• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מלסטרה - רעיונות ופרוייקטים 'בקנה' או - מה צפוי בחודשים הקרובים?

עולם המערכה מלסטרה התחדש לאחרונה בעדכונים רבים;
שעריו של איזור חדש – יער וארת'ארון – נפתחו בפני הרפתקנים וסתם קוראים; ובתחום הטכני, ספר החוקים זכה לעדכונים קריטיים שהשלימו כמעט לגמרי את ספר יסודות הקרב ולאחריהם צלילת עומק (עדיין בעיצומה!) לתוך מספר מקצועות מפתח – מהקאר'אנסיר וכוחות הכפור המפחידים שלו, ועד לאסכולות השונות שפתוחות בפני דמות של קוסם הרמטי.
ולמרות זאת, מה שנכתב ופורסם עד עכשיו הוא רק התחלה.
בקנה עומדים מספר פרויקטים, חלקם גדולים מאד; והפוסט הזה נועד לספק מידע חלקי על כולם.

עדכוני תוכן והרחבה של העולם:
------------------------------------
אני ממשיך לעבוד על יער וארת'ארון, האיזור העצום שמדרום ל"איזור למתחיל", שכנראה כבר הפך באופן לא רשמי ל"הרחבה הראשונה" שצפויה בעתיד לחוברת הבסיס של מלסטרה.
בקנה עומדים גזעים ויצורים נוספים, תיאורים של חיי היום-יום, הרחבה על מקצוע חדש, ובהמשך גם צלילה לעומק של איזורי המשנה, כמו שהיה בחוברת של בקעת קיירן.
בנוסף, העובדה שכמה וכמה שחקנים נמשכו אל מקצוע הקאראנ'סיר, הרי שמעבר לטכניקה של המקצוע, נוצר צורך הולך וגובר לכתוב יותר גם על הרקע של מסדר אבירי הכפור של ההשתקפות הכחולה (ולפניה, של אדון קדום ואפל בהרבה שרובם מעדיפים לשכוח), ועל לפחות איזור אחד במרומי רכס קאראנ'סיל, שם מתבצעות היום רוב ההכשרות של אבירים צעירים מהסוג הזה.

ספר החוקים:
--------------
העבודה על ספר החוקים השלם של שיטת המשחק נמשכת לסירוגין כל הזמן, וכרגע ממוקדת ביכולות וצורת המשחק של מקצועות שונים (מקצוע הקוסם הוא זה שנמצא תחת טיפול כרגע), כאשר המטרה היא להגיע לתיאור ופירוט חוקים ויכולות של כל המקצועות, לפחות לרמות 1-8.
המטרה הסופית והרחוקה יותר, היא להגיע למצב שאפשר יהיה ליצור כרך של חוברת חוקים שלמה ומסודרת, שלא תיפול בהרבה מספרי חוקים / הספר לשחקן של שיטות קיימות.
בשלב המאוחר הזה, יתכן מאד שאזדקק לעזרה או אפילו לשותף/ה לעבודה שמבין/ה יותר ממני, ובעיקר מסודר/ת יותר ממני בעניינים טכניים :p

מודל הרפתקאה מוכן: נשף בתל-זאגליל
--------------------------------------------
הפרוייקט הזה קצת 'נפל לאחור' בסדר העדיפויות מאז שהשלמתי את כתיבתה של הרפתקאה מוכנה בת למעלה מ-100 עמודים, שמיועדת להיות 'המודל' הראשון של מלסטרה.
נתקעתי ולא המשכתי בשלב של עריכה והטמעת הערות מקוראי בטה, בתוספת איזון הקרבות כך שיתאימו לרמות היעד של ההרפתקאה: רמה 4-5 בערך.

גם כאן, לאחר השלב הזה, אני חושב על שלב נוסף שגם בו אזדקק לעזרה או ממש לשותף/ה שיעשו את מה שאני לא יכול לעשות – המרה של הקרבות, היצורים והנתונים לפאת'פיינדר (כנראה גרסה 2)? כדי לנסות להתקדם לקראת עריכה ויצירה של מודל הרפתקאה שיהיה שמיש לא רק לקבוצות שאני מנחה, ולא רק עבור שיטת המשחק הספציפית של מלסטרה.

הרפתקאות וקמפיין
----------------------
החודש אני מתחיל להריץ מספר הרפתקאות לקבוצות שונות במלסטרה, מה שיצריך לא מעט עבודה; כאשר בתקווה אני אנסה לטוות קמפיין-על שכל אחת מהקבוצות תשפיע עליו (או תכשל מלהשפיע עליו) ממקום ובדרך אחרת.
אה, והבוקר עלה לי בראש, ממש במקרה, רעיון מעניין ומרושע במיוחד בעניין הזה 😊
סיכומים/רשומות הרפתקאה יעלו בתקווה לאחר ההרצות השונות.

