• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מנצ'יקין נולד מהדורה חמש! עץ תכנון

יהיה הרבה יותר פשוט אם פשוט יהיה רשימה של "מותר ואסור" באופן מסודר.
לצורך העניין הייתי פשוט אומר שמתשמים רק בספרים הרשמים (השחקן, ולובו, קזנת'אר, טאשה, מורקדניאן ודי בטוח ששחכתי מישהו) וכל הUA בחוץ.
אבל שוב, עדיף שיהיה את זה מסודר ומאורגן, אז אלישע, אם אתה לוקח על עצמך לארגן את זה, תשב ותחשוב מה בפנים ומה בחוץ, איזה חוקים בפנים ובחוץ (כי לצורך העניין איגוף זה חוק אופצינאלי, גם כשרונות. וכו') ואז תפרסם את זה מסודר.
 
אוקיי הנה הפסיקה:
כל חומר רשמי שאינו שייך לעולם מיזוג (רווניקה למשל אסורה כי הוא מיזוג עם מגי'ק, אבל עולמות מערכה רשמיים עם ספר שנועד להם מותר) חומר מספרי הרפתקאות אסורים.
מותר להשתמש בספרי המפלצות הרשמיים שאינים משויכים לעולם מיזוג.
לא יהיה חפצי קסם.
איגוף לא נותן יתרון.
מולטי קלאס מותר.
כישרונות מותר.
ציוד התחלתי או עושר התחלתי בלבד (לא מגלגלים קובי'ה מניחים שיצא חצי מעוגל למעלה. לדוגמה עושר התחלתי של 1ק10*10 יעמוד על 60).
ניתן למכור ציוד (בחצי מחיר) ולקנות ציוד חדש בין קרבות.
אני מצפה לקצב תגובה של תגובה בשלושה ימים לפחות.
אנחנו עובדים עם העדכון של המורשות, כלומר אם אתם רוצים חצי אורק עם תבונה גבוהה לכו על זה.
נלך על דרגה 11.
חובה להרוג את היריב (כולל לגרום לו להיכשל בהצלות המוות שלו) אי אפשר לשגר אותו מחוץ לזירה, היריב לא יכול להיכנע (לא ניתן להקסים את היריב כדי שיכנע).
חלק מהקרבות לא יהיו עד המוות עילה עד השגת מטרה כל שהיא, במקרים האילו אדם ימות מיד כאשר ירד מתחת ל0 ויחזור כעבור 1ק6 סיבובים עם רבע נק"פ (יתכן שינויים בהתאם למצב).
יתכן שימוש במיומנויות שונות בהתאם לאתגרים וחשיבה יצירתית.
המשחק יכיל פלף קל ויתכן שאתן לכם לכרות בריתות.

אני מצפה לרוח ספורטיבית! לא אסבול ניצחונות או הפסדים שלא בכבוד! לא אסבול אדם שמאשים את בן הזוג שלו בהפסד! לא אסבול רמאות משום סוג!
במידה ואחד מבני הזוג יפר את חוקי המשחק הוא ורק הוא יועף מהמשחק ובן זוגו יקבל שליטה על דמותו!
אני מאמין שכולם כאן בוגרים מספיק ולא נצטרך להגיע לכדי כך.

המשחק יפתח להרשמה עד שבת הבא עם קצת מזל.
במידה ויש חוסר בהירות בנוגע למשהו בבקשה ליצור איתי קשר.
תודה מראש.
 
לא הבנתי את הקונספט של ציוד התחלתי... כאילו זה דמוית בדרגה 11, מרגיש לי קצת חסר פואנטה שעכשיו כולם ילכו לשחק אשפים/נזירים/דראוידים כי אין תקציב לשריון לוחות וחרב אדירה למרות שזה מתאים לבילד שלהם.... זה לא שאתה יכול בזה משהו לא הוגן שישבור את האיזון בצורה מפורשת. מסכים שדמות בדרגה 1 אמורה לעשות חושבים ותעדוף בין הדברים האלה, אבל בדרגה 11 במשחק PVP? זה לא משרת שום דבר.
 
החשש שלי הוא שדמויות מסויימות ירוויחו הרבה יותר מהרבה כסף לעומת דמויות אחרות.
למשל לוחם עם תקציב גדול יקבל הרבה יותר מאשר נזיר עם תקציב גדול. ביחוד כאשר חפצי קסם מחוץ למשוואה.

