• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מערכות הישרדות במו"ד

אז אני מתכנן להריץ מערכה בהתכתבות עם כמה חברים.
מה שחשבתי עליו היה קמפיין הישרדות. השחקנים נמצאים בעולם שנכנס לאפוקליפסת זומבים. הם הגיעו למחנה הפליטים האחרון. עכשיו הם צריכים לשרוד.
הבעיה שלי היא שמשחקי הישרדות הופכים לממש קלים במו"ד אחרי שעוברים סף מסויים. דרואיד יכול להטיל Goodberry ולהאכיל את כל הפארטי כל יום בלי הגבלה, Purify Food and Water מונעים מחלות, ואפילו אם דמות תופסת מחלה, כל מה שצריך זה הנחת ידיים של אביר קודש כדי להיפטר ממנה. באופן כללי, ברגע שהדמויות בדרגה 5 ומעלה, כבר יהיה מאוד קשה להציב להן אתגר הישרדות שיהיה באמת בעייתי.
אשמח להצעות, רעיונות ודעות על איך להעביר קמפיין הישרדות בצורה טובה.
 
פתרון טריוויאלי נמצא בגוף השאלה - אל תאפשר התקדמות מעבר לדרגה 5.
ואריאציה של הרעיון הזה פופולרית בחוגים מסוימים, ולמעשה יש סגנון משחק שנקרא E6 שהוא פשוט מבוכים ודרקונים, אבל אחרי דרגה 6 נק"נ משמש לקניית כשרונות נוספים במקום דרגות נוספות. פתרון פשוט, שמתמודד לא רע עם הבעיות של דמויות בדרגה גבוהה.

כמובן, יש כמה בעיות גם איתו. הראשונה היא שלפעמים, גם דמויות בדרגה נמוכה הן בעייתיות. אם יש לחשים ספציפיים שמפריעים לך, תאסור עליהם (אולי אפילו על המקצועות שמסוגלים להטיל אותם). כנ"ל לגבי גזעים בעייתים (אני מנחש שמחושל קרב לא יהיה לגיטימי במשחק כזה).

בשלב מסוים, יכול להיות שהתחושה תהיה שאתה חוסם הרבה מאוד אופציות, וזה (אולי) ירגיש לך פחות כמו מבוכים ודרקונים. אתה תמיד יכול להחליף שיטה (אפילו משהו דומה מאוד, אבל ברגע שאין לשחקנים ציפייה לקבל גישה ללחשים כמו 'יצירת מים' זה לא מרגיש מלאכותי), או לחלופין לספק דמויות מוכנות מראש שבמקרה לא משתמשות ביכולות שמונעות ממך לספר את הסיפור שרצית.

יכול להיות שתתקל בבעיות אחרות (אני לא חושב שמבוכים ודרקונים טובה במיוחד בלספר סיפורי השרדות כאלו, למרות שמעולם לא ניסיתי), אבל לפחות הקשיים שהצגת לא מרגישים לי הופכי עולמות
 
אוקיי. לעשות באן לגודברי זה באמת הצעד הראשון, אני מניח.
הבעיה היא שאני לא רוצה לאסור יותר מדי דברים, כי אני רוצה להשאיר לשחקנים אפשרויות. נניח, אני לא חושב שמישהו מהשחקנים יאהב לא לעקוף את רמה 6 בחיים.
 
איך אתה מדמיין שהמשחק יראה?
אני מדמיין משחק הישרדות כניהול משאבים - יש רשימה של בעיות (מחסה מהקור, אוכל ומים, תרופות, נשק..) וכדי לפתור אותן הדמויות צריכות לצאת מהאזור הבטוח ולהסתכן מול זומבים. יש לחץ של זמן, כי הזומבים מתקרבים\מזג האוויר עומד להחמיר\שאר השורדים עשויים להלחץ ולעשות משהו מטופש.

ברגע שיש לדמויות גישה בלתי מוגבלת לאחד החוסרים שלהם, הבעיה נעשית פשוטה בהרבה. ברגע שיש להם גישה בלתי מוגבלת לרוב החוסרים שלהם, הדמויות שרדו והחלק הזה של המשחק נפתר (אולי עכשיו הגיע הזמן למצוא תרופה, או להרוג את הנקרומנסר או משהו).

