• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • הרישום המוקדם לדרקוניקון 2022 נפתח!
    ההתרגשות בשיאה, וההרשמה המוקדמת למשחקים והפעילויות בדרקוניקון 2022 יוצאת לדרך הקדימו להרשם כי המשחקים מתמלאים מהר קישור להרשמה המוקדמת דרקוניקון, 25-26 אוגוסט, דן פנורמה תל אביב

מהדורה 5 מקצועות מארצות הברונים - נתיבים למוד 5 (סיאן, הרחבה)

liorgonen3

פונדקאי ותיק
יש פה הרבה תגובות מהרבה אנשים אז יש מצב שאני מפספס משהו, תרגישו חושפי להעיר לי וכו'.

שבועת הדם- אהבתי את השבועה והיא בגדול מאוזנת וכנראה הייתי מאשר לה פלייטסט במשחק, אבל יש כמה שגיאות ניסוחים:
תיעול קדושה - מתחדש במנוחה קצרה - החידושים שכתבת מיותרים.
להבי דם - פלאפ לא תואם למכניקה. או שחסרים המילים "מהתקפות נשק" או שתמצא דרך להכליל בפלאפ לחשים.
ירח אדום כדם - חסר "מתחדש במנוחה ארוכה".
צודק, אני אתקן את הניסוחים האלה בקרוב. משום מה זכרתי שיש תיעלוי קדושה שמתחדשים גם במנוחה ארוכה וגם בקצרה. אבל זה טעות שלי. אני קצת מתלבט איך לתקן את להבי דם, אבל מרגיש לי שהכי פשוט לרשום התקפת נשק ולהשיאר לחשים בחוץ.

הפתרון שאני מסוגל לחשוב עליו הוא להגביל את דרג הלחש המקסימלי למתאם תכונת ההטלה או השליטה פחות אחד, עם ההגבלה זה עדיין קצת בעייתי בדרגות נמוכות, אבל הרבה יותר מאוזן.
אני אוהב את הפתרון הזה, אבל לדעתי הוא מסרס מידי את הנתיב, אז יכול להיות שהפתרון הטוב ביותר הוא להכפיל את המחיר של הלחש (2 ק"פ בשביל לחש דרג 1 עד ל18 ק"פ בשביל לחש דרג 9), או לחזור לנוסח המקורי שלי ולהגיד שכל לחש סכום של נק"פ כלשהו (ואני תוהה בדיוק כמה, כי כמו שציינתי קודם, לא כזה קשה לאשף להגיע לכמות נק"פ גבוהה אם הוא רוצה ובונה את עצמו נכון).
מהצד השני, יכול להיות שלהצמיד את זה לתוסף שליטה (מה שאומר לחשים עד דרג 6) כן יהיה מתאים, אני קצת אעשה חושבים ונחליט.

העצמה מאגית - אותה בעיה עם ניצול דרגי הלחש, מה גם כמו שזה מנוסח אפשר להטיל לחשים בדרג לחש שעוד לא פתוח עבור הדמות. לפחות השימוש באותו מאגר...
ראיתי כמה צד ג' שהתעסקו ברעיון הזה ובגלל זה לקחתי גם אותו לפה. בסופו של דבר אני לא באמת מרגיש שיש פה משהו שבור מידי, הגדלה של לחש בדרג 1 היא לרוב עניין של כמה קוביות נזק נוספות/עוד יצור מושפע, אני לא בטוח שזה חזק מידי ושבור. בעיקר כי יש פה שימוש באותו מאגר כמו היכולת העיקרית של האשף.

בעלות דם - רוצה להטיל 20 פעם רצוף מטר מטאורים? לך לשוק, תוציא כמה גרושים על עכברים
או יתושים למען האמת...
העניין הוא כזה, כשכתבתי את היכולת הזו אמרתי לעצמי שהיא יכולה להיות שבורה מהר מאוד, אבל אז אמרתי שבסופו של יום, אם אשף נכנס למבוך עם עדר כבשים כדי להספים לחשים, הוא ימצא דרך אחרת לשבור את המשחק. איפשהו נמאס לי לבנות כל דבר במחשבה של איך למנוע שבירה של המשחק עם היכולת ולכן אמרתי לעצמי קצת "יודע מה, שיהנה" ככה שבעוד שכן, אתה יכול להיכנס למבוך עם 20 עבדים ושבני ברית שלך יהרגו אותם בעוד אתה שואב מהם דם בשביל להספים לחשים - אני פשוט מרגיש שזה פחות סביר ברוב המשחקים, או שזה יהיה מהלך גובל באפיות במשחקים אחרים (הדרך היחידה להביס את הצבא הפולש היא להתחיל להקריב חיילים של הצבא הזה בשביל להטיל כדורי אש אין סופיים על האויב). מניח שיש פה גם אפשרות להגביל את זה עם גופה של יצור מגדול קטן ומעלה, אבל אז צריך לשבור את הראש על האם יצור גדול מעניק יותר ק"פ ואיך מושפיע יצור ענק.... קיצר אני מסכים איתך לגמרי, אבל בניגוד ליכולות שהיא שבורה מיסודה, זו פשוט יכולת שאפשר לשבור, וכאמור, בהצלחה והנאה למי שיעשה את זה.

