• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

קולע הבזוארים

שבטים החיים בגבעות שוממות וחבלי ארץ הרריים, מתקיימים לא פעם מגידול עיזים. השאמאנים שלהם סוגדים לאלילים דמויי-עז המייצגים את החיה המזינה את השבט וזובחים עיזים בסעודות הודיה לאלילים אלו אותן הם מנהלים כאשר לראשם מצנפות מעור ראש מקורנן של תיש גדול. היכרותם הרבה עם העיזים, חשפה את השאמאנים לאבני הבזואר - אבנים אלו הנוצרות בקיבתן של העיזים כאשר הללו בולעות חפצים שאינן יכולות לעכל, נחשבות לבעלות תכונות מופלאות בהגנה מפני רעל. ואכן, אבן בזואר באיכות טובה מספקת את ההשפעה של הלחש מעוצמה שנייה "הגנה מפני רעל" כאשר בולעים אותה.

אבל השאמאנים הללו לא הסתפקו בתכונות אלו של הבזוארים. הם למדו, יתכן ובעזרת אליליהם העיזיים, כי ניתן להאכיל את העיזים במינרלים וצמחים מסויימים, שייצרו בקיבתן אבני בזואר מיוחדות יותר. כאשר שוחטים בטקס מיוחד בלילה ללא ירח את העז שניזונה מחומרים יוצאי דופן אלו, ניתן להפיק מקיבתה בזואר שלא רק מסוגל לבטל רעל, אלא לשבש את פעולתם של כשפים.

השאמאנים השולטים בסוד הבזואר משבש הכשפים, מכונים "קולעי הבזוארים" כי הם משתמשים בהם ככלי נשק - את אבני הבזואר הם מיידים באמצעות קלע רועים, נשק שבו מיומנים כל בני השבטים מגדלי העיזים.

קולע בזוארים
דמוי-אדם בינוני (כמעט תמיד אדם), נטייה כלשהי, בהרבה מקרים תוהו נייטרלי או נייטרלי
דרג"ש: 13 (שריון עור, זריזות)
נק"פ: 22 (4ק8 + 4)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 14 (2+), כושר 12 (1+), תבונה 10 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 11 (0+)
מיומנויות: רפואה 3+, טבע 2+, טיפול בחיות 5+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

בזוארים: קולע הבזוארים תמיד נושא עמו 2ק6 בזוארים משבשי כשפים. כאשר הוא קולע בזואר על יריב כלשהו הנמצא תחת השפעת לחש, וגלגול הפגיעה גבוה מ10+עוצמת הלחש, הלחש משובש, מתבטל ומסתיים מיידית.

הטלת לחשים: אליליהם העיזיים של קולעי הבזוארים העניקו להם מספר מצומצם של קסמים בתמורה לסגידתם. תכונת הטלת הלחש שלהם היא חוכמה (ד"ק לחשים 11, 3+ לבדיקת מיומנות להטלת לחש או התקפה בקסם) והם לא זקוקים למרכיבים חומריים מלבד בזואר המשמש להם כמוקד קסם.
קולעי הבזוארים מסוגלים להשתמש בלחשים הבאים:
3 פעמים כ"א/יום: ידידות מצד חיות (עיזים ותיישים בלבד), דיבור עם חיות (עיזים ותיישים בלבד)
פעם אחת/יום: ענן ערפל

פעולות:
קלע: התקפת טווח 30/120 רגל (9/36 מ') 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) מוחץ
פגיון: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) דוקר.
 
נחמד, אבל אולי כדאי להרחיב את ההשפעות לעוד איזה תכונה נגד מטילי לחשים- אולי בפגיעה מוצלחת המטיל צריך להצליח בבדיקת הצלה כלשהי כדי שהלחש לא ישתבש לו?
ובכלליות על האתגר- עד עכשיו נפלא ויצירתי ממש. אהבתי במיוחד את הגובלינים מטפסי ההרים שמשתמשים בסביבה שלהם כדי להילחם ויכולים לתת לקרב בצלע הר להיראות מציאותי יותר.
 
נחתים

בממלכות רבות יש חיילים ואבירים ביבשה ומלחים בים ולא פעם גם מתבצעות פשיטות מהים אל החוף. הנחתים הם לוחמים המומחים בסוג כזה של לחימה - הסתערות מספינות שטוחות-קרקעית העוגנות במים הרדודים אל החופים, וגם בעליה על סיפון ספינות אוייב, הגנה על מצודות-חוף ואיים ובכל סוגי הקרב בין ים ליבשה.

