• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

מגניב מאוד, אהבתי!
בוריס - הזכרת כאן פעם בחור בשם הזה מתישהו. ציפיתי לבחור בסגנון אבו נבוט, אבל גם זה טוב.
עריכה: בוריס ממש נשמע כמו בריון רוסי...
 
אביעד אמר/ה:
שאדאם ניצח את כולם! נראה לי שאני אכתוב לו נתונים למו"ד 4 ואכניס אותו בשער הצלמוות

אם תכתוב לו נתונים - תביא את זה לפורום - יהיה מעניין לראות את המעבר שלו בין מהדורות - במקור הוא נוצר עבור BRP, אבל לקחתי את סיפור הרקע שלו ופשוט כתבתי אותו מחדש למו"ד5. מכנית, הוא פחות או יותר כוהן מתחום השליטה מוות עם כמה תוספות מאוד מזעריות.

אביעד אמר/ה:
ממש אהבתי גם את ההתחזקות והחזרה שלו.

תודה, זה משהו שדי אהבתי לנסות לכתוב - נראה לי גם די מתבקש שדב"שים יתקדמו אף הם במקביל לדמויות.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
בוריס - הזכרת כאן פעם בחור בשם הזה מתישהו. ציפיתי לבחור בסגנון אבו נבוט, אבל גם זה טוב.
עריכה: בוריס ממש נשמע כמו בריון רוסי...

מקור ההשראה היה "בוריס מנפץ העצמות" - דב"ש עם פסקת פלאף מאוד קצרה ממוצר מו"ד-בקופסאות בשם "פונדק הדרקון המפוקפק" שהציג רשימות של כל מיני דב"שים שנוהגים לבלות בפונדק הזה, בחלוקה למקצועות ונטיות. אני לא זוכר את הנתונים המקוריים שלו (אם כי זכור לי שהוא היה חמוש דווקא בחרב ובגרזן) והוא תואר שם רק כאדם אלים ומשוגע ששבר פעם את הידיים לשותף-לפשיטה בזמן מריבה על השלל ואמר לו "עכשיו קח מה שאתה רוצה" - אז החלטתי לכתוב לו פלאף ותיאור משלי ולצייד אותו באלת ברזל - ובהזדמנות זו גם לתת לו כינוי חדש, כי זו הרי בכלל לא אותה דמות כמו מקור ההשראה שלו, אבל כן דומה לו בתפקידו במשחק (פסיכי אלים שעשוי לשדוד את הדמויות).
 
מוג-אורוקו - אשפי האורקים

האורקים אינם ידועים כעם בעל נטיה למאגיה המורכבת של האשפים והשאמאנים של גרומאש גם לא מתלהבים ממתחרים אפשריים על מעמדם כקוסמי השבט. אבל תמיד ישנם כמה אורקים שנמשכו לקסם וחשקו בו. מעטים עוד יותר מהם הצליחו ללמוד אותו - בדרך כלל לא בצורה מסודרת, אלא מאשפים רשעים אותם הם שירתו כשכירי חרב, משוליות-קוסם שנפלו בשבי, משירבוטי רונות עתיקים שהם לא הבינו אפילו את מחציתם - כך או אחרת, אחרי הרבה טעויות קטלניות וחוסר הצלחה, מתי-מעט מבין האורקים רכשו לעצמם שליטה בסיסית באומנות הקסם של האשפים. אשפים אלו מכונים "מוג-אורוקו" (Mog-Uruko) והם נחשבים לרעי מזג ומלאי שנאה אפילו יחסית לאורקים, בגלל היחס הרע, החשדנות והעוינות שהם זכו לו מעמיתיהם לשבט, שמצד אחד נזקקו לכוחותיהם ומצד שני תיעבו אותם וסלדו מהם (עלבון טיפוסי כלפיהם הוא "אתה עושה קסמים של אלפים").

מוג-אורוקו אינם מסתדרים היטב עם שאמאנים של גרומאש ושאר אלי האורקים, ובדרך כלל ניתן למצוא אותם בשבטים חילוניים וכופרים יותר - אך לוחמניים באותה מידה כמו שבטי האורקים האדוקים. כסמל למעמדם וכחיקוי לאשפים מרושעים בהם פגשו, המוג-אורוקו לובשים גלימות שחורות ונושאים מטה עץ מחוזק בטבעות מתכת. המטה גם משמש אותם כספר הלחשים שלהם והללו חקוקים עליו ברונות וכמוקד להטלת קסם המחליף מרכיבי לחשים בסיסיים (בהתאם לכללים הרגילים של מוקד קסם) - דרך המטה הם יכולים גם לתעל את שנאתם וזעמם למהלומות של אנרגית קסם קטלנית.

