• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

עכבישי הקצב הם לא שלי אלא של נרוביאן..
לעכביש יש עוד זמן עד שאגיע, אבל האמת שחשבתי על רימייק של הטרנטולה ממו"ד בקופסאות - עכביש שהעקיצה שלו רעילה וגורמת לך להתכווצויות שנראות כמו ריקוד. הקטע הזה עם עקיצת עכביש שגורמת לריקוד מבוסס על האגדה שהדרך היחידה לא למות מעקיצת טרנטולה היא לרקוד את ריקוד הטרנטלה.

חיפושיות הקצב - הדור הצעיר לא זוכר שככה קראו פעם ללהקת הביטלס (Beatles) בתקשורת העברית?

אני חושב עכשיו על החתול ועל הינשוף. נראה לי שאעשה אותם בתור פמיליארים מיוחדים - קצת בסגנון של הדמוידרקון, האימפ והקווזיט.
 
קוטק

במבט ראשון, קוטק טיפוסי נראה כמו חתול. גם במבט שני בעצם. חיצונית מדובר בחתול לכל דבר, שמגיע במגוון הגדלים ודוגמאות הפרווה שיש לחתול הבית הממוצע, אם כי קוטקים אחדים מופיעים בצבעי פרווה כמו כחול, סגול או ירוק שמסגירים את מורשת הפיות שלהם. לרוב הם הולכים על ארבע אבל אם ממש בא להם גם על שתיים ואחד מהם אפילו תועד בעבר כשהוא נועל מגפיים גדולים.

מלבד החזות החתולית, הקוטק הוא יצור נבון למדי, בעל כוחות קסם וכושר דיבור - אם כי לרובם ככולם יש נטייה לשבש תחביר של מילים בכוונה (למשל לבקש מזון באומרם "אני יכול אוכל רוצה זה?") ולשלב בדבריהם יללות חתוליות למדי. הקוטקים מפגינים מגוון רחב של קווי אישיות ואופי ויש ביניהם טובים ורעים. כיצורים נבונים הם גם אימצו מערכות של ערכים ואמונות שלמדו מבני האדם ודמויי האדם שבסביבתם חיו, מיתולוגיות ואף דתות - אין זה מפתיע לראות קוטקטים משתחווים בתפילה במסגד או מספרים על המאבק הקוסמי בין "חתול התקרה" האל הטוב ו"חתול המרתף" השטני והאפל. אמונה אחת משותפת לכל הקוטקים באשר הם - שהמזל נמצא לצידם. ואכן, הם מגלים נטייה להיחלץ בשלום ממצבים מסוכנים ביותר.


הקוטק הוא אמנם חתול, אבל חתול שמוצאו בארצות הפיות. המלומדים לא בטוחים אם הקוטקים הראשונים נולדו בארצות המוזרות של הפיות או במימד או כוכב אחר, או שמא הם היו חתולים רגילים שאי-שם במעלה הדורות הוכלאו והתערבבו ביצורי-פיה מהעולמות שמעבר והקוטקטים עצמם לא מנדבים מידע בנושא - יתכן שהם לא יודעים בעצמם את האמת או ששכחו אותה. כך או אחרת, הם קיימים כבר אלפי שנים, וניתן למצוא איורים של קוטקים לצד בני אדם, גמדים ואלפים גם בציורי קיר קדומים בפירמידות וקברי מלכים. מאז שהופיעו, תמיד חיו הקוטקים בסמוך לדמויי אדם, לצידם ובחברתם. השמות שהם משתמשים בהם גם בינם ובין עצמם הם שמות שדמויי האדם נתנו להם, כגון "חתחתול", "מקאביטי", "טום", "פליקס", "זריזי" וכו'.

החיים בסביבתם של בני אדם ויצורים נבונים אחרים, הובילו חלק מהקוטקטים הסקרנים ושואפי ההרפתקאות להפוך למלווים ומסייעים של אשפים ומטילי לחשים דומים, אך ניתן למצוא אותם בחברת הרפתקנים או נבלים שונים ומשונים - המרקיז דה קרבס, המכשף שרשביל ואפילו סטבארו הרשע נודעו כולם כמי שנהנו מחברתו ועצתו של קוטק כזה או אחר.

