• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[מלסטרה] ויגור זאב עם כבש- עץ הרשמה(0/3-4)

Larkin

פונדקאי ותיק
הסערה חלפה מעל בקעת קיירן בליל האחרון של חודש רי-לינ'תור. הברקים האדירים האירו את השמיים וכמעט היה ניתן לחשוב שאחד מאלי הקסם העתיקים של העוגים בכבודו ובעצמו רוכב על הסופה.
הסערה חלפה על פני הגבעות הדוממות של שאזארד ומעל יער הפטריות הנורא של דלוסיה כאילו מנסה לטהר את התועבות אשר שורצות שם ללא הצלחה.
הבזק.
הסערה חולפת מעל העץ הגדול של מארווירת', הרוח שורקת בענפיו והתושבים שגרים תחתיו מנסים להרגיע את עצמם בכך שהעץ שרד סערות איומות יותר ללא הצלחה. הלילה איש אינו ישן בשלווה.
רעם.
אור הברקים הרחוקים מאיר את הצריחים הגבוהים של מצודת אבאריל אך המאבק של הרוח כנגד הטירה הוא חסר סיכוי. הסערה תפיל את ההר עצמו לפני שאבן אחת מהחומות תעוף עם הרוח.
כאשר לית'ארן שמע את הדפיקות בשער הוא נאנח בקול והחל להכין את עצמו ליציאה אל הגשם והסערה שבחוץ. בתור אחד מהשומרים החדשים יותר הוא הרבה להיתקע עם המשמרות הגרועות ביותר בתפקידו כזקיף בטירת אבאריל.
וזאת כניראה המשמרת הגרועה ביותר שלי עד כו, חשב לית'ארן בעוד רעם מחריש אוזניים נשמע ממרחקים, אם זה עוד שליח אחד מלורד אנזאריון מגיע לכאן באמצע הלילה כדי להתווכח על מיסי מעבר בשם האנמיירי עצמם, אני עורק למארווירת'.
אך כאשר הוא הביט מבעד לחרך הירי הוא ראה שהאורח הוא כבשה בצבע אחר לגמרי, אם להתבטא בעגה הפארלילית. אביר עטוי בשריון כסוף שגם בגשם העז שיקף את אורות הטירה, על גבו חרב דו ידנית משובצת אבן כחולה וזוהרת ומוביל לצידו סוס משובח ומהיר ביותר לפי המראה.
"פתחו כבר את הדלת בשם טיל'ארניס" צעק האביר. "אני כאן מטעם הגרנד-מסטר בכבודו ובעצמו ואני דורש לראות את לורד אבאריל לאלתר"!
"כמובן הלורד" מיהר לית'ארן לפתוח את השער. "האם יורשה לי לשאול מה מביא את אחד מהקאראנ'סירי לפינתינו הצנועה בבקעה?"
"ימים אפלים מגיעים לחצי האי בחורי הצעיר" ענה האביר.
"ימים אפלים ביותר..."
הבזק.
הסערה המשיכה מעל היער המרצד ומעל פונדק זארן טאזגיל, שם אורחי הפונדק התהפכו במיטותיהם הקשות וניסו להתעלם מהסערה שחולפת מעליהם.
רעם.
הכפר טולו. נראה שכאן הסערה חזקה במיוחד כמעט כאילו שיש לה משהו כנגד אנשי הכפר. הרוחות מנסות להפיל את העץ הגדול ואת היכלות העץ העתיקים אך הם עומדים באתגר, השירה העתיקה שנשמעת מתוכם לא תיפסק בכזאת קלות.
"וכך ניצבו טולגאר ומשנה הצורה,
בודדים בפי המערה,
אך כאשר טולגאר עמד להפיל את מכת המוות,
הוא עצר ואיש אינו יודע למה,
וכך משנה הצורה הבוגדני,
ניצל את היתרון במאבקם האימתני,
וקטל את טולגאר האמיץ.

אך אז מתוך החשיכה,
הופיע האייל המוזהב בדהרה רמה,
ומשנה הצורה ברח ללא שוב,
אך זה היה מאוחר מדי לטולגאר האהוב,
וכך האייל נשא אותו בקרניו,
ומהצוק קפץ בצערו הרב,
ושניהם נקברו בקבר הזהב,
בהרים שמעל עמק טולו."
סיים הזקן את שירו, ועצר לתת לנוכחים בהיכל לשתות ולאכול מעט לפני שיפתח בשירה השניה.
"אבא" שאל גארד. "למה כבר אין יותר אילים זהובים חכמים כמו בשירים?" אביו, ראש הכפר לגם לגימה ארוכה מספל שיכר ההרים הלבן שלו וענה בקדרות "כולם מתו לפני מאות שנים, בני, האחרון נהרג בקרב הגדול כנגד הדרקון של בורזטרוג."
"כשאני אגדל" הכריז הילד הקטן."אני אמצא עוד איילים ויהיה לי אייל משלי!"
"מי יודע, אולי אתה צודק" ענה האב. "אך עכשיו תהיה בשקט, השירה השנייה מתחילה".

