• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

הלהבות הכחולות

הלהבות הכחולות הן משהו בין מסדר שמתרגל טכניקות של מיסטיקה ומנטליזם, יחידה צבאית להשכרה לכל המרבה במחיר וקהילה ייחודית. מה שבטוח, זה שקשה לא לשים אליהן לב - כולן נשים, בגובה של לפחות 175 ס"מ, שלובשות שריונות וגלימות בצבע כחול בוהק וצובעות את שיערן באותו הצבע. כשהן יוצאות לקרב, זה באמת נראה כמו להבה כחולה - אפקט אליו מצטרף הזוהר של האש הכחולה והמסתורית שעוטפת את החרבות הענקיות שלהן ושמקורה, כך מספרים, באומנות נסתרת של כוח ריכוז ומחשבה. גם מחוץ לשדה הקרב הן מקפידות ללבוש רק כחול, ותמיד יעדיפו לשמור את חרבותיהן בהישג-יד, לרוב תלויות על גבן, גם כשהן לבושות בשמלות או חצאיות.

המלומדים מספרים שהלהבות הכחולות נוצרו מהתחלה צנועה למדי - לא ברור אם היה זה מלך רהבתן שרצה יחידה של שומרות ראש מרשימות שישמשו לו גם כפילגשים, או סולטנית שהעדיפה להימנע מהמנהג הברברי של סירוס שומרי נשות החצר והסתמכות על כוח אבטחה נשי, אבל ציורי קיר עתיקים כבר מראים לוחמות בעלות שיער ולבוש בצבע כחול. בשלב מסויים, הצבע הכחול הפך מסתם הצהרה אופנתית לזהות ואף למיסטיקה - הלהבות הכחולות נקראות כך לא רק בגלל מראה השיער שלהן כשהוא מתנופף בקרב, אלא על שם הישות המסתורית לה הן סוגדות וממנה הן לומדות את כוחותיהן המנטליים - ספק-פיה ספק-אלילה המוכרת רק כ"הלהבה הכחולה", המיוצגת על ידי אש תמיד (בצבע כחול, כמובן) הבוערת בכל מחנה או מצודה של הלוחמות הללו.

להבה כחולה - חיילת
דמוי-אדם בינוני (לרוב אדם, נוכחות מסויימת לחצי-אלפיות וחצי-אורקיות, מעט גזעים אחרים), נטייה כלשהי
דרג"ש: 17 (שריון חצי-לוחות, זריזות)
נק"פ: 49 (9ק8 + 9)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 15 (2+), כושר 13 (1+), תבונה 13 (1+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 12 (1+)
גלגולי הצלה: 3+ כושר, 3+ תבונה, 3+ חוכמה
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת
אתגר: 3 (700 נק"נ)

הלהב הכחול: הלהבות הכחולות יכולות לגרום ללהב החרב שלהן "לבעור" באש כחולה וקרה של אנרגיית קסם. זה דורש ריכוז בדומה לריכוז בלחש וניתן לשבור את הריכוז לפי הכללים הרגילים. אם הריכוז שלה נשבר, הלהבה הכחולה יכולה לחדש את השפעת הלהב הכחול בתור הבא שלה כפעולה. כל עוד ההשפעה נמשכת, היא גורמת לנזק נוסף של 7 (2ק6) אנרגיית קסם (Force, מחושב בנתונים)
עירפול כחול (מתחדש במנוחה קצרה או ארוכה): במקום להתרכז בלהב שלה, הלהבה הכחולה יכולה להפנות את קסם הלהבה הכחולה אל עצמה - השיער, הגלימה והשריון שלה מתערפלים ומיטשטשים בגוונים של כחול, להשפעה הזהה לזו של הלחש "טישטוש".
הילה כחולה (מתחדש במנוחה קצרה או ארוכה): במקום להתרכז בלהב שלה או בעצמה, הלהבה הכחולה יכולה להפנות את הקסם שלה אל יריביה, וליצור השפעה זהה לזו של הלחש "אש פיות" בצבע כחול בלבד (ד"ק הצלה 11).