קוטק
יצור פיה קטנטן, נטיה כלשהי
דרג"ש: 13 (זריזות)
נק"פ: 7 (3ק4)
מהירות: 40 רגל, טיפוס 30 רגל

תכונות: כוח 3 (4-), זריזות 17 (3+), כושר 10 (0+), תבונה 13 (1+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 10 (0+)
מיומנויות: התגנבות 5+, הבחנה 3+
חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת, שפת היללות של הקוטקים המאפשרת לו לתקשר גם עם חתולים רגילים.
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

חד חושים: הקוטק נהנה מיתרון לבדיקות חוכמה (הבחנה) המתבססות על שמיעה, ראייה או ריח
מזל של חתול: הקוטק נהנה מיתרון לכל גלגול הצלה מפני השפעה שעשויה לגרום לו לנזק פיזי, ונגרם לו רק חצי נזק אם הוא נכשל בגלגול הצלה או שום נזק אם הוא מצליח.
תשע נשמות (מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה): אם נזק שנגרם לו היה מוריד את הקוטק ל-0 נק"פ או פחות, הוא נותר במקום זה עם 1 נק"פ.

קסם פנימי:
יכולת הטלת הלחשים של הקוטק היא תבונה (3+ להתקפה בלחש, ד"ק 11 לגלגולי הצלה מהשפעות) והוא יכול להטיל את הלחשים הבאים ללא צורך במרכיבים חומריים:
לפי רצון: יד המג, מעשה להטים, נפילת נוצה
2 פעמים/יום: נסיגה מזורזת, טשטוש
1 פעם/יום: היעלמות מעין

פעולות:
שריטה: התקפת קפא"פ 0+ לפגיעה, נזק 1 (1ק1) חותך
 
תודה,
אשמח לשמוע גם אם מישהו השתמש בכל היצורים האלה.
אני משתדל לכתוב אותם כמה שיותר עם קצוות פתוחים לחיבור לכל עולם מערכה, אבל כמעט בכל מפלצת אני שותל כל מיני רפרנסים תרבותיים והיסטוריים - לטובת מי ששם לב.
 
בגדול כן, אבל ההגיה היא לא רוסית (קוטיק) אלא פולנית (קוטק) - על שם חתול שהיה פעם לסבתא של חבר.
זה אחרי שפסלתי את האפשרויות חתלול (lolcat) והארהור (هرهور) שהוא החתול של שרשביל (شرشبيل) - המוכרים יותר לדוברי עברית כחתחתול וגרגמל.
 
אוהו

האוהו, שמוכר גם כאוחו או אוח-אימים בקרב הרפתקנים, חוקרי טבע ומלומדים, הוא קרובו של הינשוף הענק, אך הוא עולה עליו בממדיו כשם שהאוח המצוי גדול מהינשוף. גדול כמו שור, עם ציציות נוצה על ראשו ועניים כתומות וחודרות המיטיבות לראות בחשיכה, האוהו גולש חרישית אל טרפו בלילות, ויותר מהרפתקן אחד הופתע כאשר טפריו הענקיים של העוף הדורס ריטשו אותו לפתע מתוך החושך.

כשהוא לא עט על בעלי חיים, עוברי אורח והרפתקנים, האוהו צד גם יצורים מעופפים - מסתער לתוך להקות של פגסוסים, היפוגריפים, גריפונים או הרפיות, רגליו שלוחות קדימה וטפריו מכים ומשספים. במיוחד חביב עליו טעמו של האראקוקרה ואנשי הציפור רואים באוהו את אויביהם המושבעים, עד כדי כך שבאזורים המחייה של האראקוקרה האוהו ניצוד עד כדי הכחדה מתוך הגנה עצמית.

