• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עולמות פראיים חדשות הכרוז מימון המון חדש לעולמות פראיים - גיבורי על

לפני שעה קלה התחיל מימון ההמון החדש, לספר הרחבה שעוסק בגיבורי על ובכוחות שלהם. גם נראה שיש שם פרק מגניב על מפקדות לדמויות.
בנוסף זה גם כולל, במסורת של פינאקל לאחרונה, מוצר של דמויות קרטון של גיבורי על - שימושי וזול למי שרוצה ייצוג פיזי איכותי על השולחן מבלי להשקיע הרבה כסף (וזמן לעתים) במיניאטורות.

אבל זה פחות מעניין אותי 😉
מה שראוי לציון שבמקום להשתמש בקיקסטרטר או באתר אחר, הם הקימו תשתית למימון המון באתר שלהם.
האטרקציה ברורה, מעבר לעצמאות המלאה, זה בעיקר חוסך את העמלה שהיא קרוב ל-10%. בקמפיין של 50 אלף דולר זה חסכון של חמשת אלפים דולר, משמעותי.
עם זאת, לפחות בינתיים נדמה שהאתר שלהם לא עומד בעומס והוא די קורס. בתור מי שהתחיל לבנות אתרים כתחביב לפני קצת יותר מ-20 שנה, דברים כאלו תמיד מסקרנים אותי 🤓

כרגע נראה שהם הפעילו זכרון מטמון והאתר טס, אבל לא מעודכן ותקוע על מספר של שבע תומכים עם הודעה מוזרה שהקמפיין expired
😳
 
תשתית למימון המון היא לא דבר כזה בעייתי מבחינה טכנית ולדעתי, יש לה חסרונות ברורים:
1. אתה עדיין משלם עמלה, הפעם לחברה שאתה מבצע דרכה את הסליקה (בנוסף חלק מהחברות גובות תשלום נוסף על שמירת פרטי האשראי או אפשרות התשלום באיחור. משהו שמבחינה חוקית אסור לך לעשות בעצמך בלי אישור מתאים). אז זה לא חוסך 10% אלא יותר 5%. אני לא אומר שזה לא משמעותי (עובדה שכמה חברות בוחרות לא להצטרף לדברים כמו backerkit אחרי שהקמפיין נגמר או לנהל את החלק הזה באתר שלהם).
2. לקיקסטרטר יש קהילה משלו ותנאי שימוש ידועים. עצם פרסום מימון ההמון באתר לא מוכר מגביל את התפוצה שלך או מכריח אותך להשקיע יותר בפרסום. בייחוד השנה שכל חודש יש פרויקט מ"ת שעובר את המיליון (הפרויקט הנוכחי שהאמת לא נראה לי מספיק מעניין כדי לפתוח לו נושא משלו ובטח שלא לתמוך).

אחת האפשרויות שלא הזכרת הוא היתרון שאין צורך לעמוד בתנאי השימוש של קיקסטאטר, למשל פרסום של 2 פרויקטים במקביל (אני מניח שזה מה שיותר מפריע לחברות הגדולות שמציעות מספר פרויקטים בשנה).

האמת, אני גם לא כזה בטוח מה ההבדל בין מימון ההמון הזה למכירה מוקדמת.
 
הגבול בין מימון המון למכירה מוקדמת הוא לכאורה עמום, אבל ההשפעה והסיוע למוציא לאור להצליח להוציא לאור את המשחק היא עצומה.

במודל הקלאסי הכסף יוצא מהחשבון של המוציא לאור חודשים רבים לפני שהמוצר יוצא לשוק, והכסף מהמכירות יכולות להגיע גם חודשיים - שלושה אחרי שהספר נמכר בחנות. זה ממש לא עסק עם תזרים מזומנים פשוט ומימון המון פותר את הבעיה הזו (וגם ירושה גדולה 😉)

בנוגע למימון המון, הם כבר הגיעו ל-1000 תומכים שזה מאוד מרשים. גם תיקנו חלק מהבאגים אבל עדיין חוויה פחות מרשימה מהותית מאשר קיקסטרטר.
 
אני מרגיש שאני מפספס משהו בתגובה שלך, כי אני לא כתבתי על המודל הקלאסי אלא על מכירה מוקדמת (כלומר לפני שהספר יוצא לאור- בדרך כלל כמה חודשים עד שנה). משהו דומה למה ש-Cubicle 7 עשו בחנות שלהם עם המהדורה השנייה של הטבעת האחת (הם היו צריכים לשלם החזרים אחרי העניין עם הרישיון וכן, בכוונה הבאתי כדוגמה ספר שלא יצא בסוף לאור).
המכירה המוקדמת האחרונה שהשתתפתי בה הייתה לחלק החמישי במגה קמפיין של סימבאר עליו שילמתי 8 חודשים לפני שהעותק הפיזי הגיע אליי. הpdf הגיע חודשיים קודם ועליו יכולתי להציע תיקונים כמו בקיקסטאטר.

מצטער אם סתם חפרתי הסברים מיותרים.
 
