• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 מקצועות מארצות הברונים - נתיבים למוד 5 (סיאן, הרחבה)

העץ הושלם, כל 24 הנתיבים זמינים בתוכן העניינים.

אז עכשיו שסיאן כבר קיים והמשחק של עולם המערכה רץ בפרום בהצלחה, אני מתחיל בשלב ב' של עולם המערכה ובחלק הקרנאצ'י שלו בפרט, (אולי גם בסוף נגיע לספר מערכה שלם) במסגרת העץ הזה אני מתכנן לכתוב 2 נתיבים לכל מקצוע רשמי של מו"ד 5 שמרגישים מתאימים לעולם של סיאן, למען הסר ספק אלו לא מקצעות שלא מתאימים בכלל לעולמות אחרים (וחלקם כנראה יתאימו בלי שום שינוי פלאפי) אבל הקונספט הרעיוני שלהם נתיבים שאכן יהיה מתאים לראות בעולם של סיאן.

בגלל המבנה הקראנצ'י של העץ, אני כנראה אעדכן אותו לעיתים טיפה פחות קרובות מקודם, בעיקר כי תקופת מבחנים ועוד כמה דברים מגיעים להם ביחד עם סיום התואר, אבל אני כן מקווה להשלים את זה יחסית בתקופה קצרה. אני כמובן מפרסם את זה גם בשביל לקבל פידבקים ולשמוע דעות על מה שכתבתי, ואני אשתדל לבצע את השינויים הנדרשים. אבל על מנת שלא לפגוע בזרימת העץ, אני אשתדל שלא לפרסם נתיב חדש לפני שיסתיים הדיון על נתיב ישן, אני אבקש מהצד השני שאם עבר שבועיים מאז שנגמר הדיון סביב נתיב כלשהו, לא לשלוח הערות חדשות על הנתיב

אני מתחיל מהכוהנים, ובעוד זמן קצר אני אעלה את הנתיב הראשון של הכוהנים לעץ הזה, כאשר ההודעה הראשית תשמש בעיקר לניווט לוגיסטי וכו'

 
עריכה אחרונה:
תחום השפעה - הדרקון

במדבריות האימפריוס, רק הטהורים ביותר מסוגלים להתעלות, בעוד שחלק מהכהונים מסוגלים להביע את דברי הפרעה בן האלמוות ולתעל את עוצמתו בשביל תהילת האימפריה, רק הטובים ביותר, אלה שדם הדרקונים זורם בהם, מסוגלים להשתף בסגידה שהפרעה עצמו לוקח בה חלק, לעוצמה הטהורה של הדרקונים העתיקים.
לא מדובר בלטאות הקטנות שהיו עפות בשמי העולם לפני המלחמה הגדולה, לא, מדובר בישיות אדירות של עוצמה טהורה וכוח בלתי ניתן לתפיסה שצעדו בו עוד מיום שהעולם נברא והאלים עוד היו צעירים. הכוח שלהם מעולם לא היה מוקבל ליסוד אחד בלבד, או לסוג קסם אחד.
בעוד שמלאכת הסגידה אפשרית על הנייר לבני כל גזע, הסודות של דת הדרקון מועברים רק לדמי הדרקון של האימפריוס, לכן המקצוע מוגבל לשחקנים שמשחקים דמי דרקון בלבד, אלא אם כן השה"מ מוצא לנכון לאשר את זה. (ואז יש מקום לדון ביכולת חלופית לדרגה 6)

תחום השפעה- הדרקון

לחשי תחום השפעה

דרגת כוהןלחש
1גרימת פחד, גולה כרומטית
3נשיפת דרקון, משב רוח
5פחד, מעוף
7התמרה, כפייה
9חרוט כפור, ידע אגדי

הכשרות נוספות- בדרגה 1 אתה מקבל הכשרה בכל כלי הנשק הקרביים וכן בשריון כבד.

תורת הדרקונים- השיעורים הראשנים שדת הדרקונים מלמדת הוא כיצד לעורר קסם שנמצא בדם של כל יצור חי. בדרגה 1 אתה יכול לבחור 2 לחשונים מרשימת הסורסרר, אתה מסוגל להטיל אותם והם נחשבים לחשוני כוהן בשבילך.

תיעול קדושה- שאגת דרקון- בדרגה 2 אתה מסוגל לנצל את תיעול הקודש שלך על מנת להשתמש בקולם של הדרקונים, מילותהים הקודמות מטילות פחד באויבך. כפעולה אתה יכול לנצל את תיעול הקדושה שלך, כל האויבים שלך בטווח 30 פיט צריכים להציל הצלת חוכמה או להיעשות מפוחדים ממך למשך דקה. מטרה שנכשלה בהצלה רשאית לגלגל מחדש הצלה בסוף תורה.