פעולות:
ריבוי התקפות: הלהבה הכחולה תוקפת פעמיים בחרב אדירה
חרב אדירה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 9 (2ק6 + 2) חותך ועוד 7 (2ק6) אנרגיית קסם (Force)

להבה כחולה - קצינה
דמוי-אדם בינוני (לרוב אדם, נוכחות מסויימת לחצי-אלפיות וחצי-אורקיות, מעט גזעים אחרים), נטייה כלשהי
דרג"ש: 17 (שריון חצי-לוחות, זריזות)
נק"פ: 91 (14ק8 + 28)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 16 (3+), זריזות 15 (2+), כושר 15 (2+), תבונה 14 (2+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 15 (2+)
גלגולי הצלה: 5+ כושר, 5+ תבונה, 5+ חוכמה
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת
אתגר: 8 (3900 נק"נ)

אחת עם החרב: קצינת הלהבה הכחולה כל כך מודעת לחרב שלה ומחוברת אליה בכוחותיה המנטליים עד שהיא מוסיפה את תוסף התבונה שלה לגלגול הפגיעה והנזק עם החרב.
הלהב הכחול: הלהבות הכחולות יכולות לגרום ללהב החרב שלהן "לבעור" באש כחולה וקרה של אנרגיית קסם. זה דורש ריכוז בדומה לריכוז בלחש וניתן לשבור את הריכוז לפי הכללים הרגילים. אם הריכוז שלה נשבר, הלהבה הכחולה יכולה לחדש את השפעת הלהב הכחול בתור הבא שלה כפעולה. כל עוד ההשפעה נמשכת, היא גורמת לנזק נוסף של 10 (3ק6) אנרגיית קסם (Force, מחושב בנתונים).
עירפול כחול (מתחדש במנוחה קצרה או ארוכה): במקום להתרכז בלהב שלה, הלהבה הכחולה יכולה להפנות את קסם הלהבה הכחולה אל עצמה - השיער, הגלימה והשריון שלה מתערפלים ומיטשטשים בגוונים של כחול, להשפעה הזהה לזו של הלחש "טישטוש".
הילה כחולה (מתחדש במנוחה קצרה או ארוכה): במקום להתרכז בלהב שלה או בעצמה, הלהבה הכחולה יכולה להפנות את הקסם שלה אל יריביה, וליצור השפעה זהה לזו של הלחש "אש פיות" בצבע כחול בלבד (ד"ק הצלה 13)

פעולות:
ריבוי התקפות: הלהבה הכחולה תוקפת פעמיים בחרב אדירה
חרב אדירה: התקפת קפא"פ 8+ לפגיעה, נזק 12 (2ק6 + 5) חותך ועוד 10 (3ק6) אנרגיית קסם (Force)
פיקוד (מתחדש 4-6): עד שלוש חיילות להבה כחולה שמסוגלות לשמוע את הקצינה ונמצאות במרחק 120 רגל (36 מ') ממנה, יכולות לנצל תגובה כדי לבצע התקפת קפא"פ אחת.
 
מה ההבדל הגדול בין החיילות לקצינות? אין איזה הבדל מרגש שיגרום לך לחשוב שהנה אתה נלחם במפקדת חוץ מזה שיש להן יותר נק"פ והן גורמות יותר נזק לסיבוב. המפקדות הן פשוט חיילות חזקות יותר, זה הכל.
 
האמת שלא חשבתי על וונדרוומן, לפחות לא במודע - החרב שלה גם קטנה מידי. למה חרב על הגב? כי זאת בערך הדרך הנורמלית היחידה להסתובב עם חרב דו-ידנית בלי לגרור אותה על הריצפה או להתנגש בדברים - תולים אותה בהצלב על הגב עם נדן חצי-פתוח כזה.

זה בהחלט יכל להיות כל נשק אחר, אבל כששיחקתי עם כל מיני רעיונות בראש, גם חשבתי על זה שכל היריבים שעשיתי עד עכשיו היו במשתמע גברים ושאולי כדאי לגוון. ואז התחלתי לחשוב גם על צבעים, ובסוף כל החלקים התחברו וזה מה שיצא.
 
זהו, שאני זוכר איורים שהציגו כמה צורות נשיאה - על הגב, מושענת על הכתף (כמו שהולכים עם חנית), או בחגורה וכמעט נוגעת ברצפה - תלוי באורך של החרב. על הגב, אם אני זוכר נכון, זה לא היה בנדן מלא אלא במין מתלה חצי-פתוח כזה.
 
מגניב מאוד. בערך באיזה גודל דמיינת את הארגון של הלהבות הכחולות? כמה בערך לוחמות דמיינת שם מבחינת סדר גודל, ארגון של כ-30 נשים, אולי מאה או מאתיים, או שמה 2000 או יותר? ברור שאפשר להתאים, אבל מעניין אותי איך ראית אותן בזמן היצירה.
 
