• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • בואו להנחות משחק בדרקוניקון - ההרפתקה עלינו!
    צוות המשחקים שלנו ישמח לסייע לכם להריץ הרפתקאה בכנס וגם לספק לכם הרפתקאות מוכנות ממגוון שיטות, פרטים בנושא.

מהדורה 5 מחפש רעיונות נוספים לקומות מגדל קוסמים נטוש

BadBug

פונדקאי ותיק
אני יוצר עבור הסשן הבא שלי מגדל קוסמים נטוש (מאות ואולי אלפי שנים) הוא עתיד להכיל אל מתים ואולי ליץ' ואני מחפש קומות מיוחדות ומעניינות שיהיו חלק מהמגדל, כמו גם חידות, מלכודות וכו'
המגדל שימש בעבר הרחוק גילדת קוסמים שעסקו בניסויים אפלים, יצירת לחשים חדשים ורקיחת חומרים מסוכנים.
עד כה יצרתי:
- קומה מוצפת מים מעופשים ועלוקות ענק
- ספריה הרוסה למחצה
- חדר עם שומר (ראו את הפוסט שלי לגבי לולאה בזמן ובמרחב)
- מעבדה נטושה (שיקויים, חומרם, כלובים עם שלדי מפלצות.

רעיונות נוספים? (החבורה בדרגה 12 אגב).
 

האיש הצעיר

פונדקאי ותיק
רעיונות נוספים?
מלאכים שנכלאו על ידי הכת האפלה לצורך ניסוי נתונים בכלוב באחורית החדר, והדמויות צריכות להילחם באל מתים במספר גדול (היתלות שאין להם סיכוי לבד) ולהילחם בחוכמה כדי לעבור אותם (ולא לנסות להרוג את כולם) ולשחרר את המלאכים מהכלובים, שיהיו (כמה אירוני) מלאכים מושיעים של הדמויות בקרב.
תנסה איכשהו לפרוס את הרעיון הזה לקומה שלמה.
 

Kasai

פונדקאי פעיל
אם אין סיכוי שיהיה שם משהו חי אפשר ללכת על רוח רפאים של מישהו שהיה כלוא שם ונואש למצוא את דרכו החוצה מהמגדל
אז הוא יהיה ידידותי לדמויות אם הם יבטיחו לעזור לו לצאת ואולי יוכל להשתלט כדיבוק על אחת המפלצות
ואולי במקום מכלאה מסודרת קנים של מפלצות פרא מעוותות שברחו מהמכלאות
 

Redcloak

פונדקאי ותיק
אני אוהב את הרעיון של שערים לא יציבים למישורי קיום אחרים. למשל, שער למישור אחר שהיה מוכל בתוך הגנה קסומה כלשהי, אבל אחרי שנים של הזנחה היא מתחילה "להיסדק", מה שגורם לזליגה של השפעות מהמישור האחר אל האזור בו השער נמצא. אם השחקנים מתעסקים עם השער בצורה לא זהירה, ההגנה יכולה להידרדר עוד, ואז אפשר להכניס היתקלות עם חוצנים ש-"נופלים" דרך השער.
 

Nextorl

The Crescent Archmage
צוות הפורום
לגבי המכלאה, הייתי שמח להניח שם יצורים חיים, אבל אני לא מצליח למצוא צידוק הגיוני שהן תהיינה בחיים אחרי מאות שנים.
St Patricks Day Rainbow GIF by TipsyElves.com


אם כי שלדים מונפשים של חיות קסומות שכאלה יכול להיות מגניב בפני עצמו!
 

Kol Korran

פונדקאי פעיל
הי, מספר רעיונות:
1- לגבי יצורים חיים:
בהחלט ייתכן שיהיו! מספר רעיונות והסברים:
# במגדל יש מכשיר קסום המייצר מזון ומים, באופן אוטומטי אחת לזמן מה. הקוסמים הכינו זאת כדי לא לדאוג לדברים פעוטים כמו מזון וכו', וכדי לא לדאוג אם היו צריכים לצאת למסע ארוך, לזמן לא ידוע.

