• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

tkhag1 אמר/ה:
נראה לי שאולי כדי לכוון לדרגה שלוש + הדמויות פחות שבירות בזמן הזה

הוא די דומה בתכונות הקרביות שלו כמו דרג"ש, נק"פ וגרימת נזק בסיבוב (ובכמה מהן - נמוך יותר) למפלצות אחרות בדירוג אתגר 1, כמו נחיל דגים טורפים או בקיעוני דרקון פליז ודרקון נחושת. מפלצות בדירוג אתגר 2 הרבה יותר חזקות ממנו.
וכן, מפלצת בדירוג אתגר 1 אמורה להיות היתקלות מסוכנת עבור חבורת דמויות בדרגה 1 גם כשהיא לבד, להציע קרב קשה ואולי אפילו להרוג דמות או שתיים. דמויות לא אמורות להתייחס לקרבות והיתקלויות כמו לטיול בקניון.
 
ציפור-רעם

ציפור הרעם נדירה מאוד, עד כדי כך שחושבים שהיא אגדה ותו-לא. אבל היא בהחלט אמיתית וכיאה לשמה - שולטת ברעם ובברק. עופות ענקיים אלו נראים כמו עיטים עצומי-ממדים שנוצותיהם כחולות-אפורות. ציפורי הרעם שוכנות לרוב בראשי הרים מבודדים, אך לעיתים דואות מעל למישורים האינסופיים של המערב, מושא להערצה ואימה מצד השבטים הנודדים בהם, שחלקם אף יסגדו לציפור הרעם בתור אליל, יקעקעו את דמותה על גופם ויעצבו עמודי טוטם בדמותה. באגדות ושירים סביב המדורה, ציפור הרעם משחקת תפקיד כפול - מצד אחד לוחמת כנגד שדים ומפלצות ומביאה גשם המחייה את השממה, ומצד שני מענישה אכזרית וזועמת המנחיתה את עוצמת הסערה כרצונה על אלו שלא נשאו חן בעיניה. ציפורי הרעם עצמן בדרך כלל פחות מוטרדות מהדקויות האלה והרבה יותר עסוקות בהתמודדות עם רוקים ודרקונים שמתחרים איתה על אותה נישה אקולוגית.

ציפור רעם
תפלצת כבירה, נייטרלית
דרג"ש: 16 (שריון טבעי)
נק"פ: 310 (20ק20 + 100)
מהירות: 20 רגל, מעוף 120 רגל

תכונות: כוח 29 (9+), זריזות 10 (0+), כושר 21 (5+), תבונה 7 (2-), חוכמה 16 (3+), כריזמה 20 (5+)
גלגולי הצלה: זריזות 6+ כושר 11+ חוכמה 9+ כריזמה 11+
כשרונות: הבחנה 9+
עמידות לנזק: קור
חסינות לנזק: ברק, רעם
חושים: הבחנה פסיבית 19
שפות: שפת ציפורי הרעם. מבינה גם דרקונית וענקית אבל לא מדברת אותן.
אתגר: 20 (25,000)

ראיה חדה: לציפור הרעם יש יתרון בבדיקות חוכמה (הבחנה) המסתמכות על ראיה.

עמידות אגדית (3/יום): אם ציפור הרעם נכשלת בגלגול הצלה, היא יכולה לבחור להצליח בו במקום זאת.

גשם משמיים (1 פעם/יום): פעם ביום, ציפור הרעם מסוגלת לשנות את מזג האוויר ברדיוס של 5 מייל (7.5 ק"מ) סביבה ולהפוך אותו למזג אוויר קר וגשום למשך שמונה שעות, כאילו הטילה את הלחש מעוצמה שמינית "שליטה במזג אוויר" אך ללא צורך בריכוז ומרכיבים וללא תלות בשלב מזג האוויר הקיים.

פעולות:
ריבוי התקפות: ציפור הרעם תוקפת פעמיים בתורה - פעם אחת במקור ופעם אחת בטפרים או פעם אחת במשק כנפי-רעם.
מקור: התקפת קפא"פ 15+ לפגיעה, נזק 27 (4ק8 + 9) דוקר
טפרים: התקפת קפא"פ 15+ לפגיעה נזק 23 (4ק6 + 9) חותך והמטרה אחוזה (ד"ק השתחררות 19) ומרוסנת עד שתסתיים האחיזה. כל עוד היא אוחזת ביריב, ציפור הרעם אינה יכולה לתקוף בטפריה.
כנפי רעם (מתחדש 5-6): ציפור הרעם מכה בכנפיה, ומשמיעה קול רעם מחריש אוזניים ויוצרת גל הדף בקונוס של 100 רגל (30 מ') היישר לפניה. כל מי שנמצא בשטחו של קונוס זה סופג נזק של 88 (16ק10) רעם ונהדף 20 רגל (6 מ') אחורה אם הוא נכשל בגלגול הצלה כושר בד"ק 19 או סופג רק חצי נזק מבלי להיהדף בגלגול הצלה מוצלח