בדומה לינשופים, עיטים ונשרים ענקיים, האוהו בעלי מידת-מה של תבונה ומסוגלים להבין את שפת החורש, שפת האוויר והשפה המדוברת, אך המקור שלהם לא מאפשר להם לדבר אלא רק לנשוף ולקרוא בדומה לדורסי לילה רגילים. תבונתו של האוהו מתבטאת גם באכזריות והנאה מהרג, כפי שגילו הרפתקנים רבים שהחליטו לרוע מזלם לחנות ללילה סמוך לשטח המחייה של אוהו שבדיוק הקיץ למעוף הלילה הרצחני שלו.

אוהו
חיה גדולה, נייטרלי מרושע
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 59 (7ק10 + 21)
מהירות: 5 רגל, מעוף 70 רגל

תכונות: כוח 17 (3+), זריזות 15 (2+), כושר 16 (3+), תבונה 9 (1-), חוכמה 15 (2+), כריזמה 10 (0+)
מיומנויות: התגנבות 6+, הבחנה 6+ (ערכי מיומנות כפולים)
חושים: ראיית חושך לטווח 120 רגל (36 מ'), הבחנה פסיבית 16
שפות: מבין מדוברת, חורש ואוויר, אבל מדבר רק בשפת האוהו המאפשרת לו לתקשר גם עם ינשופים רגילים וענקיים. הם לא רוצים לדבר איתו.
אתגר: 2 (450 נק"נ)

ראייה ושמיעה חדה: האוהו נהנה מיתרון לבדיקות חוכמה (הבחנה) המתבססות על שמיעה וכן לבדיקות המתבססות לראיה כשהללו מתבצעות בשעות החשיכה.
תעופה חשאית: בשעות החשיכה, האוהו נהנה מיתרון בבדיקות ההתגנבות שלו כל עוד הוא מעופף באוויר.
מעוף חולף: האוהו אינו מעורר התקפות מזדמנות כאשר הוא מתרחק בטיסה מחוץ להישג של יריב.
דורס הלילה: אם האוהו נע לפחות 30 רגל בצלילה לעבר יריב ופוגע בו בטפריו, הוא גורם לנזק נוסף של 7 (2ק6) חותך.

פעולות:
טפרים: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 10 (2ק6 + 3) חותך
 
מגניב! מזכיר לי את הסטריקס, שגם היו לו טפרי ארס ויכולות שטניות.
להסתער לתוך להקת פגסוסים זו לא טקטיקה ינשופית... יהשוף יעוף בשקט, יחטוף אחד, ירטש אותו ואז יאכל אותו (או פשוט יאכל אותו בחיים).
 
לאוהו (uhu, ינשוף בגרמנית) אין טפרים ארסיים או יכולות על טבעיות, הוא פשוט גרסה גדולה, רעה ורצחנית של אוח.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
להסתער לתוך להקת פגסוסים זו לא טקטיקה ינשופית..

כשחשבתי איך לכתוב אותו, מצאתי איזה כתבה על טבע שתיארה איך האוחים צדים ככה עטלפים.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מזכיר לי את הסטריקס,

הסטריקס דווקא כן מצא את דרכו למו"ד כבר מזמן, רק שבדרך השם שלו הפך לסטירג', ומינשוף שבא בלילה ושותה דם מאנשים ישנים הוא הפך למין חצי-חרק חצי-עוף עם מקור ארוך ומחודד שהוא דוקר בו הרפתקנים ומוצץ את דמם בקרב.
 
כלבי דם איזבל המחייכים

איזבל הייתה זרה ונכריה, בת מלך צידונים. היא הייתה גם מכשפה מרושעת שסגדה לבעל, הסיתה את המלך לעבודת שדים ומעשי רשע והרגה כוהנים ופלדינים רבים. בסופו של דבר, פלדינים מבני הנביאים הלמו על דלתות הארמון, בראשם תופס הכס, ובהוראתו משרתיה של איזבל השליכו אותה מהחלון, כי גם הם מאסו בכשפיה ומעשיה הרעים.