התגברות דרקונית- בדרגה שש לימודיך מאפשרים לך להפוך ליותר דרקון מאשר היית קודם, דם הדרקונים שבך הופך לטהור יותר, נקי יותר, משכיח את דם העבדים שפעם זרם בך או דמם של בני התמותה שזיהם את דמך, החל מדרגה 6 אתה יכול לבחור צבע נוסף מרשימת הצבעים הזמינים לדמי דרקון, אתה מקבל את היכולת לבצע את נשק הנשיפה של הצבע הנוסף, וכן מקבל התנגדות לארנגייה התואמת לו. (אם שה"מ אישר לשחקן שאינו דם דרקון לשחק את הנתיב, נראה שיהיה נכון להמיר את היכולת ביכולת שמעניקה לך את נשק הנשיפה וההתנגדות לאנרגיה של צבע דרקון אחד שאתה בוחר)

מכה קדושה - בדרגה 8 אתה מקבל את היכולת להתמיע אנרגייה קדושה בהתקפות הנשק שלך, אחת לסיבוב כאשר אתה פוגע באויב בהתקפת נשק, אתה יכול לבחור לגרום נזק נוסף של 1ק8 מסוג האנרגייה התואם לאחד הצבעים שלך. בדרגה 14 הנזק עולה ל2ק8.

נבחר הדרקונים - בדרגה 17 דמך טהור, הוא טוהר מכל עקבה ומכל נזק שיכול היה להתקיים בך, האש שלך חמה יותר משל השמש, הקור שלך קר יותר מהריק בחלל, הברקים שלך יכולים להעיר את חשכת המוות והחומצה שלך יכולה להרעיל גם את העולם עצמו. כפעולת בונוס, אתה מסוגל לשנות את צבע הקשקשים שלך לכל צבע אחר הזמין לדמי דרקון. כאשר אתה גורם נזק אנרייגה התואם לצבע אותו אתה לובש, הנזק מתעלם מהתנגדיות לאותו סוג אנריגה, והופך חסינות לאנרגיה.
 
גרימת פחד, גולה כרומטית
תרגמו אותם אחרת בחוקים הבסיסים, אני לא יודע למה אתה מתכוון (אולי תכתוב מה הלחש עושה ואגיד לך איך תרגמו את זה).
כנ"ל.
תורגם כחובה.
תורגם כמסורת אגדות.
תיעול קדושה- שאגת דרקון- בדרגה 2 אתה מסוגל לנצל את תיעול הקודש שלך על מנת להשתמש בקולם של הדרקונים, מילותהים הקודמות מטילות פחד באויבך. כפעולה אתה יכול לנצל את תיעול הקדושה שלך, כל האויבים שלך בטווח 30 פיט צריכים להציל הצלת חוכמה או להיעשות מפוחדים ממך למשך דקה. מטרה שנכשלה בהצלה רשאית לגלגל מחדש הצלה בסוף תורה.
נראה לי חזק מדי, זה כמו גירוש אל מתים רק שזה על כל היצורים... לא מומחה במהדורה 5 אז לא בטוח שאני צודק.
 
אין לי מושג מה היה התרגום הרשמי, אני מניח שרוב האנשים פה יודעים מה הלחשים שאני מדבר עליהם.

בקשר להערה על התיעול קדושה, אני לא חושב שזה חזק, א' זה לא עושה נזק, ב' זה השפעת פחד שיש לא מעט יצורים שחסינים אליה, ג' זה עדיין דורש הצלת חוכמה שהיא יחסית די נפוצה.
 
בהתחשב שהתרגום של חוקי הבסיס הוא תרגום חובבים שאינו רשמי, אין שום דרישה להשתמש בו.

אני לא חושב שתיעול הקדושה בעייתי, בטח לא לכוהן- מדובר בתיעול הקדושה שכבר יש לפאלאדין עם שבועת הכיבוש.
 
בהתחשב שהתרגום של חוקי הבסיס הוא תרגום חובבים שאינו רשמי, אין שום דרישה להשתמש בו.
נכון, אבל לדעתי עדיף להיצמד אליו כי יש שחקנים שלא מכירים את המקור (אני למשל).
אני לא חושב שתיעול הקדושה בעייתי, בטח לא לכוהן- מדובר בתיעול הקדושה שכבר יש לפאלאדין עם שבועת הכיבוש.
אוקי, אין לי את השבועה הזו בתרגום ולכן לא ידעתי את זה...
 