אגב, בראש שלי אני דווקא הלכתי לכיוון סורסורר
אתה צודק שסורסרר הוא אכן מאוד מתאים ותמ'טי לקונספט, בעיקר כי הוא מקצוע שכבר עובד עם "נקודות קסם" כלשהן, אבל הבעייה שלי היא פלאפית.
אני קצת גונב את האנלוגיה הזו מOOTS, אבל מבחינתי סורסרר הוא מכשפת השני בעוד אשף הוא ד"ר סטרינג' - שניהם קוסמים, לשניהם ידע על כוחות מאגים, אבל בעוד הראשנה נולדה עם הכוחות שלה כתוצאה מDNA מוטנטי וכו', השני למד את סודות הקסם והשקיע בהם מחשבה והבנה.
כשאני כותב מסורת קסם, מבחינתי היא מסגרת נורמטיבית שנלמדת בבתי הספר לקסם בעולם הרלבנטי, סורסרר דם הוא מישהו שנולד בוקר אחד וגילה שיש לו כוחות קסם שקשורים לדם בצורה כזו או אחרת, אשף דם הוא מישהו שחקר דם ולמד קסם והבין כיצד לשלב בין ה2. בעוד שלניהם מקור כוח מאגי דומה, האופן בו הם מתעלים את הכוח הוא שונה לגמרי.

לכן הלכתי פה עם אשף, כי אני רוצה את זה בתור ידע שדמות רוכשת ומסוגלת לעשות בו שימוש, ולא כוח מולד בתוכה. יכול להיות שיש מקום לסורסרר שמבוסס על דם ואולי אני אכתוב אחד באמת, אבל בעולם שבו לדם יש כל כך הרבה משמעות, וכל תחומי הקסם הם תחומים אקדמאים, חייב להיות תחום קסם שקשור לדם והוא עובד בהקשר האקדמי.
בסופו של יום, אשף דם ומכשף דם הם לא mutually exclusive(אלוהים אין לזה מילה טובה בעברית) וכנראה ששניהם יכולים להתקיים בעולם הזה במקביל.

אם אתה ער לנקודה הזאת אז מצוין. שים לב רק שאתה לא נותן למקצוע הזה עדיפות יתר כי לאחרים אין דברים ״מעניינים״ לעשות עם מאגר הק״פ שלהם, לפחות במהדורה הרגילה.
אני מסכים איתך, וזה באג גדול בשיטה שאף אחד לא שם לב שהמאגר הזה קיים בדרך כלל. האמת שזה לא נתיב ראשון שכתבתי שמשתמש בק"פ בתור יכולת, איפשהו בפורם יש את החובש הקרבי שלי זרוק שיכול לגרום לבני ברית לנצל ק"פ בתור ריפוי. אני מניח איפשהו שבמשחק שמבוסס על מודלים עם הרבה קרבות ביום לשחקנים יש יותר שימוש בק"פ שלהם מאשר במשחקים שאנחנו יותר רגילים אליהם בפורם. ככה שאני לא חושב שיש פה עדיפות חזקה מידי יותר מאשר מקצועות שיש להם שימוש קבוע בפועלת בונוס בתור שלהם (דוגמת נוכל או נזיר) לעומת מקצועות שאין (דוגמת חלק מהפאלדינים והדרואידים)
 

liorgonen3

פונדקאי ותיק
מכשף - דם-אבק

אבק שריפה הוא חומר מיוחד, הוא משנה מציאות בכל כך הרבה רוודים, שקשה להגדיר את ההשפעה שלו על סיאן במשפט אחד, למעשה, יש אשכולת קסם מלאה שחוקרת את אבק השריפה ומנסה להבין כיצד להחדיר בו כוח מאגי (ספוילר, אשכולת אבק השריפה תגיע מאוחר יותר), ויש את אלו שנולדו עם היכולת האלה.
דם-אבק הם דור חדש בסינטדל, מדובר בצאצאים של אלו אשר היו בקרבת אבק שריפה ונחשפו לו בכמות גבוהה באופן חריג, בעוד אף אחד עוד לא הצליח לזהות את הדרך בה הדבר קורה, נראה שהחשיפה גורמת למוטציה קלה שמועברת גנטית לדורות מאוחרים יותר, עם מספיק חשיפה לאורך מספיק זמן, התוצאה היא בן תמותה עם שליטה באבק שריפה בצורה כמעט מושלמת. ולעתיד יחידית הצלפים של הסינטדל.

