• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה תשחקו החודש? מאי 2021

חודש חדש, שבועות לפנינו.
במה תשחקו/תריצו החודש (אם זה קמפיין קבוע אתם מוזמנים לספר בקצרה על ההתקדמות בו).
מיועד לכל שיטות משחקי התפקידים, מה שבא לכם, תרגישו חופשי לשתף.
כותבים משהו? מכינים משהו? עובדים על פרוייקט בתחום? - גם אפשר.
נשמח לשמוע!
 
1. קמפיין הערפילאים שלי מתקרב לסופו האפי כשמהפכת הסקאא פרצה (בטעות?) בעיר הלא נכונה והדמויות נקלעו הישר בתוכה כשהצבא של דודם חונה מחוץ לשערי העיר האחרת.
שלא להזכיר את זה שהדוד המדובר כניראה לא כל כך להוט לחלוק איתם את השלטון (או כך לפחות טוען אחיה המת של אחת הדמויות) ומתכנן להתנקש בהם לאחר סיום המהפיכה.
וכך נשארו לנו רק עוד מפגש אחד או שניים שבהם נגלה האם הדמויות יצליחו להקים ממלכה עצמאית או ששהם פשוט ידרסו על ידי עדר קולוסים זועמים. ואולי סוף סוף יתגלה מי באמת לוחש באוזן של הדמות עם היתד בעין (טוב, רק הוא, כי הוא היחיד שלא קרא את גיבור העידנים ;) ).

2. הקמפיין של מהדורה 5 מתקדם בקצב מאוד איטי בגלל מגוון מבחנים ויותר מדי שחקנים עם יותר מידי לוחות זמנים שונים. למרות זאת הדמויות למדו למה פיל זאת חיה מפחידה וכרגע משוכנעים שהם עומדים למות.

3. אני מקווה להתחיל בקרוב את קמפיין מלסטרה שלי בפורום אם יהיו מספיק שחקנים. אם אתם מעוניינים זה עץ ההרשמה.

4. ספר המשחק שלי גם לא התקדם הרבה אבל אני קרוב לסיום שלב הכתיבה כשכרגע אני כותב את הסוף של מבוך מקולל באמצע היער ופונדק משונה למדי. אחר כך ישנו רק את הקרב הסופי לכתוב ואפשר להתחיל לחלק לפסקאות. הנה המפה לטעימה:
cxx609k1a4kq61k2hfdozbn62gg8
 
החודש מתחיל לכתוב הרפתקאה לשיטת "הטבעת האחת" כחלק מצוות המנחים של השיטה, אחרי הרבה זמן שלא כתבתי או הנחיתי משחקים.
בהמשך אחפש שחקנים להרצת מבחן של ההרפתקה, אבל כנראה שהחודש אחפש שחקנים לחד"פ בשיטה עם הרפתקאות מוכנות אחרות שיש לי.
 
בעקבות החזרה המלאה ללימודים לא נפגשנו לאחרונה לשחק, אבל אולי מתישהו, אחרי תקופת המבחנים של סוף המחצית.

(טוב, רק הוא, כי הוא היחיד שלא קרא את גיבור העידנים ;) )
ואתה לא מפחד לעשות לו ספויילרים?
כאילו, זה יכול ממש להרוס לו את הספר, אם הוא מתכנן לקרוא אותו בכלל. אם הוא לא מתכנן לקרוא אותו, תהרוג את הדמות שלו.
 
1) ממשיכים את ההרפתקה האחרונה של מורדי השאול, אותה עומדים לסיים בכל רגע. החבורה נמצאת בקרב אימתנים על קינטאגו מול ברזילאי ת'רון ובסשן האחרון אחד השחקנים שרד מרדף ארוך ומותח שניהלה אחריו מכשפה אכזרית וסדיסטית. לאחר מכן החבורה מצאה את הדרך להגיע לליבו של ברזילאי, אותו בתקווה יוכלו להשמיד כדי לחסל את הרודן אחת ולתמיד.

