העוצמה של המלך שלך כדי להפחיד ולשתק את האויבים שלך. כפעולה, אתה יכול ליצור סביבך הילה של פחד, ברדיוס של 10 רגליים. כל יצור בהילה שמסוגל לשמוע או לראות אותך חייב להצליח בגלגול הצלה של חוכמה נגד ד"ק הלחשים שלך, או להיות מפוחד ממך ולחטוף 2ק6 נזק נפשי. בסוף התור של יצור מפוחד, הוא יכול לגלגל שוב הצלה נגד היכולת הזו, אם הוא מצליח הוא מפסיק להיות מפוחד. אתה מקבל את השימוש ביכולת הזו שוב אחרי מנוחה קצרה.

פחד משתק. ברמה 10, אתה מצליח להפוך לדמות מאיימת, שרק המראה שלה בשדה הקרב גורם למורדים להכנע. כל יצור שמפוחד ממך, בין אם מלחש שהטלת (כגון פחד), יכולת שהשתמשת בה כמו אימת המלך המכשף, או יכולת אחרת, חוטף נזק נפשי ששווה לרמה שלך במקצוע הזה בתחילת כל תור שלו. בנוסף, אתה מקבל חסינות למצבים מפוחד ומוקסם.

העלאה בדרגה. ברמה 14, אתה סוף סוף מקבל את ההעלאה בדרגה שחיכית לה. עכשיו אתה יכול ללכת הביתה יותר מרוצה מהחיים שלך אחרי שעצרת עבדים שברחו מאדוניהם ויתומים שגנבו לחם מהשוק. אתה גם מקבל סגן; טמפלר כמוך, אם כי זוטר יותר ומאוד חדש לתחום, שצוות לך, ועוקב אחריך ברפתקאותיך. לסגן יש את נתוני הsidekick מטאשה, והוא יכול להיות איש חופשי מכל מקצוע של הsidekick, כשהרמה שלו היא חצי מהרמה שלך; לרוב הסגנים הם מטילי לחשים מרפאים, או לוחמים. כטמפלר ירוק ותמים הוא יעשה מה שתגיד לו, ואתה שולט על מהלכיו בקרב, אבל כדב"ש הוא יכול לנתק איתך קשר, לעזוב אותך או לעשות מעללים יותר גרועים אם תתנהג אליו בצורה רעה.
 
כוהן: תחום המים.

באתאס, כוהני המים מתפללים ושואבים את כוחם ממימד המים היסודניים. המים הם הסמל לחיים, לריפוי, ולשמירה על מעט האושר והתמימות באתאס.

כוהנים באתאס שואבים כוח ישירות ממימדי היסודות, או מהמלכים-מכשפים. לכן, חלק מהלחשים של מקצוע הכוהן לא נמצאים ברפרטואר של לחשי הכוהן היסודני.

לחשים שמוסרים:
Summon Celestial
Conjure Celestial
Conjure Food and Water

לחשים שמוספים:
Summon Elemental
Conjure Minor Elementals
Conjure Elemental

כוהן יסודני יכול לזמן יסודנים שמתאימים ליסוד שלו, למשל כוהן מים יכול לזמן מפיט קיטור, מפיט בוץ, יסודן מים וכדומה.

לחשי תחום:

רמה 1: זימון או השמדת מים*, ריפוי פצעים
רמה 2: הכפור המצמית של ריים (Rime's Binding Ice), שיקום פחות (Lesser Restoration)
רמה 3: נשימת מים, החייאה
רמה 4: שליטה במים, ספרה מימית (watery sphere)
רמה 5: שיקום עילאי (Greater Restoration), הלעאת המת (Raise Dead)

*= באתאס, הלחש הזה עובד אחרת. הוא מזמן 2 גלונים של מים, במקום 10, כמות שמספיקה כדי להרוות יצור אחד ליום. הלחש נחשב ללחש מאסכולת הזימון. זימון של מים, למשל על ידי הלחש הזה או על ידי הלחש שליטה במזג האוויר, לוקח את המים ממקום אחר בעולם. מטילי לחשים מאוד נזהרים בשימוש בלחש שליטה במזג האוויר; גשם שמרווה את האדמה בקצה אחד של העולם יוצר בצורת בקצה אחר.