צודק, פספוס שלי.
ההבדל הוא בעיקר בעניין השיווק - האופי האנושי באופן כללי מכוון להשיג עסקאות שוות וטובות וגם לחוכמת ההמונים.
במכירה מוקדמת אין לך אינטראקציה עם חובבים אחרים, אין לך מושג אם זה מצליח או לא וגם אין יעדי הרחבה.
כשאתה רואה שעוד 1,000 אנשים קנו, ויש אוטוטו עוד יעד הרחבה, זה ״עסקה שווה״

וכמובן שגם הטיימר עוזר - אם עוד 19 ימים נגמר מימון ההמון, זה מאלץ אותך לקבל החלטה ופחות קל להחליט שלא להחליט או סתם למרוח את הזמן. שלא לדבר על FOMO
 
זו בדיוק הנקודה שקיקסטאטר טוב יותר מהמתחרים שלו Crowdfund Innovations & Support Entrepreneurs ו- GAME ON TABLE TOP • Game On Table Top שפשוט אין להם את השיווק של קיקסטאטר גם אם הם לוקחים פחות עמלות (למרות שיכול להיות שהם משקיעים יותר בתחומים שאינם משחקי תפקידים). לקיקסטאטר יש אתרים שאומרים לך מה פופולארי בכל קטגוריה וקהילה משל עצמו (בגדול אני מתחיל לחשוד שהקהילה של קיקסטאטר השתלטה על ה-Ennies, כי זה מתחיל להיות משחקי הקיקסטאטר הפופולאריים... מניח שאני אוכל לאמת את ההשערה שנה הבאה עם כל הפרויקטים שעברו את המיליון ).

אני מרגיש שלעשות את מימון ההמון בפלטפורמה עצמאית די מגביל את התפוצה של מי שאתה יכול להגיע אליו לקהל שלך, אלא אם אתה משקיע בשיווק הרבה יותר מקיקסטאטר (שבו אפשר לקבל התראות מעצם זה שאדם שאתה עוקב אחריו תמך).
 
לא חושב שהם ״השתלטו״, פשוט משחקים שמצליחים בקיקסטרטר מלווים גם בהרבה באזז מה שעוזר להם להגיע לעוד אנשים - וב ennies גם יש עניין של בחירת הקהל.
אם יש קטגוריות שבהם רק 2-3 מתוך כל המועמדים מוכרים לקהל הרחב (ולדעתי יש לא מעט מצבים כאלו), אז ברור שיש להם יתרון - ללא קשר להאם המוצרים האלו יותר איכותיים מהמוצרים שפחות אנשים מכירים.

זה עניין של המודל ושל סוג התוכן - במוזיקה זה יותר פשוט, כי אז גם אם יש שיר שלא מכירים אפשר להדביק את הפער בחמש דקות ביוטיוב. לעומת זאת אם ג׳ו מכיר רק שתי הרפתקאות מתוך חמשת המועמדים להרפתקה של השנה, הוא לא ישקיע זמן וכסף כדי לקרוא את שלושת ההרפתקאות הנוספות.
לא אופתע אם גם יש מקרים בהם ג׳ו לא מכיר אף אחד מההרפתקאות, אבל אחת מהן היא לשיטה / מוציא לאור שהוא מכיר, אז הוא יצביע לה מתוך היכרות.
זה החיסרון של מודל שמבוסס על בחירת הקהל ולא בחירת השופטים
 
בעוד 24 שעות המימון המון מסתיים, ולפי פינאקל (וגם לדעתי) זו הצלחה מסחררת - גייסו מעל 90,000 אלף דולר, קרוב ל-2000 תומכים וגם כל יעדי ההרחבה הגיעו להשלמה.
השאלה שתישאר תמיד פתוחה היא לאיזה מספרים הם היו מגיעים אם הגיוס היה מתבצע בקיקסטרטר עצמו ולא באתר שלהם...
גם צריך לזכור שפינאקל היא חברה מבוססת עם שיטה מאוד מצליחה שלה יש קהל אוהדים גדול - רק הרדיט של עולמות פראיים מעל 13 אלף איש.
 
עבר את ה-100,000 $, אז אם זה היה לפני השנה... בכל מקרה הפלטפורמה שלהם משעשעת. הקמפיין נגמר, אבל אני עדיין יכול לתמוך בו ;).
מעניין איזה שיפורים נראה לפני הקמפיין הבא (ואני מאמין שיהיה אחד כזה והם ישקיעו בשיפורים בפלטפורמה כי זה נחשב להצלחה).
 
עקרונית יש לעולמות פראיים סדרה שלמה של מדריכים כמו המדריך לכוחות על: אימה, פנטזיה מדע בידיוני וכך הלאה.
אני מאמין שכל המדריך יצאו באופן הזה, בשנה הבאה בטח נראה לפחות עוד שניים כאלו.

בנוגע לתמיכה אחרי תום הפרויקט, משעשע אבל כתומך פוטנציאלי זה מעקר את התהליך.

אם כי בהדסטרט היום הם מציעים אופציה לרכוש את המוצרים אחרי הקמפיין, בתור סוג-של חנות. רק שזה מיושם באופן לא מיטבי, כי זה למעשה מעלים את כל התשורות שהיו בקמפיין.
 
חזרה
Top