פעולות אגדיות:
ציפור הרעם יכולה לבצע 3 פעולות אגדיות מהרשימה להלן. ניתן לבצע רק פעולה אגדית אחת בכל פעם ורק בסוף התור של יצור אחר. ציפור הרעם מחדשת את הפעולות האגדיות בתחילת התור שלה.
התקפת קפא"פ: ציפור הרעם תוקפת במקורה או בטפריה
משבי רוח: הציפור מנפנפת בחוזקה בכנפיה ומאלצת כל מי שנמצא ברדיוס של 100 רגל (30 מ') סביבה להידרש לגלגול הצלה כוח בד"ק 19 או ליפול ולהשתטח ארצה
קריאה לברק (2 פעולות): ציפור הרעם מזמנת מהשמיים מכת ברק הפוגעת בנקודה אותה היא יכולה לראות במרחק של עד 500 רגל (150 מ') וגורמת לנזק של 54 (12ק8) ברק או מחצית מהנזק בגלגול הצלה זריזות מוצלח בד"ק 19
 
הוספתי לה שליטה במזג אוויר והורדת גשם, ששכחתי לרשום - זו די פונקציה בסיסית של הציפור הזו, יותר מאשר קרב.
אולי בהמשך אכתוב מתישהו גם שאמאן של ציפור הרעם (כנראה על בסיס התבנית של כוהן קראקן ממדריך וולו).

האתגר הזה מתגלה כדי קשה. הרבה יותר קשה מאתגרי הכתיבה הקודמים שלי לעצמי. אבל אם זה לא היה קשה, זה לא היה אתגר...

lonewolf אמר/ה:
אחד השחקנים הצליח לאלף אחד כזה.

הוא כתב גרסא משלו? אני די בטוח שאני לא הראשון או היחיד שלקח את המפלצת הזו וכתב לה נתונים.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
הוא כתב גרסא משלו? אני די בטוח שאני לא הראשון או היחיד שלקח את המפלצת הזו וכתב לה נתונים.
לא, זו חופשיטה בלי דפ"דים. מסורבל, אבל מצד שני לאף אחד אין הרבה יכולות שאי אפשר לזכור.
 
טרנטולה

הטרנטולה היא עכביש שעיר בממדים של גובלין או ננס. בניגוד לעכבישים ענקיים אחרים, הטרנטולה לא טווה קורים ומעדיפה לתקוף את טרפה ישירות ולא בוחלת בבשר הרפתקנים, גם אם הם גדולים ממנה. לרעל של הטרנטולה השפעה ייחודית - הוא אינו הורג את קורבנו אלא גורם לריקוד קופצני וסוער שיש הטוענים כי הוא על-טבעי, שכן גם מי שלא נעקץ על ידי הטרנטולה ורק צופה בריקוד נתקף בדחף עז להשתתף בו.

עקיצתה העל-טבעית, מימדיה הגדולים ומה שנראה כמו עמידות בפני לחשים שנועדו לשלוט בחרקים ורמשים, תורמים לשמועה כי הטרנטולה היא עכביש שמוצאו מעולם הפיות ולא מהעולם הרגיל. שמועה זו נכונה, ונכונה גם הטענה שלטרנטולה תבונה מסויימת, חוש הומור אכזרי ויכולת תכנון - לעיתים הטרנטולה תעקוץ טרף פוטנציאלי כדי להקשות עליו להלחם נגד אויביו, להקל על אויבים אלו להרוג את קורבנותיה ולספק לה בשר טרי תוך צימצום סכנת הקרב עבורה.

טרנטולה
פיה קטנה, נייטרלי מרושע
דרג"ש: 13 (זריזות)
נק"פ: 18 (4ק6 + 4)
מהירות: 30 רגל, טיפוס 30 רגל

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 16 (3+), כושר 12 (1+), תבונה 8 (1-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 3 (4-)
מיומנויות: הבחנה 3+, התגנבות 5+
חסינות למצב: מוקסם
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מבין את שפת הפיות, אלפית, ננסית וגובלינית, אבל לא דובר אותן
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

טיפוס עכבישי: הטרנטולה מסוגלת לנוע אנכית על קירות ואף על תקרות ללא צורך בבדיקת תכונה.