לא רואה סיבה להיצמד לתרגום, אני א' לא קראתי אותו לעומק מספיק בשביל לזכור, ב' הוא לא באמת עוזר אם אחרים לא קראו אותו.
שוב, אין פה תרגום פסיכי מידי של לחשים שאף אחד לא ידע לאיזה לחש אני מתכוון, האלטרנטיבה זה שאני אשתמש רק בשמות באנגלית של לחשים.
 
האלטרנטיבה זה שאני אשתמש רק בשמות באנגלית של לחשים.
לדעתי אלטרנטיבה עדיפה, בגלל ששחקנים יכולים לתרגם את זה בכמה צורות, אז אם אתה כותב באנגלית לפחות מי שקרא את המקור האנגלי בטוח מבין (ואני יכול לעשות העתק הדבק לטרנסלייט ואולי לדעת על מה מדובר).
 
תחום השפעה- אימפריוס (או אימפריה מחוץ לסיאן)

בעוד שתורת הדרקון נשמרה לאדוקים ביותר, תורת האימפריה מופצת בכל קצוות אינפרניה כמו אש בשדה קוצים, תפילות אלה מגיעות אל הפרעה עצמו והכוח שמגיע מהן ניתן בחסדו ובחסדו בלבד. תורה זו נפוצה בעיקר אצל דמויי האדם של האימפריוס והשליחים המשמשים אותה, נדיר עד בלתי אפשרי למצוא דם דרקון שיהיה כוהן של תחום האימפריוס, אלא אם כן הוא מגיע מהמעמדות הנמוכים ביותר, וכובדו בוזה קשות.
מאמיני האימפריוס מאמינים כי הפרמידה חזקה ביותר בבסיס וחלשה ביותר בקצה, לכן הם פעולים על מנת לייצר בסיס חזק לאימפריה שלהם, ולהיות מסוגלים להעביר את מסר הפרעה מחוץ לגבולות בני התמותה

לחשי תחום השפעה

דרגהלחשים
1הקסמת אדם, הבנת שפות
3הצעה, Dust Devil
5מעגל קסם, לשונות
7הילת טהרה, הילת חיים
9Antilife Shell , שליטה באדם

הטפה אינקויזטרוית - בדרגה 1 כוהני האימפריוס מואמנים במציאת הכופרים ובהצפת תורתו של הפרעה, בחר 2 מיומניות מהרשימה הבאה, אתה מקבל הכשרה בהן : חקירה, תובנה, שכנוע או הופעה. תוסף ההכשרה שלך מוכפל בעת שימוש במיומניות שבחרת

תיעול קודש- חזקים כמו החולייה החלשה ביותר- בדרגה 2 אתה מקבל את היכולת לנצל את התיעול הקדוש שלך על מנת לוודא שהאימפריה לעולם לא תקרוס, בכוח הקודש שלך יש בשביל לאפשר גם לחלשים ביותר לקום על הרגלים ולהמשיך בקרב. החל מדרגה 2 אתה יכול לנצל כפעולת בונוס את תיעול הקדושה על מנת להעניק לכל בן ברית בטווח 30 פיט ממך נק"פ זמני השווה לדרגת הכוהן שלך.

כבלי האימפריה- לחזק את החוליה החלשה לא תמיד מספיק על מנת להשאיר את המבנה שלם, לעיתים על מנת להגיע לקצה, יש צורך בלהציב את אבני היסוד על הקרקע, ולחבר בין הסלעים. החל מדרגה 6 הכוהן יכול לכבול 2 בני ברית יחדיו, במידה והוא עושה את זה, למשך הדקה הקרובה שתי הדמוית הכבולות יכולות כתגובה להעביר נקודת פגיעה האחת מהשנייה, למען הסר ספק, דמות לא יכולה להעביר נקודת פגיעה יותר מערך הנק"פ שיש לה באותו שלב. ודמות לא יכולה לקבל יותר נק"פ מאשר ערך הנק"פ המקסימאלי שלה. לאחר שאתה משתמש ביכולת זו, אתה לא יכול להשתמש בה שוב עד אשר תשלים מנוחה ארוכה.

כישף רב עוצמה - החל מדרגה 8 אתה מוסיף את מתאם החכומה שלך לנזק שאתה גורם עם לחשוני כוהן שאתה מטיל.