יכול להיות שאתה מדמיין משחק שונה. איך הוא נראה, ומה הקשיים שאתה רוצה להתמודד איתם? בלי לדעת את הדברים האלו, יהיה קשה להציע עזרה
 
5E הביאה איתה הרבה דברים טובים אבל גם הרבה דברים רעים שבינהם גם דמויות סופר חזקות כבר מדרגות נמוכות.
אז אם אתה מתעקש להריץ דבר כזה ב5E או שכמו שהציעו תגביל לחשים ודרגות או שאתה יכול להביא לשולחן את אתגר ההשרדות מכיוון של ציוד שחסר, כמות עצומה של זומבים שגם לדמויות חזקות תהיה בעיה להתמודד איתם.
אולי מוטציות חזקות ואכזריות יותר של זומבים.
 
nav566 אמר/ה:
נניח, אני לא חושב שמישהו מהשחקנים יאהב לא לעקוף את רמה 6 בחיים.
אם זה משהו שידוע ומקובל מראש, והשחקנים יודעים לצפות לזה ועדיין יש תחושת התקדמות (כמו שגאלאן אמר, עם קנייה של יכולות וכישרונות וכאלו להתקדמות), אני חושב שאתה תופתע ששחקנים דווקא יכולים להיות סבבה עם לקבל דברים כאלו. כמו שאם מראש אומרים שקמפיין לא יגיע לדרגה 20, אף אחד לא יתאכזב שזה לא יקרה, או אם זה קמפיין עם מעט חפצי קסם- אנשים לא יתאכזבו מזה שיש מעט חפצי קסם.

זה מסוג הדברים שפשוט עוברים בתיאום ציפיות טוב.
 
תודה על ההצעות. אני אשתמש בכמה מהן.
אחד הדברים שחשבתי לעשות, חוץ מלאכוף כמו שצריך את הקטע של סיבולת נשיאה, הוא שחיקה של נשקים. מישהו מכיר שיטה טובה לעקוב אחרי זה? בעיקרון אני שואף לריאליזם כמה שיותר במערכה הזו.
 
או להטיל רכיב חומרי יקר על לחשים מסוימים.
יש גם מחלות שאביר קודש יעיל נגדן וזה חלק מהכוח שלו, אבל אפשר לתת מחלות נוספות שלא מושפעות מהנחת ידיים. נניח קללות.
אתה גם יכול לומר שהטלת לחשים מסוימים משרדת לאויב את המיקום של הדמויות בגלל הפרעה בגלי הקסם או משהו, ופתאום גרגרי מרפא הפכו ללחש פחות נחמד.
אגב, גם אם אתה אוסר על לחשים אלו ואחרים, נניח כי הם לחשים עתיקים שנשכחו, עדיין אפשר להטיל אותם ממגילות שתיתן לדמויות כאוצר.
שחיקה של נשקים? לא מכיר חוקים כאלה, אבל אתה יכול לומר שכשמגלגלים 1 טבעי בהתקפה עם נשק הוא מקבל את המצב שבור שכופה מחסר להתקפות, וב1 טבעי נוסף הנזק נשבר סופית. ככה עושים בפאת'פיינדר עם נשקים לא איכותיים, ואתה יכול להניח שבעולם אפוקליפטי אין זמן לייצר חרבות כל כך טובות ואלו הטובות כבר נחשבות לאוצר מדהים
 
תגדיר שהמשימה זה לדאוג לכל הכפר/מחנה, לא רק לחבורה (למשל, הלוחמים של המחנה דואגים להרחקת נחיל הזומבים העיקרי, ואם הם יורדים מתחת לכמות מסויימת אז הנחיל יסתער ושום חבורה לא תוכל לו), ואז הכוהן לא יוכל להכין מספיק אוכל לכולם, דבר שפותר את בעיית ההישרדות
הנחת הידיים של הפלאדין מוגבלת, אז לא אמורה להיות איתה בעיה
 
אני שונא לומר את זה, אבל מו"ד פשוט לא מתאים בשביל כזה סוג של משחק. נכון, "אפשר להריץ עם מו"ד הכל", אבל זה עדיין לא יהיה טוב, יש כלים שמתאימים יותר למלאכות מסויימות, אתה יכול לדחוף בורג עם פטיש, אבל מברג יתאים יותר, ומברגה מקצועית הרבה יותר ממברג ממקס סטוק. כך גם למשחקי הישרדות, אתה יכול להגביל את לחשי הריפוי למיניהם, לתסכל את השחקנים ולצאת איתם למירוץ חימוש מוחי בו הם ינסו למצוא שימושים יצירתיים ללחשים שלהם ואתה תנסה להגביל זאת. או לחפש שיטה שתומכת בעניין.
כמו כן, האם השחקנים מעוניינים בכזה סוג של משחק? בתור מישהו שהריץ כמה מערכות בחמה קודרת ושיחק קצת ב"מתוך התהומות", נוכחתי לראות שבדרך כלל שחקנים פחות אוהבים משחק שסובב סביב הישרדות, זה נחמד אולי בתור אתגר מזדמן בהתחלה אבל לא בתור הציר המרכזי שסביבו נסובה המערכה.
 
חזרה
Top