• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 מחפש רעיונות להפוך מפגש עם ליץ' למעניין יותר

אז כולנו מכירים את אל מת האלפא, הלא הוא - הליץ'
אני מחפש דרכים להפוך אותו למעניין יותר ואני אתן קצת פרטי רקע:
1. חבורה של 5 דמויות בדרגות 12.
2. מדובר בקומה העליונה של מגדל קוסמים נטוש.
3. הליץ' היה פעם מכשף רב עוצמה שסרב לקבל את המוות והפך את עצמו לליץ'
4. המגדל ננטש אחרי ניסוי שיצא משליטה שהרג את כמעט כל היצורים החיים לפני מאות שנים.
5. הליץ' איבד לא מעט משפיותו ובטוח שהמגדל מתנהל כרגיל וששום דבר לא קרה והחבורה שמגיעה היא בעצם קבוצת משרתים.
6. כנראה שאני אוסיף לו לחשים חדשים, אולי חפצי קסם.

אז מה אני מחפש?
איך לעשות את ההתקלות ליותר מעניינת, מה הליץ' יאמר לדמויות? אילו סודות אולי הוא מחזיק? איך אני דואג שהוא לא יובס בקלות ואף יהיה קטלני? האם יהיו לו שומרים/משרתים ואם כן אילו?
אולי משהו מעניין ומשתנה שקורה בסביבת הקרב (רוב הסיכויים שההתקלות תתפתח לקרב אני מתאר לעצמי).
אולי לליץ' יש מלכודות? תוכניות מילוט? חידות? זרקו עליי הכל!
אני בראש פתוח לרעינות ומוכן גם לבחון דברים שהם מכניקה חדשה ודרכים שונות להרצת ההתקלות הזו.

תודה מראש לכל מי שזורק רעיונות!

נ.ב.
אני אשמח גם אם למישהו בא לשתף חוויות שלו מהתקלויות בליצ'ים.
 
אני חושב שאם הליץ' לא בדיוק איתנו, יכול להיות מעניין יותר אם הוא מבלבל בין הדמוית לבין דבשי"ם חשובים מהעבר שלו, אם עוד יש לך אפשרות לדחוף כאלה, תשים לאורך המגדל תמונות של אנשים או קטעי יומן שמספרים עליהם.

בקשר לקרב עצמו, א', אתה חייב משרתים, כאילו מניסיון העבר שלי לחימה בבוס, ולא משנה כמה הוא חזק, נגמרת מהר מידי אם הקבוצה יכולה פשוט לזרוק עליו את כל ההתקפות שלה ולו יש רק תור אחד לעשות צרות. מניח שאם הוא בטוח שהמגדל מתפקד והכל טוב ויפה אז רוחות רפאים של המשרתים הקודמים שלו/משהו בסגנון יכול להתאים בתור אויב.
ב' תנסה למצוא השפעות להפעיל בקרב, אני מאוד אוהב את הרעיון שהליץ' חושב שהכל מתפקד ולכן אולי הוא מסוגל לגרום למגדל להתקיים ככה, אולי אפילו כיסים בשדה הקרב שבהם המגדל נמצא ב"שיא תפארתו" (ואז הם נקודות בעבר) וכיסים של אדמה מתפוררת וכו', יכול להיוית שתוואי שטח משתנה יכולים גם לעבוד טוב, בהנחה ויש לך כוח לשחק עם הדברים האלה.
ג' אני אציע לך לחשוב על יכולת שאמורה למנוע מהקרב להיגמר מהר מידי, בזמנו הייתה לי נטייה לקרבות בוס בהם יש חיילים שחייבים להשמיד כדי לפגוע בבוס, ואז בקרב כזה הקבוצה חייבת להתמודד עם הרוחות או משהו כדי לגרוום לליץ' נזק. אפשרות נוספת היא שהליץ' הכין את עצמו לקרב הזה וכבר הטיל על עצמו איזה לחש הגנה כזה או אחר שאמור למנוע נזק עד שהקבוצה תצליח לנטרל אותו (לפרק איזה מעגל קסם או לעשות איזה טקס)
 
כנראה שהייתי פותח בכך שהוא זורק עליהם גביע משקה כזה או אחר וקובל כנגדם שהם לא מילאו את זה לו/לאורחים במשך זמן רב, ממשיך לאחר מכן לנזיפה והסבר על תודעת שירות ועל העובדה שהוא עומד לפטר אותם/להתיז את ראשם אם הם לא ישתפרו ומהר.