"בואו והקשיבו לסיפור מעשה עתיק שכמותו לא נראה,
על כבשים, זאבים, ומלחמה נוראה...
הבזק.
הסערה הגיע אל הפסגות הגבוהות והלבנות של רכס קארנאסיל. תחתיה בעמק נסתר שוכן היער העתיק והאפל, מאג אגלוט. העצים המעוותים שולחים ענפים כאילו לברך את הסערה אך היא ממשיכה בלי עצירה. מלב היער כמעט אפשר לשמוע קריאות שעולות בשירה כמו הד מעידן אחר ועשן מדורות עולה לאוויר.
רעם.
הפסגות של רכס קארנאסיל ניצבות איתן כנגד הרוחות, עתיקות כמו מלסטרה עצמה, אין כוח בעולם שיכול להזיז אותן.
או כך לפחות הן חושבות.
צלע ההר שקטה לחלוטין, השלג הלבן מכסה אותה כמו שמיכה נוצות של איזו אצילה מית'וארית. רק טביעות כפה של חיה כלשהי, כנראה חתול בר, מכתימות את השלמות הלבנה.
הבזק.
מפולת. הברק פגע בצלע ההר ויצר בה חור גדול למדי. נראה שבתוך הצלע היה בנוי מקדש מסוג כלשהו שהתמלא במשך השנים בקרח ושלג.
במרכז המקדש, מוקפים ברונות עתיקות, ניתן לראות שתי דמויות כהות, קפואות בקרח לנצח.
או לפחות עד עכשיו.
הדמות הראשונה היא חיה צמרירית מסוג כלשהו, לבנה לחלוטין. השניה, דמות אדם, מכוסה בשריון, לבן גם הוא. ידה מונחת על ניצב חרב גדולה ועיניה עצומות, כאילו שהיא ישנה כל הזמן הזה.
לאט, לאט, באיטיות מחרידה, העיניים נפקחות.

חודש עבר מאז שהסערה הגדולה חלפה על פני בקעת קיירן. היא אמנם לא פגעה ביבולים יותר מדי אך שמועות התחילו להתעופף על מתקפת אבנונים בעמק טולו שהתרחשה בחסות הסערה ומאז אנשי העמק מסתגרים אף יותר מהרגיל, מה שמאוד מדאיג את בני בריתם במועצת העמק.
מלבד זאת האביר מרכס קארנאסיל, אל'טוראג קור-וארין (El'torag Kor-Varin) אשר הגיע אל מצודת אבאריל לפני כחודש בערך מעורר גל נוסף של שמועות. נראה שמשבר תוקף את רכס קארנאסיל ואיתו מתעוררים כוחות אפלים שנשכחו בחלוף הזמן. אל'טוראג נשלח לחקור האם ההשפעה הגיעה גם אל בקעת קיירן המשגשגת והאם יש קשר בין האפלה שבבקעה למאורעות האחרונים שהתרחשו בהרים. לשם כך הוא אסף צוות מובחר שיחקור את האירועים המשונים שתוקפים לאחרונה את הבקעה.


ברוכים הבאים למשחק הפורום הראשון של מלסטרה!
את החוברת שמפרטת על עולם המערכה ועל בקעת קיירן בפרט אפשר להוריד כאן: להורדת החוברת. את ספר החוקים ומידע נוסף אפשר למצוא כאן.
חלקים חשובים בשיטה:
גזעים מותרים
כולל מית'וארי וואראת'ארי אם סיפור הרקע שלהם מתאים אבל בלי עוגים ופיות אבק. אורגי ערפל מתאימים במיוחד בשל הקרבה לקלסוריל.

קריאה
  • אני מבקש לקרוא בפרק הראשון את החלק על ההיסטוריה של מלסטרה. אין צורך לקרוא על המצב במקומות שהם לא בקעת קיירן בתחילת המערכה.
  • את הפרק השלישי לא חובה לקרוא אבל הוא יכול לעזור להעמיק את הדמות אז אני ממליץ לרפרף עליו ולראות אם יש שם דברים שעוזרים לכם.
  • כמו כן אני מבקש שתקראו את פרקים 4.4 ו-4.5 שמתארים את אדמות הלורד אבאריל ואת עמק טולו, שאלו הם המקומות שבהם הולך להתרכז הקמפיין. שוב אין צורך לקרוא בעיון את החלקים שמתארים את האיזור בפירוט (אם כי בהחלט רצוי) אלא להתרכז בדמויות החשובות ובמוצא האפשרי לדמויות. רצוי גם לקרוא את שלוש השירות בפרק על טולו.

