• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

העור והצל, הדוב הרודף מהמצודה

המצודה הלבנה, המכונה גם "המגדל", שימשה כמקום מגוריהם של מלכים במשך אלף שנה. בין חומות המצודה אירעו מעשים רעים רבים, רציחות, הוצאות להורג והתאבדויות - כך שאין פלא שרבים הסיפורים על רוחות רפאים הרודפות אותה. אבל בעוד ש"הגבירה באפור", "הגבירה בלבן", "הגבירה בחום" ושאר נשים יפות מאוד ומתות מאוד הן כנראה אגדות רומנטיות, הדוב הוא אמיתי לגמרי ומסוכן.

בעבר הרחוק, אחד המלכים קיבל במתנה דוב לבן מאציל מארץ רחוקה ושיכן אותו באחד מאגפי המצודה. הדוב, נהג לשוטט חופשי ואכל כמה משרתים, אולץ מידי פעם להילחם נגד שוורים, זאבים וחיות אחרות, ואף שימש כמוציא להורג כאשר הורעב בכוונה ואז נכלא בבור עם פושעים מורשעים אותם טרף. כאשר הדוב מת, עורו הלבן נפשט מעליו וראשו פוחלץ והוא הפך לשטיח מפואר, אבל צלו של הדוב המשיך לשוטט.

מספרים שהצל של הדוב מופיע במצודה בלילות חסרי ירח. הוא מגיח מתחת לדלתות, מטיל אימת-מוות על מי שנתקל בו ולעיתים אף משסע את בשרם וצילם של קורבנותיו בטפרים ערטילאיים כאשר הוא מתגשם כדמות של צל דמוי ערפל ועשן בצורת דוב. אבל לא תאוות הרצח גרידא מנחה את הדוב - הוא מחפש את עורו האבוד.

עור הדוב נמצא במקום אחר במצודה. יש הטוענים שבלילות של ירח מלא השטיח מעור הדוב הלבן מזדקף על רגליו ויוצא לשחר לטרף ברחבי המצודה, לנשוך בפיו המפוחלץ ולרטש בציפורניו. אבל הוא תמיד נראה כאילו הוא מחפש משהו - את צילו האבוד.

בלילה של ליקוי לבנה, העור והצל יכולים להיפגש ולהתאחד. זה עדיין לא קרה, אבל אם עור הדוב יעטוף מחדש את הצל, תיווצר מפלצת נוראה ושואפת נקם.

עור הדוב
אל-מת גדול, תוהו מרושע
דרג"ש: 12 (שריון טבעי)
נק"פ: 51 (6ק10 + 18)
מהירות: 25 רגל בקירטוע מגושם

תכונות: כוח 20 (5+), זריזות 10 (0+), כושר 16 (3+), תבונה 2 (4-), חוכמה 13 (1+), כריזמה 1 (5-)
חסינות לנזק: תאובה, רעל, דוקר, מוחץ וחותך מהתקפות בלתי קסומות ומכלי נשק שאינם מוכספים
חסינות למצב: מותש, מורעל
חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 11
שפות: -
אתגר: 3 (700 נק"נ)

חזות מטעה: עד שהוא זז, עור הדוב נראה כמו שטיח דוב רגיל.

לפיתה עוטפת: אם עור הדוב פוגע בנשיכה ובמכת טפרים באותו יריב באותו תור, הוא יכול לנצל פעולת בונוס ולנסות ללפות ולעטוף אותו אם היריב הוא בגודל בינוני או קטן יותר. על עור הדוב להצליך בגלגול פגיעה עם 7+ להתקפה, ואם הוא פוגע - העור עוטף את הקורבן ועור הדוב אינו יכול לנוע יותר או לתקוף יריבים נוספים עד שהלפיתה תסתיים. ד"ק ההימלטות מהלפיתה הוא 15, ועד תום הלפיתה הקורבן של עור הדוב מרוסן ואינו יכול לראות. בתחילת כל תור שלו בו הקורבן עדיין לפות ועטוף בעור הדוב, הוא סופג נזק של 12 (2ק6 + 5) מוחץ ועוד 3 (1ק6) תאובה.

העברת נזק: כאשר הוא לופת מישהו, עור הדוב סופג רק חצי מהנזק שנגרם לו, והחצי השני נגרם לקורבן הלפיתה.