ההכשרה של הנחתים יקרה מאוד ולכן הממלכות שמפעילות אותם מחזיקות בהם בשכר גם בימי שלום, דבר המאפשר להם להתאמן ולהתגבש. הנחתים גאים במשמעת שלהם, בעבודת צוות, באומץ ליבם ונאמנותם. הם לרוב לובשים מדים יחודיים בצבעי זהב משולב עם ארגמן, ירוק או כחול (תלוי בממלכה) שססגוניותם עומדת בניגוד לצבע הירוק-כחול העכור של שריונות העור שלהם - שריונות שעברו טיפול כימי מיוחד שהפך אותם לא רק לעמידים למים אלא גם לבעלי כושר ציפה המסייע לנחת שנדרש לעיתים להתקדם במים שעומקם כמעט כגובהו אל החוף. הנחתים אינם נושאים מגינים המפריעים להם להתנייד במים וכלי הנשק המסורתי שלהם הוא גרזן הקרב, אותו ירשו מקודמיהם, פושטי החופים הוויקינגיים. גרזני הקרב של הנחתים הם בעלי להב אחד בסגנון "מזוקן" שחלקו התחתון של עיקול הלהב בולט יותר מאשר העליון בצורה מעט דמויית-קרס ובכך מסייע במקרה בו הנחת צריך להיאחז בספינה או מזח ולעלות עליהם.

נחת
דמוי-אדם בינוני (גזע כלשהו, כמעט אף פעם לא גמד), נטייה - בדרך כלל סדר נייטרלי
דרג"ש: 16 (שריון עור ימי - נחשב כשריון עור מחוזק, זריזות, תהילת הנחתים)
נק"פ: 39 (6ק8 + 12)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 14 (2+), כושר 14 (2+), תבונה 10 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 14 (2+)
מיומנויות: אתלטיקה 4+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת
אתגר: 3 (700 נק"נ)

עבודת צוות: פעם בתור, הנחת יכול לגרום לנזק נוסף של 10 (3ק6) נק"פ מסוג הנשק שבו הוא משתמש כנגד יריב הנמצא במרחק 5 רגל (1.5 מ') מנחת אחר שאינו חסר הכרה.
כושר קרבי: הנחת נהנה מיתרון לבדיקות מיומנות האתלטיקה בכל הקשור לשחייה וטיפוס
תמיד נאמן!: הנחת נהנה מיתרון לגלגולי הצלה מפני פחד והקסמה
תהילת הנחתים: הנחת מוסיף את תוסף הכריזמה שלו לדירוג השריון שלו.

פעולות:
ריבוי התקפות: הנחת תוקף פעמיים באמצעות גרזן הקרב שלו.
גרזן קרב: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) חותך ביד אחת או 7 (1ק10 + 2) חותך בשתי ידיים
גאנג-הו! (מתחדש לאחר מנוחה ארוכה או קצרה): הנחת יכול לנסות לעודד נחת אחר בעזרת קריאת הקרב "גאנג-הו!" (שפירושה הוא שיבוש של מילה בשפה זרה כלשהי שמשמעותה "לעבוד יחד בהתלהבות"). את הקריאה הוא יכול להפנות אל נחת אחר הנמצא במרחק של עד 30 רגל (9 מ') ממנו, שלמשך דקה יהנה מתוסף של 1ק4 אותו הוא יוכל להוסיף לגלגול התקפה או הצלה אחד שיבצע במשך הזמן הזה.
 
זרתוסטרה אמר/ה:
בל אולי כדאי להרחיב את ההשפעות לעוד איזה תכונה נגד מטילי לחשים- אולי בפגיעה מוצלחת המטיל צריך להצליח בבדיקת הצלה כלשהי כדי שהלחש לא ישתבש לו?

לא רציתי לעשות מהם מחסלי-קוסמים חזקים מידי. הם בסה"כ שאמאנים חובבי עיזים שיכולים לקלקל את לחש התגבור שהטילו על הדמות שלך.
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
אהבתי מאוד את הנחתים. זה מצלצל לי מארינס, אבל עש לך עוד מקור השראה?

מן הסתם מארינס, אבל לא רק - גם קצת ויקינגים, קצת הובגובלינים, קצת הלוחמים של ערי הארגמן בעולם הממלכות הצעירות של מורקוק (משם גנבתי את שריון העור הימי והגרזנים), קצת מארינס של עוד צבאות בעת החדשה המוקדמת ועוד כל מיני חצאי רעיונות.
 