תיאום ציפיות
אני רוצה שהקמפיין הזה ירוץ בקצב יחסית מהיר ולכן קצב התגובות שאני מתחייב אליו וגם מצפה מהשחקנים הוא תגובה פעם ביום או יומיים. אני אומר מראש שבעיקר במהלך הקיץ יהיו לי כמה תקופות עמוסות במיוחד ואני אתאם עם מי שיתקבל אם נשהה את המשחק או נוריד קצת את הקצב לכמה שבועות.
הקמפיין עצמו לא אמור להיות יותר מדי ארוך ואני צופה שהוא ימשך בערך שנה אם אפשרות לקמפיין המשך אחר כך אם יהיה ביקוש. אם השתתפתם בקמפיין הזה תהיה לכם עדיפות להמשך אבל לא חייבים להתחייב להכול.
מבחינת המשחק, מלסטרה היא עולם קשה ומסוכן ודמויות בהחלט עלולות למות במהלך המשחק אז קחו את זה בחשבון (אם כי כמובן שתוכלו להכין דמויות חדשות ולא תצטרכו לעזוב את המשחק אם אתם לא רוצים). אני אשמח לענות על כל שאלה בנוגע למכאניקה עד כמה שאני יכול ואני בטוח שגם Envinyatar ישמח לעזור בכל הקשור למכאניקה או שאלות על העולם.
כמו כן אני אפתח קבוצת OUT של דיסקורד למשחק.

הגשה
הרקע שלכם צריך לכלול את הסיבה שבגללה אל'טוראג צירף אותכם לצוות שלו מה שאומר שאו הרשמתם אותו אישית בדרך כלשהי או שלורד אבאריל שלח אותכם כדי לעזור לו. עבור האפשרות השנייה רצוי שתהיו חלק מכוחות המשמר של לורד אבאריל או אצילים שקשורים אליו למשל, מובן שאם יש לכם רעיונות אחרים לסיבה שבגללה הצטרפתם לצוות זה מצויין.
בדמויות אני מחפש בעיקר שהן יהיו קשורות לאיזור ולדמויות החשובות שבו. אדם שנמלט מנסיכות אורמת'יל בגלל שהוא העז להתנגד לנביא המשוגע יכול להיות רקע מצויין אבל הוא לא מאוד קשור לאיזור ההתרחשות ויהיה קשה לשלב אותו בקמפיין.
מבחינה מכאנית אין צורך להכין כרגע את דף הדמות אבל אני מבקש לכתוב איך אתם מדרגים את חמשת המדדים ואת הגזע, המקצוע, וכשרונות יצרה אם יש.
בעיקרון המועד האחרון להגשה הוא יום חמישי הבא ה6.5 אבל אם מישהו יצטרך יותר זמן אין לי בעיה לדחות אותו.

עריכה: בקשר לכמה שאלות ששאלו אותי, הדמויות יתחילו בדרגה 3. למרות זאת אני מזכיר שאין צורך לבנות כרגע דפי דמות.

בהצלחה לכולם!
 
עריכה אחרונה:
באיזה ז'אנר תהיה המערכה? זחילת מבוכים? מבוסס קרבות? מבוסס מערכות יחסים? מערכת תככים?
אין מקום שבו אפשר להוריד קובץ שכולל את כל ספר החוקים לשחקן של מלסטרה?
אגב, רשום באתר שאפשר לשקול להשתמש במבוכים ודרקונים כברירת מחדל אם לא כתוב דבר בספר החוקים. באיזה מהדורה מדובר? האם באמת ישתמשו במבוכים ודרקונים כברירת מחדל?
 
באיזה ז'אנר תהיה המערכה? זחילת מבוכים? מבוסס קרבות? מבוסס מערכות יחסים? מערכת תככים?
כמו שאפשר להבין מהטיזר וההקדמה חלק גדול מהחקירה של הכוחות שמתעוררים יכלול גם חקירה של חורבות וגם מבוכים. בנוסף יהיה מקום לדיפלומטיה אם כי לאו דווקא לפוליטיקה. כמו כן זה תלוי בדמויות שיוגשו, אם מישהו ירצה לשחק אציל שמקורב ללורד אבאריל אז אני אשלב מן הסתם יותר פוליטיקה של הבקעה וכך גם בקשר לסוגי דמויות אחרים.
אין מקום שבו אפשר להוריד קובץ שכולל את כל ספר החוקים לשחקן של מלסטרה?
בתקווה בקרוב יהיה אפשר אבל כרגע היא עוד לא יצאה. אתה יכול לדבר עם Envinyatar , אולי הוא יכול לשלוח לך את קובץ הוורד.
כברירת מחדל אם לא כתוב דבר בספר החוקים. באיזה מהדורה מדובר? האם באמת ישתמשו במבוכים ודרקונים כברירת מחדל?
הכוונה היא רק לדברים כלליים כמו נקודות פגיעה לא לחוקים ספיציפים.
 