פעולות:
ריבוי התקפות: עור הדוב תוקף פעמיים בתורו. פעם בנשיכה ופעם במכת טפרים. אם שתי ההתקפות פוגעות באותו יריב, העור יכול לנסות ללפות ולעטוף אותו כפי שתואר לעיל.
נשיכה: התקפת קפא"פ 7+ לפגיעה, נזק 9 (1ק8 + 5) דוקר ועוד 3 (1ק6) תאובה
מכת טפרים: התקפת קפא"פ 7+ לפגיעה, נזק 12 (2ק6 + 5) חותך ועוד 3 (1ק6) תאובה


צל הדוב
אל-מת גדול, תוהו מרושע
דרג"ש: 12 (שריון טבעי)
נק"פ: 66 (12ק10)
מהירות: 40 רגל בריחוף.

תכונות: כוח 1 (5-), זריזות 14 (2+), כושר 10 (0+), תבונה 2 (4-), חוכמה 13 (1+), כריזמה 17 (3+)
כשרונות: התגנבות 4+
עמידות לנזק: ברק, רעם, אש, חומצה
חסינות לנזק: קור, תאובה, רעל, דוקר, מוחץ וחותך מהתקפות וכלי נשק שאינם קסומים
חסינות למצב: מותש, מורעל, מוקסם, מבוהל, אחוז, משותק, מאובן, שרוע, מרוסן
חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 11
שפות: -
אתגר: 4 (1,100 נק"נ)

מעבר דו-מימדי: צל הדוב יכול לעבור דרך החרכים הקטנים ביותר ודלתות ואף קירות אינם חוסמים אותו.

צל חומק: בחושך או באור חלש, צל הדוב נהנה מיתרון לבדיקות ההתגנבות שלו ויכול לבצע התגנבות כפעולת בונוס.

פעולות:
מגע הצל: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 12 (3ק6 + 2) תאובה
פחד עד מוות (1/יום): בפעם הראשונה בה רואים את צל הדוב, כל יצור שאינו אל-מת או שאינו חסין לפחד ונמצא במרחק של עד 60 רגל (18 מ') מהצל חייב לבצע גלגול הצלה תבונה בד"ק 13 או לספוג נזק של 27 (5ק10) תודעה ולהיות מושפע מפחד למשך דקה, כאשר בגילגול הצלה מוצלח לא נגרם כל נזק והשפעת הפחד מסתיימת לאחר התור הבא של הקורבן.


דוב צלמוות
צריך לחשוב על הנתונים של המפלצת האחודה - יכתב בהמשך.
 
דוב צלמוות

דוב הצלמוות נוצר כאשר צל הדוב מתאחד עם עור הדוב - מה שיכול להתרחש רק בלילות של ליקוי לבנה. הצל מחליק מתחת לשטיח העור וממלא אותו, ודוב הצלמוות מתגשם כדמות מבעיתה של עור וצל. דוב הצלמוות ישאר בצורה זו עד הזריחה ויצוד ויהרוג כל מי שנמצא במצודה. עצם מראו של הדוב נודע כמי שמסוגל להמית מפחד את כל הרואה אותו, אך הנהמה הנוראית הבוקעת מפיו המפוחלץ נוראית בהרבה. מספרים גם כי מי שנהרג על ידי הדוב, יקום נגוע בקללת האל-מתים.

דוב צלמוות
אל-מת גדול, תוהו מרושע
דרג"ש: 12 (שריון טבעי)
נק"פ: 156 (16ק10 + 68)
מהירות: 40 רגל

תכונות: תכונות: כוח 20 (5+), זריזות 10 (0+), כושר 18 (4+), תבונה 2 (4-), חוכמה 13 (1+),, כריזמה 17 (3+)
עמידות לנזק: ברק, רעם, אש, חומצה
חסינות לנזק: קור, תאובה, רעל, דוקר, מוחץ וחותך מהתקפות וכלי נשק שאינם קסומים
חסינות למצב: מותש, מורעל, מוקסם, מבוהל, משותק, מאובן
חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 11
שפות: -
אתגר: 6 (2,300 נק"נ)