מוג-אורוקו
דמוי אדם בינוני (אורק), תוהו מרושע
דרג"ש: 11 או 14 עם שריון-מג
נק"פ: 45 (6ק8 + 18)
תנועה: 30 רגל

תכונות: כוח: 15 (2+), זריזות 12 (1+), כושר 16 (3+), תבונה 13 (1+) חוכמה 11 (+0), כריזמה 10 (0+)
מיומנויות: איום 2+
חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 10.
שפות: אורקית, מדוברת
דירוג אתגר: 2 (450 נק"נ)

אגרסיבי: כפעולת בונוס, האורק יכול לנוע במלוא קצב התנועה שלו לעבר יריב אותו הוא רואה.
מכת שנאה: כאשר הוא פוגע עם המטה שלו בקפא"פ, המוג-אורוקו מסוגל לתעל לתוכו את הזעם והשנאה שממלאים את נשמתו ולגרום לנזק נוסף של כוח-קסם (force) בתמורה ליחידת לחש. עבור יחידת לחש מעוצמה 1 שמנוצלת לשם כך נגרם נזק נוסף של 2ק8, ועבור יחידת לחש מעוצמה 2 נגרם נזק של 3ק8.
הטלת לחשים: המוג-אורוקו הוא מטיל לחשים בדרגה 3, תכונת הטלת הלחשים שלו היא תבונה (ד"ק לחש 11, 3+ לפגיעה בהתקפות קסם) ויש לו מוכנים את הלחשים הבאים:
ליחשונים (לפי רצון): הגן מלהב (blade ward), מכת-אמת (true strike), מגע מזעזע
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): שריון-מג, קרן מחלה
עוצמה 2 (2 יחידות לחש): קרן חולשה, נשק קסום

פעולות:
מטה קפא"פ: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) מוחץ ביד אחת או 6 (1ק8 + 2) מוחץ בשתי ידיים.
 
מקללי הירח

שורשיו של הארגון המסתורי הזה, כך מספרים, הוא בהתארגנות של אומני-לחימה אמיצים שיצאו כנגד מכשפים מרושעים שהגיעו בכוח קסמיהם מהירח לפני למעלה מאלף וחמש מאות שנה. מכשפי הירח ניסו לכבוש את העולם באמצעות כשפיהם המוזרים והשדים והיצורים המעוותים שזימנו מהחלל שבין הכוכבים. מקללי הירח לחמו בהם מלחמת חורמה והצליחו להביא לסילוקם מעל פני האדמה. במהלך הלחימה הם פיתחו טכניקות מיוחדות ללחימה נגד יריבים המשתמשים בקסמים, וגם את הנשק שמאפיין אותם - מגל עם להב ישר יחסית (בסגנון הקאמה של ארצות המזרח הרחוק) שמתקפל אל הניצב קצת כמו אולר, כאשר הנשק שחור כולו - הן להב המתכת והן ניצב העץ. הם כנראה ראו צדק פואטי בכך שהם הורגים את המכשפים מהירח באמצעות נשק עם להב המזכיר מעט סהרון.

אבל ארגונים אוהבים להמשיך ולהתקיים. אחרי שמכשפי הירח הובסו, מקללי הירח לא התפרקו מנשקם ופשוט עברו להילחם במכשפים ארציים יותר, קוסמים מפוקפקים וכוהנים עובדי שדים. המערכה הזו לא הוכתרה בהצלחה כמו זו נגד מכשפי הירח, אבל הייתה יקרה מאוד. כדי לממן את הלחימה, מקללי הירח, שרכשו מיומנות רבה בחיסולים, החלו להשכיר את שירותיהם כרוצחים שכירים. עם חלוף השנים, ההכנסות מרציחות-בהזמנה גברו על הערכים וכיום הארגון הוא בסך הכל עוד כנופיה של מתנקשים בתשלום. תהילת העבר אבדה ונשכחה ורק השם "מקללי הירח" והמגל המתקפל נשארו - אבל יחד עמם גם המיומנות בלחימה נגד מטילי לחשים שעדיין נלמדת ומתורגלת במסגרת הארגון.