ריקוד מדבק: כל מי שרואה מישהו אחר רוקד כתוצאה מעקיצת הטרנטולה, חייב להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 11 או לרקוד גם הוא למשך דקה עם אותן השפעות כמו אלו שמתוארות בהתקפת העקיצה של העכביש. ניתן לנצל פעולה בתורך כדי לגלגל שוב גלגול הצלה ולהפסיק לרקוד.

פעולות:
עקיצה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק4 + 3) דוקר. אם המטרה היא יצור ואינה אל-מת או יציר כפיים, עליה להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 11, או להיות מושפעת ממצב מורעל למשך דקה. כל עוד המטרה מושפעת ממצב מורעל, היא נאלצת לרקוד. בזמן הריקוד המושפע מבזבז 10 רגל (3 מ') מקצב התנועה שלו על ריקוד ופיזוז, סובל מחיסרון לכל גלגולי הפגיעה וגלגולי ההצלה זריזות ולגלגולי הפגיעה נגדו יש יתרון. ניתן בתורך לנצל פעולה כדי לגלגל שוב את גילגול ההצלה ולהפסיק את הריקוד והשפעת המצב מורעל.
 
עכברק

העכברק, המוכר גם כעכבר הברק או חולדה חשמלית, הוא עכברוש גדול-ממדים שפרוותו הזיפית בצבע נחושת. יצור זה, שיש הטוענים כי הוא פרי מעבדתו של קוסם תמהוני כלשהו בעבר הרחוק, ידוע במהירותו הרבה אך יותר מכך בכך שבתנועתו הוא נטען בחשמל סטטי אותו הוא יכול לפרוק על אויביו. העכברק אוהב לרוץ וזקוק למרחב מחיה גדול יחסית, אך מסוגל להתרגל ולראות במקום מסויים בו יש מחסה ואוכל בתור המאורה שלו. לעיתים אשפים ומכשפים יבייתו כך עכברי ברק ויאלפו או יקסימו אותם כחיות מחמד ושמירה.

עכברק
תפלצת קטנה, חסר נטיה
דרג"ש: 15 (זריזות)
נק"פ: 10 (3ק6)
מהירות: 100 רגל

תכונות: כוח 7 (2-), זריזות 20 (5+), כושר 10 (0+), תבונה 2 (4-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 3 (4-)
עמידות לנזק: ברק
חושים: ראיית חושך למרחק של 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 10
שפות: -
אתגר: 2 (450 נק"נ)

מהיר כברק: אם העכברק נע לפחות 10 רגל (3 מ') בתורו, לגלגולי הפגיעה נגדו יש חסרון. כמו כן הוא יכול לבצע מאוץ כפעולת בונוס.
פרווה טעונה: אם העכברק הספיק לנוע לפחות 10 רגל (3 מ') לפני שהותקף, היצור הבא שיפגע בו בקפא"פ או יגע בו יספוג נזק של 5 (1ק10) ברק.
נשיכת חשמל: אם העכברק מבצע מאוץ כפעולת בונוס לפני שהוא תוקף, הוא יגרום לנזק נוסף של 9 (2ק8) ברק (מחושב בנתונים) והיריב שנפגע מהתקפתו לא יוכל לנצל תגובות עד לתור הבא שלו בגלל ההלם החשמלי. להתקפה בנשיכת חשמל יש יתרון בגלגול הפגיעה נגד יריבים הלובשים שריון מתכת.

פעולות:
נשיכה: התקפת קפא"פ 7+ לפגיעה, נזק 7 (1ק4 + 5) דוקר ועוד 9 (2ק8) חשמל אם העכברק ביצע מאוץ לפני שתקף.
 
סרעקן

הסרעקן התפתח מהעקרב הענק, אך המלומדים מתווכחים ביניהם אם התפתחות זו הייתה בתהליך טבעי או נוצרה על ידי ניסוי של מדען מטורף, מכשף או במקדש של אל נשכח כלשהו, כאשר יכולתם של הסרעקנים להשתמש בקסם מרמזת על לפחות מעורבות על-טבעית כלשהי בתהליך יצירתם.

חיצונית, הסרעקן נראה כמו עקרב צהוב או שחור בגודל של סוס, שבמקום צבתות התפתחו אצלו זרועות שריריות עם כפות ידיים רחבות בעלות חמש אצבעות. יצורים אלו מתגוררים בדרך כלל במקומות שוממים כגון מדבריות או מערות ונראה כי הצהובים שונאים את השחורים ולהיפך. במסגרת אותו צבע, הסרעקנים מסוגלים לשיתוף פעולה מוגבל, אבל בריות שוחרות ריב ומדון אלו מרבות להתקוטט ולריב ביניהן. כך, למרות שהם מסוגלים להשתמש בכלים, הם ממעטים ליצור אותם לסחור או לבנות מבנים ומעדיפים להשתלט על מקומות מחייתם של יצורים אחרים ולבזוז את חפציהם. לעיתים, מטיל לחשים רב עוצמה עשוי לאלץ אותם לשרת אותו,לרוב תוך שהוא מנצל את הפחד האיום של יצורים אלו מפני אש.