קללת האלמוות: אם הורגים את דוב הצלמוות, העור מתחדש שוב אי שם במצודה בליל הירח המלא הבא והצל בלילה חסר הירח הבא. הדרך היחידה לעצור את התהליך ולהשמיד את הדוב אחת ולתמיד היא להרוג את העור ואת הצל בנפרד, או למצוא את המקום במצודה בו נקברו עצמותיו של הדוב ולהזות עליהן מים קדושים.
אדון הטרף: כל חיה רגילה או יצור דמוי אדם שנהרגים על ידי הדוב, קמים בתור הבא שלו בדמות זומבי. הזומבים אינם משרתים את הדוב, אבל ילחמו לצידו נגד אויביו ולאחר מכן ישארו לשוטט במצודה עד שיושמדו.

פעולות:
ריבוי התקפות: הדוב תוקף פעמיים בתורו. פעם בנשיכה ופעם במכת-טפרים.
נשיכה: התקפת קפא"פ 8+ לפגיעה, נזק 9 (1ק8 + 5) דוקר ועוד 10 (3ק6) תאובה.
מכת טפרים: התקפת קפא"פ 8+ לפגיעה, נזק 12 (2ק6 + 5) חותך ועוד 10 (3ק6) תאובה.
פחד עד מוות (1/יום): בפעם הראשונה בה רואים את דוב הצלמוות, כל יצור שאינו אל-מת או שאינו חסין לפחד ונמצא במרחק של עד 60 רגל (18 מ') מהצל חייב לבצע גלגול הצלה תבונה בד"ק 14 או לספוג נזק של 27 (5ק10) תודעה ולהיות מושפע מפחד למשך דקה, כאשר בגילגול הצלה מוצלח לא נגרם כל נזק והשפעת הפחד מסתיימת לאחר התור הבא של הקורבן.
נהמת האבדון (1/יום): הדוב משמיע נהמה מקפיאת דם, ועל כל יצור חי ברדיוס של 60 רגל (18 מ') ממנו להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 14, או ללקות בהתקף לב חמור ולרדת מיד ל-0 נק"פ. מי שניצל בגלגול ההצלה סופג נזק של 10 (3ק6) תודעה. לכל יצור דמוי-אדם שאיבד נק"פ כתוצאה מנהמת האבדון, יש סיכוי של 10% ששיערו ילבין (כל השיער או חצי ממנו).
 
ואלריה, אשת הזאב

סיפורה של ואלריה היה יכול להישמע כמו רומן-למשרתות, עם כל מיני אהבות נכזבות, סודות משפחתיים וטלטלות רגשיות. המנחה מוזמן לסבך את הרקע ככל הניתן, אבל בבסיסו נמצאת ואלריה, אשה צעירה, יפה ומוכשרת, אחותו של גיבור אצילי שנפל בקרב ונודע כמי שנלחם להגנת הקהילה מפני אנשי זאב ומפלצות רעות. ואלריה אהבה מישהו שלא אהב אותה בחזרה אלא אהב מישהי אחרת, או שאולי אהב מישהו אחר והיה בקשר עם מישהי כדי להסתיר את נטיותיו וסודו. היה גם מישהו שאהב את ואלריה והיא לא אהבה אותו, ועוד כל מיני אנשים שהתאהבו והתאכזבו וחלקם נישאו בנישואים לא מאושרים. עד כאן, תסבוכת רומנטית זולה ורגילה שלרוב נפתרת בהופעתו של איזה זר מסתורי ומסעיר. אבל הסיפור של ואלריה לקח כיוון אחר ואולי ואלריה היא זו שבחרה בחיי זרות ומסתורין.

כך או אחרת, ואלריה שבורת הלב התעמקה בתורת הנסתר בה עסקה כבר מצעירותה וכן ביומניו של אחיה המנוח ומצאה דרך נוראית לנקום בכל מי שאיכזבו אותה והרגיזו אותה ובעצם בקהילה כולה. היא הפכה לאחת המפלצות שאחיה נהג להילחם בהן. בניגוד לאנשי זאב שנוגעו בקללת הליקנטרופיה על ידי נשיכה של איש זאב אחר, ואלריה אימצה את הליקנטרופיה בעצמה ומבחירה - במחקריה היא גילתה שיקוי נתעב שבאמצעותו הפכה לאשת זאב לכל דבר, הדביקה את עצמה בקללה שרקחה בעצמה ועל כך גאוותה.