מקלל ירח
דמוי-אדם בינוני (לרוב אדם, לעיתים גזעים אחרים), נייטרלי מרושע (לרוב) או סדר מרושע.
דרג"ש: 15 (זריזות, הגנה מחושבת)
נק"פ: 32 (5ק8 + 10)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 16 (3+), כושר 15 (2+), תבונה 15 (2+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 11 (0+)
גלגולי הצלה: זריזות 5+
מיומנויות: התגנבות 5+, תורת הנסתר (arcana) 4+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת ועוד שפה נוספת
אתגר: 2 (450 נק"נ)

הגנה מחושבת: כאשר אינו לובש שריון או נושא מגן, מקלל הירח מוסיף את תוסף התבונה לדרג"ש שלו.
קל רגליים: כאשר אינו לובש שריון או נושא מגן, מקלל הירח מוסיף 10 רגל (3 מ') לקצב התנועה שלו.
המגל מהיר מהכישוף: כאשר אינו לובש שריון או נושא מגן, מקלל הירח יכול להשתמש בתוסף הזריזות שלו להתקפות ולנזק עם המגל המתקפל שלו, למרות שהנשק לא נחשב לנשק לחימה מסוגננת.
המגל חזק מהכישוף: כאשר מקלל הירח נמצא במרחק של 5 רגל (1.5 מ') ממטיל לחשים, הוא מסוגל לבצע התקפת קפא"פ כתגובה לפעולה של הטלת לחש ונהנה מיתרון לגלגולי ההצלה שלו מפני קסמיו של אותו מטיל לחשים.
המגל חד מהכישוף: בידי מקלל הירח, המגל המתקפל נחשב לנשק קסום למטרת התגברות על התנגדות וחסינות לנזק.
שובר ריכוז: כאשר מקלל הירח גורם נזק למטיל לחשים המתרכז בלחש, למטיל הלחשים יש חיסרון בגלגול ההצלה לשמירה על הריכוז.


פעולות:
ריבוי התקפות: מקלל הירח מתקיף ארבע פעמים בסיבוב באמצעות המגל המתקפל שלו,
מגל מתקפל: התקפת קפא"פ, 5+ לפגיעה, נזק 5 (1ק4 + 3) חותך
 
חרדונוש מדברי

החרדונוש (חרדון אנוש) הוא קרוב משפחתו של הלטאיש שוכן הביצות, שמעדיף להתגורר במקומות יבשים וחמים. גופו מכוסה בקשקשים חומים-אפורים והוא הסתגל לחיים במדבריות, להסתפקות במעט מים ומזון ואכילת מזון שיצורים אחרים יראו כבלתי ניתן לעיכול ובפרט צמחים וקקטוסים הנחשבים לרעילים. כאשר יש לו הזדמנות, החרדונוש שמח לגוון את תפריטו הדל בבשרו של הרפתקן מזדמן.

לרוב החרדונוש אינו תוקפני במיוחד, אבל הוא מגן על שטחו. בעונת הייחום קשקשי הראש של הזכרים הבוגרים משנים את צבעם לכחול והצבע מתפשט לאיטו אל שאר גופו של החרדונוש. בשלב זה, הזכרים נהיים הרבה יותר אגרסיביים, אלימים וחסרי זהירות.

הרגלו של החרדונוש לאכול צמחים רעילים מקנה לו עמידות רבה בפני ארס ורעלים, וגם מאפשר לו להקיא על אויביו חומצה רעילה מקיבתו. מלבד הפוטנציאל שלו להתקפה ישירה, החרדונוש משתמש בקיא החומצי לייצור ראשי חניתות. החומצה מעורבבת עם חול דק וגבישי והתערובת מחוממת בכלי חרס גסים במדורות - את התמיסה שנוצרת יוצקים החרדונושים לתבניות שהם מעצבים מאבן או חימר וכשהיא מתקררת נוצר ראש חנית הנראה כעשוי מזכוכית ירוקה-עכורה עם ריח חומצי מעט ומגע צורב.