למרות שיש לו כפות ידיים שימושיות, הסרעקן לרוב לא משתמש בכלי נשק - הזווית של זרועותיו וגודלן של כפות ידיו הופך את רוב כלי הנשק לבלתי מועילים עבורו. יתכן כי רב-מג שכפה סערקנים לשירותו יצייד אותם לפעמים בחפצי קסם או כלי נשק מותאמים עבורם, לשיקולו של המנחה. במקום כלי נשק, הסרעקן מסתמך על כשפיו ועל העוקץ שבזנבו - עוקץ זה מחדיר לגופו של הקורבן חומצה רעילה, וגם מסוגל לרסס אותה בקשת על אויביו בתנועת זנב מהירה.

סרעקן
תפלצת גדולה, תוהו מרושע
דרג"ש: 15 (שריון טבעי, זריזות)
נק"פ: 60 (8ק10 + 16)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 13 (1+), כושר 15 (2+), תבונה 12 (1+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 12 (1+)
חסינות לנזק: רעל, חומצה
חסינות למצב: מורעל
חושים: ראיית חושך למרחק של 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 10
שפות: שפה מוזרה משלהם, מבין מדוברת אבל לא מסוגל לדבר בה
אתגר: 3 (700 נק"נ)

אימת האש: אם סרעקן סופג נזק אש, הוא מושפע מפחד בתור הבא שלו (ללא גלגול הצלה)

קסם פנימי:
יכולת הטלת הלחשים של הסרעקן היא תבונה (3+ להתקפה בלחש, ד"ק 11 לגלגולי הצלה מהשפעות) והוא יכול להטיל את הלחשים הבאים ללא צורך במרכיבים חומריים:

2 פעמים/ יום: קליע קסם, מגן
1 פעם/ יום: חץ חומצה, טישטוש

פעולות:
עוקץ: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 7 (1ק10 + 2) דוקר ועוד 11 (2ק10) חומצה. בנוסף, על הנפגע מהעוקץ להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 12 או לספוג נזק נוסף של 16 (3ק10) רעל, או מחצית מהנזק בגלגול הצלה מוצלח.
ריסוס חומצה (מתחדש 5-6): הסרעקן מרסס חומצה בקונוס של 15 רגל (4.5 מ') - על כל היריבים הנמצאים בשטח המושפע להצליח בגלגול הצלה זריזות בד"ק 12 ולספוג נזק של 14 (3ק8) חומצה או מחצית מכך בגלגול הצלה מוצלח.
 
דינותריום

הדינותריום הוא אחד מקרובי משפחתם הקדומים של הפיל, הממוטה והמסטודון. בחזותו החיצונית הוא דומה לפילאים אחרים, אלא שרגליו וצווארו ארוכים יותר, החדק שלו קצר ולא ניתן להשתמש בו ללפיתה, ראשו צר יותר וחטיו בוקעים מהלסת התחתונה ופונים כלפי מטה, הפוך מאשר אצל פילים וממותות. בעל חיים זה הוא גם מהגדולים שבפילאים, ומיתמר לגובה של כחמישה מטרים.

הדינותריום שוכן ביערות וערבות של "עולמות אבודים" ודומה באורחות חייו לפילאים האחרים. את מקום חיותו הוא חולק עם הפרנתרופוס, דמוי-אדם חסון ובעל פנים שטוחות וחזות קופית, שיש מלומדים הטוענים כי הוא אביהם הקדמון של הגמדים או האורקים. הפרנתרופוס צד את הדינותריום בשיטות פרימיטיביות ובחניתות עץ גסות, אך כמה מדמויי-אדם אלו הצליחו לאלף, גם אם לא לביית לגמרי, דינותריומים והם משתמשים בהם כבהמות רכיבה בלחימתם נגד הרפתקנים אשר פולשים לשטחם. אם נתקלים בפרנתרופוסים עם דינותריום מאולף, אז כארבעה או חמישה מהם ירכבו על גבו וכתפיו, ללא אוכף או אפיריון שהם אינם מסוגלים ליצור בכישוריהם המוגבלים.

