• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מסע בזמן - רומח הדרקון

שאלה למכורי קרין כמוני.

במהלך טרילוגית legends רייסטלין תופס את מקומו של פיסטנדטילוס ונכנס ללולאת הזמן.

בהמשך נכנס רייסטלין לאביס ונלחם במלאכת האופל.

אם זה מסלול הזמן החדש, איך רייסטליין הצעיר , זה שבעתיד הצליח לשרוד את המבחן שלו בלי עזרת פיסטנדטילוס?

קצת קטנוני אני יודע ...

מה דעתכם?
 
אם אני זוכר נכון, צוין שם שרייסטלין שאב את פיסטנדנטלוס אליו. משמעות הדבר היא שבמבחן הוא היה מסוגל לקרוא לו מתוך נפשו (משמע, במידה מסוימת, רייסטלין הציל את עצמו במבחן).
 
לא בטוח שהבנתי אותך. אני מתייחס להשפעה של נסיעת הזמן על הקו הראשי - כלומר, אם נפשט את זה:

רייסטלין עובר את המבחן -> הופך למתלמד של פיסט -> שואב את נשמתו -> הופך/לא הופך לאל הרשע החדש.

שלושת האירועים הראשונים קורים בכל זמן. משמע, הוא שואב את נשמתו ומשאיר חלק של פיסט בו. לאחר מכן, במבחן, פיסט מציע לו עזרה תמורת הישארות בגופו (או לפחות תפיסת נפח גדול יותר).
 
היי .

אני רואה את זה אחרת. יש שינוי בקו הזמן הראשי. ריייסט לא מושמד על ידי הפיצוץ - פיסט כן מושמד על ידי הפיצוץ.

ריייסט כלוא באביס / נלחם המלכה באביס - הזמן קצת מתעוות כאן. האם אתה טוען שמתוך אביס יש לו פנאי לעזור לעצמו במבחן?
 
אם אני זוכר נכון, השינויים היחידים בקו הזמן הם אלה שגדילן מתניע - קנדרים לא שייכים לנהר הזמן ויכולים לשנות את מסלולו.
צודק.וכיוון שגדיל וגנוש נסעו בזמן רייסטלין הצליח להכנס לאביס ולא לההרס בפיצוץ. וכאן הסתירה לגבי עתידו של רייסטלין הצעיר במבחן
 
מצד שני, רייסטלין לא ממש מצליח לשנות את הזמן, אז בעתיד של רייסטלין עדיין יש את פיסטנדנטילוס.

פתאום כשאני חושב על זה, אז קריסניה היא בחורה ממש, אבל ממש, קרינג'ית. מזכירה לי מישהי שחשבה שאני האקס המיתולוגי שלה למרות שמעולם לא הייתי חבר שלה.
 
קריסניה דמות נוראית בעיניי. את העיוורון של קרמון לאחיו אני עוד מסוגל להבין, אבל התמימות טיפשית שלה שכמעט הביאה לסוף העולם פשוט אין להבין.

אגב איך פלדין נתן לה את הלחש לפתיחת השער זה ממש חור בעלילה , במיוחד כשחושבים על מה שפלדין עשה למלך הכהן ואיסטר ( רמז גם המלך הכהן רצה להיות אל)
 
בסיבוב של פיסטנדנטילוס על החלק הזה בהיסטוריה, הוא לוקח איתו את הכוהן דנוביס כמו שרייסטלין לוקח את קריסניה. מעניין מה היה ביניהם.

התמימות טיפשית שלה שכמעט הביאה לסוף העולם פשוט אין להבין
יש לזה שני הסברים:
1) רייסטלין הקריפ, כמו כל בן זוג מתעלל, עושה לה GASLIGHTING לאורך כל הדרך.
2) קריסניה היא טיפשה ואובססיבית עם קראש על רייסטלין וחלק מהזמן גם קרמון וכל הזמן על פלדין. חוץ מזה יש לה תפיסה מעוותת של מיניות אז כל מי שלא מנסה לשכב איתה מקבל אצלה יותר מידי קרדיט גם אם הוא מתעסק לה בראש בדרכים אחרות.
 
