הי, מסיים לקרוא את ספרי הבסיס, שאני חושב שזו שיטה טובה מאוד להנחייה. מבחינתי משלבת אלמנטים של גורל/ Fate עם מהדורת 3.5 של מו"ד/ פת'פיינדר, כם לא מעט חידושים משלהם.
אך ישל י מספר שאלות, בדגש למי שכבר יש לו נסיון בשיטה (בדגש הנחייה):
# במידה ואני רוצה לכתוב הרפתקאה, קשה לי להבין את כמות ורמת האיומים שסביר להציב מול דמויות השחקן.
במהדורות הדיאנדי לסוגיהן היה דירוג אתגר מול רמת חבורה, וצפי למספר התקלויות ליום. כמובן שהשיטה הזו הייתה רחוקה מלהיות מושלמת, וכל מנחה התאים אותה לצרכיו, אך לפחות היה בסיס ממנו להתחיל, וזה בעיקר היה חשוב למנחה מתחיל... אינני מוצא כל הנחיה ממשית לכך בספר הבסיס. יש התייחסות להתקלות יחידה, אך לא לום הרפתקאה.
מכיוון שקצב המשחק, ויכולת ההתמודדות במשחק תלוייה חלקית במשאבי הדמויות, אך גם בקצב השימוש ומתן הפז, זה פחות ברור לי. וגם, מכיוון שאין ממש "עליית נק"פ", אלא עלייה של חוסן, הדיפה, קשיחות, בלימה כתלות בפז, ובדומה אצל מפלצות (כולל איתנות, נחרצות וכדומה), קשה לי שוב להעריך מידת "שרידות" של הדמויות, לאורך זמן.
# בדומה לכך- אין גם התייחסות לקצב התקדמות, או יותר נכון- כיצד להחליט עליו. נכון, יש Milestone progression, אך אני גן אוהב מתן נסיון/ התקדמות בהתאם לכמות, סוגי, וצורת התמודדות עם אתגרים, וצורת עלייה והתקדמות הדרגתית ל"עליית דרגה" (או "התקדמות" בשיטה זו). האם יש דרך להעריך?
אפילו בהרפתקאת הברקת השחורה מייעצים לתת למעשה 1-2 התקדמויות בכל ההרפתקאה. זה טווח די משמעותי! פי 2!
# לספק יש מספר מערכות חוקים/ ניהול מעניינות (בדגש אתגר דרמטי, התקלות מהירה, קרס המוני). האם בספרי ההרחבה יש עוד הרחבות? (כגון הרחבה על מסע וחקירה בסגנון Sandbox, מרדפים, ארגונים ובניית בסיסים, ספינות ותנועה ימית וכדומה?) זאת סקרנות בלבד. אני אישית מתרשם מכמות תתי המערכות והחוקים (היחסית פשוטים ומאוד שמישים) בספר הבסיס.
# לא ממש ברור לי ההבדל המהותי באופי הטלת הלחשים בין האשף לקוסם. (למעט התכונה)
ההבדל המרכזי ביניהם במהדורות דיאנדי ופת'פיינדר היא כי האשף צריך להכין לחשים, מתוך מאגר נרחב, בעוד הקוסם מטיל באופן ספונטני, אילו לחשים שבא לו, אך מתוך מאגר קטן יותר.
אך כאן... שניהם מטילים אותו הדבר, רק שהאשף מתחיל עם 3 כוחות, ו 10 נקודות עוצמה, ובעת למידת "כוחות חדשים" יכול להוסיף עוד כח מספר לחשים/ מגילה, והקוסם מתחיל עם 2 כוחות, 15 נקודות עוצמה, ולא יכול להוסיף ממגילות/ ספרי לחשים דרך "כוחות חדשים" ( מקבל רק 2 כוחות).