זערדז, האביר השחור ממגדל הצרחות

אי-שם בעולם המשחק שלכם (אם תבחרו להשתמש ביריב הזה כמובן...) עומד מגדל מפחיד מאבן שחורה, מוקף בשממה בה צומחים רק שיחים קוצניים עקומים. המגדל היה משכנה של שושלת מכשפים אכזריים ועובדי-שדים וזכה לכינוי "מגדל הצרחות" בגלל זעקותיהם של הרפתקנים וסתם עוברי אורח שנפלו בו קורבן לעינויים אכזריים ומשונים מידיהם של הדיירים המרושעים. היורש הנוכחי ואדון המגדל הוא זערדז, האביר השחור.

סבת-סבתו של זערדז, כך מספרים, הייתה עוגית שהוקסמה ושועבדה לשמש את תאוותיו האפלות של מכשף מהמגדל, ודם העוגים הזורם בעורקיו בולט בקומתו הגבוהה של זערדז, המתנשא לגובה של שני מטרים וחצי, וכך גם עיניו השחורות כליל שבהן אישונים לבנים. את הלסת הבולטת והאף החרום הוא קיבל ככל הנראה מאביו או סבו שהיה שכיר חרב רע-מעללים ממוצא חצי אורקי. אמו של זערדז הייתה מכשפה רעה והיא חינכה אותו לממש את יעודו - לחמוס, לכבוש ולשלוט בכוח הזרוע, לעקור מנהגים טובים ופולחני-צדק מהארץ ולהשליט אמונה באדוני השדים. השמועות מספרות שמצווארו ומטה מכוסה גופו של זערדז לא רק בשרירים אלא גם בטורים-טורים של לוחיות קרניות שצמחו מעורו - ברכה אפלה מהשדים או כישוף של אמו המכשפה שנועד להגן עליו מפגיעתם של כלי נשק. אבל אולי זו רק שמועה, כי זערדז לרוב לא נראה בציבור אלא כשהוא לבוש בשריון שחור, נושא מגן שגם הוא שחור ובידו כלי הנשק החביב עליו - מורג-שרשרת כבד - וכמובן ששחור גם הוא.

זערדז מציג את עצמו כאביר ומחקה בצורה נלעגת נימוסים וגינוני כבוד של אבירים, אבל הוא כלל לא נלחם בצורה אבירית - אין לו בעיה לתקוף יריב מגבו או להכות במישהו שנפל ארצה. לרוב הוא גם יעדיף לתת לחסידיו להילחם כבשר תותחים ולהתיש את אויביו לפני שהוא יגיע בעצמו להנחית את המכה הניצחת - למרות שהוא משתמש בחסידיו כמוצר מתכלה, נראה שהם פשוט ממשיכים להתייצב תחת דגלו (השחור, כמובן), כי כמדומה אין מחסור בשכירי חרב חסרי מצפון, שבטי אורקים וגובלינים ושאר טיפוסים ויצורים רעים שנמשכים אל מנהיגותו השלילית ולא פחות מכך ליכולתו המוכחת להשיג שלל בקרבות ופשיטות.

זערדז קרא מספיק סיפרי הרפתקאות ועלילות אבירים והוא מתאים את עצמו היטב ובאופן מכוון לתפקיד הרשע הראשי - הרפתקנים רבים שבאו להביס אותו נקטלו על ידיו, אך נראה שהוא לא נהנה במיוחד לנצח. הוא נלחם באכזריות, אך ללא תשוקה, ולפעמים אפילו נראה מאוכזב לאחר כל ניצחון.

זערדז, האביר השחור
ענק בינוני (כן, יש לו מספיק דם עוגים כדי להיחשב לענק, אבל הוא בינוני), סדר מרושע
דרג"ש: 20 (שריון לוחות, מגן)
נק"פ: 153 (18ק8 + 72)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 20 (5+), זריזות 10 (0+), כושר 18 (4+), תבונה 12 (1+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 16 (3+)
גלגולי הצלה: חוכמה 6+, כריזמה 7+
מיומנויות: אתלטיקה 9+, הונאה 7+, איום 7+
התנגדות לנזק: דוקר, חותך ומוחץ מכלי נשק שאינם קסומים (גורמים רק לחצי נזק)
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת, עוגית, אורקית, שפת הגהינום
אתגר: 9 (5000 נק"נ)

