• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

לעוף באמצעות שיקוי שגרם ללהבה אדירה ולחזר אחרי דרקונית ירוקה? אגדות לורגריט הירוק

מדוע אנשי ת'אריל עילית מוכרים ספלי עץ מוזרים בצורה של מצנפת הפוכה?
ומדוע אנשיו של נסיך אורמ'תריל הוציאו תחרות שתיה עממית אל מחוץ לחוק?

באיחור של מספר ימים, ושבוע לאחר יום ההולדת של קוראדאן האפור, העליתי לרשת עדכון תוכן שעוסק בנסיכות האפורה - או ליתר דיוק, באחת הדמויות המוזרות והמשעשעות מהפולקלור של ת'אריל עילית, ובעיקר רמת קורדאראנג.
העדכון מציג את אגדות לורגריט הירוק, דמות ספק-היסטורית וספק אגדית של קוסם, רוקח משקאות ושיקויים, ולא פעם ליצן (או שוטה) חסר תקנה - שהפך לאחת מדמויות הפולקלור החביבות ביותר על אנשי המחוזות של ת'אריל עילית בכלל, ורמת קורדראנג בפרט.
העדכון כולל גם מעט פרטים על שושלות שבניהן טענו בתוקף שהן צאצאיו של הקוסם המוזר (אם או בלי לכרוך בכך גם את אהובתו הדרקונית), ועל התפקיד שמילאו אגדות לורגריט הירוק במסורת ובמרד הגדול של ת'אריל עילית, וגם לאחריו.


לינק ישיר אל העדכון החדש על אגדות לורגריט: https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/greyglint/kurdarang_h/lorgrit.html

עולם המערכה מלסטרה: עולם המערכה מלסטרה
 
עדכון טוב. נהניתי לקרוא על תקציר עלילותיו של לורגריט וגבירתו הדרקונית הירוקה ועל כל ההסתעפויות שהסתעפו מהמעשייה. הבנתי גם מה בדיוק עושה הר מורת'ול במפת קורדראנג. גם חג ההיפוך נשמע כמו מסורת מעניינת שמזכיר לא מעט בין היתר את מסורת הסאטורנליה הרומית. אין ספק שמלומדי הגאבוטו, למרות שהם לא מגיעים ממקום דתי, מצאו את הקנאי הדתי הקטן שבהם בכל הנוגע למסורת המוזרה הזאת. אני תוהה אם יש בנסיכות אורמת'ריל קנטאורים אמתיים...
 
תודה :)
אני משער שלפסגת המורת'ול יש עוד תפקידים, מלבד להיות האיזור המשוער שבו היתה המאורה של ת'יראלסה, אבל כן.
מלומדי הגאבוטו, על שתי האסכולות שלהם, מאד מחשיבים 'חינוכיות' וסילוק מסורות שלא נראות להם.

לגבי קנטאורים (להבדיל מסאטירים), נחיה ונראה.
 
עדכון מעניין, מאוד נהנתי לקרוא על הרפתקאות לורגריט, אבל יש משהו קטן שמציק לי כאן:
הנסיכות, כולל ת'אריל עילית, סגדה להשתקפות האפורה בעיקר, והיו בה כוהנות אפורות בעיקר. הדבר כתוב במפורש בעדכונים קודמים על נסיכות אורמתריל.
אם זה המצב, למה היו שם כוהנות אדומות בהם נאבק לורגריט? האם הנסיכות, בשחר האנ'מיריות שלה, סגדה להשתקפות האדומה ולא האפורה?
 
אנחנו מדברים על ההתחלה של הכיבוש האנ'מירי, כאשר הדברים היו לא ברורים לגמרי, וממילא ת'אריל עילית לא היתה מרוסנת ומסודרת כדבעי.
חוץ מזה - זה שהבדיחות הן על חשבון כוהנות אדומות (שאגב, עד היום יש רמזים שהיתה להן נציגות בת'אריל עילית, כולל ברמת קורדאראנג) ולא על כוהנות אפורות, דווקא הגיוני - הרבה יותר קל להתבדח על חשבון מי שאינו בעל הכוח האמיתי.
 
חזרה
Top