דם-אבק

נושם-שריפה - דם-אבק מגיע למיצוי מלא של הקסם שלו כאשר הוא מחזיק רובה ביד, דמי אבק הם אמני קליעה מלידה ובעלי כשרון טבעי לשימוש בנשק חם. החל מדרגה 1 אתה זוכה בשליטה בנשק באקדחים וברובי מוסקט. כמו כן, אתה מתעלם מהתוכנה "טעינה" כאשר אתה מחזיק נשק חם בעל תכונה כזו.

צליפת לחשים - היכולת לאחד אבק שריפה עם קסם מאפשר לדם האבק להינות משני העולמות, הוא קלע מוכשר וגם קוסם מסוכן, החל מדרגה 1, כאשר אתה מטיל לחשון, אתה יכול לבחור להעביר את הלחשון דרך קליע הרובה במקום דרכך, באם אתה בוחר לעשות כן, הטווח של הלחשון אותו אתה מטיל מתחלף בטווח של הנשק החם שבו אתה עושה שימוש (לרבות תוספי הקסמה ככל שאלה קיימים). בצע התקפת טווח באמצעות הנשק החם, כאשר אתה משתמש במתאם הכריזמה במקום מתאם הזריזות להתקפה ולנזק. באם אתה פוגע, המטרה סופגת את הנזק מהקליע יחד עם ההשפעות הרגילות של הלחשון.
אתה יכול לעשות שימוש ביכולת הזו מס' פעמים השווה למתאם ההכשרה שלך, ומחדש שימושין בסוף מנוחה קצרה.
לאחר דרגה 2, אתה יכול לבחור להטעין לחש בהתקפה במקום לחשון, באם אתה עושה זאת, שלם נקודת כשף השוות לדרג הלחש שאתה מטעין בקליע.

התקפה נוספת - החל מדרגה 6 אתה מסוגל לבצע 2 התקפות כאשר אתה בוחר לקחת את פעולת ההתקפה.

ללא גבולות - החל מדרגה 14, דם אבק כבר לא מוגבל בגבולות הנשק שלו, המרחק שהקליע שלו יגיע תלוי בכוח הרצון שלו ובכוח הרצון שלו בלבד. הכפל את הטווח המקסימאלי של נשק חם בו אתה עושה שימוש, כמו כן כאשר אתה מבצע התקפה בעזרת נשק חם, אתה יכול להקריב נקודת כשף, כאשר כל נקודת כשף שתקריב תכפיל את הטווח של הנשק פעם נוספת.

כוח אבקה- בדרגה 18 דם האבק מוצא מיקוד וקשר חזק באבק שריפה, די שהוא יהיה בקרבה של כמות מזערית על מנת שהוא יכול להתעלות ולהביא עצמו לידי מיצוי מקסימאלי. כפעולת בונוס, למשך דקה אתה מסוגל להכניס את עצמך לטראנס אבק. כאשר אתה בטראנס אתה זוכה ביכולות הבאות
  • אתה מוסיף את תוסף הכריזמה שלך לדרג"ש ובדיקות ריכוז, הצלות זריזות וכוח.
  • בכל פעם שאתה מבצע התקפה עם נשק חם, אתה יכול לנצל פעולת בונוס כדי להטיל לחשון נוסף לתוך צליפת הלחשים שלך.
  • כאשר אתה מחמיץ התקפת צליפת לחשים, אתה יכול לנצל תגובה על מנת לבצע התקפה נוספת כנגד מטרה אחרת בטווח הנשק שלך.
לאחר שנכנסת לטראנס אבק, אתה לא יכול לעשות שימוש ביכולת הזו שוב עד שתשלים מנוחה ארוכה, או שתצנל 5 נקודות כשף.
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
מכשף - דם-אבק

אבק שריפה הוא חומר מיוחד, הוא משנה מציאות בכל כך הרבה רוודים, שקשה להגדיר את ההשפעה שלו על סיאן במשפט אחד, למעשה, יש אשכולת קסם מלאה שחוקרת את אבק השריפה ומנסה להבין כיצד להחדיר בו כוח מאגי (ספוילר, אשכולת אבק השריפה תגיע מאוחר יותר), ויש את אלו שנולדו עם היכולת האלה.
דם-אבק הם דור חדש בסינטדל, מדובר בצאצאים של אלו אשר היו בקרבת אבק שריפה ונחשפו לו בכמות גבוהה באופן חריג, בעוד אף אחד עוד לא הצליח לזהות את הדרך בה הדבר קורה, נראה שהחשיפה גורמת למוטציה קלה שמועברת גנטית לדורות מאוחרים יותר, עם מספיק חשיפה לאורך מספיק זמן, התוצאה היא בן תמותה עם שליטה באבק שריפה בצורה כמעט מושלמת. ולעתיד יחידית הצלפים של הסינטדל.

דם-אבק

נושם-שריפה - דם-אבק מגיע למיצוי מלא של הקסם שלו כאשר הוא מחזיק רובה ביד, דמי אבק הם אמני קליעה מלידה ובעלי כשרון טבעי לשימוש בנשק חם. החל מדרגה 1 אתה זוכה בשליטה בנשק באקדחים וברובי מוסקט. כמו כן, אתה מתעלם מהתוכנה "טעינה" כאשר אתה מחזיק נשק חם בעל תכונה כזו.