בקרב, כל חרדונוש נושא עמו שתיים או שלוש חניתות כאלו - הוא מעדיף לפתוח את הלחימה בהשלכת חניתות ממרחק עד שנותרת בידיו חנית אחת איתה הוא נלחם בקפא"פ - כאשר בעת הצורך הוא יקיא חומצה על יריבו.

חרדונוש
דמוי-אדם בינוני (לטאי), נייטרלי
דרג"ש: 14 (קשקשי שריון טבעי, זריזות)
נק"פ: 22 (4ק8 + 4)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 12 (1+), כושר 13 (1+), תבונה 7 (2-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 7 (2-)
מיומנויות: הבחנה 3+, התגנבות 3+, הישרדות 5+
חסינות לנזק: רעל
התנגדות לנזק: חומצה
חסינות למצב: מורעל
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: דרקונית עילגת
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

נגוס והקא: אם החרדונוש פוגע באמצעות נשיכה, הוא יכול להקיא על אותו יריב חומצה כפעולת בונוס הפוגעת אוטומטית.


פעולות:
ריבוי התקפות: החרדונוש יכול לתקוף פעמיים בקפא"פ באמצעות חנית או פעם בחנית ופעם בנשיכה. הוא יכול לתקוף פעם אחת בהשלכת חנית לטווח או בהקאת חומצה בקפא"פ.
חנית חומצית: התקפת קפא"פ או טווח למרחק 20/60 רגל (6/18 מ') 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) ביד אחת או 6 (1ק8 + 2) בשתי ידיים דוקר ועוד 2 (1ק4) חומצה.
נשיכה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר
הקאת חומצה (מתחדש לאחר מנוחה ארוכה או קצרה): התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 9 (2ק8) חומצה. על היריב להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 11 או להיות מושפע ממצב מורעל למשך דקה.

ראש כחול: בעונת הייחום, זכרי החרדונוש הופכים להיות תוקפניים וחסרי זהירות בעוד קשקשי הראש שלהם ולאחר מכן שאר גופם מקבלים גוון כחול בולט. בתקופה זו, הם מושפעים מהמאפיינים הבאים:
בולט במדבר: החרדונוש סובל מחיסרון לכל בדיקות ההתגנבות שלו.
אגרסיבי: החרדונוש מסוגל לנוע במלוא קצב התנועה שלו לעבר יריב שהוא מסוגל לראות, כפעולת בונוס.
תוקפנות פראית: החרדונוש נהנה מיתרון לכל גלגולי ההתקפה שלו אך כך גם יריביו נהנים מיתרון לגלגולי ההתקפה נגדו.
 
חצרן ארך-ציפורניים

בממלכות וקיסרויות גדולות, החצרנים (שבמזרח יש המכנים אותם "מנדרינים") שולטים בבירוקרטיה, במשרדים ובלשכות. בחלק מהמקומות, כסמל מעמד והוכחה לכך שאינם עובדים בעבודות כפיים, החצרנים לא רק לובשים בגדים מהודרים ויפים, אלא גם מטפחים ציפורניים ארוכות.

החצרנים ארוכי הציפורניים משקיעים זמן רב בטיפוחן - טיפולי מניקור ומריחה בלכות הצובעות ומייפות אותן וגם מחזקות אותן ושומרות על שלמותן. החצרנים מרבים להדגיש את דבריהם בתנועות ידיים, כדי שמי שנמצא מולם יתרשם עד כמה ארוכות ויפות ציפורני החצרן, מטופחות ומחודדות וצבועות בלכה צבעונית.

החצרנים אינם טיפשים, והם למדו מהר מאוד שגם לחצרן המקושר, המכובד והמהודר ביותר עשויים להיות אויבים. חצרנים נבונים למדו לסמוך על שומרי ראש, אבל בממלכות הידועות בתככי החצר הקטלניים שלהן, גם החצרן המאובטח ביותר עלול למצוא את עצמו מבודד עם יריב מסוכן הזומם לרצחו נפש או לסחוט אותו. כדי להתגונן, פיתחו החצרנים כישורי לחימה המבוססים על ציפורניהם הארוכות. חצרנים אלו החליפו את הלכות הפשוטות של צביעת ציפורניהם בלכות מעשה-אלכימיה, שהקנו לציפורניים חוזק כמעט כשל טפרי-אריה, ושצבען הססגוני מסתיר גם ארס קטלני.