כמו שאפשר להבין מהטיזר וההקדמה חלק גדול מהחקירה של הכוחות שמתעוררים יכלול גם חקירה של חורבות וגם מבוכים. בנוסף יהיה מקום לדיפלומטיה אם כי לאו דווקא לפוליטיקה. כמו כן זה תלוי בדמויות שיוגשו, אם מישהו ירצה לשחק אציל שמקורב ללורד אבאריל אז אני אשלב מן הסתם יותר פוליטיקה של הבקעה וכך גם בקשר לסוגי דמויות אחרים.
אני לא הבנתי את זה מהטיזר, אבל בסדר.
אין אפשרות מבחינתך לערוך את המשחק בשיטה אחרת? אני פשוט לא מכיר את השיטה של מלסטרה, וכמה שאני רואה זה קצת חופשיטה (כי אין ספר חוקים ברור, וכברירת מחדל לך לספר ה...).
 
אין אפשרות מבחינתך לערוך את המשחק בשיטה אחרת? אני פשוט לא מכיר את השיטה של מלסטרה, וכמה שאני רואה זה קצת חופשיטה (כי אין ספר חוקים ברור, וכברירת מחדל לך לספר ה...).
לצערי לא, חלק מהרעיון הוא גם לנסות את השיטה החדשה וחוץ מזה היא מותאמת לעולם כך ששיטות אחרות לא יעבדו כל כך.
אני לא רואה מה נראה בה כמו חופשיטה. ספר החוקים שלם ויש חוקים מאוד ברורים לאתגרים.
העניין עם ברירת המחדל פשוט נובע מכך שהשיטה מבוססת על מבוכים ודרקונים אז יש כמה חוקים דומים. זה כמו שבפת'פיינדר ומהדורה 5 יש חוקים דומים.
 
ני לא רואה מה נראה בה כמו חופשיטה. ספר החוקים שלם ויש חוקים מאוד ברורים לאתגרים.
הוא שלם? אז למה צריך ברירת מחדל? חוץ מזה, אם הוא שלם למה אני לא יכול לקבל אותו כספר (במקום כאוסף של המון פרקים)?
 
הוא שלם? אז למה צריך ברירת מחדל? חוץ מזה, אם הוא שלם למה אני לא יכול לקבל אותו כספר (במקום כאוסף של המון פרקים)?
אני מרגיש שבקשה כזו לאחד את כול חוקי המשחק לספר חוקים אחד זו בקשה שאתה צריך להעלות מול כותב השיטה בפורום המתאים לך, ולא בעבור מישהו שפותח משחק בשיטה ורק משתמש בה.
 
אני מרגיש שבקשה כזו לאחד את כול חוקי המשחק לספר חוקים אחד זו בקשה שאתה צריך להעלות מול כותב השיטה בפורום המתאים לך, ולא בעבור מישהו שפותח משחק בשיטה ורק משתמש בה.
יכול להיות, אבל היא עדיין מוכיחה שהשיטה לא שלמה... אגב, מי כותב השיטה?
 
אגב יש מקצועות אסורים?
לא ממש. יש מן הסתם מקצועות שיהיה יותר קשה להסביר את הנוכחות שלהם אבל אם סיפור הרקע מתאים אז אין בעיה.
אגב אני שוקל קוסם מזמן, האם נגיע לרמה 3 או שאין טעם להשקיע בזה
ראיתי ששכחתי לציין את זה בהתחלה, עכשיו ערכתי. אתם מתחילים בדרגה 3 אז בהחלט יש טעם.
 
באיזה שיטה נשתמש עבור התכונות?


[כרגע יושב לי בראש בן אנוש (כנראה הכלאה של שתי המינים) שיש לו עוג בשושלת (לא בדיוק בהסכמה, כנראה לפני לפחות 3 דורות) ובעל קרן זעירה על המצח, הוא חיי בשולי החברה עד שהתמזל מזל למצוא עוג פצוע קשה (שבין היתר איבד כמה איברים) והוא טיפל בו בתמורה ללימוד הקסם שלו.
זה השמע כמו משהו שתקבל?
 
באיזה שיטה נשתמש עבור התכונות?
קניית נקודות.
נשמע טוב. כדאי לחשוב מה גרם לו להצטרף אל הקאראנסירי.
כדאי שתשאל את Envinyatar אבל זכורה לי איזו עוגית מכשפה מספרת סיפורים שעוברת מדי פעם בבקעת קיירן ויכולה להתאים לתפקיד של המורה שלו.
כמובן שאם אתה מעדיף אתה יכול להמציא את המורה בעצמך.
 
חזרה
Top