ואלריה בחרה בחיים מקוללים לשם הנקמה, אבל לא היה זה הצעד היחיד שמעיד על הנחישות האכזרית שלה. למרות שאנשי זאב סולדים מטבעם מכסף, מתכת הירח הרעילה להם, היא התחמשה בכלי נשקו של אחיה המנוח, קוטל אנשי הזאב - קשת עם חיצי כסף וחרב כסופה. כך, זכתה ואלריה ליתרון על פני כל אנשי הזאב שביער ובהרים הסמוכים לעיירה בה שכנה האחוזה שנטשה ובני הקהילה שזנחה. היא הרגה את מנהיגיהם של אנשי הזאב בכלי הנשק הללו ובקסמים שידעה והטילה אימה על כל השאר. כעת, ואלריה עומדת בראש כנופיה גדולה של אנשי זאב אליהם חברו גם זאבים, זאבי אימים, וורגים ויתכן שגם זאב חורף או שניים. היא הולכת לנקום בכל מי שאהבה והכזיב אותה ובעצם בקהילה כולה. אחרי שהיא תסיים עם העיירה צמאון הנקם שלה לא ישבע והיא תמשיך הלאה במסע נקמה נגד המין האנושי כולו. אם ההרפתקנים שלכם לא יעשו משהו בנידון, זוהי שעת הזאבה והקדמה לליל זאבים אחד ארוך!

ואלריה
אדם בינוני (משנה צורה), תוהו מרושע
דרג"ש: 11 בדמות אדם (זריזות), 12 בדמות זאב או דמות כלאיים (זריזות, שריון טבעי)
נק"פ: 58 (9ק8 + 18)
מהירות: 30 רגל, או 40 רגל בדמות זאב

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 13 (1+), כושר 15 (2+), תבונה 16 (3+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 16 (3+)
גלגולי הצלה: חוכמה 4+, תבונה 6+
כשרונות: הבחנה 7+ (ערך מיומנות כפול), תורת הנסתר 6+
חסינות לנזק: דוקר, מוחץ וחותך מהתקפות בלתי קסומות ומכלי נשק שאינם מוכספים
חושים: הבחנה פסיבית 17
שפות: מדוברת (לא מסוגלת לדבר בדמות זאבה)
אתגר: 6 (2300 נק"נ)

שינוי צורה: כפעולה, ואלריה יכולה להשתנות לצורת זאבה או לצורת כלאיים של זאבה ואשה. מלבד דרג"ש, תכונותיה נותרות אותו דבר בכל הצורות. הציוד שלה לא משתנה איתה והיא חוזרת לדמות אדם אם היא מתה.

נחישות איומה: לואלריה כוח רצון חזק ונחישות של ברזל. היא נהנית מיתרון בגלגולי הצלה נגד כל השפעה של פחד או הקסמה.

חוש שמיעה וחוש ריח חדים: ואלריה נהנית מיתרון לבדיקות חוכמה (הבחנה) המבוססות על חושים אלו.

מנהיגת הלהקה: כל עוד ואלריה איננה חסרת הכרה, משותקת או מתה, עד ארבעה זאבים או אנשי זאב לבחירתה שנמצאים במרחק של עד 60 רגל (18 מ') ממנה נהנים מיתרון לגלגולי הפגיעה שלהם.

כלי נשק קסומים: ואלריה חמושה בכלי הנשק של אחיה המנוח, צייד אנשי הזאב וקוטל המפלצות. כלי הנשק הם להלן

חיצי כסף: חיצים אלו גורמים לנזק נוסף של 1ק10 דוקר לליקנטרופים. לואלריה נותרו 12 חיצים כאלה.
חרב הכסף: חרב ארוכה זו עשויה מכסף עם גולת ניצב בדמות ירח מלא. ואלריה ציפתה את ניצב החרב בעור שעבר תהליך אלכימי מיוחד שנועד להגן עליה מההשפעות השליליות של אחיזה ממושכת בכסף. לחרב יש 1+ לפגיעה ולנזק, ונגד ליקנטרופים היא גורמת לנזק נוסף של 2ק6 חותך ומאלצת אותם להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 13 או לנצל תגובה ולהשתנות בחזרה לצורת אדם.