החצרנים לא הפכו ללוחמים דגולים כתוצאה מהשידרוג הקטלני לציפורניהם, אבל במקרים קיצוניים הם יכולים להגן על עצמם ואם יתרון ההפתעה עומד לצידם גם להסב לאויביהם פגיעות חמורות העשויות להביא למותם.

חצרן ארך-ציפורניים
דמוי-אדם בינוני (גזע כלשהו), נטייה כלשהי, לרוב סדר נייטרלי
דרג"ש: 10
נק"פ: 9 (2ק8)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 10 (0+), כושר 10 (0+), תבונה 14 (2+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 13 (1+)
מיומנויות: כלי לבלר 4+, תובנה 3+, חקירה 4+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת ועוד שתי שפות נוספות
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

מכה מפתיעה: אם החצרן מפתיע את יריבו, הוא תוקף עם יתרון לגלגול הפגיעה

פעולות:
ציפורני החצרן: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) חותך. על המותקף להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 12 ולספוג נזק של 10 (3ק6) רעל במקרה של כישלון או מחצית מכך בגלגול הצלה מוצלח.
 
מגניב מאוד, אהבתי! היה לי פעם רעיון לשבט מדברי של לטאישי-חרדון עם יכולת לשנות את צבע העור לכחול (מה שמשמש כתלבושת חגיגית)... אצלי הם נהגו לפשוט על נווי המדבר מההרים בהם ישבו.

החצרן הוא משהו כזה?
Lw0wZY1b.jpg
 
tkhag1 אמר/ה:
בגרסה 3.5 נשיכה עשתה את כל סוגי הנזק (חודר בגלל שהשיניים חודרות, חותך בגלל שהן קורעות את הבשר , ומוחץ בגלל השיניים הטוחנות ו/או בגלל הלסת שנסגרת עליך) שינו את זה ב5?

זה די תלוי בשיניים. הנשיכה של אנשי לטאה במו"ד5 (וגם של טורפים אחרים, אם לא פיספסתי משהו) מתוארת כדוקרת - הם לא ממש לועסים הרי, יותר נועצים את השיניים. נראה לי שעשו את רוב התקפות הנשיכה ככה - כולל של הלוקרוטה במדריך המפלצות של וולו, שבמוד"מ2 דווקא תוארה במפורש כבעלת רכסי עצם שטוחים במקום שיניים ונשיכה מוחצת (שבמוד"מ2 גם הרסה שריונות).

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
החצרן הוא משהו כזה?

אתה יכול להציג אותו ככה אם אתה רוצה להגזים, אבל אני חשבתי על ציפורניים יפחות מופרעות, בערך בחצי מהאורך שמופיע בתמונה שהבאת.

עכשיו שמתי לב שסיימתי את כל נשקי הקפא"פ הפשוטים. תכף צריך להתחיל עם נשקי הטווח הפשוטים. האתגר הזה יותר מאתגר משחשבתי - תכלס לא אמורה להיות בעייה לקחת לוחם (אפילו את אותו לוחם עם אותם נתונים בדיוק) ופשוט להחליף לו את כלי הנשק, אבל זה מתגלה כיותר מסובך לעשות לו גם סיפור מעניין ולתת לו יכולות מגניבות שקשורות איכשהו לנשק שלו.
 
גבירגסייגר הובגובליני

ההובגובלינים חיים חיי קרב ומלחמה ויש להם אוייבים רבים. במסגרת מלחמותיהם נגד גמדי ההרים ועמים הרריים נוספים (גולייתים, ייטים, תלוי בעולם המשחק) הם גילוי שהלוחמים הרגילים שלהם מתקשים לתמרן וללחום בשטח הררי קשה ולכן טיפחו ואימנו את הגבירגסייגרים, לוחמי ההרים (אתם יכולים לקרוא להם גם אלפיניסטים או לוחמי-צוקים או מטפסי הרים אם לא מסתדר לכם עם לגנוב מילה מגרמנית לגובלינית). הללו מצטיינים במיוחד בטיפוס, תנועה בשטח הררי ומארבים. הם מורגלים לאוויר הדליל ולבושים בשריונות עור עבה הצבועים בצבעי הסוואה אפורים ולראשיהם חובשים כובעי בד או לבד אותם הם מקשטים בפרחי הרים ונוצות עיט שחורות כדי להעיד על אומץ ליבם ועל כך שטיפסו לגבהים בהם צומחים פרחים אלו ומקננים העיטים השחורים. בעוד שצבאות ההובגובלינים נושאים בדרך כלל חרבות ארוכות, נשקי-מוט וקשתות ארוכות, הגבירגסייגרים מעדיפים להשתמש ברובי קשת קלים המפריעים פחות כשתולים אותם על הגב בזמן הטיפוס. הם מעדיפים להימנע מקרב פנים-אל-פנים, אך נושאים לשם כך חרבות קצרות.