ביריון: זערדז גורם לקוביית נזק נוספת מסוג הנזק של הנשק בו הוא משתמש (מחושב בנתונים)
מכה מצלצלת: כפעולת בונוס וכאשר הוא נלחם ביריב עם שריון לוחות, זערדז יכול לבחור להנחית עם המורג שלו מכה שבנוסף לנזק הרגיל של המורג יוצרת צלצול שטני וצורמני מפגיעת המתכת במתכת ולגרום ליריב נזק נוסף של 5 (1ק10) נזק קולי, כשהצלצול מהדהד בקסדתו.
הכשלה: כפעולת בונוס, זערדז יכול לבחור בנוסף לפגיעה ביריב גם לכרוך סביבו את שרשרת המורג שלו ולנסות להכשיל אותו - על היריב להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 16 או ליפול ולהשתטח אפיים.
משאלת מוות: כאשר זערדז יורד ל-25 נק"פ או פחות, הוא מבין כי הוא בן תמותה וניתן להביס אותו בקרב והרעיון מרגש ומקסים אותו. כל התקפה נגד זערדז כל עוד יש לו 25 נק"פ או פחות נהנית מיתרון לגלגול.

פעולות:
ריבוי התקפות: זערדז תוקף שלוש פעמים עם המורג שלו. המורג הוא נשק 2+ עם התכונה "אכזרי" - גורם ל7 נקודות נזק מוחץ נוספות בגלגול טבעי של 20.
המורג השחור: התקפת קפא"פ 11+ לפגיעה, נזק 16 (2ק8 + 7) מוחץ
אימה שחורה (מתחדש לאחר מנוחה ארוכה או קצרה): מראו המאיים של זערדז וברכת השדים מאפשרים לו להקרין אימה אפלה - כל אויב שנמצא ברדיוס של 30 רגל (9 מ') סביב זערדז חייב להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 14 או להיות מושפע מפחד כל עוד הוא נמצא במרחק זה. מי שמושפע מפחד רשאי לחזור על גלגול ההצלה בתורו כדי לסיים את ההשפעה.
 
קואן-יאו, המצביא המזוקן ואדום הפנים

(קצת רקע: קואן-יאו מבוסס בצורה מאוד-מאוד-מאוד רופפת על הדמות הספק-היסטורית ספק-אגדית של גואן יו, מצביא סיני בתקופת "שלושת הממלכות" שהיה ידוע בפניו האדומות (עיצוב מתיאטרון סיני שמסמל נאמנות), הכילף האדיר שהוא השתמש בו בקרב וזקנו המפואר והמרהיב.)

קואן-יאו הוא שר צבא באחת הממלכות הרחוקות של המזרח, אך עשויים להיתקל בו גם הרחק מביתו כשהוא נמצא במשימה דיפלומטית חשובה, או מה שיותר סביר - עומד בראש צבא פולש של אלפי לוחמים. אנשיו ומעריציו יתארו אותו כמופת של מנהיגות, אומץ, כבוד ונאמנות. יריביו יטענו שהנאמנות שלו היא עיוורת - הוא נאמן למלכו עד מוות, מבלי להטיל ספק ומבלי לשאול שאלות. אם המלך רוצה לשבת על כס הקיסר, קואן-יאו יפלס לו לשם דרך בדם.

קואן-יאו הוא אדם מרשים מאוד. קומתו גבוהה מאוד (קצת יותר משני מטרים) ועורו, בעיקר עור פניו, בעל גוון שזוף וכמעט אדום. אך המאפיין הבולט ביותר שלו הוא זקנו - זקן גולש, סמיך ומטופח שאורכו כחצי מטר וצבעו שחור בוהק. כאשר קואן-יאו נלחם, זקנו מתנופף בצורה דרמטית ביותר.

כיאה לשר צבא בארצות המזרח, לבוש קואן-יאו בבגדי משי וברוקאדה, ולקרב הוא עוטה גם שריון קשקשים מבהיק ומעוטר וקסדת מוזהבת כשבידו כלי נשקו האימתני "להב הדרקון" - כילף בעל להב פלדה חד כתער, שמספרים כי קואן-יאו הרג באמצעותו בעבר שני דרקונים מטילי אימה, אחד לבן ואחד כחול. מספרים גם כי הלהב נושא חלק מהכוח שבדמם של דרקונים אלו.


