• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 מומיות ללא מעצורים 💀

בסשן הבא אני הולך ככל הנראה להפגיש את החבורה בזוג מומיות עתיקות (מלך ומלכה) שמאד לא בא להן בטוב שמפריעים את מנוחתן...
עכשיו החבורה בדרגות 12-13 שזה במונחי 5E כוחות על שמתמודדים עם כל דבר בדרך כלל.
אז חשבתי שבמקום ה-HP המסורתי, המומיות פשוט לא יוכנעו עד שתתבצע איזושהיא פעולה/טקס/משהו בחדר (לדוגמא לההסיר את חרפושיות החיים מהקברים שלהם), יש לכם עוד רעיונות?
כמובן שבלי קשר אני אחזק את המומיות ביכולות מיוחדות כדי שיהיה מעניין.
 
נשמע מגניב! הייתי ממליץ להתבסס על החוקים של אתגרי מיומנות (אתה צריך להוציא X הצלחות בבדיקות מיומנות שונות לפני 3 כשלונות, כשהצלחה במיומנות שלא עוזרת ישירות יכולה לתת בונוס לגלגול הבא וכאלה) ולהריץ אחד כזה תוך כדי הקרב.

אז נגיד גלגול דת כדי להבין את ההוראות שכתובות בגילופים על הקירות, גלגול טבע כדי לזהות את החרפושיות ומה הן מסמלות, גלגול אתלטיקה/כוח כדי לנתק את החרפושיות מהמקום, אולי דברים כמו גלגול תפיסה/חקירה כדי למצוא דרך לעצור זמנית את המומיות (לדרוך על התחבושת שלהן ולגרום לה להפרם!) כדי לתת זמן לשאר הקבוצה להתמקד יותר במיומנויות.
 
בתור התחלה, אני מציע לך לשים הבדלים משמעותיים בין המלך והמלכה מבחינת נתונים. זה יהפוך את הקרב ליותר מעניין וגם יותר אימרסיבי.
אני מסכים עם נקסטורל בנוגע לאתגר מיומנות תוך כדי קרב. אבל אל תעשה את זה רק אתגר מיומנות. תן להם להפעיל קצת את הראש.
אבל אם יורשה לי להציע, כדאי לחשוב על יותר מפתרון אחד לבעיה הזו, ואם השחקנים מוצאים פתרון יצירתי שלא חשבת עליו, תן לו לעבוד. זה מתגמל הרבה יותר מאשר "תמשיכו לנסות עד שתחשבו על הדבר שאני חשבתי עליו."
 
עד עכשיו מסכים עם כל מה שאמרתם, תודה! - אתגרי מיומנות אבל לא רק, אני גם לגמרי בעד פתרון שמגיע מהשחקן יותר מאשר מהדמות (אולד סקול).
גיוון בין המינים זה רעיון מצויין וכמובן אני זורם עם פתרונות יצירתיים של שחקנים.
אבל חסרים לי רעיונות יותר קונקרטיים, מה בדיוק יהיו הדברים/הפעולות שיפעילו את הטריגרים הנ"ל?
 
אולי המלכה זה יותר הקסמות
והמלך יותר זימוני מיניונים למיניהם.
הייתי "תופר" את זה לחבורה.
אבל-
אולי צריך להכיר את הסיפור הטרגי שלהם-
אז מישהו צריך לקרוא ולפענח את ההירוגליפים מהקירות "תחת אש" ככה שלטנקיפ יהיה תמיד מה לעשות. אולי אי אפשר להוריד להם נק"פ, אבל לפגוע בהם הולם אותם לסיבוב או משהו ולמישהו מלומד יש מה לעשות עם ידע שפות עתיקות

ואז צריך לשיר מעין שיר ערש טקסי/פואמה שזה דורש הצלחה אחת או יותר בפרפומנס.
אולי זה צריך להעשות עם כלי נגינה ספציפים שצריך למצוא, או שרק איתם זה יכול לקרות בקלות יחסית
אפשר להשתמש בחוקי מרדף- ההרגעה של השיר הטקסי כנגד הזעם שלהם.

אז אתה יכול להרוויח, מיומניות שפות/תבונה; דרך להעביר את המידע תחת קרב)אני משער שלשתף לור דאמפ אחד עם השני בתנאים כאלה... גם יהיה אתגר, חיפוש/פאזל למצוא כלי מנגינה מסוימים ואז פרפומנס.
וכל זה בזמן שהמומיות משתוללות ואפשר רק להאט אותן
 
אתה יכול לעשות את זה בשתי רמות.

אפשר להביס את המומיות בקרב רגיל, אבל זה היה קשה מאוד וקטלני במיוחד כי יש להן יכולות מיוחדות רבות. את היכולות האלה ניתן להחליש או לבטל על ידי ביצוע מהלכים מיוחדים או עמידה במשימות, שזה נשמע מאוד דרמטי אבל בעצם הכוונה היא להריסה של מוקדי כוח או משהו.

