1. Charlatan's die, חפצק פשוט מהמגדיר של זנת'אק. בינתיים עברתי על חפצקים אחרים - כעיקרון אני מתכנן לקחת עוד כמה משם (גלימת סגנונות רבים, מגפיים ללא עקבות, אולי חץ בלתי שביר או שניים). ב500 הנותרים אני כנראה אשתמש בשביל לקנות קסדת טלפתיה, אבל עוד לא בטוח.
2 - אני לא ממש זוכר את גדילן אחרי מגדל התאומים, אז אולי אני בעצם מתאר אותו כרגע
.
כעיקרון קיסמט הוא איפשהו בין ניהיליסט לאופטימיסט - הוא לא מאמין במשמעות נעלה או בגורל, רק ביד המקרה. מצד שני, הוא מאמין שכל אדם יכול ללכת ולשחק חכם עם הקלפים שיד המקרה מביאה לו - אחרי הכל, יד המקרה זימנה לו את ההימור מול המהלך, אבל הוא זה שגנב את הקוביות.
הוא מאוד גמיש וקליל, צועד לאן שרגליו לוקחות אותו. החיים בנדודים הקנו לו מעין פילוסופיית חיים מאוד פרימיטיבית, שבנויה על להראות לאנשים את הכוח שלהם לשנות את גורלם. הוא מאוד אמפתי כלפי אנשים מהרקע שממנו הוא בא, והוא חש טינה עזה לאנשים שטוענים לעצמם זכויות שלא מגיעות להם בזכות.
3. המאבק נגד המהלכים לא היה החלטה של רגע. בהתחלה הוא סתם נמלט, התחמק, וניסה לחיות בנוחות עם הקסם החדש של. עם הזמן, הוא ראה את הרוע שבפילוסופיה של המהלכים, את התוצאה הלוגית הישירה של המחשבה שגורלו של אדם לא נתון בידיו. הוא נחוש בדעתו לשנות את התפיסה הזו. כמובן, ייתכן שזו פשוט הצדקה לאינסטינקט הנקם וההישרדות שבוער בו מאז ילדותו, כשהוא ראה מהלכים בועטים בקבצנים עד אובדן ההכרה.
מבחינת ההתנהלות שלו ביום יום, זה פחות מאבק אקטיבי - כלומר, אם הוא יראה קבוצה שלהם שעושה משהו, הוא יפעל בכוונה נגדם. באופן כללי, הוא פשוט חי, מסתובב, מראה נוכחות, ומזכיר למהלכי המזלות שהדוקטורינה שלהם שגויה, שכל הטקסים והפילוסופיות שלהם הם סתם שקר שהם מספרים לעצמם כדי להתעמר בחלשים. הוא משתמש באגדה שנרקמה סביבו, ובדרך כלל ממשיך לטוות אותה בעצמו, בתור נשק נגד הפילוסופיה של המהלכים.
ולבסוף, עצם העובדה שמבחינה טכנית הוא נחשב למהלך נעלה, גם אם הוא בגד בכל העקרונות של הכת, הופכת אותו למקל די גדול בגלגלים שלהם. הם לא יכולים לקיים הרבה מהטקסים שלהם בלעדיו, הישיבות שלהם לא מושלמות, וכו' וכו'.
עקרונית, חשבתי שעם השנים תחום ההשפעה שלהם התרחב - הם נדדו בין ארצות, הקימו עוד כנסיות, וכו'. כמובן, הרבה מחייו הוא כן הסתובב בארצות האש והקרח, ורק בשנתיים האחרונות הוא באמת עזב אותן. בין כה וכה, כמו שכתבתי למעלה - עצם הקיום והנוכחות שלו הם מאבק. העובדה שהוא ממשיך לחמוק מידיהם ולעשות כרצונו היא בושה גדולה לכת, שלא לדבר על זה שאם הוא יודע שהם במקום מסוים הוא כנראה יפעל בפומבי כדי להשפיל אותם ולבזות אותם.
שתי הערות.
1. חשבתי שיכול להיות מעניין אם מי שמוביל את המצוד אחריו הוא אותו כוהן נעלה שהוא ביזה, מנושל מדרגתו והורד למהשהיה קודם - קצין צבאי שאפתן. הוא מפקד על קבוצות של שכירי חרב ומגםי שמנסים ללכוד את קיסמט, בכל מחיר (קצת כמו אדמירל צאו באווטאר, אבל עם תאוות הנקם של זוקו)
2. אני לא מת על השם "מהלך נעלה", אז אני אחשוב על שם שיותר מתאים למונחים כמו "קאדר" ו"קיסמט" (כלומר, משהו בטורקית).