צליפת לחשים - היכולת לאחד אבק שריפה עם קסם מאפשר לדם האבק להינות משני העולמות, הוא קלע מוכשר וגם קוסם מסוכן, החל מדרגה 1, כאשר אתה מטיל לחשון, אתה יכול לבחור להעביר את הלחשון דרך קליע הרובה במקום דרכך, באם אתה בוחר לעשות כן, הטווח של הלחשון אותו אתה מטיל מתחלף בטווח של הנשק החם שבו אתה עושה שימוש (לרבות תוספי הקסמה ככל שאלה קיימים). בצע התקפת טווח באמצעות הנשק החם, כאשר אתה משתמש במתאם הכריזמה במקום מתאם הזריזות להתקפה ולנזק. באם אתה פוגע, המטרה סופגת את הנזק מהקליע יחד עם ההשפעות הרגילות של הלחשון.
אתה יכול לעשות שימוש ביכולת הזו מס' פעמים השווה למתאם ההכשרה שלך, ומחדש שימושין בסוף מנוחה קצרה.
לאחר דרגה 2, אתה יכול לבחור להטעין לחש בהתקפה במקום לחשון, באם אתה עושה זאת, שלם נקודת כשף השוות לדרג הלחש שאתה מטעין בקליע.

התקפה נוספת - החל מדרגה 6 אתה מסוגל לבצע 2 התקפות כאשר אתה בוחר לקחת את פעולת ההתקפה.

ללא גבולות - החל מדרגה 14, דם אבק כבר לא מוגבל בגבולות הנשק שלו, המרחק שהקליע שלו יגיע תלוי בכוח הרצון שלו ובכוח הרצון שלו בלבד. הכפל את הטווח המקסימאלי של נשק חם בו אתה עושה שימוש, כמו כן כאשר אתה מבצע התקפה בעזרת נשק חם, אתה יכול להקריב נקודת כשף, כאשר כל נקודת כשף שתקריב תכפיל את הטווח של הנשק פעם נוספת.

כוח אבקה- בדרגה 18 דם האבק מוצא מיקוד וקשר חזק באבק שריפה, די שהוא יהיה בקרבה של כמות מזערית על מנת שהוא יכול להתעלות ולהביא עצמו לידי מיצוי מקסימאלי. כפעולת בונוס, למשך דקה אתה מסוגל להכניס את עצמך לטראנס אבק. כאשר אתה בטראנס אתה זוכה ביכולות הבאות
  • אתה מוסיף את תוסף הכריזמה שלך לדרג"ש ובדיקות ריכוז, הצלות זריזות וכוח.
  • בכל פעם שאתה מבצע התקפה עם נשק חם, אתה יכול לנצל פעולת בונוס כדי להטיל לחשון נוסף לתוך צליפת הלחשים שלך.
  • כאשר אתה מחמיץ התקפת צליפת לחשים, אתה יכול לנצל תגובה על מנת לבצע התקפה נוספת כנגד מטרה אחרת בטווח הנשק שלך.
לאחר שנכנסת לטראנס אבק, אתה לא יכול לעשות שימוש ביכולת הזו שוב עד שתשלים מנוחה ארוכה, או שתצנל 5 נקודות כשף.
אני אוהב את זה. מאוד.
 

הלדין

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
ביסודו של דבר, הם פשוט גרסה מודרנית של מגים יורי קליעים (קליעי אנרגיה מאגית). יצא לי לקרוא אנשים מתארים התקפות יסודניות כקליעים פה ושם. אהבתי.

האם לא כדאי להוסיף רתע לפעילותם כדי להוסיף דמיון לפעולת הירי כלומר בכל פעם שהם יורים, הם צריכים לגלגל כדי לא לנוע לאחור?

כמה זמן אבקת השריפה קיימת בארצות הברונים, למעשה? האם מדובר באבקה הקלאסית או בגרסה חסרת העשן שלה?
 

liorgonen3

פונדקאי ותיק
האם לא כדאי להוסיף רתע לפעילותם כדי להוסיף דמיון לפעולת הירי כלומר בכל פעם שהם יורים, הם צריכים לגלגל כדי לא לנוע לאחור?
אין סיבה, החוקים של השיטה לא מתייחסים לזה ומו"ד 5 לא מסובכת מספיק בשביל להיכנס לזה.