דינותריום
חיה עצומה, ללא נטייה
דרג"ש: 13 (שריון טבעי, מחסר זריזות)
נק"פ: 150 (12ק12 + 72)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 25 (7+), זריזות 9 (1-), כושר 22 (6+), תבונה 3 (4-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 6 (2-)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: -
אתגר: 6 (2,300 נק"נ)

מהלומה מלמעלה: אם הדינותריום תוקף בקפא"פ במכת חטים יצור דמוי אדם בגודל גדול ומטה, הוא מנחית עליו את חטיו בתנועה מלמעלה למטה כמו מכת מכוש. על מטרת ההתקפה להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 18 או ליפול אפיים ארצה. הדינותריום יכול לנצל פעולת בונוס כדי לתקוף בדריכה יריבים שרועים.

פעולות:
מכת חטים: התקפת קפא"פ 10+ לפגיעה, נזק 21 (4ק6 + 7) דוקר.
דריכה: התקפת קפא"פ 10+ לפגיעה, נזק 28 (4ק10 + 7) מוחץ.

פרנתרופוס
דמוי אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 10
נק"פ: 13 (2ק8 + 4)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 10 (0+), כושר 14 (2+), תבונה 6 (2-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 7 (2-)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שפה בסיסית של נהמות ומחוות
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

לא אדם, לא חיה: הפרנתרופוס הוא מין שלב ביניים בין דמויי אדם וחיות, ולחשים שנועדו להקסים, לזמן או לשלוט דמויי אדם או חיות פשוט לא עובדים עליו כי הוא משהו מוזר באמצע.

פעולות:
חנית: התקפת קפא"פ או לטווח של 20/60 רגל (6/18 מ') 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר או 6 (1ק8 + 2) דוקר בשתי ידיים. החניתות פרימיטיביות מאוד ועשויות מעץ מחודד, הן נשברות בגלגול טבעי של 1 או בפגיעה חמורה.
 
אדם-פנתר

אנשי הפנתר חיים באזורים כפריים, סמוך ליערות או לג'ונגלים או בשולי מדבריות ואחדים מהם שוכנים גם בהרים הקרים. יש המבלבלים אותם עם אנשי-נמר, אך אנשי הפנתר לא הופכים לטיגריס אלא לנמר-חברבורות. מרביתם בעלי פרווה צהובה או כתומה עם חברבורות שחורות כשהם בצורת פנתר או בצורת הכלאיים שלהם, אבל חלק מאלו השוכנים בג'ונגלים הם בעלי פרווה שחורה וחלקה בעוד שפנתרי האדם הנדירים של ההרים המושלגים עוטים את דמותו של נמר השלג, עם פרווה לבנה-כסופה המנומרת בחברבורות אפורות.

הרפתקנים רבים יתארו את אנשי הפנתר בהם פגשו כאגרסיביים, שחצנים ומרדנים. ניתן לעיתים לפגוש בהם כחברים בכנופיות שודדים וארגוני טרור, אבל יש מביניהם כאלה שבחרו בחיים של שלווה ובדידות, מוכנים לתת עצה מידי פעם אבל מעדיפים להיפטר מטרדנים או להדביק אותם בליקנטרופיה שלהם.

אדם-פנתר
דמוי אדם בינוני (בדרך כלל אדם, משנה-צורה), תוהו-נייטרלי, לעיתים תוהו מרושע או נייטרלי.
דרג"ש: 12 בדמות אדם, 13 בדמות פנתר או בצורת כלאיים.
נק"פ: 45 (10ק8)
מהירות: 30 רגל או 50 רגל ו-40 רגל טיפוס בדמות פנתר

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 15 (2+), כושר 10 (0+), תבונה 10 (0+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 10 (0+)
מיומנויות: הבחנה 4+, התגנבות 6+ (ערך מיומנות כפול)
חסינות לנזק: דוקר, מוחץ וחותך מפני התקפות בלתי קסומות שאינן מתבצעות ע"י נשק מוכסף.
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת (לא מסוגל לדבר בדמות פנתר)
אתגר: 2 (450 נק"נ)

משנה צורה: כפעולה, אדם-פנתר יכול להשתנות לצורת זפנתר או לצורת כלאיים של פנתר ואדם. מלבד דרג"ש, תכונותיו נותרות אותו דבר בכל הצורות. הציוד שלו לא משתנה איתו והוא חוזרתלדמות אדם אם הוא מת.

חוש ריח חד: לאדם הפנתר יש יתרון בבדיקות חוכמה (הבחנה) המבוססות על חוש ריח

התנפלות: אם אדם-פנתר נע בצורת פנתר או צורת כלאיים לפחות 20 רגל (6 מ') היישר אל יריב ופוגע בו בהתקפת טופר, על היריב להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 12, או ליפול ולהשתטח אפיים ארצה. אם היריב שרוע, אדם הפנתר יכול לבצע נגדו התקפת נשיכה כפעולת בונוס.