אלכיאנים

האלכיאנים, המכונים גם אנשי-אלכימיה, בני האביק או "כמו-חיים" נראים במבט ראשון כמו בני אדם. אבל במבט שני, נראה בעצם שהם שייכים לגזע דמוי אדם כלשהו - עורם חיוור ובעל מראה לא-טבעי, כאילו היה עשוי מגומי או גבינה. הם חסרי שיער לחלוטין ועיניהם נטולות הריסים והגבות לבנות וחסרות צבע. גם ההליכה והיציבה שלהם נראות מוזר, כמו חיקוי לתנועה אמיתית. למרות שהם ישנים, אוכלים ונושמים, פעולות אלו נראות אצלם בלתי טבעיות לחלוטין - הם ישנים בעמידה או ישיבה ובעיניים פקוחות, לא מבדילים בין סעודה של לחם ויין לאכילת קמח ושתיית שמן, או אכילת פירות וירקות על קליפותיהם וגלעיניהם. אה, ולנשום? נראה שהם שואפים אוויר אחת לכמה דקות בנשימה שטוחה ושקטה ונושפים אותו מספר דקות רב לאחר מכן.

כי האלכיאנים אינם בני אדם או דמויי אדם. הם יצירי מעבדה, שנוצרו לפני שנים רבות באביקים והמזקקות של אלכימאי תמהוני כלשהו. האלכימאי עצמו נעלם זה-מכבר, אבל האלכיאנים עדיין נותרו, ממלאים את תפקידם להגן ולשרת. הם לבושים בשריונות עתיקים אך מתוחזקים היטב ונושאים בידיהם הלמנים מושחזים וניתן למצוא אותם שומרים על מצודות חרבות, מסיירים בגבולותיהן השכוחים של נסיכויות שנעלמו מפני ההיסטוריה, או מצייתים לפקודותיהם של מי שנושאים את סמלו של האלכימאי שיצר אותם - נחש הבולע את זנבו.

אלכיאן
יציר כפיים בינוני, נטייה ככל הנראה סדר נייטרלי
דרג"ש: 15 (שריון חצי-לוחות, מארד ובעיצוב מיושן)
נק"פ: 45 (6ק8 + 18)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 10 (0+), כושר 16 (3+), תבונה 7 (2-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 1 (5-)
חסינות לנזק: רעל, נפשי-מוחי, תאובה
חסינות למצב: מוקסם, תשוש, מפוחד, משותק, מאובן, מורעל, עיוור, חסר הכרה
חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל, הבחנה פסיבית 10
שפות: מבין מדוברת אך אינו מדבר
אתגר: 4 (1100 נק"נ)

ראייה על-טבעית: מלבד ראיית החושך שלו, האלכיאן יכול לראות גם יצורים בלתי-נראים או אתריים ממרחק 30 רגל (9 מ')
אנטומיה מוזרה: למרות שכלפי חוץ הוא אנושי, מבפנים לאלכיאן יש אנטומיה משונה הכוללת שלושה לבבות ומיקומים משונים לאיברים פנימיים אחרים. הדבר הופך אותו לחסין להכפלת הנזק כתוצאה מפגיעות חמורות ולהתקפת הפתע של נוכלים. גן הוא חסין למספר סוגי נזק ולמצבים כמפורט בנתונים.
עמידות לקסם: מוצאו העל-טבעי של האלכיאן הופך אותו עמיד במיוחד לקסמים והוא נהנה מיתרון לגלגולי ההצלה נגדם.
ציית לנחש: האלכיאן נוצר כדי לציית לנושאים את סמלו של האלכימאי שברא אותו. הסמל הוא נחש הבולע את זנבו - אך האלכיאן יציית רק לנושאים את אחד הסמלים המקוריים של האלכימאי (הקיימים בדמות טבעות חותם, תליונים וכד') או חיקוי מדוייק לחלוטין של סמל זה. כאשר מציגים בפני האלכיאן את הסמל המתאים, הוא יציית לכל הוראה שניתנה לו מהאוחז בסמל. לרוע המזל האלכיאנים אינם נבונים במיוחד והם נוטים למלא את ההוראות בצורה מילולית ככתבן ולשונן.

פעולות:
ריבוי התקפות: האלכיאן תוקף פעמיים באמצעות ההלמן (האלברד) שלו
הלמן: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, הישג, נזק 7 (1ק10+ 2) חותך
 
חשבתי עליהם בתור גירסה חסרת-מנוחה ומוזרה של "המשמר השוויצרי" בוותיקן.
הם משתמשים בנשק ושריון בצורה רגילה. הייחוד האלכימי שלהם הוא בעיקר הגנתי - חסינות לשורה ארוכה של סוגי נזק ומצבים.
 
לגמרי כן, זה עוד עיבוד של הרעיון הזה, שהשתמשתי בו פעם באחד המשחקים שהנחיתי (לא במו"ד) והבאתי גם באחד השו"שים הראשונים.

https://www.pundak.co.il/forums/threads/36945

השם "זוסימא הפלאי" אגב לא מקורי - במשך שנים לא זכרתי מאיפה גנבתי אותו, אבל עכשיו כשחיפשתי את השו"ש בגוגל מצאתי שזה מקומיקס של דודו גבע המנוח:
P-2352-web.jpg
 
חזרה
Top