כמה זמן אבקת השריפה קיימת בארצות הברונים, למעשה? האם מדובר באבקה הקלאסית או בגרסה חסרת העשן שלה?
הערה- סיכוי גדול שאני סותר את עצמי, ואת מה שכתבתי בעץ בניית עולם, ככל שזה קורה, הגרסה פה סופית

אבקת שריפה כשלעצמה היא לא המצאה חדשה, בסופו של דבר אינפרניה היא עולם שעברו בו כמה אלפי שנים (של חושך, אבל עדיין). השימוש בה במסגרת מחקר ושימוש אזרחי (מכרות, סילוק עצמים גדולים וכו') היה די נפוץ בלפחות חמש מאות השנים האחרונות. השימוש בה כנשק גם לא כזה חדש, אבל שוב צריך לזכור שבתוך הסינטדל עדיין יש משמר שלם שמשתמש בנשק חם הרבה יותר מתקדם ממה שנגיש פה. אז בעוד יש לך אנשים פה עם מוסקטים ואקדחי מנגנון חלמיש. המשמר שנלחם במרד הזאבים השתמש באקדחי טוף וגטלינטג.
בסופו של דבר, שאלה של נגישות וכו', לרוב הציבור יש אבקה רגילה. לעלית בצבא יש את הגרסה חסרת העשן.
 

liorgonen3

פונדקאי ותיק
דרך החורף- נתיב לברברי

מספרים שחלקים מאנשי הקולקטיב מסוגלים לתעל את הקור האימתני של היערות בזמן לחימה, הם קוראים לעוצמה שמקורה בכוחה של הבאנשי להעניק להם יכולת לחימה מוגברת ועוצמה חסרת פשרות.
הלוחמים האלה, נדירים ככל שיהיו, הם מהקטלניים ביותר מאנשי הקולקטיב, שכן מעבר להיותם מגודלים ומחונכים לתרבות של לחימה וקרב, הם מסוגלים גם להביא עימם את הכוח שאף אויב עוד לא הצליח לנצח- את עוצמת החורף.
אלה ההולכים בדרכו של החורף מבטיחים שרק החזקים ביותר יוכלו לשורד סביבם, שכן הילת הקור שעופפת אותם מסוגלת להרוג גם את הצמחים העיקשים ביותר, ולאיים על החיות החסונות ביותר, אומרים שליבם קפוא כמו ליבה של הבאנשי, וכאשר הם נכנסים לסערת הרגשות שאופפת אותם בזמן קרב, הם גם לא מסוגלים להרגיש דבר פרט לכוחו של החורף, לכאב של הברונית שלהם, והזעם שמתעורר בהם.
בעוד רוב אלה אשר נותנים לזעם להוביל אותם בקרב בוחרים בעוצמה פיזית טהורה, דרך החורף דוגלת במהירות ותנועה מהירה, דבר אינו יכול לעצור את החורף, אי אפשר לברוח ממנו ואי אפשר להסתתר מפניו

זעם כפור - בדרגה שלוש, הברברי לומד לתעל את החורף כאשר הוא זועם. במהלך הזעם, אלו ההולכים בדרך החורף מקבלים התנגדות לנזק קור, ומהירות התנועה שלהם גדלה ב10 פיט.

רסיסי שלג - החורף משאיר אחריו נשורת מסוכנת, הקור אשר מופץ מזעם הברברי נשאר במקומו גם הרבה אחרי שהברברי עזב את השטח. בדרגה 3 במהלך תור בו הברברי מצוי בזעם, כל משבצת עליה הוא חולף נחשבת לתוואי שטח קשה עד לתחילת תורו הבא. כפעולת בונוס, הברברי יכול לבחור משבצת אחת אותה הפך לתוואי שטח קשה במהלך תורו. כל אויב הצמוד למשבצת הזו סופג נזק קור השווה למתאם הכוח של הברברי. במידה ויצור מבצע תנועה רצונית על משבצת כזו, הוא סופג 1ק6 נזק קור.

אגדת שלג - החורף מגן על הברברי, והזעם שלו מסוגל להקפיא גם את הדם בוורידים של אויביו. החל מדרגה 6 כאשר הברברי מותקף בקפאפ על ידי אויב, הוא יכול לנצל את התגובה שלו על מנת לגורם לאויב נזק קור השווה לדרגת הברברי. ניתן להשתמש ביכולת הזו מס' פעמים בזעם השווה לתוסף ההכשרה.

רוח חורף- במחצית הדרך, הברברי יכול להרגיש את גופו קופא. את נשמתו הקרה הופכת לשלג, את האדמה סביבו מתכסה בשכבת קרח דקה. החל מדרגה 10 הברברי מקבל התנגדות לנזק קור כאשר אינו זועם, וכאשר הוא זועם הוא מקבל חסינות לנזק קור.

גנרל חורף - לעיתים יש סופות שאי אפשר לכלוא, זעם שאי אפשר לכלות, קור שאי אפשר לשבור ולבבות שלא ניתן להמס. אלו אשר מגיעים לנקודת האל חזור הזו, משתנים לנצח, הם כבר לא בני תמותה אלא חלק מהחורף עצמו. הקור של השלג מסוכן לכל מי שנמצא סביבו. מאיים לשבור את האמיצים ביותר. החל מדרגה 14, כאשר הברברי זועם הוא מייצר סביבו הילה ברדיוס של 30 פיט. המהירות של כל אויב הנמצא בתוך ההילה הזו יורדת בחצי, והוא מקבל רגישות לנזק קור. באם לאויב בהילה יש חסינות לנזק קור, היא הוכפת להתנגדות, ואויבים עם התנגדות לנזק קור מאבדים את ההתנגדות שלהם. בנוסף, כל נזק אש הנגרם בתוך ההילה מופחת בחצי.
 