החיות במכלאה/ חיות ניסוי/ חיות מחמד חיו מהמזון המכושף. במשך מאות השנים התחלפו דורות רבות, וכעת בקומה עם מכשיר ייצור המזון קיימת קהילה קטנה, ייתכן מעוותת ע"י אנרגיות המגדל, המאמינה כי הקומה הסגורה שלהם היא כל העולם, וכי המכונה מייצרת המזון היא האל שלהם, ועוד אמונות מוזרות...כגון השדים בעולם שמתחת (הקומה התחתונה) והעולם הבא (הקומה שמעל).

# ישנה מכונה מייצרת מזון, אך גם קסם המאט מאוד הזדקנות/ עוצר אותה/ ייצור היכול לחיות מאות שנים. לאחר אכילה של מאות שנים, היצור/ים גדלו למימדים אדירים, וייתכן שגם פיתחו תבונה כלשהיא? קח מפלצת קטנטנה, והפוך אותה לעצומה!

# אמנם המגדל נטוש, אך מי אמר שהוא סגור הרמטית? אולי קיר של קומה עליונה קרס, אולי מפלצות כורות פרצו לקומה תחתונה, ואולי יש שער למקום מסויים בחוץ?

בכל מקרה, יצור/קבוצת יצורים הפכו את הקומה/ חדר מסויים, למאורה שלהם! המגדל מפחיד מפלצות וציידים אפשריים, ודיירי המגדל האלמתים/ לא תבוניים לא מפריעים, כך שהמאורה יחסית בטוחה. זאת אומרת, עד שחבורת הרפתקנים מגיעה.
דרקון, סוגי הספינקסים, אבולת', ועוד...

# מבקרים/ תיירים?
לא כל מה שחי חייב לאכול ולשתות, ויצורי מישורים אחרים יכולים גם לבוא ולבקר, מסיבותיהם שלהם...
Slaadi האוהבים לשחק באנרגיות הקסם הכאוטיות במגדל, יצור פיה האוהב את הנוף מראש המגדל, יצור המסוקרן ממחקרי הקסם העתיקים וממשיך ללמוד אותם, ועוד...

2- אוטומטונים:
גלמים, shield guardians ושאר אוטומטונים ישנים. ייתכן שהם ממשיכים למלא פקודות ישנות לא רלוונטיות, ייתכן שהם מתחילים להתפרק, וייתכן (בדומה לרעיונות הראשונים) שבמשך מאות שנים פיתחו תבונה כלשהיא? אולי קהילה כלשהיא? אולי מנסים לייצר עוד כמותם?

3- חידה/ פאזל ששמעתי עליו פעם ומאוד אהבתי:
בחדר מסויים יש פסל של גבר/ אישה עם יד ואצבע מורה, כמנסה להגיע אל מישהיא. על הקיר יש תבליט של אישה, שידה פשוטה גם כמנסה להגיע אליו. (תחשוב כמו הציור של מיכאלאנג'לו בכנסייה הסיסטינית)

בחדר יש חידה כלשהיא לגבי המרחק ביניהם, פערים של אור וצל, וכי החשיכה תקריב ביניהם.
אם הדמויות/ שחקנים חכמים, הם ישתמשו במקור אור (עששית וכו') כדי ליצור עם הפסל צל, כך שאצבע הצל תיגע באצבע האישה בתבליט.

כשזה קורה, משהוא קורה (דלת נפתחת, מתגלה סוד, שער נפתח, מקבלים חפץ קסם, וכו'). לבחירתך.

המון בהצלחה!
 
עריכה אחרונה:

Kol Korran

פונדקאי פעיל
עלה לי רעיון:
Elder Brain!
אולי כמקורי שנכלא פה ע"י מגים אדירים בעבר, והוא בקושי שורד ע"י שאריות אנרגיה פסיכית של יצורים המתקרבים למגדל, או שהוא... תוצר של נסיונות המכשפים להתעלות, והוא למעשה מעין קולקטיב מוטרף של תודעות המכשפים שחיו במגדל? ייתכן שתצטרך לשנות יכולות וכו', אך בהחלט יכול להיות הפתעה (מוזרה, וככה"נ לא נעימה!) שמתאימה למגדל!
 