פעולות:
ריבוי התקפות (דמות אדם או צורת כלאיים): אדם-פנתר יכול פעמיים בתורו בנשק, או פעם אחת בנשיכה ופעם נוספת בטפרים או נשק בצורת כלאיים.
נשיכה (בדמות פנתר או צורת כלאיים): התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר. אם מי שננשך הוא דמוי אדם, עליו להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 12 או לחלות בליקנטרופיה ולהפוך לאדם פנתר בעצמו.
מכת טפרים (בדמות פנתר או צורת כלאיים): התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) חותך.
כוכב השחר (בדמות אדם או צורת כלאיים): התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) דוקר.
 
לופו העגלון ופדלה הפרד

את לופו העגלון ופדלה הפרד אפשר לפגוש תמיד ביחד בצד הפחות מוצלח של העיר. לופו הזקן נוהג ברחובות המטונפים בעגלה רעועה הרתומה לפדלה הפרד, בדרך כלל מחזיק בכד של משקה זול (אותו הוא חולק עם פדלה) ואוסף כל מיני גרוטאות וסמרטוטים. מפגש טיפוסי בין פדלה, לופו וחבורת הרפתקנים טיפוסית יהיה בדרך כלל בסיטואציה בה לופו מציע לדמויות לקנות ממנו גרוטאות או למכור לו שלל שברשותן בתמורה למספר מטבעות נחושת. לעיתים הדמויות יתקלו בלופו ובפדלה כאשר בריונים מנסים לשדוד או לסחוט אותם, כששוטרים רודפים אחריהם לאחר שהטילו את מימיהם במקום ציבורי ובסיטואציות עלובות ומביכות נוספות.

אבל אם תשב מספיק זמן בפונדק הזול הקרוב, תשמע סיפורים מוזרים יותר. למשל - הרפתקן שיספר איך בבדיחות דעת הוא מכר ללופו שריון לוחות משומש תמורת כמה מטבעות נחושת רק כדי לגלות אחר כך שמטבעות אלה הפכו למטבעות זהב, או זקן אחד שמוכן להישבע שלופו ופדלה הסתובבו בשכונה כבר בצעירותו - למרות שפרדים לא חיים כל כך הרבה זמן והזקן האפור של לופו היה אפור ומלא בשיירי אוכל כבר אז.

האמת היא שלופו הוא רב-מג עתיק ורב עוצמה ואילו פדלה הפרד הוא יצור מסתורי ממימד אחר שרק נראה במישור הקיום הרגיל כמו פרד בעוד שיש לו כוחות קסם אדירים משלו. למה הם נמצאים כאן ועוד במסווה הדל הזה? כדי לסבך הרפתקנים בצרות ולהתניע התרחשויות גדולות כמובן!

לופו, העגלון המאגי
אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 12, 15 עם שריון-מג
נק"פ: 99 (22ק8)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 9 (1-), זריזות 15 (2+), כושר 10 (0+), תבונה 21 (5+), חוכמה 16 (3+), כריזמה 8 (1-)
גלגולי הצלה: תבונה 9+ חוכמה 7+
מיומנויות: תורת הנסתר 9+, נהיגה בעגלה 10+
עמידות לנזק: דוקר, מוחץ וחותך מהתקפות בלתי קסומות (בזכות הלחש "עור אבן")
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת, עוד חמש עד שבע שפות נוספות
אתגר: 12 (8,400 נק"נ)

עמידות לקסם: ללופו יש יתרון בגלגולי ההצלה נגד לחשים והשפעות קסומות

זבל של אחד הוא אוצר של מישהו אחר: כפעולת בונוס, לופו יכול ליצור אשליה הגורמת לחפצי ערך (בכלל זה מטבעות זהב) להיראות כמו גרסא זולה, מסמורטטת ופגומה שלהם, או להיפך. אשליה זו נמשכת עד הזריחה הבאה.