גבירגסייגר הובגובליני
דמוי-אדם בינוני (הובגובלין), סדר מרושע
דרג"ש: 14 (שריון עור עבה, זריזות)
נק"פ: 13 (2ק8 + 4)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 14 (2+), כושר 14 (2+), תבונה 10 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 9 (1-)
מיומנויות: אתלטיקה 5+, הישרדות 5+, התגנבות 6+
חושים: הבחנה פסיבית 11, ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ')
שפות: גובלינית, מדוברת
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

מטפס הרים: הגבירגסייגר לא סובל מהפחתה בקצב התנועה שלו כתוצאה משטח הררי ולא סובל מתשישות עקב גובה רב (כמו שמתואר בפרק 5 על תנאים סביבתיים בספר השה"מ). יש לו יתרון לכל בדיקות המיומנות באתלטיקה הקשורות בטיפוס.
מתקפת פתע: אם הגבירגסייגר מפתיע יריב ופוגע בו בסיבוב הקרב הראשון, היריב סופג נזק נוסף של 2ק6 מסוג הנשק של ההתקפה.
הסוואה: אם הגבירגסייגר מרוחק יותר מ60 רגל (18 מ') מיריבו והוא נמצא בשטח הררי, הוא נחשב כאילו יש לו חצי מחסה (2+ לדרג"ש ולגלגולי ההצלה זריזות)
קליעה: הגבירגסייגר מיומן במיוחד בירי ברובה קשת קל. יש לו 2+ לגלגולי הפגיעה (מחושב בנתונים) והוא לא סובל מחיסרון לגלגולי הפגיעה בטווח-אפס (פחות מ-5 רגל/1.5 מטר)


פעולות:
רובה קשת קל: התקפת טווח 80/320 רגל (24/96 מ') 6+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) דוקר.
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר.
צליפה מערערת יציבות: הגבירגסייגר יכול לנסות ולכוון את ירי רובה הקשת שלו אל רגלו של היריב, כתפו או הקסדה שלו, ולפגוע פגיעה שתוציא את היריב משיווי משקלו. צליפה כזו מתבצעת עם חיסרון לגלגול הפגיעה, אך אם היא פוגעת אז מלבד הנזק הרגיל שנגרם, היריב צריך להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 12 או ליפול ולהשתטח ארצה - מה שבשטח הררי תלול עלול להתגלות כהרבה יותר קטלני מהצפוי במבוך או שדה קרב מישורי.

אפשרות - קליעים מסמנים: חלק מהגבירגסייגרים חמושים בקליעים מיוחדים לרובה הקשת שלהם. מאחורי ראש הקליע מורכבת על גוף החץ הקצר גולה קטנה מזכוכית שמלאה באבקה אלכימית זוהרת בצבע אדום בוהק, סגול זוהר או ירוק זרחני, המתפזרת על היריב בו הקליע פגע. יריב שכוסה כך באבקה זוהרת בולט מאוד לעין ונחשב כמסומן עבור הגבירגסייגרים האחרים ויש להם יתרון בגלגולי הפגיעה נגדו בהתקפות טווח.
 