הטלת לחשים: ואלריה היא אשפית די מוכשרת בדרגה 9, אך היא מסוגלת להטיל לחשים רק כשהיא בדמות אשה. תכונת הטלת הלחשים שלה היא תבונה (ד"ק הצלה 14, 6+ להתקפות באמצעות לחשים) ויש לה את לחשי האשף הבאים מוכנים:

לחשונים (לפי רצון):מעשה להטים, פגיעת אמת, קרן כפור, מסר
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): הקסמת איש, הסוואה עצמית, דמות דוממת, הרדמה
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): הצעה, גילוי הנעלם
עוצמה 3 (3 יחידות לחש): הטלת קללה, הפגת קסם, האטה
עוצמה 4 (3 יחידות לחש): כלב הציד הנאמן (נראה כמו זאב), תיבת סתרים (להחביא את כלי הנשק שלה כשהיא בדמות זאבה)
עוצמה 5 (1 יחידת לחש): חלום

פעולות:
ריבוי התקפות (דמות כלאיים או דמות אדם): ואלריה יכולה לתקוף פעמיים בתורה בנשק, או פעם אחת בנשיכה ופעם נוספת בטפרים או בנשק בצורת כלאיים.
נשיכה (בדמות זאב או צורת כלאיים): התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) דוקר. אם מי שננשך הוא דמוי אדם, עליו להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 13 או לחלות בליקנטרופיה ולהפוך לאדם זאב בעצמו.
מכת טפרים (צורת כלאיים בלבד): התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 7 (2ק4 + 2) חותך
חרב הכסף (בדמות אדם או צורת כלאיים בלבד): התקפת קפא"פ 6+ לפגיעה, נזק 7 (1ק8 + 3) חותך ביד אחת או 8 (1ק10 + 3) חותך בשתי ידיים. ללינטרופים החרב גורמת לנזק נוסף של 7 (2ק6) חותך ומאלצת אותם להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 13 או לנצל תגובה ולהשתנות בחזרה לצורת אדם.
קשת ארוכה (עם חיצי כסף או חיצים רגילים, בדמות אדם או צורת כלאיים בלבד): התקפת לטווח 150/600 רגל (45/180 מ') 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק8 + 1) דוקר. ליקנטרופים סופגים נזק נוסף של 5 (1ק10) דוקר מחיצי כסף.
 
חזיר החורבן

המיתולוגיה מספרת לנו על חזירי בר מפלצתיים ועצומי מימדים, שנשלחו על ידי האלים להעניש את בני האדם. פיאה החזריה מקרימנתיאה שתזאוס הרג, החזיר הארימנטי שהראקלס תפס והנורא מכולם - חזיר הבר מקאלידוניה שנדרשה "נבחרת חלומות" של כמעט כל גיבורי יוון העתיקה יחד כדי לקטול אותו. חזירים אלו הטילו אימה על אזורי הכפר, השמידו את החקלאות והרגו חקלאים ועוברי אורח. לעיתים, החזיר ישלח על ידי אל רשע כדי להרוג מישהו מסויים באופן אישי, כמו החזיר שקטל את אדוניס במצוותו של האל ארס.

חזיר החורבן הוא חזיר כזה. שטן בדמות חזיר בר שממדיו כשל שור, שנשלח להעניש את בני האדם ולבחון את כוחם של גיבורים. כאשר האנשים מזניחים את הפולחן לאלים, ניתן כוח למשחית והוא עולה מהגהינום בדמות של חזיר בר הרסני. האם ההרפתקנים שלכם הם אלה שיוכלו לעצור אותו? איזה מין אלים נתעבים הם אלה שמענישים ככה את מאמיניהם?