כלבי חוצות עטו על גופתה המרוצצת של איזבל וטרפו אותה, רק הגולגולת וכפות ידים ורגלים נשארו והובאו לקבורה. אבל כמו שניתן לנחש, הארוחה הזו עלתה לכלבים ביוקר. הדם והבשר של מכשפה בשירות כוחות השאול והתוהו, שינו אותם לתמיד. והם עדיין כאן, כלבים מהסיוטים.

כלבי דם איזבל מכונים "הכלבים המחייכים" כי הם לא סתם נראים כמו כלבי אשפתות עם פרווה סתורה מרובבת בלכלוך ודם. הם באמת מחייכים - חיוך מקפיא דם בפה מלא בשיניים אנושיות ולא כלביות. ההרפתקן האמיץ ביותר עלול להתפלץ למראהו של כלב מחייך כזה. מספרים גם שאם מישירים מבט אל הכלב, ניתן לראות בזווית שדה הראיה שלך את אחת מידיה של איזבל, אדומה מדם ומושטת כמחפשת משהו.

הכלבים הם ישויות אפופות מסתורין. ככל הידוע יש רק חמישה או שישה כאלה, והם משוטטים ברחבי העולם כבר למעלה מאלפיים שנה. מחפשים משהו. מה הם מחפשים? לא ידוע. אבל האגדה מספרת שהם מסוגלים להריח קסם ממרחקים ואוהבים להרוג את המשתמשים בו.

כלב מחייך (כלב דם איזבל)

תפלצת בינונית, כנראה נייטרלי מרושע
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 58 (9ק8 + 18)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 17 (3+), זריזות 15 (2+), כושר 15 (2+), תבונה 5 (3-), חוכמה 13 (1+), כריזמה 5 (3-)
מיומנויות: התגנבות 5+, הבחנה 4+
עמידות לנזק: דוקר, חותך ומוחץ מהתקפות שאינן קסומות שלא מתבצעות בנשק מוכסף
חסינות למצב: מוקסם, מבוהל, מורעל
חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 14
שפות: -
אתגר: 6 (2300 נק"נ)

שמיעה וריח חדים: הכלב נהנה מיתרון לבדיקות חוכמה (הבחנה) המתבססות על שמיעה וריח.
מריח קסם: הכלב מסוגל לחוש במדוייק את מיקומו של כל יצור או דמות המשתמשים בלחשי קסם ברדיוס של מייל (1.6 ק"מ) באותו המישור, ומזהה מטילי לחשים גם כשהם בלתי נראים או מוסתרים בקסם דומה.
חיוך מזוויע: מי שרואה את הכלב מחייך אליו בשיניו האנושיות ממרחק של 30 רגל (9 מ') או פחות, מתמלא באימה איומה ועל-טבעית (אם אינו חסין להשפעת מצב מבוהל) וחייב להצליח בגלגול הצלה תבונה בד"ק 12 כדי לשמור על שפיות דעתו ולא לספוג נזק של 36 (8ק8) תודעה או חצי מזה בגלגול מוצלח. אם הגלגול נכשל בהפרש של 5 או יותר, הנזק הנגרם מוכפל.
סיוטים מקוללים: מי שסופג נזק שנגרם לו על ידי הכלב, בין אם מנשיכתו, מראהו או מהיד האדומה של איזבל, לא יכול להנות מההשפעות של מנוחה ארוכה או קצרה, עד שיפרוק את המראה המבעית של הכלב באמצעות ציורו - יש להצליח בבדיקת שימוש בכלי צייר בד"ק 15 כדי לצייר תמונה של הכלב. התמונה ממשיכה להיות מקוללת במידה מסויימת - דמוי אדם שאינו חסין להקסמה שרואה אותה חייב להצליח בגלגול הצלה תבונה בד"ק 5 או להיות מושפע גם הוא מהקללה וחייב לצייר את הכלב המחייך כדי להיפטר ממנה.