הטלת לחשים:
לופו הוא מטיל לחשים בדרגה 18. תכונת הטלת הלחש שלו היא תבונה (17 ד"ק הצלה ללחש, 9+ לפגיעה בהתקפות קסם) יש לו מוכנים את לחשי האשף הבאים:

לחשונים (לפי רצון): מעשה להטים, יד מג, תיקון, מסר, חזיז אש
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): שריון מג, גירוז, הגנה מטוב ורע, קליע קסם
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): בבואת ראי, היעלמות מעין, תעלול חבלים
עוצמה 3 (3 יחידות לחש): לחש נגד, מעוף, ענן מצחין
עוצמה 4 (3 יחידות לחש): עור אבן, רוצח אשלייתי, בילבול
עוצמה 5 (3 יחידות לחש): הנפשת חפצים, עריכת זיכרון, טלקינזיס
עוצמה 6 (1 יחידות לחש): התפוררות
עוצמה 7 (1 יחידות לחש): היפוך כבידה
עוצמה 8 (1 יחידות לחש): רפיסות מוח
עוצמה 9 (1 יחידות לחש): התמרה אמיתית

פעולות:
שוט עגלונים: התקפת קפא"פ עם הישג, 6+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) חותך

פדלה, לא באמת פרד
שיקוץ בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 20 (שריון טבעי)
נק"פ: 165 (22ק8 + 66)
מהירות: 40 רגל, 100 רגל במעוף-ריחוף קסום

תכונות: כוח 21 (5+), זריזות 16 (3+), כושר 16 (3+), תבונה 19 (4+), חוכמה 20 (5+), כריזמה 20 (5+)
מיומנויות: הבחנה 9+, תובנה 9+
חסינות לנזק: רעל
חסינות למצב: מורעל
חושים: ראיית אמת לטווח 36 מ' (120 רגל), הבחנה פסיבית 19
שפות: מבין את כל השפות, מדבר בטלפתיה רק עם לופו
אתגר: 12 (8,400 נק"נ)

עמידות אגדית (3 פעמים/יום): אם פדלה הפרד נכשל בגילגול הצלה, הוא יכול לבחור להצליח בו במקום. אם הוא נמצא במרחק של עד 30 רגל (9 מ') מלופו, הוא יכול להעביר לו את היכולת הזו.

עמידות לקסם: לפדלה יש יתרון בגלגול ההצלה נגד לחשי קסם והשפעות קסומות

נשק קסום: התקפות הפרסה והנשיכות של פדלה נחשבות לקסומות.

חיית משא: פדלה נחשב ליצור עצום לצורך חישוב כושר הנשיאה שלו.

יציב מידרך: לפדלה יש יתרון בגלגולי הצלה זריזות או כוח כנגד השפעות שהיו עשויות לגרום לו ליפול ולהשתטח

הטלת לחשים:
פדלה הוא מטיל לחשים בדרגה 18. תכונת הטלת הלחש שלו היא חוכמה (17 ד"ק הצלה ללחש, 9+ לפגיעה בהתקפות קסם) יש לו מוכנים את לחשי הכוהן הבאים:

לחשונים (לפי רצון): תאומטורגיה, אור, תיקון, מזור לגוסס, עמידות
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): ריפוי פצעים, גילוי טוב ורע, הגנה מטוב ורע, מפלט, טיהור מזון ומשקה
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): שקט, אזור אמת, הרגעת רגשות
עוצמה 3 (3 יחידות לחש): הפגת קסם, הטלת קללה, מעגל קסם
עוצמה 4 (3 יחידות לחש): גירוש, חופש תנועה, מגן האמונה
עוצמה 5 (3 יחידות לחש): ביטול טוב ורע, מכת אש, ריפוי פצעים המוני
עוצמה 6 (1 יחידות לחש): מחסום להבים, איסור
עוצמה 7 (1 יחידות לחש): אתרליות, סמל
עוצמה 8 (1 יחידות לחש): שדה אנטי-קסם
עוצמה 9 (1 יחידות לחש): שער

פעולות:
ריבוי התקפות: פדלה תוקף שלוש פעמים בתורו. פעמיים בפרסות ופעם אחת בנשיכה
פרסות: התקפת קפא"פ 9+ לפגיעה, נזק 10 (2ק4 + 5) מוחץ
נשיכה: התקפת קפא"פ 9+ לפגיעה, נזק 14 (2ק8 + 5) מוחץ

פעולות אגדתיות:
פדלה יכול לבצע שלוש פעולות אגדתיות מבין האפשרויות הבאות. כל פעולה ניתן לבצע לאחר תורו של יצור אחר ופדלה מחדש את הפעולות בתחילת התור שלו.
התקפה: פדלה בועט או נושך ביריב
תנועה: פדלה נע עד למחצית קצב התנועה שלו מבלי לעורר התקפות מזדמנות
נעירה (2 פעולות): פדלה משמיע נעירה חדה וצורמנית, כל יצור בעל כושר שמיעה ברדיוס 30 רגל (9 מ') סביבו מלבד לופו חייב להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 17 או להתחרש למשך דקה.
 