הידרותרפיה. מרמה 1, אתה לומד איך להשתמש בכוח המים כדי להרגיע פצעים ולשתק כאבים. כאשר אתה מטיל לחש שמחזיר נקודות פגיעה ליצור אחד, הוא מקבל נק"פ נוסף ששווה ל2 + רמה של יחידת הלחש שהשתמשת בה. בנוסף, אתה לומד את הלחש עיצוב מים (shape water).

תיעול היסודות: מבול. מרמה 2, אתה יכול לתעל את כוח מימד המים כדי לשטוף את האויבים שלך בסילון של מים. בחר רדיוס של 30 רגליים. כל יצור לבחירתך שם צריך להצליח בגלגול הצלה של כוח נגד ד"ק הצלת הלחשים שלך, או לחטוף נזק מוחץ של כמות ק8 ששווה לתוסף ההכשרה שלך (ברמה 2 למשל, 2ק8 מוחץ), להידחף 10 רגליים אחורה וליפול אפרקדן, כשמים יסודניים מעיפים אותם לכל עבר. המים שמזומנים על ידי התיעול הזה חוזרים לאחר מכן למימד המים.

שגריר היסודות. מרמה 6, אתה מקבל את היכולת לנשום מתחת למים (אלא אם אתה כבר מסוגל לעשות את זה), ומהירות שחייה ששווה למהירות ההליכה שלך. אתה מקבל עמידות לנזק קור.

מכה יסודנית. ברמה 8, אתה גורם לנזק של 1ק8 כפור פעם בתור כשאתה פוגע ביריב עם התקפת נשק או עם לחשון. הנזק הזה עולה ל2ק8 ברמה 14.

מים מחזקים. מרמה 17, הלחשים שלך כאשר אתה מטיל לחש שמרפא יצור או שנותן ליצור אפקט חיובי, אתה יכול לתת ליצור הזה יתרון בגלגול ההצלה הבא שלו, עד לתחילת התור הבא שלך. אם אתה מרפא או מחזק יותר מיצור אחד עם לחש, רק אחד מקסל את היתרון.
 
עריכה אחרונה:
אני מציע לך לעבור עליו, היו להם שם כמה רעיונות ממש מעניינים, שאומנם היה לי קשה איתם בהתחלה אבל במחשבה שניה הם הגיוניים, מעניינים וזורמים יותר ממה שהיה במהדורה 2. למשל, הם הכלילו את כל כוהני היסודות תחת קטגוריה אחת - אתה לא משחק ״כהן אש״ אלא ״כהן יסודות״ - נציג הכוחות ההיוליים באתאס.

תורגם בעבר כשמש השחורה, אבל זה תרגום גרוע (מהדורה 5 - [מו"ד 5] איזה תוכן הייתם רוצים לראות ממהדורות קודמות?).
 
אני מציע לך לעבור עליו, היו להם שם כמה רעיונות ממש מעניינים, שאומנם היה לי קשה איתם בהתחלה אבל במחשבה שניה הם הגיוניים, מעניינים וזורמים יותר ממה שהיה במהדורה 2. למשל, הם הכלילו את כל כוהני היסודות תחת קטגוריה אחת - אתה לא משחק ״כהן אש״ אלא ״כהן יסודות״ - נציג הכוחות ההיוליים באתאס.

תורגם בעבר כשמש השחורה, אבל זה תרגום גרוע (מהדורה 5 - [מו"ד 5] איזה תוכן הייתם רוצים לראות ממהדורות קודמות?).
אני דווקא אוהב את הרעיון של כוהן יסודות, אולי אוסיף גם כוהן איזון שמייצג את האיזון בין כולם. אני אשנה את התרגום לשמש קודרת.
 