האימפריה בת אלמוות - כוהני האימפריה ידועים בכוחם לגרום לאימפריה להמשיך לתפקד גם כשהכל מתפרק סביבם. יש בכוחם בשביל להשאיר מטרה עומדת ופועלת, גם אם גופה היה אמור לקרוס. החל מדרגה 17, כאשר בן ברית בטווח של 60 פיט יורד ל0 נק"פ, הכוהן יכול לנצל יחידת לחש על מנת להעניק לאותו בן ברית נק"פ זמני השווה לדרג הלחש שניצל.
 
תיעול קודש- חזקים כמו החולייה החלשה ביותר- בדרגה 2 אתה מקבל את היכולת לנצל את התיעול הקדוש שלך על מנת לוודא שהאימפריה לעולם לא תקרוס, בכוח הקודש שלך יש בשביל לאפשר גם לחלשים ביותר לקום על הרגלים ולהמשיך בקרב. החל מדרגה 2 אתה יכול לנצל כפעולת בונוס את תיעול הקדושה על מנת להעניק לכל בן ברית בטווח 30 פיט ממך נק"פ זמני השווה לדרגת הכוהן שלך.
זה מרגיש לי מעט מדי, לא?
 
אני משווה את זה לתיעול הקדושה של כוהן חיים - שם אתה מקבל כפעולה רגילה (לא בונוס) לרפא (ולא נק"פ זמני) כמות נק"פ של 5 כפול דרגת הכוהן שלך (ואתה מחלק את כל המאגר על כל הקבוצה).
משמע שיכולת של פעולת בונוס צריכה להיות חלשה יותר, (לכן נק"פ זמני ולא נק"פ רגיל) כי הכוהן עדיין מסוגל לבצע את התור הרגיל שלו. אז אני חושב שבגישה של פעולות זה מאוזן מול היכולת של כוהן חיים

מבחינת כמות הנק"פ הזמני, אני חושב שזה שאלה של מספרים, אל תשכחו שהפלאפ של כוהני האימפריה נועד לפעול יחד בקבוצת גדולות ולכן הם צריכים להיות מסוגלים לתת הרבה כוח להרבה דמוית ולא הרבה כוח למעט דמוית. לכן אני חושב שדרגת כוהן של נק"פ זמני לכל הקבוצה מאוזן מול דרגת כוהן כפול חמש שמתחלקת על כל הקבוצה.
בדרגה 2 כוהן חיים מרפא 10 נק"פ שמתחלק על כל הקבוצה, כוהן אימפריוס נותן לכל בני הברית שלו 2 נק"פ זמני. אז הכמות די מתכזזת אחת עם השנייה. (ויש גם מקרים שכנראה יהיו עדיפים)
 
הבריון - נתיב לנוכל
(הערה חשובה, - לחלקכם יהיה תחשות דז'ה וו חזקה בעת הקריאה על כך ובצדק, כי כבר פרסמתי בעבר את הנתיב הזה בתור נתיב עצמאי ללא קשר לעולם של סיאן. הגרסה שתהיה פה דומה מאוד לגרסה המקורית, אבל היא תהיה מנוסחת טוב יותר ועם כמה שינויים דקים. על כן- הגרסה פה היא הגרסה העדכנית ולא הגרסה הישנה)

רחובת הסינדטל תמיד היו מקום שורץ בגנבים ושאר חלאות החברה האנושית, אנשים שכל יכולתם היא להתנפל על החלשים מהם ולנסות לגזול מהם את אשר עבדו בזעת כפיהם.
בעוד חלק לא נרחב מהגנבים בחרו לכייס, לחטוף, לפלח או להונות, הרבה אחרים שמעולם לא בורכו בזריזות ידיים אמיתית מצאו עצמם נדרשים לפצות על כך בכוח טהור, מאז רואים אותם מסתובבים בדרך כלל בקבוצות או בתור שומרי ראש של מישהו קצת יותר חשוב, הם חסרי כל הכשרה צבאית אמיתית, אבל הם יודעים כיצד לדחוף סכין או לנעוץ גרזן במספיק כוח כדי שזה יכאב בדיוק כמו הסכין בכליות שהקולגות שלהם נועצים.