הלדין

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
מקצוע שמתאים לסיאן כמו כפפה ליד. גם סוף סוף קצת מהברונויות האחרות.

האם הם חלק מילדיה של הבאנשי או שהם מסדר עילית או שכל דרך יכולה לבחור את הילד שמתאים לה?
 

liorgonen3

פונדקאי ותיק
אני לא רואה חובה להצליב בינהם. כאילו אני מניח שאתה יכול להיות אחד מילדיה של הבנאשי ולהיות ברברי מדרך החורף. אתה יכול להיות מידליה של הבנאשי מבלי להיות ברברי מדרך חורף, ואתה יכול להיות ברברי מדרך החורף מבלי להיות בכלל אחד מילדיה של הבנאשי.
 

הלדין

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
עד כמה שהבנתי, ילדיה של הבאנשי הם הסמכות הצבאית היחידה בברונות. נשמע שזה יכול להיות פתח לקונפליקט מעניין אם לדרך החורף יש חסידים גם מהצד של ילדי הבאנשי וגם מהצד של הלוחמים העצמאיים שאינם כפופים ישירות לבאנשי. לאור דרך החשיבה הקולקטיביסטית שלהם, הרעיון שיש לוחמים שאינם מילדיה של הבאנשי עשוי לחרפן אותם מעט.
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
אני לא רואה חובה להצליב בינהם. כאילו אני מניח שאתה יכול להיות אחד מילדיה של הבנאשי ולהיות ברברי מדרך החורף. אתה יכול להיות מידליה של הבנאשי מבלי להיות ברברי מדרך חורף, ואתה יכול להיות ברברי מדרך החורף מבלי להיות בכלל אחד מילדיה של הבנאשי.
זה גם מקצוע שמתאים למערכות אחרות, נגיד נבחר של אדון הסערות באקסנדריה או באברון. אם תחליף את הקרח באש, אתה יכול להתאים את זה למשהו כמו Storm Herald אבל יותר טקטי.
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
עד כמה שהבנתי, ילדיה של הבאנשי הם הסמכות הצבאית היחידה בברונות. נשמע שזה יכול להיות פתח לקונפליקט מעניין אם לדרך החורף יש חסידים גם מהצד של ילדי הבאנשי וגם מהצד של הלוחמים העצמאיים שאינם כפופים ישירות לבאנשי. לאור דרך החשיבה הקולקטיביסטית שלהם, הרעיון שיש לוחמים שאינם מילדיה של הבאנשי עשוי לחרפן אותם מעט.
רעיון באמת מעניין, ליאור, מה היחס שלהם להרפתקנים ושאר קבוצות של שכירי חרב? כי מצד אחד הם כן סמכות צבאית שונה, אבל מצד שני הם פועלים בצורה קולקטיבית כמוהם.
 

liorgonen3

פונדקאי ותיק
קולג' שולאמנס- נתיב לטרובדור (להלן, "בארד")

אחד הטעויות הגדולות שאנשים מסוגלים לעשות בסיאן הוא להשוות בין האקדמיה המלכותית לבין אקדמיית שולמאנס. האחת היא מוסד קסם מכובד בעל ותק של שנים, שאליו מנסים להתקבל כמעט כל בעלי המוח והכישורים לקסם בסיאן, מתוך תקווה לעתיד טוב יותר, ועל כן הם משקיעם את מירב המאמצים וההשקעה במטרה להצליח להיות אחד מהקוסמים הגדוילם ביותר בסיאן.
והשנייה היא אקדמיית שולאמנס.

סרגנדיה היא מקום מוזר על זה אין עוררים, אבל התפיסה של החיים בה יכולה להיות מעט מוזרה.
החלום של כל צעיר בסרגנדיה הוא שיום אחד הוא יוכל לגלות בו קסם ולהילקח לשולאמנס על מנת להיות מוכשר בקסם. אבל הזמן שעובר מרגע הגיוס ועד הרגע שבו אתה צריך להתמודד עם אחריות הוא זמן ארוך, במהלכו אתה חי על חשבון הברון (או לפחות הברונית) ויכול להינות מחיים די פשוטים ונוחים. על כל המשתמע מכך.

תלמידי שולמאנס הם אנשים פחות קפדניים לרוב, בעלי אופי מעט פתוח וגישה שמוגדרת בריאה לחיים, אין פירוש הדבר שהם עצלנים חסרי תקנה, לפחות לא רובם. אלא שהם מעדיפים להינות מהשנים היפות של האקדמיה - קסם תמיד אפשר ללמוד מאוחר יותר, להשתכר עד אובדן חושים פחות כדאי לעשות אחרי גילאי 40.