אני מודה שעבר נצח מאז קראתי את כל הספרים בנושא ויש מצב שאני עושה סלט. אבל למיטב זכרוני כל הקונספט של מסע בזמן בקרין הוא שהוא מעגלי, בדיוק כמו שקרמון וריסטלין מגלים שהם נכנסים לתוך חזרה על אירועי העבר שכבר קרו למרות שהם נוסעים בזמן וכו'.
בקיצור, לפי מה שהנתחי זה שריסלטין הופך להיות פיסטנדטילוס של עצמו, הזמן הוא לא לולאה אלה ציר, ומה שקורה הוא שריסלטין מקבל עזרה מפיסטנדטילוס, נוסע בזמן, הופך להיות פיסטנדטילוס, וכו', אבל בציר הזמן שהוא הופך להיות פיסטנדטילוס הוא כבר נעזר בפיסטנדטילוס המוקרי כדי להיות אשף, ולכן אין סטירה של זרם הזמן כי זרם הזמן מתבסס על כך שריסטלין הופך להיות פיסטנדטילוס בשלב כלשהו.

אפשרות שנייה היא לקחת את זה ביותר "as is" ופשוט להגיד שריסטלין עזר לריסטלין, זה כן אומר שהזמן הוא לולאה וזה אומר שכל ריסטלין בשלב כלשהו אמור לחזור בזמן, להיות פיסטנדטילוס ואז לעזור לריסטלין מהעבר של עצמו כדי להיות אשף, ובזמן הזה הוא מכנה את עצמו כפיסטנדטילוס כדי למנוע פרדוקס של "היי, אני אתה מהעתיד, בוא איתי אם אתה רוצה לחיות"
 
אתה לא עושה סלט ידידי. מסע בזמן אליבא דה פר סליאן אכן אמור להיות לולאה שמשמשת רק למחקר. אבל כפי שהמפקד האלמוני כתב אם קנדר או גמד נוסע בזמן זה מפסיק להיות לולאה .

לטעמי יש פה כשל שהמחברים פספסו או התעלמו. עוד דבר מוזר קורה איך לעזאזל פיסט מזהה את רייסט בקרב ביניהם. זה עדיין לא קרה

ההסבר היחיד שקראתי עליו בספר fistandatilus reborn היה שפיסט פיזר עשרות חפצים עם חלקי הנשמה שלו (סוג של phylactery) שיאפשר להחזיר אותו לחיים.
גם קצת קלוש אבל לפחות ניסיון
 
מכמה שאני זוכר מדרקונים מג שעון החול( הרשומות האבודות על רייסטלין) כשהוא ופיסט נלחמו אז לא ממש ברור מי ניצח והם הפכו בתכלס לישות אחת. בנוסף אני לא בטוח כמה רוב הסופרים באמת חושבים על ההשלכות של מסע בזמן כשהם דוחפים אותו לספרים שלהם.
ההסבר היחיד שקראתי עליו בספר fistandatilus reborn היה שפיסט פיזר עשרות חפצים עם חלקי הנשמה שלו (סוג של phylactery) שיאפשר להחזיר אותו לחיים.
נשמע באופן מחשיד כמו קוסם אופל מסוים שאתם יודעים מיהו...
 
לגמרי וולדמורט. דרקונים של מג שעון החול מאכזב מאוד מאוד. הקטע בשחר האביב שרייסט מדבר עם אסטינוס הוא קטע נהדר שקראתי אולי 200 פעם כדי להבין מה פספסתי . מג שעון החול לא הסביר כלום . לא זכרתי שיש שם התייחסות לקרב ביניהם מהlegends אם כן זה גם לא הגיוני בכלל
 
חזרה
Top