פעולות:
נשיכה ולעיסה: התקפת קפא"פ 6+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) מוחץ ועוד 9 (2ק8) תאובה. אם היריב המותקף הוא יצור, עליו להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 14 או ליפול ולהשתטח
היד האדומה של איזבל: יריב אחד במרחק של עד 60 רגל (18 מ') שהכלב מסוגל לראות חייב להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 12 כדי לא לספוג נזק של 22 (4ק10) תאובה או חצי מכך בגלגול מוצלח, כאשר יד הרפאים המדממת של איזבל לופתת אותו.


שובה של איזבל:
"אשרי הקבר בו לא טמון מכשף" אומרת המימרה העתיקה. גולגלתה, כפות ידיה וכפות רגליה של איזבל נקברו בקבר בלתי מסומן, אבל הכלבים המחייכים יודעים את מקומו. יש הטוענים, כי ידה האדומה של איזבל מצביעה אל הקבר. אם כלבי הדם של איזבל יהרגו אשה בעלת יכולת הטלת לחשי מאגיה וכריזמה של 17 או יותר, הם ינסו למלא את פיותיהם בכמה שיותר מדמה, כדי להקיא אותו על קברה של איזבל. הם עושים זאת כבר אלפיים שנה. כאשר אדמת הקבר תיספג במספיק דם (תלוי במנחה מתי זה קורה) איזבל תקבל מספיק כוח חיים ותעלה מקברה, גולגולת מחייכת ועטורת כתר וכפות ידיים ורגליים שלדיות המחוברות לגוף ערטילאי של עננת דם.

איזבל, מכשפה אל-מתה, מלכה ובת של מלך צידונים
אל-מת בינוני, תוהו מרושע
דרג"ש: 12 (זריזות) או 15 עם שריון-מג
נק"פ: 58 (13ק8)
מהירות: 40 רגל בריחוף

תכונות: כוח 1 (5-), זריזות 15 (2+), כושר 10 (0+), תבונה 13 (1+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 18 (4+)
עמידות לנזק: חומצה, אש, ברק, רעם דוקר, חותך ומוחץ מהתקפות שאינן קסומות
חסינות לנזק: קור, תאובה, רעל
חסינות למצב: מוקסם, מבוהל, מורעל, מותש, אחוז, משותק, מאובן, מרוסן, שרוע
חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 11
שפות: צורה ארכאית של מדוברת, שפות השאול והתהום
אתגר: 9 (5000 נק"נ)

קסם פנימי: תכונת הטלת הלחשים הפנימיים של איזבל היא כריזמה והיא יכולה להטיל את הלחשים הבאים (ד"ק הצלה 15, 7+ להתקפות לחש) ללא צורך במרכיבים חומריים:

לפי רצון: שריון מג, דמות אילמת
1/יום: רפיון שכלי, אצבע המוות, מעגל מוות

הטלת לחשים: איזבל היא מכשפה בדרגה 17. תכונת הטלת הלחשים שלה היא כריזמה (ד"ק הצלה 15, 7+ להתקפות לחש) ויש לה את לחשי המכשף הבאים מוכנים:

לחשונים: פרץ קמאי, אשליה פחותה, יד המג, מגע מקפיא, מעשה להטים, פגיעת אמת, רסס רעל
עוצמות 1-5 (4 יחידות לחש בעוצמה 5): גערה שטנית, כמישה , סילוק (banishment), חזיז ברק, פקודה, הפגת קסם, הקסמת אדם, חשיכה, קרן של חולשה, מאחז מפלצת

פעולות:
מגע מתועב: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 9 (2ק8) תאובה
מראה מחריד: על כל יצור שאינו אל-מת במרחק של עד 60 רגל (18 מ') מאיזבל להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 15 או להיות מושפע מפחד למשך דקה. ניתן לחזור על גלגול ההצלה מידי תור כדי לסיים את ההשפעה, ומי שניצל מהשפעת הפחד של איזבל חסין לה למשך 24 השעות הבאות
הצחוק המתועב של איזבל (1/יום): איזבל מטילה את ראשה אחורה וצוחקת בקול, צחוק מתגלגל, שטני ונתעב של מכשפה מתה המקפיא את הדם ועוצר את הדופק. כל יצור במרחק 30 רגל (9 מ') המסוגל לשמוע את צחוקה חייב להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 15 או שהנק"פ שלו ירד מיד ל-0. בגלגול הצלה מוצלח נגרם נזק של 9 (2ק8) תאובה.
 