הייחוד של תלמידים אלה הוא השימוש בקסם האישי שלהם לטובת הכוחות המאגים הקלאסים, בדרך לא דרך הם מצליחים לשלב בין הקסם המולד לבין נוסחאות הקסם, ולהתגבר על הצורך המנטלי הנדרש להטלת לחשים באמצעות כמה דרכי קיצור, והרבה חשיבה יצירתית.

קולג' שולאמנס

הכשרה מאגית - אם ירצו להודות בזה או לא, תלמידי שולמאנס עדיין חיים במסגרת לימודים מלאה, בעוד הם יבלו את השעות הפניות שלהם בבטלה או פעילות לא לימודית כלשהי, חלק נרחב מהיום שלהם מוקדש לעיסוק המאגי.
כאשר אתה מגיע לדרגה 3, בחר 2 לחשונים מרשימת לחשי האשף. אתה יכול להטיל אותם כאילו היו לחשי בארד. בנוסף, בכל פעם שאתה לומד לחש חדש, אתה יכול לבחור ללמוד את הלחש מרשימת לחשי האשף או הבארד. תכונת הלחשים שלך להטלות לחשים אלה היא כריזמה. והם נחשבים תחת מגבלת הלחשים הידועים שלך.

השראה מאגית - כאשר מכניסם חבורת צעירים למוסד לימודי, מעניקים להם גישה לסודות מאגים ופיקוח מוקטן, אפשר לצפות להרבה דברים, אחד מהם הוא שקסמים הולכים להשתולל במסדרונות ואנשים תמיד צריכים עזרה בלחמוק מלחש, או לפחות לוודא שהקללה לא תתגשם. כאשר אתה מגיע לדרגה 3, כאשר בן ברית בטווח 30 פיט נדרש לבצע בדיקת הצלה כנגד השפעה של לחש, אתה יכול לנצל תגובה וקוביית השראה על מנת לאפשר לו להוסיף את קוביית ההשראה לבדיקת ההצלה. אתה צריך לבחור להשתמש ביכולת הזו לפני שבן הברית מבצע את הגלגול.

התמחות מאגית - תלמידי שולמאנס נדרשים לבחור תחום התמחות בקסם, למעשה הדרך העיקרית להפוך לקוסם מזג אוויר הוא להיות הקוסם הטוב ביותר במסורת הקסם שאתה מתמקצע בה, או להוכיח שמסורת הקסם שאתה מתמקצע בה חשובה מספיק כדי שיהיה קוסם מזג אוויר. החל מדרגה 6 בחר מסורת קסם אחת, אתה יכול ללמוד עד 3 לחשים ממסורת הקסם הזו מרשימת הלחשים של כל מקצוע. לחשים אלה נחשבים לחשי בארד אבל לא נספרים תחת כמות הלחשים היודעים הזמינים לך. הלחשים האלה חייבים להיות מדרג לחש אותו אתה מסוגל להטיל.

שליטה מאגית - הדרך להפוך למכשף מזג אוויר דורשת הרבה יותר מסתם ידע, היא דורשת כישרון, היא דורשת יכולת, והיא דורשת הקרבה. אלה אשר ממשיכים עד לנקודה הזו מגיעים לשלב האל-חזור. הידע שלהם בתחום הקסם שבחרו מתחרה בידע שאפשים מסוגלים להגיע אליו, ולמעשה משתווה לו.
כאשר אתה מגיע לדרגה 14, אתה זוכה ביכולת הזהה ליכולת שהיה מקבל אשף ממסורת הקסם שברחת באותה הדרגה. ככל שהיכולת דורשת שימוש בתכונה, החלף את התכונה מתבונה לכריזמה.
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
קולג' שולאמנס- נתיב לטרובדור (להלן, "בארד")

אחד הטעויות הגדולות שאנשים מסוגלים לעשות בסיאן הוא להשוות בין האקדמיה המלכותית לבין אקדמיית שולמאנס. האחת היא מוסד קסם מכובד בעל ותק של שנים, שאליו מנסים להתקבל כמעט כל בעלי המוח והכישורים לקסם בסיאן, מתוך תקווה לעתיד טוב יותר, ועל כן הם משקיעם את מירב המאמצים וההשקעה במטרה להצליח להיות אחד מהקוסמים הגדוילם ביותר בסיאן.
והשנייה היא אקדמיית שולאמנס.

סרגנדיה היא מקום מוזר על זה אין עוררים, אבל התפיסה של החיים בה יכולה להיות מעט מוזרה.
החלום של כל צעיר בסרגנדיה הוא שיום אחד הוא יוכל לגלות בו קסם ולהילקח לשולאמנס על מנת להיות מוכשר בקסם. אבל הזמן שעובר מרגע הגיוס ועד הרגע שבו אתה צריך להתמודד עם אחריות הוא זמן ארוך, במהלכו אתה חי על חשבון הברון (או לפחות הברונית) ויכול להינות מחיים די פשוטים ונוחים. על כל המשתמע מכך.