השינוי העיקרי בתפיסה של מו"ד 4 היה שהיסודות מייצגים כוחות קמאיים, תוהניים - הם כבר לא היסודות המדעיים של היוונים אלא ערבוביה של כוח בלתי מרוסן - הם לא מנוגדים זה לזה אלא לסדר האלוהי. באתאס אין אלים והכוהנים פונים לכוחות היסודניים כדי שיעניקו להם כוח. איזון זה נראטיב אחר.

אתה שואל מה זה כוחות קמאיים תוהניים? ברק נוזלי, סופות חול וקרח, אש מרחפת על פני תהום.
 
השינוי העיקרי בתפיסה של מו"ד 4 היה שהיסודות מייצגים כוחות קמאיים, תוהניים - הם כבר לא היסודות המדעיים של היוונים אלא ערבוביה של כוח בלתי מרוסן - הם לא מנוגדים זה לזה אלא לסדר האלוהי. באתאס אין אלים והכוהנים פונים לכוחות היסודניים כדי שיעניקו להם כוח. איזון זה נראטיב אחר.

אתה שואל מה זה כוחות קמאיים תוהניים? ברק נוזלי, סופות חול וקרח, אש מרחפת על פני תהום.
אז אולי עדיף לשים את תחומי היסודות בצד, ובמקום לעשות "תחום הכאוס" שמנוגד לתחום הסדר של המלך-המכשף?
 
אני חושב שזה דווקא רעיון טוב לשמור על הרעיון המקורי של יסודות, פשוט להיעזר ברעיון הקוסמולוגי שהיסודות הם משהו תוהני. הרי אתאס הוא עולם של שינוי, של קושי, של טבע - היסודות התוהניים הם בדיוק הביטוי לכך: כוח בלתי מרוסן, אכזרי ורב עוצמה. תן לכוהנים כוחות/לחשים שעוסקים ביסודות השונים, לאו דווקא יסוד מסוים. בקוסמולוגיה של מו"ד 4 כל היסודות מתקיימים באותו מישור - לא בארבעה מישורים פנימיים נפרדים אלא במישור התוהו היסודני.
 
אני חושב שזה דווקא רעיון טוב לשמור על הרעיון המקורי של יסודות, פשוט להיעזר ברעיון הקוסמולוגי שהיסודות הם משהו תוהני. הרי אתאס הוא עולם של שינוי, של קושי, של טבע - היסודות התוהניים הם בדיוק הביטוי לכך: כוח בלתי מרוסן, אכזרי ורב עוצמה. תן לכוהנים כוחות/לחשים שעוסקים ביסודות השונים, לאו דווקא יסוד מסוים. בקוסמולוגיה של מו"ד 4 כל היסודות מתקיימים באותו מישור - לא בארבעה מישורים פנימיים נפרדים אלא במישור התוהו היסודני.
יש לך רעיון לתיעול "קדושה" שלהם?
 
אני חושב שזה דווקא רעיון טוב לשמור על הרעיון המקורי של יסודות, פשוט להיעזר ברעיון הקוסמולוגי שהיסודות הם משהו תוהני. הרי אתאס הוא עולם של שינוי, של קושי, של טבע - היסודות התוהניים הם בדיוק הביטוי לכך: כוח בלתי מרוסן, אכזרי ורב עוצמה. תן לכוהנים כוחות/לחשים שעוסקים ביסודות השונים, לאו דווקא יסוד מסוים. בקוסמולוגיה של מו"ד 4 כל היסודות מתקיימים באותו מישור - לא בארבעה מישורים פנימיים נפרדים אלא במישור התוהו היסודני.
כוהן: תחום הכאוס.