קואן-יאו
דמוי אדם בינוני (אדם), סדר נייטרלי
דרג"ש: 20 (שריון קשקשים, זריזות, כבוד ותהילה)
נק"פ: 165 (22ק8 + 66)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 18 (4+), זריזות 15 (2+), כושר 16 (3+), תבונה 15 (2+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 19 (4+)
גלגולי הצלה: כוח 8+, זריזות 7+, כושר 8+
מיומנויות: אתלטיקה 8+, איום +8, שכנוע 8+ הבחנה 6+
עמידות למצב: מבוהל, מוקסם
התנגדות לנזק: אש
חושים: הבחנה פסיבית 16
שפות: שפת המזרח, עוד שתי שפות נוספות
אתגר: 9 (5000 נק"נ)

אמיץ ונאמן: קואן-יאו חסין לכל השפעה העשויה לגרום לפחד או להקסמה.
כבוד ותהילה: קואן-יאו מוסיף את מתאם הכריזמה שלו לדירוג השריון שלו.
מופת ודוגמא: בעלי ברית של קואן-יאו הנמצאים במרחק של 60 רגל (18 מ') ממנו בזמן שאינו חסר הכרה ומסוגלים לראות אותו, נהנים מיתרון לגלגולי ההצלה שלהם מפני פחד והקסמה.
זקן מדהים שאין שני לו: הזקן של קואן-יאו מאוד מושך את העין ומסיח את הדעת. מטילי לחשים הנמצאים במרחק של 30 רגל (9 מ') מקואן-יאו ומסוגלים לראות את זקנו המפואר, חייבים להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 12 או לאבד את הריכוז שלהם בלחש מתמשך, אם התרכזו באחד כזה.
לא יפול (2/יום): קואן-יאו רשאי לגלגל מחדש גלגול הצלה בו הוא נכשל.
לא יכרע (מתחדש לאחר מנוחה ארוכה או קצרה): כפעולת בונוס, קואן-יאו מתאושש ממהלומה שספג ומחדש לעצמו 20 נקודות פגיעה.
להב הדרקון: הכילף של קואן-יאו הוא נשק עם התכונה "להב כפור" - הוא גורם לנזק קור נוסף של 3 (1ק6) ונותן לקואן-יאו התנגדות לנזק אש. כמו כן, בידי קואן-יאו בלבד, הכילף מסוגל לשגר ברק חשמלי (מפורט בפעולות)


פעולות:
ריבוי התקפות: קואן-יאו תוקף שלוש פעמים עם הכילף שלו.
להב הדרקון: התקפת קפא"פ 8+ לפגיעה, הישג, נזק 9 (1ק10 + 4) חותך + 3 (1ק6) קור.
חזיז ברק (מתחדש לאחר מנוחה ארוכה או קצרה): קואן-יאו משגר מהכילף שלו חזיז ברק באורך מאה רגל (30 מ') ורוחב 5 רגל (1.5 מ'). כל יצור הנמצא בקו של מכת הברק סופג נזק של 28 (8ק6) חשמל או חצי מכך בגלגול הצלה מוצלח (זריזות ד"ק 16).

תגובות:
מגננה: קואן-יאו מוסיף 4+ לדירוג השריון שלו כנגד התקפה אחת שהייתה עשויה לפגוע בו. הוא חייב לראות את התוקף ולהיות חמוש בנשק קפא"פ כדי להנות מהשפעה זו.
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מגניב, אהבתי! אבל רגע, משאלתו היא למות כמו רשע מהסיפורין?

אולי. הוא גם מאוד רגיל לנצח ולהטיל אימה. הוא חושב שלא ניתן להביס אותו וזה כבר די משעמם אותו. המחשבה שאפשר להביס אותו פשוט מהפנטת אותו.
 
אהבתי מאוד את קואן יו, דמות מגניבה מאוד. אני מדמיין לעצמי צבא סטייל-סיני עם אבק שריפה וכמה דרקונים פולש לאיזו ממלכת בני אדם גנרית. זה יהיה מעניין...
Three_Brothers_edit.jpg
 
אצני הקרח

בארצות הצפון, לא רק האדמה מכוסה בשלג במשך חודשים ארוכים אלא גם אגמים ונהרות קופאים. מקווי מים מכוסי קרח הם תמיד מקור לסכנה - הקרח חלקלק ולא יציב, ואף עשוי להישבר - במיוחד אם מעמיסים עליו לוחמים עוטי שריון כבד, שיטבעו אל מותם במים הקרים. מרבית הלוחמים לפיכך מעדיפים להימנע מאגמים קפואים ודומיהם - אלא אם כן מדובר במעבר הכרחי.