מסכים עם נקודה א' של ליאור - אם זה לא מה' 4 (וגם שם לא תמיד), אי אפשר לזרוק מפלצת יחידה על השחקנים ולצפות שהכל ילך כמו שצריך. כלכלת הפעולות פשוט תרמוס אותו.
אולי אפשר לקשור את המגדל לליץ' - משמע שכל פגיעה בו תפגע גם במגדל ותפיל עליהם קורות, תרסק רצפות וכדומה, כשהוא במקביל כל הזמן מלין שהוא יצטרך עוד משרתים שיבואו וינקו את זה (ומכאן אפשר להכניס אויבים נוספים שמצטרפים לקרב בתור 'המשרתים הנאמנים').
 
אני דווקא לא מסכים שאתה חייב לתת לו משרתים- תן לו פעולות אגדיות ופעולות מאורה, וזה אמור להספיק. אם יש לך הרבה מטילי לחשים בקבוצה, אולי איזורים של קסם פראי יכולים להיות מגניבים (כל עוד אתה לא משתמש בטבלה שבסל"ש).
אולי משרתים שהיו לליץ' בעבר שהוא שינה את צורתם, ועכשיו הם חיות או חפצים שמצטרפים לקרב- לא כמפלצות, אלא כחלק מהמאורה עצמה.
 
ערב טוב.
השתמשתי בליץ׳ בעצמי רק פעם אחת, בימי מוד״מ, והוא היווה את הקרב האפי של סיום הקמפיין כולו. באסופת המפלצות נרשם אז בתיאור ליץ׳ ״על השחקנים לצפות לכשפים שכמוהם לא ראו מעולם כשהם נתקלים בליץ׳..״. אז אני ציידתי אותו בשעתו ביכולות שפשוט לא היו קיימות במוד״מ (ומאוד מזכירות כישרונות על-קסם של מהדורה 3, למרות שאז היא לא הייתה קיימת) והתוצאה הייתה מעולה. קרבות אפיים שוברים את הכללים מבחינתי.

אני מאוד מתחבר לסיטואציות מעניינות ומורכבות כפי שהצגת, במיוחד כאלו שגורמות לשחקנים לתהות ״רגע... אז אולי לא חייבים להילחם בו בכלל״. אופציה אחרת, במידה והקרב הוא בלתי נמנע, היא שתגובת הדמויות יכולה להחליש אולי את ההיתקלות הצפויה במידת מה - למנוע הגעת *כל* המשרתים, לסנדל חלק מיכולות המאורה וכד׳. כמובן שככל שיהיה מידע מקדים על הסיטואציה מצד השחקנים האפשרויות של הדמויות תגדלנה.

מבחינת רעיונות קשה לי תכל׳ס לתת משהו קונקרטי בלי להבין מדוע הדמויות בכלל הגיעו למגדל? מה מניע אותן? מה מטרת ההרפתקה?

אבל באופן כללי הסיטואציה מזכירה לי את התעוררותו של corypheus במשחק dragon age - בלבול, חוסר הבנה וכו׳.
אולי הליץ׳ סבור שהוא נמצא עדיין בהכנות לניסוי? האם יתייחס לדמויות כסוג של משרתות וישלח אותן לבצע משימות ״קחו, תביאו, לכו״ או אולי ״כקורבנות לזבח״?
אולי הוא טועה וחושב שהניסוי בכלל הצליח..? אולי הוא בעצמו לא קולט מה השלכותיו של ניסוי כזה שהצליח...
אולי המגדל משקף את התודעה המטורפת של הליץ׳ (או שהוא ליטרלי סוג של תודעה שלו), כך שהוא מתעוות, מתפתל, דברים מזעזעים בו, פורצים, משתנים... הכל אפשרי כאן וככל שזה יותר קסום ופראי יותר טוב.
טירוף גם מתקשר לי תמיד עם כוחות עליונים יותר אליהם ניסו להגיע - האם הליץ׳ ניסה לגעת במרקם הבריאה? ניסה ליצור קשר עם great old ones? אולי מבחינתו כל זה הוא מבחן שאותו כוח עליון שלח לו והוא מנסה לדלות בעצמו מידע מהשחקנים מי הם ומה תפקידם במבחן הזה?
 
אני דווקא לא מסכים שאתה חייב לתת לו משרתים- תן לו פעולות אגדיות ופעולות מאורה
להרבה ממפלצות הבוס האחרות, אני מסכים, ספציפית לליץ' אתה צריך משרתים כי יש לו כל כך מעט נק"פ שהוא ימות בשני תורות
 
אבל באופן כללי הסיטואציה מזכירה לי את התעוררותו של corypheus במשחק dragon age - בלבול, חוסר הבנה וכו׳.
וואו, מדויק לחלוטין. אם אתה מכיר Dragon Age (וכדאי מאוד, זה אחלה של משחק ועולם מערכה) אפשר לשאוב משם המון לסיטואציה.
 