בודה


עובדי האדמה תמיד חושדים באלו המייצרים חפצים מחומרי גלם - בורסקאים, נפחים, קדרים ואורגים נחשבו לא פעם לבעלי כוחות קסם. לעיתים מחשבה זו הקנתה להם מעמד גבוה, אבל במקומות אחרים הם נחשבו למנודים, נוודים חסרי אדמה ואף שטניים. במקרה של הבודה, חשדות אלו אכן נכונים.

הבודה הם קרובים-רחוקים של הזדים, צאצאיהם של בני אדם שלמדו מאלים עתיקים או משדים את האומנויות השימושיות ועד היום עובדים כבעלי מלאכה נודדים החיים בשולי החברה. הם גם לא אנושיים לחלוטין - מתחת לבגדיהם מסתתר זנב של צבוע, ובשעות החשיכה הם מסוגלים לשנות את דמותם לזו של צבוע ולטרוף בשר ונשמות. הבודה ידועים גם בכוחות מאגיים מזיקים ויכולים להטיל קללות לא-נעימות על אנשים. למרות שבני האדם שונאים אותם ופוחדים מהם, האיכרים נזקקים לכישוריהם כבעלי מלאכה - אך לא מהססים לגרש ולנדות אותם. לא כל הבודה מרושעים, אך רבים מהם מפתחים שנאה כלפי זרים בגלל היחס לו הם זוכים. נולים מזהים את הבודה מיד במין חוש שישי לא מוסבר ומפחדים מהם פחד מוות - יש הטוענים כי הפחד נובע מתת-ההכרה של הנולים שמזהים יצורים אלו עם אלי-הצבוע המבעיתים שלהם.

בודה
בן-תופת בינוני (משנה-צורה), נייטרלי, לעיתים קרובות נייטרלי מרושע או תוהו מרושע
דרג"ש: 12 בדמות אדם או צבוע (זריזות)
נק"פ: 45 (6ק8 + 18)
מהירות: 30 רגל או 50 רגל בדמות צבוע

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 14 (2+), כושר 16 (3+), תבונה 10 (0+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 10 (0+)
מיומנויות: התגנבות 4+, הבחנה 3+, שימוש בכלי (כלי אורג, כלי נפח, כלי קדר, כלי בורסקאי או כלי בעל מלאכה דומה אחד) 6+
עמידות לנזק: בדמות צבוע - דוקר, מוחץ וחותך מפני התקפות בלתי קסומות שאינן מתבצעות ע"י נשק מוכסף.
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת (לא מסוגל לדבר בדמות צבוע)
אתגר:3 (700 נק"נ)

משנה צורה: בשעות הלילה בלבד, כפעולה, הבודה יכול להשתנות לצורת צבוע. תכונותיו נותרות ללא שינוי. הציוד שלו לא משתנה איתו אך הוא לא חוזר לדמות אדם (עם זנב) כשהוא מת ונותר בדמות צבוע.

אימת הנולים: שום נול לא יתקוף בודה והוא מושפע ממצב מבוהל ברגע שהוא מזהה את הבודה. נול שנתקל בבודה מנצל מיד את מלוא קצב התנועה שלו לפעולת מאוץ כדי להתרחק ממנו.

פעולות:
נשיכה (בדמות צבוע): התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר ועוד 10 (3ק6) נזק תאובה. נזק התאובה שנגרם מופחת מהנק"פ המירבי של הקורבן, והבודה זוכה לנק"פ זמני בערך זהה. הפחתת הנק"פ המירבי של הקורבן נמשכת עד שהקורבן משלים מנוחה ארוכה. מי שהנק"פ המירבי שלו ירד ל-0 כתוצאה מנזק התאובה של הבודה מת, והבודה זוכה ליתרון בגלגולי הפגיעה שלו נגד קרוביו וחבריו של המנוח עד לראש החודש הבא.
קורנס (בדמות אדם בלבד): התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 9 (2ק6 + 2) מוחץ. הקורנס הוא כלי הנשק של בודה שעובד כנפח. בודות בעלי מקצועות אחרים עשויים להשתמש בכלים מתאימים יותר כגון אלות, פטישים קלים, סכינים וכד'.
קללת הבודה (בדמות אדם או צבוע, מתחדש במנוחה קצרה): הבודה נועץ מבט ביצור הנמצא במרחק של עד 18 מ' (60 רגל) ממנו. על היצור להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 11 או לספוג נזק של 3 (1ק6) תאובה בעוד שהבודה זוכה לנק"פ זמני בערך זהה. מי שנכשל בגלגול ההצלה גם סובל מחיסרון לבדיקות תכונה, גלגולי פגיעה וגלגולי הצלה עד לזריחה הבאה או עד שיכריח את הבודה להסיר את ההשפעה (פעולת בונוס מצד הבודה).
 
חזרה
Top