אז אמנם לאשף יש יותר כוחות, ופחות עוצמה, אך אלמנט הקסם שצריכים לשנן אותו מול קסם ספונטני... אובד. האם פספסתי משהוא? כנ"ל הכהן/ איש הדת- גם ספונטני?
אך ישל י מספר שאלות, בדגש למי שכבר יש לו נסיון בשיטה (בדגש הנחייה):
# במידה ואני רוצה לכתוב הרפתקאה, קשה לי להבין את כמות ורמת האיומים שסביר להציב מול דמויות השחקן.
במהדורות הדיאנדי לסוגיהן היה דירוג אתגר מול רמת חבורה, וצפי למספר התקלויות ליום. כמובן שהשיטה הזו הייתה רחוקה מלהיות מושלמת, וכל מנחה התאים אותה לצרכיו, אך לפחות היה בסיס ממנו להתחיל, וזה בעיקר היה חשוב למנחה מתחיל... אינני מוצא כל הנחיה ממשית לכך בספר הבסיס. יש התייחסות להתקלות יחידה, אך לא לום הרפתקאה.
מכיוון שקצב המשחק, ויכולת ההתמודדות במשחק תלוייה חלקית במשאבי הדמויות, אך גם בקצב השימוש ומתן הפז, זה פחות ברור לי. וגם, מכיוון שאין ממש "עליית נק"פ", אלא עלייה של חוסן, הדיפה, קשיחות, בלימה כתלות בפז, ובדומה אצל מפלצות (כולל איתנות, נחרצות וכדומה), קשה לי שוב להעריך מידת "שרידות" של הדמויות, לאורך זמן.
# בדומה לכך- אין גם התייחסות לקצב התקדמות, או יותר נכון- כיצד להחליט עליו. נכון, יש Milestone progression, אך אני גן אוהב מתן נסיון/ התקדמות בהתאם לכמות, סוגי, וצורת התמודדות עם אתגרים, וצורת עלייה והתקדמות הדרגתית ל"עליית דרגה" (או "התקדמות" בשיטה זו). האם יש דרך להעריך?
אפילו בהרפתקאת הברקת השחורה מייעצים לתת למעשה 1-2 התקדמויות בכל ההרפתקאה. זה טווח די משמעותי! פי 2!
# לספק יש מספר מערכות חוקים/ ניהול מעניינות (בדגש אתגר דרמטי, התקלות מהירה, קרס המוני). האם בספרי ההרחבה יש עוד הרחבות? (כגון הרחבה על מסע וחקירה בסגנון Sandbox, מרדפים, ארגונים ובניית בסיסים, ספינות ותנועה ימית וכדומה?) זאת סקרנות בלבד. אני אישית מתרשם מכמות תתי המערכות והחוקים (היחסית פשוטים ומאוד שמישים) בספר הבסיס.
# לא ממש ברור לי ההבדל המהותי באופי הטלת הלחשים בין האשף לקוסם. (למעט התכונה)
ההבדל המרכזי ביניהם במהדורות דיאנדי ופת'פיינדר היא כי האשף צריך להכין לחשים, מתוך מאגר נרחב, בעוד הקוסם מטיל באופן ספונטני, אילו לחשים שבא לו, אך מתוך מאגר קטן יותר.
אך כאן... שניהם מטילים אותו הדבר, רק שהאשף מתחיל עם 3 כוחות, ו 10 נקודות עוצמה, ובעת למידת "כוחות חדשים" יכול להוסיף עוד כח מספר לחשים/ מגילה, והקוסם מתחיל עם 2 כוחות, 15 נקודות עוצמה, ולא יכול להוסיף ממגילות/ ספרי לחשים דרך "כוחות חדשים" ( מקבל רק 2 כוחות).
אז אמנם לאשף יש יותר כוחות, ופחות עוצמה, אך אלמנט הקסם שצריכים לשנן אותו מול קסם ספונטני... אובד. האם פספסתי משהוא? כנ"ל הכהן/ איש הדת- גם ספונטני?