לא כך אצני הקרח. לוחמים אלו הפכו את המיומנות שרכשו בתחביבם, משחק ההוקי, לאומנות לחימה של ממש. לבושים בשכבות של עור ופרווה ולרגליהם מחליקי-קרח, הם נעים במהירות על הקרח החלק ומניפים בידיהם גרזנים אדירים, עם להב מתעקל מאוד כלפי מעלה, בעיצוב המוכר גם כ"ברדיש". בגרזנים הם משתמשים לא רק כדי לפגוע באויביהם אלא גם ככלי עזר לתנועה - דוחפים את עצמם במהירות בעזרת מוט הגרזן או משתמשים בו כנקודת-ציר לסיבובים מהירים. היכרותם עם הקרח וסכנותיו, מאפשרת להם גם לזהות כאשר יריביהם עומדים על קרח דק ולנפץ אותו תחת רגליהם במהלומת גרזן ולשלוח את אלו לצלילה במים הקפואים בעודם מתרחקים בהחלקה מהירה.

אצן קרח
דמוי-אדם בינוני (לרוב אדם), נטייה כלשהי
דרג"ש: 13 (שריון עור, זריזות)
נק"פ: 19 (3ק8 + 6)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 14 (2+), כושר 15 (2+), תבונה 10 (0+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 10 (0+)
מיומנויות: אתלטיקה 6+, הישרדות 4+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שפה אחת כלשהי (לרוב מדוברת)
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

החלקה על הקרח: אצני הקרח לא סובלים מהשפעות או מגבלות תנועה כלשהן כשהם נמצאים על קרח, אבל חייבים לנצל פעולה כדי להוריד את המחלקיים שלהם אם הם רוצים לנוע על קרקע - אחרת הם נחשבים לשרועים אפיים.
מהיר-מחליקיים: כשהוא נע על הקרח, אצן הקרח יכול לבצע מאוץ או ניתוק מגע כפעולת בונוס בכל אחד מהתורים שלו.
תיקול: כל התקפה של אצן הקרח דורשת מהיריב, אם הוא יצור בגודל גדול ומטה, להצליח בגלגול הצלה זריזות או כוח בד"ק 12 או ליפול ולהשתטח על הקרח.

פעולות:
גרזן אדיר: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 8 (1ק12 + 2) חותך + על היריב להצליח בגלגול הצלה כוח או זריזות בד"ק 12 או ליפול ולהשתטח.
בוקע הקרח: במקום לתקוף, אצן הקרח יכול לנסות לנפץ את הקרח תחת רגלי יריבו - כדי להצליח בכך עליו להצליח בגלגול פגיעה נגד דרג"ש 12 ולגרום לקרח לנזק של 8 נק"פ לפחות. אם הקרח התנפץ, על היריב להצליח בגלגול הצלה זריזות בד"ק 14 כדי לסגת אחורה או הצידה בבטחה, או לסבול מכל ההשפעות של טביעה והיפותרמיה. לאחר שניפץ את הקרח, אצן הקרח מנצל את פעולת הבונוס שלו לבצע ניתוק מגע ולהתרחק בבטחה - אלא אם כן יש משהו שמונע זאת ממנו.
 
מה שהחאן העלה זה הברדיש, סוג של גרזן ארוך שהיה מקובל בעיקר במזרח אירופה.
כילף זה בעיקרון מה שנקרא באנגלית glaive , שנראה כמו מוט ארוך שבקצה שלו יש להב שיותר מכל מזכיר סכין מטבח ענקית.
גואן-יו המקורי מופיע בגוגל כשהוא והכילף שלו בדרך כלל נראים ככה:
Guan_Yu.jpeg
 
בכל מקרה, עכשיו צריך להתחיל לחשוב על החרב הדו-ידנית. אתגר הכתיבה הזה מתגלה כיותר ויותר קשה משחשבתי, כי מצד אחד קל למצוא לכל כלי נשק אדם או קבוצה בהיסטוריה שהשתמשו בהם, אבל מצד שני אני מנסה שזה יהיה גם מעניין מכנית. אחרת יכלתי לקחת את אותה תבנית של "Veteran" מאסופת המפלצות ורק להחליף כל פעם את הנשק שלו.

ותהייה - אני רואה שלעץ הזה כבר יש כרגע יותר מ-800 צפיות, מישהו מהקוראים גם השתמש כבר בתוכן שכאן? הולך להשתמש? המיר למהדורה אחרת כדי להשתמש?
 
חזרה
Top