אולי כדאי לקבוע חוקים כלשהם לגבי השפעות שינה\צ'ארם\פולימורף וכדומה? זה איזור אפור אבל יכול די בקלות לסיים קרבות מהר

חובה להרוג את היריב (כולל לגרום לו להיכשל בהצלות המוות שלו) אי אפשר לשגר אותו מחוץ לזירה, היריב לא יכול להיכנע (לא ניתן להקסים את היריב כדי שיכנע).
באשר לשינוי צורה אתה עדיין צריך להרוג אותו, אז אחרי שאתה הופך אותו לקרפדה תזכור לדרוך עליה.
 
איך בדיוק הוא יקבל יתרון שונה מזה? כאילו אתה נותן יתרון הפוך לכל מי שלא צריך ציוד ככה. מבין שיש פחד שאנשים יקחו שריון לוחות (למרות הדרישות שלו וכו') אבל להגיד "אני נותן עדיפות לכל מי שלא צריך ציוד" זה לא מאזן את זה בשום צורה, תן דוגמאות של מה לוחם עם תקציב גדול ירוויח יותר מנזיר עם תקציב גדול, אם התשובה זה כלי נשק- אז זה לגמרי מאוזן בין השנים, אם התשובה זה שריון, אז 90% מהפעמים זה מתאזן עם היכולות דרגש של נזיר. (אני משווה בין לוחם לנזיר כי מקצועות מטילי לחשים גם ככה לא יכולים להשתמש בשריון כבד בלי מולטי וכו').

כאילו אתה מבין שכרגע אתה אומר לכולם לא לשחק לוחם וכו' כי אתה באוטמט בעמדת ניחתות מול נזיר שמקבל דרג"ש נוסף מהמקצוע והוא לא צריך כמעט נשקים, דרואיד שמשנה צורה או מטיל לחשים, מכשף/אשף שיכולים להגיע לאותה כמות בערך עם לחשים...
 
אז הבעייה היא עם שריון לוחות (לא בטוח במאה אחוז שזו בעייה אבל בסדר נגיד ש), שחקן שרוצה לבנות דמות עם 2 אקדחי קשת לא צריך עכשיו להיות בלי שריון בגלל זה... כל הקטע של הקונספט פה זה שיהיה בילדים מגניבים ומיוחדים ולא "קחו מאה מ"ז תקנו ציוד ניפגש פה עוד שעה למכות". אם החשש שאנשים יקחו שריון טוב מידי (שעדיין דורש ממך ערך כוח יחסית גבוהה מה שאומר בשלב הזה שכל מי שירצה לקחת הקסבלייד ומקצוע קרבי לא יוכל גם ככה להתשמש בשריון כבד אלא אם כן הוא ישים גם כוח 15 לצד כריזמה גבוהה) אז אפשר להגביל ציוד ספציפי, לא צריך להגביל הכל עם יש משהו אחד ספציפי.
 
שריון לוחות וחצי לוחות הוא לא מאוד חזק. לא להשתמש בו יכול להרוס קצת לאנשים, כי הוא נותן הרבה שריון אבל בלעדיו אין להם הרבה שריון.

בכל מקרה, אין לי כוח להתעסק עם תקציב ומחירים וכל זה, במשחק PVP זה לא העיקר- העיקר הוא הכיף.
אז ההצעה שלי היא לעבוד בלי תקציב, שכל אחד ייקח את הציוד שהוא חושב שמתאים לדמות שלו, ורוצה שיהיה לו.
 
אני חושב שמפספסים פה משהו. המטרה של המשחק הזה הוא לאפשר בילדים מגניבים ומיוחדים וכו', אני לא חושב שיש איזשהו יתרון אמיתי בלהגביל מישהו בכסף, בעיקר כי זה פשוט אומר שאם מישהו ירצה גם לקחת את הדברים האלה, הוא יצטרך להתאים את זה לדמות שלו. מישהו רוצה שריון לוחות? הוא צריך הכשרה בזה וכוח 15 ומעלה, זה יביא לו דרג"ש 18 או 20 אם יש לו מגן. אם זה הרבה? כן. אבל באותה צרוה אתה יכול לשחק נזיר ולהגיע ל20 בזריזות ובחכומה ולהיות עם דרג"ש 20, לשחק ברברי עם 20 חוסן ו20 זריזות ולהיות עם דרג"ש 20, לשחק אשף זמרלהב ולהיכנס לשיר להב בשביל לקבל תבונה לדרג"ש ולהיות עם דרג"ש 23 אחרי שריון מאגי ואני די בטוח שיש עוד דוגמאות אחרות שלא עוברות לי בראש כרגע. אבל העניין שגם אם יש לך דרג"ש 20 זה לא משנה הרבה אם אתה צריך עכשיו להטיל כריזמה נגד לחש ואתה עם הצלת כריזמה גרועה, אתה צריך עכשיו להציל נגד כדור אש אם אין לך זריזות מספיקה או שאשף יצר תוואי שטח קשה שאתה לא יכול לנוע בו כמו שצריך והוא יורה בך קליעי קסם עד שאתה מגיע אליו.