קוסם כרישים

בקהילות או שבטים שחיים על חוף הים ומתקיימים בעיקר על דיג או ציד יונקים ימיים, ניתן למצוא את קוסמי הכרישים. גברים ונשים אלו הם בעלי תפקיד חשוב ומעמד בזכות יכולתם לצוות על טורפי הים - להרחיקם או לשלוט בהם.

חלק מקוסמי הכרישים הם חברים מכובדים בקהילה הימית שלהם - מגוננים, שומרים ומנחים את הימאים והדייגים. אחרים הם מתבודדים מנודים-למחצה או שחצנים אכזריים הסוחטים את השבט או הכפר ומטילים עליהם אימה בזכות שליטתם בכרישים.

כך או אחרת, בדרך כלל ניתן לזהות אותם - לעיתים קרובות הם מקועקעים בדוגמאות ימיות סבוכות, תמיד נושאים עמם תוף שעליו הם מתופפים את המקצבים שלמדו מאבותיהם ובאמצעותם הם מגרשים או מזמנים את הכרישים - וללא יוצא מן הכלל מעטרים את עצמם בשיני כריש על מחרוזות או תפורות לבגדיהם, כאשר בכוח קסמיהם הם מסוגלים לגרום לשיניים אלו להתעופף ולהסתחרר באוויר ולשסף את אויביהם, כך שדמם ייגר אל המים ויעורר שגעון טורפני בכרישים בעלי בריתם.

קוסם כרישים
דמוי אדם בינוני, נטייה כלשהי
דרג"ש: 11 (זריזות)
נק"פ: 44 (8ק8 + 8)
מהירות: 30 רגל, שחייה 30 רגל

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 12 (1+), כושר 13 (1+), תבונה 12 (1+), חוכמה 15 (2+), כריזמה 15 (2+)
גלגולי הצלה: כושר 3+
מיומנויות: אתלטיקה 2+ (4+ לבדיקות שחייה), טבע 3+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת או שפה אחת אחרת כלשהי, מסוגל לתקשר עם כרישים
אתגר: 3 (700 נק"נ)

שחיין מיומן: קוסם הכרישים מצטיין בשחיה ויכול לשחות בקצב זהה לקצב ההליכה שלו. רמת המיומנות שלו באתלטיקה מוכפלת לבדיקות הקשורות בשחיה.

תיפוף הרחקה: כאשר קוסם הכרישים מתופף במקצב מיוחד, כל חיה או תפלצת שקצב התנועה העיקרי שלה הוא שחייה הנמצאת ברדיוס של פחות מ-300 רגל (90 מ') מהקוסם צריכה להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 14 או להתרחק ממנו למרחק של לפחות 300 רגל (90 מ') תוך שהיא מנצלת את קצב התנועה שלה ואת הפעולה שלה כדי לבצע מאוץ. ההשפעה נמשכת כל עוד קוסם הכרישים מכה בתוף ולמשך דקה נוספת לאחר שהוא מפסיק. לכרישים יש חיסרון לגלגול ההצלה חוכמה הנ"ל.

זימון כרישים: קוסם הכרישים מסוגל לזמן מספר כרישים בממדים שונים לשירותו אם הוא נמצא במי הים או בקרבתם וישנם כרישים החיים באזור זה. הכרישים ינהגו כלפיו בצייתנות וימלאו אחר פקודותיו, ולא יתקפו אותו גם אם הוא מדמם ופצוע, אך הם לא יבחלו לנעוץ את שיניהם בבעלי בריתו אלא אם כן יצווה עליהם אחרת. משך הזמן שבו הכרישים ישרתו את הקוסם הוא שעה לכל היותר הדורשת ממנו להתרכז כמו בלחש. קוסם הכרישים יכול לזמן כמה כרישי שונית, או מספר מצומצם יותר של כרישים גדולים יותר, אך רק קטגוריית גודל אחת של כרישים ברגע נתון. מימדי הכרישים, מספרם ומספר הפעמים שהוא יכול לזמנם הם כלהלן:

