• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[מו"ד 5 קניית-נקודות] רשומות האור של יוניטי

nuriel

פונדקאי מהשורה
כן כן, ההסבר של אולדמן על התגים הפורום החדשים הטריף אותי:)

ובנימה רצינית יותר, כמו שהבטחתי, אני אפרסם פה את הרשומות של ההרפתקה הקצרה (האור של יוניטי) הרפתקה מצד שלישי עבור מו"ד 5 שהמרתי לשיטה שלי. את ההרפתקה אני מריץ ביחיד לאחי הקטן, שלאחרונה גיליתי שהוא משחק מו"ד עם בערך עשרה ילדים אחרים מהכיתה שלו, וכששמעתי מי הם עוד יותר הופתעתי, כי האופי שלהם ממש לא מתאים לאופי ה"קלאסי" של שחקני מו"ד.

כחלק מהרשומות, אני גם הולך להסביר קצת על הדרך שלי להמיר מו"ד 5 לשיטה שלי, ואולי בתקווה לסייע לשחקנים ולמנחים לשחק בשיטה הזו גם הם. גלגלתי עבורו הרבה ק12 (25 במספר, למיטב זכרוני) עבור הנקודות שלו, והתחלנו לבנות את הדמות

בתור התחלה, ביקשתי מאחי לבחור גזע. הוא, ככל שחקן מו"ד מתחיל/ילד בן 13, בחר בדם הדרקון (למרות כל הפצרותי שזה הגזע הכי חלש במשחק, מי יכול להיכנע לנשיפת חומצה?) כמו שהבנתם, הוא בחר בשושלת הנחושת, ובתת הגזע של הdraconblood, הודות להסבר שלי שההבדל בין תת הגזע הזה לאחרים הוא "שהוא יותר דרקוני". ועכשיו למחיר של הגזע:
נשק נשיפה - 6, היכולת זהה בתכלס להשפעות של כמה לחשים בדרג 1, ועל כן הענקתי לה את המחיר של לחש דרג 1 שניתן להטילו 1/מנוחה קצרה, כמוצג בטבלה שבפתיל.
העלאת ערך יכולת -6, ערך התבונה עולה ב2, וערך הכריזמה עולה ב1.
ראיית לילה - 1, מבחינתי זה המחיר הבסיסי לראיית לילה ל60 רגל, והמחיר קופץ בכל 60 רגל.
נוכחות מרשימה - 2, זה המחיר הקבוע שלי עבור יתרון לבדיקות מסוימות.

לאחר מכן, גלגלנו יכולות, העברתי לו את הנק"פ מהנקודות, ואמרתי לו לחשוב על יכולות כראות עינו.
קודם כל, הדבר הראשון שהוא חשב עליו, הוא שלדם דרקון "דרקוני" צריך להיות כנפיים. אז נתתי לו את הכישרון "כנפי דרקון" מהמדריך של זנאת'ר, במחיר של 4 (המחיר למהירויות מיוחדות הוא 1 לכל 5 רגל).
לאחר מכן, הוא החליט שהנק"פ שלו לא מספיק קרוב ל200, ולאחר הסבר קצר על הדרך להעלות נק"פ, הוא החליט לרכוש קוביית ק20 אחת, ולהוסיף אותה לנק"פ ההתחלתי שלו (עוד 10 נקודות, כמצוין בטבלה)

משם עברנו לרכוש (אולי כי נזכרתי להזכיר שניתן לקנות זהב באמצעות נקודות). אח שלי החליט לקנות זהב במחיר של 30 נקודות, וככה יצא לנו דמות התחלתית עם 2000 מ"ז. על כן, אח שלי החליט שהוא רוצה לשחק אציל :). הוא רכש באמצעות מטבעות הזהב חרב אדירה ורובה קשת כבד, 200 קליעים, ו4 ערכות של רעל דרו, שהחלטתי שמספיקות ל20 קליעים כל אחת. לאחר מכן, הגיע הזמן לבחור שריון, ואז נזכרתי שיש שתי יכולות שמעניקות מעין קשקשי דרקון. נתתי לאח שלי לבחור בין הכישרון ליכולת של הייחוס הדרקוני של הכושף. הוא בחר בכישרון, כי לדרקון צריך להיות טפרים, כמובן.
המחיר של העלאת ערך התכונה הוא 2, של הדרג"ש הוא 3 בגלל שזהו התוסף הפרקטי לדרג"ש, ושל הטפרים הוא 1 כי הם מגדילים את קובית הנזק של ההתקפות הבלתי חמושות ב1. סך הכול 6 נקודות עבור הכישרון עור דרקוני.