תלמידי שולמאנס הם אנשים פחות קפדניים לרוב, בעלי אופי מעט פתוח וגישה שמוגדרת בריאה לחיים, אין פירוש הדבר שהם עצלנים חסרי תקנה, לפחות לא רובם. אלא שהם מעדיפים להינות מהשנים היפות של האקדמיה - קסם תמיד אפשר ללמוד מאוחר יותר, להשתכר עד אובדן חושים פחות כדאי לעשות אחרי גילאי 40.

הייחוד של תלמידים אלה הוא השימוש בקסם האישי שלהם לטובת הכוחות המאגים הקלאסים, בדרך לא דרך הם מצליחים לשלב בין הקסם המולד לבין נוסחאות הקסם, ולהתגבר על הצורך המנטלי הנדרש להטלת לחשים באמצעות כמה דרכי קיצור, והרבה חשיבה יצירתית.

קולג' שולאמנס

הכשרה מאגית - אם ירצו להודות בזה או לא, תלמידי שולמאנס עדיין חיים במסגרת לימודים מלאה, בעוד הם יבלו את השעות הפניות שלהם בבטלה או פעילות לא לימודית כלשהי, חלק נרחב מהיום שלהם מוקדש לעיסוק המאגי.
כאשר אתה מגיע לדרגה 3, בחר 2 לחשונים מרשימת לחשי האשף. אתה יכול להטיל אותם כאילו היו לחשי בארד. בנוסף, בכל פעם שאתה לומד לחש חדש, אתה יכול לבחור ללמוד את הלחש מרשימת לחשי האשף או הבארד. תכונת הלחשים שלך להטלות לחשים אלה היא כריזמה. והם נחשבים תחת מגבלת הלחשים הידועים שלך.

השראה מאגית - כאשר מכניסם חבורת צעירים למוסד לימודי, מעניקים להם גישה לסודות מאגים ופיקוח מוקטן, אפשר לצפות להרבה דברים, אחד מהם הוא שקסמים הולכים להשתולל במסדרונות ואנשים תמיד צריכים עזרה בלחמוק מלחש, או לפחות לוודא שהקללה לא תתגשם. כאשר אתה מגיע לדרגה 3, כאשר בן ברית בטווח 30 פיט נדרש לבצע בדיקת הצלה כנגד השפעה של לחש, אתה יכול לנצל תגובה וקוביית השראה על מנת לאפשר לו להוסיף את קוביית ההשראה לבדיקת ההצלה. אתה צריך לבחור להשתמש ביכולת הזו לפני שבן הברית מבצע את הגלגול.

התמחות מאגית - תלמידי שולמאנס נדרשים לבחור תחום התמחות בקסם, למעשה הדרך העיקרית להפוך לקוסם מזג אוויר הוא להיות הקוסם הטוב ביותר במסורת הקסם שאתה מתמקצע בה, או להוכיח שמסורת הקסם שאתה מתמקצע בה חשובה מספיק כדי שיהיה קוסם מזג אוויר. החל מדרגה 6 בחר מסורת קסם אחת, אתה יכול ללמוד עד 3 לחשים ממסורת הקסם הזו מרשימת הלחשים של כל מקצוע. לחשים אלה נחשבים לחשי בארד אבל לא נספרים תחת כמות הלחשים היודעים הזמינים לך. הלחשים האלה חייבים להיות מדרג לחש אותו אתה מסוגל להטיל.

שליטה מאגית - הדרך להפוך למכשף מזג אוויר דורשת הרבה יותר מסתם ידע, היא דורשת כישרון, היא דורשת יכולת, והיא דורשת הקרבה. אלה אשר ממשיכים עד לנקודה הזו מגיעים לשלב האל-חזור. הידע שלהם בתחום הקסם שבחרו מתחרה בידע שאפשים מסוגלים להגיע אליו, ולמעשה משתווה לו.
כאשר אתה מגיע לדרגה 14, אתה זוכה ביכולת הזהה ליכולת שהיה מקבל אשף ממסורת הקסם שברחת באותה הדרגה. ככל שהיכולת דורשת שימוש בתכונה, החלף את התכונה מתבונה לכריזמה.
הפלאף מ צ ו י ן. אני מאוד אוהב את הרעיון של פייטן/בארד חכם ומלומד, ולאו דווקא רק מקסים.

אוקיי, רמה 14 נראה מאוד מגניב. היכולות של הכרונורגיה תהיה ממש שימושית לדמות שכזו, אם כי אין ממש לחשים מאותו הסוג. נקרומנסיה יהיה גם שימושי, זימון אל-מת, החייאה וגרימת פציעות אחלה לחשים, אבל היכולת שלהם ברמה 14 לא ממש טובה. חיזוי יהיה מגניב גם, אבל תכלס אתה לא מקבל את הportent אז אני לא יודע אם זה ישפיע עליך.
 
Top