זו זירה, הקטע שלה הוא לבנות דמוית חזקות, אם מישהו הולך לבנות דמות שברגע שהאויב שלו מגיע עם דרג"ש גובהה מידי הוא בבעיה, אז כנראה הוא בנה אותה פחות טוב מהיריב שלו, מראש כולם פה יודעים שהקרבות לא יהיו הוגנים כי כל אחד יכול למצוא את עצמו נלחם נגד מישהו שעשה ש.ב ויודע טוב מאוד איזה התקפות ולחשים הוא צריך כדי להיות חזק יותר נגד סוג היריב שלו. כן, כנראה יהיה קרב של נוכל נגד פאלדין בשריון כבד שלא יצליח לפגוע בפאלדין כמעט, אבל הנוכל היה צריך לקחת בחשבון שהוא עלול להילחם באויב עם יותר הגנה מההתקפה שלו, ולמצוא איך להיות מוכן לכך (לקחת דרגה בתור לוחם בשביל סגנון לחימה, לקחת דרגה בתור וורלוק בשביל לחשונים שתוקפים הצלות, או לשחק אלף גבוהה בשביל לחשון). באוותה צורה שמי שישחק פאלדין עם דרג"ש גבוהה יצטרך לחשוב על איך הוא מתמודד מול לחשים שתוקפים הצלות שלו/פוגעים בו ישירות.

עכשיו כן, שריון לוחות זה 18 דרג"ש built in, אבל זה לא באמת נגמר, כי אם נגיד שאין שריון לוחות אז נלך לשריון הבא שזה Splint שמביא 17 דרג"ש אוטמטי, אבל זה גם "מלא" כי ההבדל בין 17 ל18 הוא לא גדול. אז נבטל גם את השריון הזה וכו'.
וירצו להגיד "סבבה, בגלל זה צריך תקציב" אבל הבעייה בתקציב היא כפולה, הראשנה שזה דמוית דרגה 11 ובואו, אף אחד מאיתונו לא היה רוצה לשחק דמות דרגה 11 שהשה"מ אומר לה "תבחר בין הנשק שאתה רוצה לבין שריון", חלקנו היינו מרימים גבה על זה שבדרגה הזו אין לנו חפצי קסם נדירים, אני חושב שכולנו נסכים שזה פחות כיף עכשיו להתחיל להתחשבן על ציוד.
הסיבה השניייה שהתשחבנות על ציוד פשוט הורס בילדים, אם שחקן לא יכול לבנות את הבילד שהוא רוצה כי הוא זקוק ל2 נשקים ואז הוא לא יכול לקנות שריון, הוא פשוט בעמדת נחיתות מול אשף או דרואיד שלא צריכים כלי נשק. או נגד נזיר שגם לא צריך שריון. אז מה שיקרה זה שפשוט נראה פה כולם משחקים בילדים מאוד הומוגנים בלי הרבה גיוון, מקצועות שפשוט יצאו החוצה כי לא משתלם לשחק אותם באמת, והרמות איזון שאנחנו עוד רוצים לנסות לשאוף תיפול בשביל כל מי שרוצה ללכת על מה שמגניב ולא על מה שחזק.

עכשיו תעשה מה שמתאים לך, אתה מארגן וכו', אבל אם אתה חושב שאנשים עם שריון כבד זה מה שהולך להיות שבור בזירה הזה, מצפה לך הפתעה.
 
בדיוק. דמויות כמו נזיר, נוכל או לוחם שמתמקד בטווח מתוכננות ככה שהדרג"ש שלהן ישתפר בדרגות 4-8 בגלל שיפור התכונות. דמויות כמו לוחם קאסי, פלאדין או כוהן מתוכננות ככה שעד הדרגה הזו הן יחליפו שריונות מהשריון ההתחלתי שלהן לשריון כבד יותר.

אני כרגע משחק לוחם קשת בדרגה 7, ואם נדמה לכם שיש תצורה כלשהי שבה הדרג"ש של הדמות היה שווה ערך אם היא הייתה מסתובבת עם שריון כבד - אז רק לוחות מלא עומד בקצב, והזריזות משפרת גם דרג"ש, גם הצלה חשובה, גם נזק וגם תוסף לפגיעה, שזה יותר ממה שאפשר לומר על כוח.
 
מה עם רכיבים חומריים/מוקדים למטילי לחשים? הם אומנם לא צריכים כלי נשק/שריון אבל הרבה מהלחשים החזקים יותר יהיו לא זמינים ללא סכום התחלתי מסוים.
 
חזרה
Top