טוב, בנקודה הזו הכל השתבש לחלוטין. אח שלי החליט שהוא רוצה לחש ממש חזק שעושה הרבה נזק. בנקודה הזו הצעתי לו את "אבדה קדברה" (מילת הרג עוצמתית) והוא החליט לרכוש 5 שימושים ביום של הלחש מדרג 9 הזה, שעלו לו 60 נקודות.
לאחר מכן הוא רצה לרכוש לחש שינה, והוא רכש כמה שהוא היה יכול - 8 פעמים ביום הדם דרקון הדרקוני שלנו יוכל להרדים את אויביו. סך הכול זה עלה עוד 44 נקודות.

כרגע נשאר לנו 3 נקודות, ואח שלי החליט שהוא רוצה זנב - זנב שהוא יוכל לדחוף איתו אנשים. זה היה הרגע המרגש בו הסברתי לאח שלי שנוכל פשוט להעלות לו את האתלטיקה ולהעמיד פנים שכל פעם שהוא דוחף הוא עושה את זה עם הזנב שלו. אוי, ההבדל בין פלאף למכאניקה.


אז, לאחר שקבענו שהשפה הדרקונית היא פחות או יותר כמו נורווגית, אח שלי החליט להעניק לו את שמו - צ'שוקי דיינג'רבאף בנו של ברונויר דיינג'רבאף.


אמו של צ'שוקי היתה דמת דרקון מיוניטי, בעלת שושלת אנושית ברובה, אשר הכירה את ברונויר כאשר הלוחם הגיע למרפאתה לאחר קרב קשה כנגד פושטים מהמדינה השכנה שאיימו על יוניטי. מרבית תושבי הכפר לא אהבו את התנהגותו המתנשאת והאצילית (או פלצנית, כפי שהם קראו לזה) של ברונויר, ואמו של צ'שוקי ברחה עמו, מפחדת לגדל את ילדה באוכלוסיה העוינת. אסטריד וברונויר גידלו את בנם באחוזה המשפחתית של משפחת דיינג'רבאף, אחוזה שרק גדלה בזכות גבורתו של ברונויר בקרבות הגבול כנגד המדינה השכנה.

50 שנה לאחר מכן, צ'שוקי עודנו חי באחוזה, אם כי אביו ואמו כעת שוכנים לנצח במערות הקבורה. לפני כמה ימים הוא שמע כרוז מכריז באחת מכיכרות העיר על קריאה לעזרה של אחת בשם אורקה פטיש-אבן, גמדה מיוניטי, שקוראת להרפתקנים לסייע לה בביטול הקללה שנפלה על הכפר הקטן והמיוחד. וכך, לראשונה בחייו, יצא דם הדרקון מיוניטי, חמוש בנשקים של אביו ובתכונות דרקוניות יחודיות.

כאשר הוא הגיע ליוניטי, התרשם עד מאוד דם הדרקון מהארכיטקטורה העשירה של הכפר, ששילבה בתוכה סגנונות אלפים,גמדיים וננסיים. התרשם כל כך, עד שהוא לא שם לב לגמדה שעמדה מולו, ואשר אותה הוא הפיל כאשר הוא נתקל בה. לאחר היכרות קצרה ותשאול קצר של צ'שוקי, הזמינה אותו הגמדה, אורקה פטיש-אבן בכבודה ובעצמה, לפגישת המועצה. לאחר רגע קצר של אי וודאות, הבחור הבין שהיא מתכוונת בזה הרגע.

בפגישת המועצה, אורקה מספרת לצ'שוקי על הקללה, שקוצים צומחים בשדות של יוניטי והורסים את הגידולים, שאנשים רבים יותר ויותר מרגישים חולים בצורה מוזרה, ושהרבה מהתושבים מדווחים שהם מרגישים שמישהו צופה בהם. צ'שוקי מבטיח שהוא יסייע להם להפיג את הקללה, ואוטרה מכריזה שבמידה והוא יצליח לגלות את מקור הקללה, הוא יוכח כזכאי לאמונם, וכראוי לברכתה של יוניטי - ברכה שהמועצה תעניק לו על מנת לסייע בידו להשיב את האיזון לכפר. צ'שוקי מודה ברוב רושם לאוטרה על אמונה, תחת מלמוליו המציקים של מעין זקן מציק, חבר מועצה, שלא מפסיק לפקפק במורשתו ובאמינותו של צ'שוקי.

וכאן, ידידי, אנחנו גומרים להיום.
 
נשמע כמו התחלה חמודה ואין כמו לשחק עם אחים. ככה אני התחלתי לשחק :)
מודה שבשלב מסוים איבדתי את המעקב אחרי הנקודות, גם נשמע שאתה עושה הרבה מהאיזון on the fly
 
זה מוסבר בעץ השיטה המיועד. בכל מקרה, המשחק בסוף התבטל, משחק יחיד לא מתאים לאף אחד מאיתנו....
בסופו של דברזה היה לטובה, כי הצלחנו לפתוח קבוצה חדשה ביחד עם עוד כמה חברים.
 
חזרה
Top