טרוגלודיט רומה-זיקים

[רקע קצרצר: במוד"מ2, הטרוגלודיטים תוארו כמיומנים במיוחד ב"זיקי טרוגלודיטים", בעוד שבמו"ד5 הם נלחמים בטפרים ושיניים בלבד למרות שתואר שהם מעריכים כלי נשק ממתכת ומתקוטטים עליהם. החלטתי להחזיר להם את המאפיין הזה]

הטרוגלודיטים, שוכני המערות הלטאיים ומדיפי הצחנה, מעריכים מאוד כלי נשק ממתכת - אבל לא יודעים לייצר אותם. לפעמים נופלים לידם כלי נשק כשלל והם מתקוטטים עליהם, אבל בהרבה מקרים הם יניחו את ידיהם על כלי נשק פגומים - חניתות מנופצות, פגיונות שבורים, רסיסי להבי-חרב וכו'. לא כל הטרוגלודיטים חסרי תבונת כפיים, והם שאינם יודעים לחשל מתכת, אחדים מהם מצליחים להפוך את חלקי הנשק שנפלו לידיהם לאמצעי לחימה משלהם - הם מכתתים חודים מראשי חניתות, חיצים וחלקי להבים ומחברים אותם באמצעות מיתרים מגידים ודבקים מגעילים לקני-עץ, מוסיפים משקולת אבן לאיזון, וכך מייצרים לעצמם זיקי-הטלה דמויי חניתות קצרות מאוד או חיצים קצרים ועבים. את הזיקים הללו הם נושאים צמוד לגופם באמצעות נדני עור על רצועות, שם הללו סופגים את צחנתו האיומה של בעליהם.

רומי-הזיקים משתמשים בהם בקרב ביעילות מפתיעה ויש מלומדים הטוענים שהם מפצים בכך על חולשתם הפיזית יחסית לבני גזעם. באמצעות הזיקים, הם שומרים על מעמדם כלוחמים בעיני השבט ולא הופכים לארוחה. טרוגלודיט רומה-זיקים טיפוסי נושא עמו 1ק4 + 3 זיקים ומקפיד לאסוף אותם לאחר הקרב או לייצר חדשים משברי נשק של אויביו.

טרוגלודיט רומה-זיקים
דמוי-אדם בינוני (טרוגלודיט), תוהו מרושע
דרג"ש: 13 (שריון טבעי, זריזות)
נק"פ: 11 (2ק8 + 2)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 14 (2+), כושר 12 (1+), תבונה 6 (2-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 6 (2-)
מיומנויות: התגנבות 4+
חושים: הבחנה פסיבית 10, ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ')
שפות: טרוגלודיטית
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

עור זיקית: לטרגלודיט יש יתרון בבדיקות זריזות (התגנבות)
צחנה: כל יצור בעל חוש ריח מלבד טרוגלודיט אחר הנמצא במרחק של 5 רגל (1.5 מטר) מהטרוגלודיט חייב להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 12 או להיות מושפע ממצב "מורעל" עד תורו הבא. בגלגול הצלה מוצלח, היצור יהיה מחוסן להשפעת הצחנה של כל הטרוגלודיטים למשך שעה.
רגישות לאור: באור השמש, לטרוגלודיט יש חיסרון לגלגולי פגיעה ולבדיקות חוכמה (הבחנה) המסתמכות על ראייה.
זיקים מדוייקים: לטרוגלודיט רומה הזיקים יש 2+ להתקפה באמצעות זיקים (מחושב בנתונים)

פעולות:
ריבוי התקפות: הטרוגלודיט רומה-הזיקים יכול לתקוף 3 פעמים בסיבוב באמצעות זיקים או פעמיים בקפא"פ - פעם בטפרים ופעם בנשיכה.
זיקי טרוגלודיט: התקפת טווח 20/60 רגל (6/18 מ') 6+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) דוקר. בנוסף, מי שנפגע מזיק מושפע מתכונת הצחנה של הטרוגלודיט כאילו עמד לידו.
נשיכה: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 3 (1ק4 + 1) דוקר
טופר: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 3 (1ק4 + 1) חותך
 
שחורי הברדסים

בהרבה אגדות וסיפורי הרפתקאות מופיעים מורדים נאצלים נגד שלטון רע ומדכא המסתתרים ביערות ופועלים נגד האצילים האכזריים ועושי דברם. יש המספרים גם על שודדים בעלי לב זהב, הגונבים מהעשירים ונותנים לעניים. אז שחורי הברדסים הם בדיוק ההיפך. הם אמנם מורדים ומסתתרים ביערות, אבל השליטים שהם שואפים לחתור תחתיהם הנם הוגנים ומיטיבים, וכשהם לא מתנגדים לשלטון הם שודדים את העשירים, העניים ואת בני המעמד הבינוני - ושומרים את השלל לעצמם. רבים משחורי הברדסים היו בעברם אצילים זוטרים, שריפים, שכירי חרב וכד', שאיבדו את מעמדם או משרתם עקב התנהלות אכזרית ומופקרת והם נוטרים טינה לרשויות ולציבור שהפריעו למעלליהם.