חזיר החורבן
בן תופת גדול (שטן), סדר מרושע
דרג"ש: 18 (שריון טבעי)
נק"פ: 184 (16ק10 + 96)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 21 (5+), זריזות 10 (0+), כושר 22 (6+), תבונה 8 (1-), חוכמה 13 (1+), כריזמה 7 (2-)
גלגולי הצלה: כוח 10+, כושר 11+, חוכמה 6+
עמידות לנזק: דוקר, מוחץ וחותך מהתקפות בלתי קסומות, אש, קור, ברק, חומצה.
חסינות לנזק: רעל
חסינות למצב: מורעל
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: שפת הגהינום (מבין אבל לא מדבר)
אתגר: 13 (10,000 נק"נ)

לגיבורים בלבד: יריב שתוסף המיומנות שלו קטן מ3+ סובל מחיסרון לגלגולי הפגיעה נגד חזיר החורבן
קסם של בני תמותה לא יביסני: חזיר החורבן לא מושפע מלחשים שהוטלו באמצעות יחידת לחש מדרג 6 או פחות יותר, ויש לו יתרון בגלגולי הצלה נגד כל שאר הלחשים.
עוקר ושובר: חזיר החורבן גורם לנזק כפול כנגד מבנים, צמחים ושאר חפצים דוממים.
קשיחות שטנית (מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה): אם חזיר החורבן סופג נזק של 20 נק"פ או פחות שהיה מוריד אותו מתחת ל-0 נק"פ, הוא יורד במקום זאת ל-1 נק"פ.
הסתערות: אם חזיר החורבן נע לפחות 20 רגל (6 מ') בקו ישר לעבר יריבו ופוגע בו בהתקפת חטים באותו תור, הוא גורם לנזק נוסף של 10 (3ק6) חותך. אם היריב הוא יצור, עליו להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 18 או ליפול ולהשתטח ארצה.

פעולות:
ריבוי התקפות: החזיר תוקף פעמיים במכות מחטיו העצומים.
מכת חטים: התקפת קפא"פ 10+ לפגיעה, נזק 32 (5ק10 + 5) חותך. הפצעים שגורמים חטי החזיר הם מקוללים - מי שנפגע מהם לא יכול לחדש נקודות פגיעה במנוחה קצרה או ארוכה עד שיוטל עליו לחש "הסרת קללה" או קסם דומה, או שכל הנזק שנגרם מהפצעים ירופא על ידי קסם ריפוי פצעים שהוטל על ידי פלדין או כוהן הנוטה לסדר טוב.
 
יש לי גם בעיה עם הקטע של הנטייה כאן : כיציר האלים ושליחם הוא אמור להיות יצור סדרי ( כמו שאתה מציין לגבי הנטיה שלו ) - למה רק קסם "סדר טוב " יכול לרפא אותו ?
ויותר מעניין - אם הוא נשלח כעונש, מדוע הוא מבין רק את שפת הגיהנום ?
 
TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
למה רק קסם "סדר טוב " יכול לרפא אותו ?

הנזק שהוא גורם מקולל, רק זה שובר את הקללה. למה? הרגיש לי כמו תבלין מתאים. אפשר להוריד את זה אם זה לא מסתדר והמפלצת לא מאוד תשתנה (כל לחש ריפוי של כל מי שיכול להטיל אותו). בכל מקרה, הדרישה ל"כוהן או פלדין נוטה לסדר טוב" מייצגת סוג של הכרה של מי שנלחם בחזיר בכוחות ובסמכות של האלים הטובים ומאששת את הסדר (הטוב!) שאמור להיות בעולם.

TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
אם הוא נשלח כעונש, מדוע הוא מבין רק את שפת הגיהנום ?

הוא סוג של שטן, הוא עולה מהגהינום להשחית ולהרוס. אפשר לומר ש"ניתן כוח למשחית" - האנשים חוטאים והאלים מאפשרים לכוחות הרשע לפעול כדי להראות להם מה קורה כשחוטאים.

כן, יש כאן פסטיש בין מיתולוגיה יוונית לתפיסת צדק קוסמי יודו-נוצרית.
 
חיפושיות הקצב

חיפושיות הקצב הן חרקים גדולים, בממדי גמד או אדם, שנראים כמו שילוב בין מקק, חיפושית-זבל וצרצר, בדומה לכל החרקים הן מתניידות על שש רגלים, אבל יכולות בקלות רבה ללכת גם על ארבע או זקופות על שתיים וכן לפרוש כנפיים ולעוף למרחקים קצרים. חלקן בצבע חום או שחור בעוד שלאחרות יש כנפי-חפיה צבעוניות בגווני ירוק-סגול, או כתומות ואדומות עם נקודות לבנות או שחורות.

