• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות

מזל מול תכנון - ממה אתם נהנים יותר?

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
לאחרונה נעשתי קצת מתוסכל בעקבות כיוון שהקבוצה הקבועה שלי הוסטה אליו, על ידי בחירות של כמה שחקנים. אחת מהם משחקת מכשפה עם הסאבקלאס Wild Magic, שכידוע אחד הפיצ'רים המרכזיים שלו זה שהם מכניס הרבה רנדומליות למשחק. ובנוסף אליה, שחקנים אחרים לעיתים עושים בחירות שהולכות כנגד דברים שתוכננו, או בגדול סומכים על מזל שיחלץ אותם מסיטואציות מורכבות. חוץ מזה גם היה לי דיון על זה עם מנחה בקבוצה אחרת. אני בגדול מעדיף לתכנן דברים ולא להיות תלוי במזל או גלגולים טובים, ולכן רציתי לבדוק מה הגישה הרווחת -

האם אתם נהנים יותר כאשר הדמויות שלכם מצליחות כתוצאה ממזל, או כתוצאה מתכנון? כשאני אומר מזל, אני מתכוון לכך שיצא גלגולים טובים או קרה דבר רנדומלי שלא בשליטת הדמות שהוביל לתוצאות טובות (למשל שימוש בקסם פראי). וכשאני אומר תכנון, אני מדבר על מכלול הפעולות שכולל השגת מידע מקדים, שימוש בו כדי לתכנן את דרך הפעולה הטובה ביותר, ולפעול על פי התכנון, ודרך זה להצליח.
אני לא שואל מה יותר אפקטיבי או מה יותר מתאים לשיטה הספציפית שמשחקים בה (למרות שאני כן שם את הדיון במסגרת של מו"ד כדי לתת קונטקסט), אלא בפשטות מה עושה לכם יותר כיף. ואם אתם נהנים מהצלחה כתוצאה ממזל\אקראיות, אנא ספרו למה.
 

BadBug

פונדקאי ותיק
אני חושב שאקראיות היא חלק ממה שעושה את משחקי התפקידים מעניינים ומותחים ולא תאטרון/סיפור סיפורים טהור.
עם זאת אני אישית גם כמנח וגם כשחקן מעדיף שהאלמנטים העיקריים במערכה/הרפתקה יהיו עם שלד מתוכנן.
נניח להרוג דמות בגלל חץ טועה (וגלגול קוביה מוצלח של האויב) בדרך לקרב בוס יהיה משהו שאעדיף להמנע ממנו, אבל מוות אפי בקרב האחרון יתכן מאד וישתלב יפה בסיפור.

לסיכום לדעתי האישית, אי אפשר לשים את כל מבטחך באקראיות כי זה פחות מעניין ויגמר מהר ככל הנראה.
מצד שני אי אפשר לוותר על האקראיות שהיא חלק משעותי מליבו של המשחק.
אה כן ויש את ההנחה הלא מוסברת - אנשים אוהבים לגלגל! :)
 

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
אני חושב שלא הבנת את הכוונה שלי. אחדד -
אני לא מדבר על המקום של אקראיות באופן כללי במשחק, וגם לא על נקודת המבט של המנחה. אלא, כמה הנאה אתה שואב כשחקן כאשר דברים פשוט "הולכים טוב" כי היה לך מזל, לעומת אם הם הולכים טוב כי היה לכם תוכנית טובה ופעלתם על פיה. חלק מהעניין זה כמובן האם אתה בכלל נהנה לתכנן תוכניות לעומק, או מעדיף לזרום על הסיטואציה ולקוות לטוב.
אקראיות יש בכל המקרים, ואם משחקים מו"ד אז זה משהו שבכל מקרה יהיה. השאלה כמה אתה מעדיף לצמצם או להרחיב את התפקיד של מזל בהצלחה שלך.
 

lonewolf

פונדקאי ותיק
תוכנית טובה יכולה להיכשל בגלל מזל גרוע, ומזל טוב יכול לשנות משחק.

אני מעדיף לסמוך על המזל, כי זה הופך את המשחק להרבה יותר רב תהפוכות ונחמד.
 

ת'ור

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
זה מפתיע אותי (כי בדרך כלל אני נוטכה לתכנן הכל כמיטב יכולתי), אבל אני חושב שאני נהנה יותר מאקראיות. ליתר דיוק, אני נהנה מתוצאות לא מתוכננות. בין אם זה מקוביה או בגלל רצף אירועים שלא הייתי יכול לחזות, כשמשהו טוב קורה בפתאומיות זה מרגיש נהדר.
כשאתה מתכנן משהו אתה מתכונן נפשית להצלחה - אתה יודע שזה מגיע. התחושה הטובה של ההצלחה נפרשת על פני יותר זמן. כשזה קורה באופן בלתי נשלט, כל המתח נפרק בבת אחת והתחושה הרבה יותר חזקה.
 

The oldman

The Rainbow Archmage
צוות הפורום
שאלה חשובה שבהחלט שווה דיון.
אני אישית מגיע לרוב משחקי התפקידים והדמויות שלי מהנקודה של תכנון, כלומר אני מרוצה כשהתוכנית שלי יוצאת לפועל ועובדת. מזל או תהליכים אקראיים זה מעין בונוס, אבל זה מעצבן כשתוכנית טובה נהרסת בגלל גלגול בודד גרוע.
אבל זה ממש עניין של אופי ושל גישה.
אני מכיר אנשים לוגיים ומחושבים שמתייחסים למשחק כאל מקום של רוגע ושחרור לחצים ודווקא במשחק הם הולכים לכיוון האקראי / כאוטי... כל מי שמשחק ברברי אמיתי בערך 🦁
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
האמת - אני לא יודע לענות על זה!
במציאות אני יודע לומר שאני מעדיף סדר ותכנון, אבל יש שני דברים שמכריחים אותך להתמודד עם כאוס - להיות אבא ולקבל דרגות.
במשחק.. אני חושב שזה מאוד תלוי סיטואציה. אבל בכל מקרה במשחקי תפקידים נחמד שיש אלמנט של אקראיות ושיבוש - אחרת זה סתם לכתוב סיפור מהראש.
 

BadBug

פונדקאי ותיק
בקצרה - כשחקן אני נהנה לתכנן תוכניות לעומק במידה ויש לי זמן ובכלל מרחב ההרפתקה יאפשר זאת אבל יחד עם זאת לפעמים אלתורים מביאים לסיפורים הכי הזוים/זכורים בקמפיין.
 

dragonitzan

פונדקאי ותיק
התוכניות הטובות הן כיפיות ומגניבות, אבל לנצח בהפתעה בזכות זה שחבר שלך הופך לחצי אל, האויב מפספס באופן מפתיע והחץ שלך פוגע בול בליבו... זה מדהים. המזל, הקוביות והאקראיות הופכים נצחונות פשוטים לאגדיים, וה1 וה20 הם שהופכים את המשחק לדבר המצוין שהוא.
אז כן, גם אותי זה מפתיע אבל אני בוחר באקראיות. כי כשאני עובר על הדברים הכי מדהימים שקרו לי, ממשחק דמות עמוק ונהדר ועד קרבות מדהימים... הם נוצרו בזכות המזל, לא בזכות תכנון של השחקנים (ולפעמים גם לא של המנחה).
 
Top Bottom