(טקסט פלאף כאן)

לחשים:

1: חזיז כאוס, הגנה מיסודות (Absorb Elements)
2: ניפוץ, צעד ערפילאי
3: תעופה, גל רודף (Tidal Wave)
4: קריאה ליסודן (Summon Elemental), שינוי צורה (Polymorph)
5: טלקינזיס, לידה מחדש
6: לחשי ה
invsetiture (Investiture of flame, wind, etc)

קסם כאוטי. גם ברמה 1, אתה לומד איך לשלוט ביסודות המינוריים של הסדר הטבעי ולעקם אותם לרצונך. אתה לומד לחשון 1 מרשימת הלחשים של הכושף; הוא נחשב ללחשון כוהן בשבילך. כשאתה לומד לחשונים, אתה יכול ללמוד לחשון כושף במקום לחשון כוהן. לדוגמא, כוהן כאוס ברמה 1 יכול ללמוד את הלחשון גולת אש מהיכולת הזו, ואז את הלחשונים מגע מחשמל, אשליה מינורית ומעשה ניסים (Thaumaturgy) בתור לחשוני כוהן שכוהן לומד ברמה 1. כל לחשון שאתה לומד דרך היכולת הזו נחשב לך ללחשון כוהן.

תיעול כאוס: פרץ פראי. ברמה 2, אתה לומד איך לתעל כאוס וקסם פראי דרך תיעול הקדושה שלך. כפעולה, אתה מראה את החפץ הקדוש שלך וקורא בשם הכאוס היסודני. גלגל ק6 וקרא את האפקט שמתאים לתוצאה.

1: כל יצור לבחירתך ברדיוס של 30 רגליים ממך מקבל +2 לדרג"ש ויתרון בגלגול ההצלה הבא שלו, עד לסוף התור הבא שלך, כשמגן קסום וזוהר באורות צבעוניים מגן עליהם.
2: פיצוץ של להבות ברדיוס של 15 רגליים מתפוצץ בנקודה לבחירתך במרחק של 60 רגל ממך. כל יצור ברדיוס צריך להצליח בהצלת זריזות נגד ד"ק הלחשים שלך או לחטוף נזק אש ששווה לתוסף ההכשרה שלך בק6ים, + הרמה שלך במקצוע הזה, או חצי מזה בהצלחה. חפצים דליקים ברדיוס נדלקים באש.
3: חזיז ברק נורה מהסמל הקדוש שלך לכיוון יצור או חפץ אחד לבחירתך במרחק 60 רגל. המטרה צריכה להצליח בגלגול הצלה של זריזות נגד ד"ק הלחשים שלך או לחטוף נזק ברק ששווה לתוסף ההכשרה שלך בק4 + הרמה שלך במקצוע הזה, לאבד את היכולת להשתמש בתגובות עד לסוף התור הבא שלה, ולקבל חיסרון בגלגולי הצלה. בהצלחה המטרה חוטפת רק חצי נזק ושום השפעה אחרת.
4: כפור מצמית גדל ברדיוס של 10 רגליים בנקודה לבחירתך במרחק 60 רגל. כל יצור ברדיוס צריך להצליח בגלגול הצלה של חוסן נגד ד"ק הצלת הלחשים שלך או לחטוף נזק כפור ששווה לתוסף ההכשרה שלך בק4 +הרמה שלך במקצוע הזה, ולקפוא במקום, כאשר המהירות שלו הופכת ל0 עד לסוף התור הבא שלו. בהצלה מוצלחת הוא חוטף רק חצי נזק, ובלי שום השפעה נוספת.
5: יצור אחד ברדיוס של 60 רגליים ממך מקבל בחזרה נק"פ ששווה ל1ק4 + פעמיים הרמה שלך במקצוע הזה, ואתה יכול להזיז אותו למקום שלא תפוס במרחק של 30 רגליים ממנו.
6: גלים של אנרגיה שלילית וחיובית יוצאים ממך; יצורים לבחירתך ברדיוס של 15 רגל ממך צריכים להצליח בגלגול הצלה של חוסן נגד ד"ק הלחשים שלך או לחטוף חצי מתוסף ההכשרה שלך בק6+הרמה שלך במקצוע הזה נזק נקרוטי, ולהיות מורעלים עד סוף התור הבא שלהם. בהצלה מוצלחת הם חוטפים רק חצי מהנזק הנקרוטי מבלי שום השפעה אחרת. בחר כמות של יצורים ברדיוס ששווה לתוסף התבונה שלך; הם מקבלים נק"פ זמני ששווה לרמה שלך במקצוע הזה.