החיפושיות הללו הן צמחוניות ולא עוינות בדרך כלל, אך כמו מרבית היצורים הן לא אוהבות פולשים לשטחן וכמו הרבה חרקים הן לעיתים פולשות לשטחם של אחרים. חיפושיות הקצב הרבה יותר אינטיליגנטיות מחרקים אחרים ומסוגלות להבין את השפה המדוברת אך לא לדבר בה - אין להן גפי פה מתאימים, ניתן לשכנע אותן, לנהל איתן משא ומתן ולשחד אותן במזון - במיוחד בעלי צמח הקנבס שטעמו חביב עליהן יותר מכל דבר אחר.

חיפושיות הקצב זכו לשמן בגלל יכולתן ליצור מוסיקה שרבים יגדירו כנפלאה. חלק ממיני החיפושיות מחככים את כנפי החפייה שלהן או את פרקי גפיהן ליצירת צלילים המזכירים גיטרה, נבל או כינור, בעוד שאחרות משמיעות קולות נקישה המזכירים תופים או מצילתיים. אם הן מאוימות או מותקפות, החיפושיות יכולות להגביר את צלילי המוזיקה שלהן עד כדי גרימת נזק רעם ליריביהן. זאת ועוד - כאשר ארבע חיפושיות קצב מנגנות יחד, המוסיקה שלהן גורמת ליריביהן לאבד שליטה ולפצוח בריקוד פרוע. המלומדים טוענים כי פחות מארבע חיפושיות לא מסוגלות ליצור את אותה השפעה, ויותר מארבע חיפושיות לא מצליחות ליצור את המקצב הנכון להשפעה מוזרה זו.


חיפושית קצב
תפלצת בינונית, נייטרלי
דרג"ש: 12 (זריזות, שריון טבעי)
נק"פ: 38 (6ק8 + 7)
מהירות: 30 רגל, מעוף 20 רגל

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 13 (1+), כושר 12 (1+), תבונה 8 (1-), חוכמה 13 (1+), כריזמה 14 (2+)
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: שפה חרקית ייחודית להן, מבינות מדוברת אך לא מדברות
אתגר: 1 (200 נק"נ)

תעופה מגושמת: חיפושיות הקצב אינן מעופפות טובות והן חייבות לנחות בסיום תור בו עפו ולא יכולות לעופף בתור הבא.

מנגינה משגעת: אם ארבע חיפושיות יוצרות מוסיקה ביחד כשהן נמצאות לכל היותר במרחק של 3 מ' (10 רגל) זו מזו, כל יצור בעל יכולת שמיעה שאינו חיפושית קצב ואינו חסין להקסמה ברדיוס של 90 מ' (300 רגל) צריך להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 14 או להיאלץ לבזבז את כל התנועה שלו כדי לרקוד בלי לנוע מהנקודה בה הוא נמצא.
כל עוד המנגינה המשגעת נמשכת, היצורים המושפעים ירקדו תוך שהם סובלים מחיסרון לגלגולי ההתקפה וגלגולי ההצלה זריזות שלהם, בעוד שהתקפות נגדם נהנות מיתרון. ההשפעה נמשכת כל עוד החיפושיות ממשיכות להקדיש פעולה ליצירת המנגינה, ואף אחת מהן אינה מתה או חסרת הכרה. מי שהצליח בגלגול ההצלה לא מושפע מהמנגינה, אלא אם כן ינסה להתקרב לחיפושיות - ניצול של התנועה כדי לקצר את המרחק אל החיפושיות ידרוש גלגול הצלה נוסף באותו תור.

פעולות:
אם החיפושיות יוצרות מנגינה משגעת, הן אינן יכולות להשתמש ביכולת המנגינה הרועמת שלהן, ומסוגלות לנשוך רק תוך ניצול פעולת בונוס.
נשיכה: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) דוקר
מנגינה רועמת: כל יצור בעל יכולת שמיעה שאינו חיפושית קצב ברדיוס של 3 מ' (10 רגל) מסביב לחיפושית הקצב, חייב להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 12 או לספוג נזק של 13 (3ק8) רעם, או חצי מהנזק בגלגול הצלה מוצלח.
 
חזרה
Top