סתם רעיון האשליה של הליץ' מתפקדת עבורו ומבחנתו הוא הולך על ריצפה ועל גרמי מדרגות כאילו הם עדיין שלמים. ובורות בקרקע וחתיכות שבורות מהמגדל מבחינתו לא קיימות.
רעיון מסובך אולי תיצור מפת קרב כפולה של מציאות וההזיה ותאפשר לדמות פעם בתור באמצעות בדיקת חוכמה להחליף בין המציאות וההזיה במידה והיא רוצה.
אני ממליץ על זה שיהיה ממש קשה להגיע לליץ או לתקוף אותו במציאות )בורות הרבה שברים ומחסה שעומד בדרך) אבל יש סכנה כל שהיא בהזייה אולי אויבים שקיימים רק בהזיה או השפעה אחרת שיכולה להשפיע על הדמות רק כשהיא בהזייה.
 
תן לליץ' אישיות... טוב, של הקוסם הזקן מהמגדל. כזה שהקבוצה לא תרצה להרוג.
אפשרי גם שהוא מסתיר את גופו הנרקב באמצעות אשליות, או משהו דומה, כי הוא לא אוהב את המראה הזה במראה.

לחלופין, תן לשחקנים לראות את השגעון שלו, ותן להם התלבטות או דילמה אם להרוג אותו או לא.
 
תודה על כל הרעיונות! יקח לי קצת זמן להתייחס אחד אחד פרטנית.
מבחינת רעיונות קשה לי תכל׳ס לתת משהו קונקרטי בלי להבין מדוע הדמויות בכלל הגיעו למגדל? מה מניע אותן? מה מטרת ההרפתקה?
לזה אני אתייחס, בגדול, החבורה השתגרה אל מגדל קוסמים נטוש ועתיק בלב ביצת העכבישים, זה לא חלק מרכזי בקמפיין אלא יותר קוסט צידי שבעיקר רלוונטי לעברו של הקוסם בחבורה (היה לו ידע כיצד להשתגר אל המגדל).
הקוסם בחבורה מעוניין לחפש ידע שיעצים את כוחו (לחשים חזקים וחדשים, חפצי קסם וידע).
למגדל אין דלתות והוא מוגן ומוסווה מן החוץ בקסמים שונים.
המגדל היה בעבר מרכז לאומנות אפלה של קוסמים מרושעים (ניסויים ביצורים ובני אנוש, מחקר קסמם אפלים, נקרומנסיה, קסמים מתקדמים ועוד) בעקבות ניסוי שיצא משליטה, כל היצורים החיים כולל הקוסמים החיים בו - מתו (להוציא ליץ', אל מתים וקוסם שהספיק להעביר את נשמתו אל תוך גולם שניצל מהאסון).
המגדל בנוי מקומות מעניינות - קומה מוצפת ממי הביצה עם עלוקות ענק, קומה עם שומר שנוצר מהפחדים הכי גדולים של הדמויות (פלאדין אל מת) בלולאה בזמן ובמרחב שחוזרת על עצמה, ספריה אפלה עם רוחות רפאים, מעבדה הרוסה, בית מלאכה נטוש (כמעט...) ולבסוף גם קומת רב המכשפים - הלוא הוא הליץ' הלא שפוי שחושב שהוא עדיין מנהל את המגדל והמחקרים באותה נקודה בזמן לפני כמה מאות שנים ולא מוכן לקבל את המציאות.

אני מאד רוצה ליצוק בו אופי ייחודי, אבל הוא לא יכול להיות נוטה לטוב, כי הוא היה רשע גם בחייו.נקודה חשובה - היו לו כמה מאות שנים פנויות ליצור הגנות, מלכודות, לחשים, חפצים אולי ושאר יצירים שיעזרו לו בשעה כזו (אולי הוא פראנואיד בקטעשללשמוע על עצמו).

כדאי להדגיש שמדובר בחבורה חזקה מאד ומיומנת (גם השחקנים ותיקים ופועלים בהרמוניה יחד) וחשוב לי לתת להם אתגר שיביא אותם אל הקצה ואולי דמות או שתיים תהיה בסכנת חיים (אם לא TPK), הם לרוב מצליחים לשרוד אתגרים מורכבים, יאמר לזכותם.
 
חזרה
Top