עריכה אחרונה:

האיש הצעיר

פונדקאי ותיק
לגבי המכלאה, הייתי שמח להניח שם יצורים חיים, אבל אני לא מצליח למצוא צידוק הגיוני שהן תהיינה בחיים אחרי מאות שנים.
לכן הצעתי מלאכים, הם אמורים להיות בני אלמוות (גם הגיוני שאשף רשע כלא מלאכים, עיין ערך ולנטיין אם קראת בני הנפילים).
 

Kol Korran

פונדקאי פעיל
ועוד 2 רעיונות! (סליחה על ריבוי הפוסטים, אך רושם מהנייד, ובעייתי לערוך)
# Oozes למיניהם. במהדורה 3.5, באחד מאוגדני המפלצות היה Arcane Ooze- סוג של Ooze ששאב אליו אנרגיות קסומות קרובות, וכך התרפא/ גדל. גם השפעות לחשים, יכל לספוג לחשים המוטלים בקרבתו (ולבטלם), ואם פגע במטיל לחשים, שאב spell slot מהדרגה הגבוהה ביותר. בעיקר מעניין אם עוד מפלצות המהוות איום ללא מטילי לחשים.
אך גם Oozes אחרים יכולים להתאים. Ooze אלכימיה? Ooze נקרוטי? או אחר?

# לחשים חיים!
הוצגו לראשונה (למיטב ידעתי) באברון במהדורה 3.5 בגדול, לחשי איזור הפועלים כמו ooze, אך בעת עטיפת יריב (engulf) היריב מקבל את השפעת הלחש. כדור אש חי, חרוט קור חי, וכו'. לעתים הלחש החי עירב השפעות של 2+ לחשים.
אינני יודע אם הרעיון עבר למהדורה 5, אך בהחלט יכול להתאים!
 
עריכה אחרונה:

dragonian

פונדקאי ותיק
אולי משהו בסגנון של זכרונות? לא חייב להיות התקלות של קרב ישיר
מעין סוג של רוחות רפאים של קוסמים.
נזק יכול להיות לשכוח יכולות מקצוע, מיומנות לחשים ו"פרס' הוא לזכות ביכולות מקצוע, מיומניות ולחשים..
 

האיש הצעיר

פונדקאי ותיק
"פרס' הוא לזכות ביכולות מקצוע, מיומניות ולחשים..
הייתי מגביל בזמן את הנזק / הפרס, אחרת זה יכול להעלות מבחינה מעשית את דרגת הד"שים אבל לא את הנק"פ שלהם, מה שייצור בעיות מכניות רבות.
לחלופין זה יכול לתת נק"נ ולהיות הקומה העליונה (או כזו שכשמגיעים אליה חסר מעט מאוד נק"נ כדי לעלות דרגה) והיכולות של הדרגה החדשה הם ה'פרס' שמקבלים.
 

Larkin

פונדקאי ותיק
ספריה זה תמיד רעיון טוב. אפשר לשים ספרים תבוניים וקללות עתיקות ולהחביא שם רמזים שוזרים ללמוד על האשפים שחיו שם ועל המגדל בכלל.
עוד אפשרות היא שהספריה נאכלה לחלוטין על ידי תולעי ספרים, כתבתי את המפלצת הזאת לאחד הדו"נים, שהתנפחו לממדים מפלצתיים וספגו כל כך הרבה קסם שהם פרקטית חסינים אליו.(המפלצת בעיקרון לדרגות הרבה יותר נמוכות אבל אפשר ליצור גרסא מחוזקת ומפלצתית).
תולעת ספרים
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
תנסה אולי גם את האלמת הזה:

שטיח אלמת מעור של דוב, צל אל-מת של אותו דוב ואיחוד מסוכן בין שניהם.
 

BadBug

פונדקאי ותיק
המפקד האלמוני המפקד האלמוני שטיח זה מעניין, פתאום מציף אותי זכרון של היצור הזה ממו"ד או מוד"מ אני לא בטוח, אבל היה לו שם מיוחד, אתה אולי זוכר?
והאם יש מקבילה לדבר הזה במו"ד 5 שהיא לא חקיין ?


עריכה: הוא אכן קיים במו"ד 5 בתור - Rug of Smothering, חלש בשביל חבורה בדרגה גבוהה אבל נראה מה אפשר לעשות עם זה.
 
עריכה אחרונה:
Top Bottom