בנוי לתלפיות הבריון הוא בדרך כלל בחור שמשלב מוקדם היה ברור שיהיה טוב עם השרירים שלו, הם בדרך כלל היו הילדים הכי גדולים בכיתה או לפחות הכי קשוחים, הם יודעים איך להעיף אגרוף, אבל יותר חושב מהכל - הם גם יודעים כיצד לחטוף אגרוף. החל מדרגה 3, אתה מקבל נקודת נק"פ אחת נוספת בכל פעם שאתה עולה דרגה. כמו כן אתה מקבל שליטה בשריונות בינוניים

לחימת רחוב - בתוך תוכם, הבריונים תמיד יהיו נוכלים, הם תמיד ישמרו על אותו בסיס רעיוני שמאחוריו עומדת תורת הלחימה של הנוכל- אתה אמור לתקוף במקום הכואב ביותר, ולעוף משם לפני שמשיהו שם לב. לכן תורת הלחימה שלהם (אם אפשר לקרוא לה ככה) היא בסה"כ המרה קלה של תורת הלחימה הנוכלית, הם החליפו את הסגנון והזריזות בעוצמה וכוח. החל מדרגה 3 בריון מסוגל לגרום לנזק התקפת פתע גם הוא משתמש בנשק שחסר את התגית "מסוגנן", אם זאת הוא לא מסוגל לגרום להתקפת פתע עם הוא משתמש בנשק דו ידני או בצרוה דו ידנית.

הכנעת פחדים- בדרך כלל בריונים מוצלחים מבוססים יותר על היכולת שלהם למנוע קרב מאשר להילחם בו, יש להם את ההבנה הבסיסית שיריב שמפחד ממך הוא יריב שניצחת כי לא נלחמת בו, אבל לעיתים זה לא יצליח, והאויב יכנס לקרב מלא אומץ- בשלב הזה הבריון ידאג לקחת את האומץ הזה ממנו. החל מדרגה 9, אתה יכול לנצל פעולת בונוס על מנת לאייב על יריב בטווח 30 פיט ממך, על היריב לגלגל הצלת חוכמה בד"ק של 8+מתאם הכריזמה שלך+תוסף ההכשרה או שהוא סובל מהמצב מפוחד (Frightened) למשך סיבוב אחד. אתה יכול לעשות שימוש ביכולת הזו מס' פעמים השווה לתוסף ההכשרה שלך, ואתה מחדש את השימושים בה לאחר מנוחה ארוכה.
כמו כן, כאשר אתה מתקיף יריב שסובל מהמצב מפוחד, אתה מקבל יתרון להתקפות כנגדו.

חילוץ אמת - בדרגה 13 - בריונים מוצלחים באמת יודעים גם מתי לשלוף את האמת מהאויב שלהם, לעיתים הם מסוגלים לגרום לאויב לפחד כל כך עמוק, שהוא מחויב לספר להם את האמת. כפעולה רגילה אתה יכול לבצע בדיקת איום נגד יריב, גלגל כרימזה (איום) מנוגד לגלגול כריזמה (איום) או חוכמה (תובנה) של הריב. באם גברת עליו בגלגול, האויב מושפע מהלחש "איזור אמת" למשך סיבוב אחד.
לאחר שאתה עושה שימוש ביכולת הזו אתה לא יכול להשתמש בה שוב עד שתעבור מנוחה ארוכה.

לוחם התשה - בדרגה 17- בריון אמיתי לא נלחם בשביל להרוג את היריב, הוא נלחם בשביל לשבור אותו. לעיתים קרובות מוות הוא אכן תופעה של קרב ארוך, אבל הדרך עליו ארוכה ומסובכת. כאשר בריון גורם נזק בהתקפת פתע, על האויב לגלגל הצלת חוסן בד"ק של 8+מתאם כוח+תוסף הכשרה או שהוא סובל דרגת תשישות אחת. התקפות פתע בסיבובים מאוחרים מצטברות עם דרגות התשישות.
 
עריכה אחרונה:
הדרגות נערכו פנימה, מצחיק שדווקא את זה פספסתי.

בכל מקרה, בעוד תשישות זה מצב מאוד מסוכן, חוסן זה אחת ההצלות היותר נפוצות של אויבים, קל וחומר כשאתה בדרגה 17. לכל היצורים מספר הבסיס שנמצאים בד"א הזה יש מעל +10 להצלה/חסינים לתשישות. אני חושב שמאחר והד"ק גם לא פסכיי (אנחנו מדברים על 19 כשאתה עם תוסף הכשרה 6 וכוח 20) אז בעוד היכולת הזו מאוד חזקה, גם מאוד קל להתנגד אליה, מה שמאזן את הסיפור (ובקרבות מסובכים מספיק גם מטילי לחשים של האויב יכולים לרפא את זה בלחש שיקום)
 
חזרה
Top