לפי רצון: 4 כרישי שונית
3 פעמים/יום: 2 כרישי ציד
1 פעם/יום: כריש ענק אחד

פעולות:
חנית או קלשון: התקפת קפא"פ או לטווח 20/60 רגל (6/18 מ'), 2+ לפגיעה, נזק 3 (1ק6) דוקר או 4 (1ק8) דוקר בשתי ידיים בקפא"פ.
שיני כריש: התקפה קסומה לטווח 120 רגל (36 מ'), 4+ לפגיעה, נזק 14 (4ק6) חותך. קוסם הכרישים גורם לכמה שיני כריש מתכשיטיו או עיטורי בגדיו להתעופף באוויר תוך שהן מסתחררות ולחתוך את בשר אויביו. נזק ההתקפה נחשב לקסום, ולקוסם הכרישים יש בדרך כלל מספיק שיני כריש לחמש התקפות כאלו לפני שהוא יצטרך לחדש את המלאי (מה שניתן לעשות במהלך מנוחה קצרה אם יש שיני כריש בנמצא)
 
TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
זה לא היה ההוא מציידי הליוויתנים ? או שבסוף פשוט הפכת אותו לקוסם כרישים ?

אכן עשיתי שימוש בקונספט הזה בעבר כשכתבתי באחד מעולמות המערכה שהנחיתי בהם את "אקק קוסם הכרישים" שהיה דב"ש די נחמד (אבל מאוד יהיר וחשדן בהתחלה) ושאמאן של כפר ציידי לווייתנים, שעזר לדמויות בכל מיני סיטואציות ולימד אותן כמה לחשים. את החלק של השלכת שיני כריש הוספתי כאן - במקור הוא לא היה לוחמני מאוד.

הרעיון של "קוסמי כרישים" בכלל התחיל אצלי לפני המון זמן, בשורה אחת מהסיפור "המלך הצעיר" של אוסקר ויילד - יש שם קטע בו המלך חולם על ספינה של שולי פנינים, ונאמר ש"קוסם כרישים ישב בחרטום והיכה בתוף כדי להרחיק את מפלצות הים".
 
גורובו מקרין

הגורובו המקרין נראה כמו הכלאה בין איגואנה גדולה לזיקית מקורננת - גוף לטאי רזה עם רגליים חזקות, זנב שרירי וארוך, וראש גדול ממנו מזדקרות שתי קרניים חדות וקרן חוטם בדומה לצריטרטופס, הנותנות לגורובו את שמו. אורכה של הלטאה מקצה קרן החוטם לקצה הזנב המצליף הוא כארבעה מטרים, כאשר הזנב תופס כמעט מחצית מממדיה, צבע עורו הטבעי הוא אפור-ירקרק, אך בדומה לזיקית הוא מסוגל לשנות את צבעיו כדי להתאים לסביבה ולהסתוות.

הגורובו מתגורר לרוב ביערות, אך לא בוחל גם בחיים מתחת לקרקע. הוא אינו יצור תוקפני, אך הוא אוכל כל ואינו בוחל בטעמם של הרפתקנים או גובלינים - תלוי מי הרג את מי. הגורובו לא יתקוף הרפתקנים כדי לאכלם אלא אם כן הוא רעב מאוד או נשלט על ידי קסם או מאלף, אך בהחלט יגן על עצמו או על מאורתו, יפיל את אויביו בצליפות זנב, ירוץ לעברם כדי לנגוח בקרניו ואף ינשך אותם.