סדר בכאוס. ברמה 6, אתה לומד קצת לשלוט בכאוס שאתה יוצר. כשאתה משתמש בתיעול הכאוס שלך, אתה יכול לגלגל את הקובייה פעמיים, ולבחור את האפקט שאתה רוצה. אם אתה מגלגל את אותו המספר פעמיים, אתה יכול לבחור את האפקט מהרשימה.

מומחה לחשים. ברמה 8, אתה מוסיף את תוסף הטלת הלחשים שלך לנזק שאתה עושה עם לחשוני כוהן.

אדון לכאוס. ברמה 17, אתה מספיק חזק מכדי להבין איך לשלוט בכאוס היסודני מבלי שישלוט בך. במקום לגלגל, אתה בוחר את האפקט של תיעול הכאוס שלך.
 
ביסודו של דבר, הצד המעניין שאני מוצא בכל תיאוריית יסודות הוא הדרך שבה היסודות מתחברים ליצירת המציאות הלא-יסודנית. אני משער שזה שמור לצד היותר פלאפי של המקצוע אבל אני פשוט סקרן לדעת כיצד היסודות שאתה מתאר אמורים ליצור את המציאות של אתאס והאם יש לזה ביטוי בתוך אמונת היסודות עצמה שנראה שהיא סוגדת יותר ליסודות כישויות נבדלות על ידי הדרך שבה זה מבוטא בכוחות הכהונה. האם התקפה יסודנית יכולה לבוא מפנים שהרי היסודות נמצאים בבסיס כל דבר באתאס בסופו של דבר? ולבסוף, אם הוא אדון לכאוס, למה הוא נחשב לכהן? זה נתיב לקוסם ממה שזה נראה על פניו.
 
ביסודו של דבר, הצד המעניין שאני מוצא בכל תיאוריית יסודות הוא הדרך שבה היסודות מתחברים ליצירת המציאות הלא-יסודנית. אני משער שזה שמור לצד היותר פלאפי של המקצוע אבל אני פשוט סקרן לדעת כיצד היסודות שאתה מתאר אמורים ליצור את המציאות של אתאס והאם יש לזה ביטוי בתוך אמונת היסודות עצמה שנראה שהיא סוגדת יותר ליסודות כישויות נבדלות על ידי הדרך שבה זה מבוטא בכוחות הכהונה. האם התקפה יסודנית יכולה לבוא מפנים שהרי היסודות נמצאים בבסיס כל דבר באתאס בסופו של דבר? ולבסוף, אם הוא אדון לכאוס, למה הוא נחשב לכהן? זה נתיב לקוסם ממה שזה נראה על פניו.
הרעיון הוא שהכוהנים באתאס שואבים את הכוח שלהם ממימדי היסודות, יש 4 תחומים לכוהנים כאלו (ותחום הכאוס שמערבב בין כולם). הכוהן מקבל את הכוח שלו מהכאוס היסודני ומהחיבור לעולם, לא מסגידה לאל.
 
הבנתי את הנקודה הזו. מלבד מתן כוחות, באיזה אופן הסגידה הזו מתבטאת בנתיב המקצוע של הכהן? כיצד הכהן מיישם את תיאורית היסודות ביום יום?
כוהן שמתכוונן ליסוד מסויים גם פועל לפי הרעיון היותר רוחני של היסוד, כוהני רוח יפעלו כדי לשחרר עבדים ולקדם מחשבה חופשית, מים יפעלו כדי להגן על החלשים ולרפא את מי שצריך, אש וכאוס הם אימפולסיביים שלא ממש ברור מה הם מחפשים, אדמה פעולים על מנת לשמר את האיזון ולשמור על האדמה של אתאס מזיהום.
 
חזרה
Top