למשל, בפירמידה של המומיות מוחבאים כדים עם האיברים הפנימיים שלהן, ואם מוצאים והורסים אותן המומיות מאבדות את החסינות שלהן ללחשים מתחת לדרג מסויים (יכולת שנתת להן) או שיש למי שהרס/מחזיק באיברים הפנימיים של המומיה יתרון בהטלת לחשים והתקפות נגדה.

או שבקרב מול המומיות, יש בחדר הקבורה שלהן כל מיני מכשירים קסומים שמאפשרים להן ליצור כל מיני השפעות. למשל שעון חול שיכול להטיל לחש "עצירת זמן", גונג שגורם לנזק רעם ליצורים חיים, פסלים על הקירות שמשפריצים חומצה וכיו"ב. חלק מהדמויות יכולות להתמקד בלחימה במומיות והאחרות בהשמדת האביזרים שהופכים את הקרב לקשה יותר.
 
רק צריך לשים לב שהשחקנים כן יוכלו להילחם במומיות ולגרום להן נזק כלשהו על ידי הורדת הנק"פ, כדי שהן יטרחו לתקוף את המומיות. אפשר לעשות את מה ש המפקד האלמוני המפקד האלמוני הציע, ואפשר גם לעשות שתקיפת המומיות לא באמת מסוגלת להרוג אותן, אבל בכל פעם שמורידים להן X נק"פ הן משותקות לסיבוב שניים ובפעמים הראשונות הן גם נחלשות קצת.
 
אם נחדד, המצב שבו הדמויות גם חייבות להילחם במומיות וגם להרוס מוקדי כוח, מייצר דילמה. זה לא שאתה רק צריך לנפץ חרפושיות כי התקפות נגד המומיה לא יעשו כלום, אלא אתה צריך להחליט - לפגוע במומיה ישירות עכשיו, או "לבזבז" התקפה כדי להחליש אותה ולהקל על הפגיעה בה בסיבובים הבאים?
 
יש להן יכולת קסם?
כי אם כן יש לי רעיון מגניב. אל תיתן להם אלמוות, אבל בכל פעם שהקבוצה הורגת אחד מהם, הוא קופץ בחזרה בתור הבא מתת מישור שבו מאוחסן שכפול של המלך או המלכה (וכמה הנצ'מנס חלשים יותר),
והקבוצה לא יודעת כמה שכפולים יש להם...
זה רעיון נחמד לכל נבל עם יכולת הטלת לחשים וגודל של פחות מ3 על 3 מטר.
 
הוא קופץ בחזרה בתור הבא מתת מישור שבו מאוחסן שכפול של המלך או המלכה (וכמה הנצ'מנס חלשים יותר),
והקבוצה לא יודעת כמה שכפולים יש להם...
נשמע כמו משהו מתסכל ומעצבן.
 
טוב, אז האמת שמה שעשיתי הוא שהמומיות כמעט ולא נפגעות משום דבר, בעיקר כדי שהשחקנים יבינו שהם לא הולכים להביס אותן בדרכים הרגילות.
נתתי למלכה כוחות זימון של נחשים ועקרבים בנוסף ללחשי המומיה לורד הרגילים אותו כנ"ל גם למלך רק עם אקסטרא עוצמות לחשים.
עצרנו לצערי באמצע הקרב, אבל מה שהדמויות יצטרכו לעשות הוא:
1. לפתוח את הקברים של המומיות (שנסגרו באורח קסם אחרי שהמומיות יצאו לתקוף) - בדיקת כוח.
2. בדיקת חקירה לחפש בקרקעית הקבר חרפושית בצבע מאד מסויים בין אלפי חרפושיות בצבעים שונים (הצבע הנכון הופיע בציורי קיר והירוגליפים בכניסה לפירמידה).
3. בדיקת כוח לעקירה של אותה חרפושית, מה שמידית יהפוך את המומיות לפגיעות.

זה נשמע אולי כמו סוג של קרב בוס, אבל המומיות הללו הן חלק מסיפור גדול הרבה יותר...
 
אני גונב לך רעיונות על ימין ועל שמאל כל פעם שאתה מפרסם כזה עץ. בעצם רק על ימין, בשמאל יש את רשימת המשתמשים המחוברים.
 
אני גונב לך רעיונות על ימין ועל שמאל כל פעם שאתה מפרסם כזה עץ. בעצם רק על ימין, בשמאל יש את רשימת המשתמשים המחוברים.
בשמחה :)
אני גם לא מעט מתייעץ ומייעץ למנחים לפני הרפתקאות (מחוץ לפורום), זה רק מחדד ומשפר את הסשנים.
 
חזרה
Top