הגיע הזמן לחידוש של האתר?
-----------------------------------
מעבר לכל זה, מילה אחת על "הטאראסק שבחדר" (לא שיש כאלו במלסטרה, אבל בכל-זאת).
האתר של מלסטרה (ולפניו של קלדאריה) בנוי בשיטות ובתוכנה מלפני כמעט 20 שנה, כאשר יכולת בניית האתרים שלי מסתכמת בעיצוב עמודי וורד והפיכתם ל-Html, שמועלה לאתר בתוכנה עתיקה.
קיבלתי כמה וכמה פניות ותהיות לגבי עיצוב מחדש של האתר בדרך מודרנית יותר, רק שכרגע אין לי לא הידע ולא האמצעים לעשות את זה.
אני משתעשע מפעם לפעם בלשכור מישהו שיבנה מחדש את האתר של מלסטרה בתור אתר מודרני (אני רוצה שגם הוא בתוך פורטל הפונדק) שיחליף את האתר הקיים, וימשיך לתחזק אותו / לעזור בתחזוק שלו כאשר ארצה להעלות תכנים חדשים. אבל אני מודה שאני חושש לשמוט את המפתחות מהיד, ומתישהו לגלות שהמעצב/מתחזק איבד עניין, ואני תקוע עם אתר שאני לא יודע איך לעדכן/לטפל בו.
פעם אחת זה כבר קרה לי עם אתר אחר, והנזק היה כבד מאד.
למעשה, האתר ההוא שותק, ולאחר כמה חודשים הגרסה המעודכנת שלו נמחקה לגמרי מהרשת.
הגם שאני שומר בעקרון גיבוי של מלסטרה (ובאורח חלקי גם קלדאריה), הדבר האחרון שאני רוצה הוא להסתכן בחזרה על אותה 'תקרית'.

עד כאן חפירות להפעם :)
 
אני מאוד אשמח שהחלק על המקצועות יהיה מוכן, וכן לעוד מידע על חלקים חשובים של חצי האי- הבירה טילמארין והמסדרים על הרכס.
על וארתריון אני מרגיש שכבר כרגע הוא די שמיש ומכיל הרבה תוכן, ואין לחץ להגיע לרמת הפירוט של הבקעה, מפני שגם כך היער שמיש מאוד.
 
אני עובד על המקצועות, ומסכים שמידע על המסדרים הכחולים ורכס קאראנסיל הוא קריטי.
עיר הנמל במערב, חוששני, תאלץ לחכות למאוחר יותר, ולו משום שכרגע אין לי אפילו חצי צבר של רעיונות בסיס שאני מחשיב כאיכותיים מספיק כדי לבנות אותה באורח ראשוני בדמיון - מעבר לקומץ הפרטים שכבר ידועים עליה, כמובן.
 
נשמע מעולה
אם הנשף בתל זאגליל הוא המודל הראשון לשיטה, למה הוא לא בדרגות של מתחילים?

בנוגע לאתר, שאלה מעניינת. הפתרון הכי נפוץ הוא וורדפרס, אבל לדעתי יהיה לך קשה לשחזר את הפורמט הקיים היום מבלי להשקיע זמן רב.
אפשר גם להציע ויקיפדיה אבל לדעתי זה פתרון גרוע.
בגלל שזה אתר עם המון תוכן, יש יתרונות להמשיך במבנה הקיים שלו, אפילו אם זה נראה מיושן. יש לא מעט אתרים מצליחים כאלה.
 
תודה :)

התכנים של 'נשף בתל זאגליל' והאתגרים שלו פשוט לא מתאימים לרמות מתחיל. גם לרמה 4-5 אני אצטרך לגזום כמה וכמה דברים.
מה שכן, יתכן שאהפוך את 'ראש לשועלים' למודול שיתאים לרמות מתחיל.

לגבי האתר - מודע לזה שוורדפרס (פעם ניסיתי לבנות בו אתר אחר שקשור רק בעקיפין במשחקי תפקידים וזה היה כאב ראש עצום), וויקיפדיה לא אידיאליות. אישית אני די מרוצה מהאתר הקיים (הגם שתוכנת ה-WSP משנת 2001 לא פעם משגעת אותי ומעותת תכנים באורח שרירותי), אבל קיבלתי תלונות מכל מיני קוראים (למשל: על קושי לקרוא באתר בסלולרי, ועוד).
מכאן העלאת הסוגיה.
 
חזרה
Top