• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

"מי שניצל מטבח המלחמה, כדאי שיזהר ממטבח השלום" - רשומות הרפתקאה 'זנב לאיילים'

"מי שניצל מטבח המלחמה, כדאי שיזהר ממטבח השלום"

רשומות פרק 4 (חלק א') בקמפיין 'זנב לאיילים' עלו לאתר של מלסטרה.
שם הפרק החדש: "אורח לרגע, רואה כל פגע".

הכוח האפל שהסתתר מתחת לאחוזת קאר-א-מאר הובס; אלט'יריניל הזקנה, סבתה של טיליאן, ניצלה ממוות, או מגורל גרוע למוות. אבל חובותיה של גבירה צעירה אינן נגמרות – גם אם לעיתים הן כוללות ארוחת ערב חגיגית במקום מבוך אפל, ושמלה (בצבע מזעזע יותר או פחות) במקום שריון וחרב. לורד ראמזיג, מושל תל זאגליל, מצפה לפגוש באדון אמלארג ולשתי בנותיו היפות וכפי שהוריה של טיליאן שיננו לה – רצון הלורד הוא חוק.
ובעוד טיליאן וחברה הטוב גאב מעמק טולו (שגם לו, כמסתבר, לא חסרות בעיות ודאגות משלו, שעלולות להתגבר יותר ויותר ככל שהזמן חולף) עושים את דרכם לארוחה החגיגית, רוחות קודרות ממשיכות לילל מעל הדרכים והשדות; לא כל הפור'ראטי נהרגו ואולי קאר-א-מאר אינה המקום היחיד שהותקף; וגם כוחות אחרים ממשיכים לטוות תוכניות משל עצמם.
במילים אחרות: פרק חדש בקמפיין של גאב וטיליאן נמצא בהכנה, ויורץ בסוף השבוע הזה.

לינק ישיר לרשומות ההרפתקאה החדשה: https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/campaigns/farewell_great_father/m2_chap4a.html

לינק ישיר לאינדקס של הקמפיין: https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/campaigns/farewell_great_father/m1_index.html

עולם המערכה מלסטרה
 
פרק מאוד מעניין.
אם אני לא טועה בכל הפרק לא היה אפילו קרב אחד, זה זמן טוב לשאול אם המכניקה של מלסטרה במאת עובדת עם נשפים וכו'.
אני מבין שיש כאן בדיקות כשרון (בעיקר של כריזמה, אני מניח) אבל האם זה יכול להיות אתגר שווה ערך לקרב?
עד כמה האתגר הוא לשחקן יותר מאשר לדמות (לדעת מה להגיד ומתי וכו' זה אתגר לשחקן, לשלוף את החרב ולגלגל 20 בקובייה זה אתגר לדמות)?
 
שה"ם במלסטרה תמיד צריך להפעיל שיקול דעת.
ואכן, יש בדיקות כשרון - כריזמה, אבחנה בפרטים בזמן, ועוד.
קשה לקבוע אם זה שווה-ערך או לא לקרב, זה בעיקר ברמת משחק הדמות, שחשובה לא פחות מאשר קרבות.

בכל מקרה, זה רק החצי הראשון של ההרפתקאה.
בחצי השני כנראה יהיו בהחלט קרבות.
 
עריכה אחרונה:
בכל מקרה, זה רק החצי הראשון של ההרפתקאה.
בחצי השני כנראה יהיו בהחלט קרבות.
לא התלוננתי שאין קרבות, אני דווקא מאוד אוהב סיפורים ומשחקים מבוססים מערכות יחסים.
זה רק היה נראה לי זמן טוב להשחיל את השאלה הזו, מכיוון שהבנתי שבלא מעט שיטות שמבטיחות שאפשר אתגרים כאלה ואפשר כאלה, בפועל זה לא באמת שווה ערך לקרב (מו"ד היא דוגמה קצת קיצונית כי היא לא בדיוק אומרת שאפשר לשחק בה גם אתגרים דיפלומטיים אבל היא דוגמה די טובה בהקשר הזה).
 
פרק גדול. אהבתי את סצנת הארוחה עם הלורד ראמזיג.

נראה לי שבדומה לאנשים אחרים בעמדות בכירות, יש לו מנהג לדבר בצורה רחבה. הוא לא אמר אם מדובר באלף באן לחודש (שאז זו משכורת מכובדת) או אלף באן לשנה (שזו באמת משכורת רעב אפילו במלסטרה) ואם מדובר בשכר לאדם או כל התקציב שהוא מקציב לכל העניין הזה. ההצעה שלו גם מעידה שהכלכלה מבוססת הכסף עדיין מתפקדת שהרי הוא יכל להציע לה אדמות ושטיליאן תסחב על גבה פיזית את כלכלתם של אותם אנשי משמר כפי שהיה מקובל בחברה האירופית הפיאודלית שאז עברו לשלם בצורה כזו משום שלא הייתה דרך אחרת לשלם. חוץ מזה, אין ספק שטיליאן מאד תופסת מעצמה באותה סצנה אם היא חושבת שזו הצעת שכר הראויה לשומר שיירות - היא התקדמה מאז שהיא שמרה על אותם שלושה סוחרים שניסו למכור אותה.