מכיוון שליבותיהם שחורים כמו הברדסים שמכסים את ראשיהם, לא פעם הם מעדיפים להרוג ואז לבזוז את הגופות מאשר להתנהג כמו שודדים הגיוניים ולאיים על אנשים שיתנו את כספם כדי שימשיכו לחיות ולהישדד שוב גם אחר כך. כפחדנים, הם מעדיפים להשתמש בנשק שיאפשר להם לרצוח ממרחק ומעדיפים יותר מכל את הקשת הקצרה - הקלה לתחזוקה, ייצור ושימוש. שחורי הברדסים ידועים לשמצה בחיצים המשוננים שלהם (שיש הטוענים שאת עיצובים הם העתיקו מציידים נולים, אותם אנשי צבוע מבחילים) - החיצים גורמים לכאב רב כשהם פוגעים ומאיטים את אלו הרוצים להימלט מפני שחורי הברדסים החומדים את רכושם וחייהם.


שחור-ברדס
דמוי-אדם בינוני (כמעט תמיד אדם), נייטרלי מרושע או תוהו מרושע
דרג"ש: 14 (שריון עור ממוסמר, זריזות)
נק"פ: 27 (5ק8 + 5)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 14 (2+), כושר 12 (1+), תבונה 10 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 11 (0+)
מיומנויות: התגנבות 4+, הבחנה 2+, איום 2+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

להוריד אותם אחד-אחד: אם שחור הברדס מפחית את הנק"פ של יריב ל-0 באמצעות פגיעה בקשת קצרה, הוא יכול כפעולת בונוס לירות לעבר יריב נוסף הנמצא בטווח שלו.
תגמור אותו!: שחור הברדס נהנה מיתרון לגלגול הפגיעה בקשת נגד יריבים הנמצאים בטווח קצר (80 רגל/24 מ') אם הללו פצועים ויש להם פחות מ-15 נק"פ באותו התור.

פעולות:
ריבוי התקפות: שחור הברדס מסוגל לתקוף פעמיים בקשת קצרה או בפגיון.
קשת קצרה: התקפת טווח 80/320 רגל (24/96 מ') 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר ובנוסף מי שנפגע מהחץ המשונן סובל מכאב רב המפחית את מהירותו ב-10 רגל (3 מ') עד סוף התור הבא שלו.
פגיון: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) דוקר.
 
אהבתי מאוד! הם יכולים להיות פתח מצויין להרפתקה לדמויות מתחילות.
אגב, הנשק הבא זה קלע? אשמח לראות משהו שקשור לדוד המלך (או לרועים כמוהו בכללי).
 
דמויות גנריות למדי, פשוט אנשים רעים
המפקד האלמוני אמר/ה:
תגמור אותו!: שחור הברדס נהנה מיתרון לגלגול הפגיעה בקשת נגד יריבים הנמצאים בטווח קצר (80 רגל/24 מ') אם הללו פצועים ויש להם פחות מ-15 נק"פ באותו התור.
מאיפה הקביעה של 15 נק"פ דווקא? שרירותי? לפי ד"א?
 
אביעד אמר/ה:
דמויות גנריות למדי, פשוט אנשים רעים

חשבתי על "אנשיו העליזים של רובין הוד" רק עם ברדס שחור ואופי שלילי, והדבקתי להם את החיצים המשוננים שמורידים מקצב התנועה שיש לציידים נולים במדריך וולו למפלצות. אפשר תמיד לתת להם מנהיג שנקרא rotten hood במקום robin hood, ולהשתמש בנתונים של רובין הוד שכתבתי בדו"נ הזה:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40646

אביעד אמר/ה:
מאיפה הקביעה של 15 נק"פ דווקא? שרירותי? לפי ד"א?

רציתי שהם יהיו יותר מסוכנים לדמויות בדרגות 1-2, אז קבעתי רף נק"פ כזה. באותה מידה זה היה יכול להיות 12 או 17 אבל 15 פשוט מספר עגול יותר.
 
חזרה
Top