גורובו מקרין
חיה גדולה, ללא נטיה
דרג"ש: 13 (זריזות, שריון טבעי)
נק"פ: 25 (4ק10 + 4)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 15 (2+), כושר 13 (1+), תבונה 2 (4-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 5 (3-)
מיומנויות: התגנבות 4+
חושים: לחלק מהמינים התת קרקעיים יש ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 10
שפות: -
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

עור זיקית: הגורובו המקרין משנה את צבעו כדי להתאים לסביבה ונהנה מיתרון לבדיקות הזריזות (התגנבות) שלו כדי להסתתר.
נגיחה: אם הגורובו נע לפחות 10 רגל (3 מ') בקו ישר לעבר יריב ונוגח בו, הוא גורם לנזק נוסף של 7 (2ק6) דוקר ואם היריב הוא יצור עליו להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 12 או לההידף 10 רגל (3 מ') אחורה וליפול ולהשתטח אפיים.
צליפת זנב: כפעולת בונוס, הגורובו יכול להצליף בזנבו עם הישג של 10 רגל ( 3 מ') כנגד יריב אחד ולגרום לו לנזק של 4 (1ק4 + 2) נק"פ. אם היריב הוא יצור דו רגלי, עליו להצליח בגלגול הצלה זריזות בד"ק 12 או ליפול ארצה ולהשתטח אפיים

פעולות:
נגיחה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 7 (1ק10 + 2) דוקר
נשיכה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) דוקר
 
נדל רברגל ארסי

הרפתקנים רבים למדו להכיר ולתעב את הנדל הענק, אבל גם קרוביו הקטנים יותר הם שרצים בלתי-נעימים. הרברגל הוא אחד המינים הגדולים של הנדל המצוי ומגיע עד לאורך של עשרים סנטמטרים, וצבעיו הבולטים (שחור וצהוב, עם גפיים אדומות או כתומות) מעידים על ארסיותו. למרות מימדיו, הרברגל מסוגל לנוע במהירות רבה יחסית, מהיר כאדם ומהיר יותר מגמד או ננס. לרוב הוא ינצל את מהירותו כדי להימלט, ויתקוף רק אם יאויים או ידחק אל הפינה.

הגם שעקיצת רגלי-הלסת שלו אינה קטלנית להרפתקן הסביר, הארס של הרברגל גורם להרגשה רעה חום וכאבים. יתר על כן, לרברגל יש תכונה דוחה למדי - כאשר הוא עוקץ, רגלי-הלסת שלו ננעצות ונאחזות בחוזקה בבשר יריבו, וקשה להסיר אותן אפילו עם מות הנדל - יותר מהרפתקן אמיץ אחד שניסה לדרוך בזלזול על הרמש המגעיל, מצא את עצמו לאחר מכן מקרטע במבוך עם רברגל מידלדל מירכו הנפוחה והכואבת בזמן שאורקים, גובלינים וחבריהם הטובים מסתערים עליו בכלי נשק מונפים.

רברגל ארסי
חיה קטנטנה, ללא נטייה
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 1 (1ק4 - 1)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 1 (5-), זריזות 15 (2+), כושר 8 (1-), תבונה 1 (5-), חוכמה 7 (2-), כריזמה 1 (5-)
חושים: ראייה עיוורת לטווח 10 רגל (3 מ'), הבחנה פסיבית 8
שפות: -
אתגר: 0 (10 נק"נ)

פעולות:
עקיצה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 1 דוקר ובנוסף על המטרה להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 9 או לסבול מהשפעת מצב "מורעל" למשך 24 שעות. כמו כן, רברגל שפגע ביריב ננעץ בבשרו וגורם לכאב מתמשך המפחית את קצב התנועה ב-10 רגל (3 מ'). כדי לעקור את רגלי-הלסת של הנדל מהפצע ניתן פשוט לחתוך אותן החוצה ע"י ניצול פעולה הגורמת לנזק חותך של 3 נק"פ לפחות, להקדיש זמן של מנוחה קצרה להסרה זהירה שלהן באמצעות בדיקת כשרון מוצלחת ברפואה או בטבע בד"ק 10, או הטלת לחש ריפוי פצעים.
 
חזרה
Top