הסצנה עם המטיף הגדול הייתה מעניינת. הוא מעיק אבל בסכמה הגדולה הוא יכול להיות מועיל מול איומים על טבעיים. אני תוהה איך הוא לא חוטף היפותרמיה עם פלג גוף עליון חשוף בצורה כזאת בקור הזה של אמצע החורף אבל שיהיה.

מל'היר, אני מניח, הוא בעל קשר דם לבעליה המקוריים של בית הוריה של טיליאן. אחרי שהוא נכשל להשיג את המקום בדרך הלא אלימה, הוא מנסה דרך אלימה יותר, נכון?
 
הלורד לא דיבר על תשלום חוזר (חודש או שנה), אלא פשוט הקציב לטיליאן אלף באן - שזה סכום שבקושי יספיק לה לשכור משמר לשיירה לחודש, ואמר שסכומים נוספים ישולמו כאשר בעלי האדמות (שבינתיים עושים בעיות אפילו עם המס הנוכחי) ישלמו מס מלחמה מיוחד.
במילים אחרות - הוא זרק את הבעיה על טיליאן, ושהיא (ודרכה אולי גם אבא שלה) ישברו את הראש מה לעשות ואיך לשכור אנשים שיוכלו להתמודד מול אנושואידים מעוותים ואוכלי-אדם.

לזאגליט כנראה יש יכולות שהופכות אותו פגיע פחות לתהפוכות מזג האוויר - מה גם שעכשיו כבר תחילת האביב (חג השער הנוצץ) ולא אמצע החורף.

מל'היר לא נראה כמתעניין באחוזת קאר-א-מאר; ולא רק משום שהוא זה שהחליט לשבור את האירוסים עם ליל (הגם שהיא לא היורשת של האחוזה. על-פניו, האח הבכור פורלאג הוא היורש). אם כבר, הוא עושה מהלך מול האדון הגדול יותר שיושב בתל זאגליל. לא ברור כמובן אם המהלך ישאר ברמה של מרד במובן של 'אני לא משלם לך מיסים ולא מכיר בזה שאתה האדון שלי יותר', או שהוא יגיע למתקפה של ממש על האדמות של ראמזיג.
לגבי קשרי משפחה עם השושלת הנכחדת שהחזיקה פעם בקאר-א-מאר וסמלה היה שני פטישים מצולבים - לך תדע. על-פניו, יש סיכוי שרבות משושלות הגברים האנ'מיריות הזוטרות שסבבו את שושלת הנשים של ואר-נארת'ול התחתנו זו עם זו מדי פעם, כך שקרבה מסויימת באחד הדורות הקודמים אולי יש - אבל ספק אם זה מה שמעניין את מל'היר עכשיו או אפילו ידוע לו.

נ.ב: אולי במקום כלשהו בתקציר שמתאר דברים שקשורים למל'היר ולאחוזה שלו, יש רמז קטן למשהו שנוגע לאדון ולתוכניות שלו.
 
יכול להיות שבקריאה שניה הייתי מבין את ההקשר הגם שהבנתי גם בקריאה ראשונה שהוא מטיל עליה משימה ומבחינתו היא האחראית מעכשיו אלא אם כן יצוצו לו איזה גחמות אציליות בהמשך לגבי איך לנהל את המשמר. תקציב כזה אכן לא מתאים לגודל האיום הנשקף מהפור'ראטי.

גם הסצנה עם הסבתא הייתה נחמדה. סוף סוף פוגשים את האדם הדגול.

לגבי מל'היר, אחרי שהחשבתי את כל הקפיצה של מלסירלי לעניין צדדי, חשבתי שעניין מל'היר חשוב יותר - וקשור למשהו שכבר ידוע לנו כלומר יש פה משהו מעבר לזה. וכן, קלטתי את הרמז שייתכן שבית אבריל עומד מאחורי כל העסק.
 
עריכה אחרונה:
נראה שהעובדה שהארוסה של גאב נמצאת עכשיו באחוזה מורדת, שלורד המחוז צורח שהוא רוצה לשרוף אותה ואת כל אנשיה באש (גם אם לכאורה הוא נרגע/מותן קצת אחר-כך), נראית לי עובדה די חשובה לקמפיין :)

ולגבי בית-אבאריל, חזון למועד.
 
חזרה
Top