2) ממשיך לשחק את הגמד דוראג לבית ארמאראן בקמפיין של מירטוקן מירטוקן בדרכו לכס השלטון. לאחרונה פגש את אחותו אשר הסכימה להתאחד איתו כנגד אחיו, חמס השלטון, במטרה להשיב את העיר לבעליה החוקיים - דוראג.

3) מנחה את כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4) אותו התחלנו מוקדם יותר החודש.
 
סיימנו בשעה טובה את המיני-מערכה של Star Trek Adventures, כתבתי את הרשמים שלי כאן: סיכום מיני-מערכה Star Trek Adventures
במקור היה מתוכנן להתחיל קמפיין של וורהאמר מהדורה שלישית, אבל בסוף מנחה אחר בקבוצה הציע להריץ את Traveller, מהדורה שנייה של מונגוז, אז מה שאנחנו מתחילים לשחק - מחר למעשה!

בנוסף, לא ממש שיחקתי בקמפיין של the Nerubian the Nerubian של אברון, באמת צריך לבדוק מה קורה שם...

Larkin Larkin אתה חייב להקדיש למפה המדהימה הזו נושא משלה 👏
 
בקמפיין הבית המתמשך שלי The Spiral Depths of Madness (5E), החבורה מנסה לחסל חבורת עילית של אורקים וענקים שמסתתרים במאורה ולגלות מי הדמויות המוזרות עטויות הגלימות השחורות עם העיטורים האדומים שנצפו יוצאות מפגישה עם מנהיגם ל האורקים.

הקמפיין החדש (5E) Icewind Dale: Rime of the forstmaiden נפתח בסערה כאשר מפולת שלגים כמעט וקוברת את כל חבורת ההרפתקנים שבשארית כוחותיהם וללא הקראוון מגיעים לברין שאנדר שם הם מגלים דברים מאד לא נעימים וגם מקבלים בקשת עזרה מגמדים שאיבדו מזחלת מלאה במטילי ברזל בעקבות ייטי שקרע את חברם לגזרים...
 
קמפיין מצודה בסְפר של הקבוצה הביתית (ואנור) מתקרב לסיומו. כרגע נראה שאזור המצודה לקראת מלחמה כשמצד אחד הדמויות ואנשי המצודה נקרעים בקונפליקט פנימי בין הנהגות מתחרות על הנהגת המצודה, ומצד שני הם מוכרחים להחליט עם מי אפשר לשתף פעולה ועל מי אפשר לסמוך מבין הכוחות החיצוניים למצודה, לקראת האיום של הצבא שמגיע לכבוש את האזור.

חזרתי להנחות את קמפיין תל אביביים (משחקים פלאים: גיבורי המחר) לבן שלי והחברות והחברים שלו. היות שעצרנו את הקמפיין לשנה בעקבות הקורונה, כולנו קצת מבולבלים לגבי מי נגד מי (מה גם שלפני שנה עצרנו את הקמפיין באמצע קרב...), אז כדי לסייע, האויב שיגר אותם בזמן לתקופת הדינוזאורים. בסוף הסשן האחרון הם בדיוק חזרו להווה, אז נצטרך לראות איך הקרב נפתר סוף סוף!

חוץ מזה, מתכנן להשתתף במיני קמפיין של "משחקים פאת'פיינדר בעולמות פראיים" של החבר עודד עולמות פראיים דויטש. בינתיים, בניית הדמויות היא הדבר הכי קראנצ'י שעשיתי שנים... אעדכן!
 
במקור היה מתוכנן להתחיל קמפיין של וורהאמר מהדורה שלישית, אבל בסוף מנחה אחר בקבוצה הציע להריץ את Traveller, מהדורה שנייה של מונגוז, אז מה שאנחנו מתחילים לשחק - מחר למעשה!
כיף לכם! בדיוק קראתי את חוקי המהדורה השנייה ואני מתכנן לנסות לשכנע את הקבוצה להשתמש בה אחרי שנסיים מורדי השאול. תחלוק רשמים ;)

מתוך התעניינות - למה מה׳ 3 של וורהאמר ולא 4? לא בקטע מסנגר כי אני לא מכיר מספיק טוב את שתיהן, אבל קראתי עד כה שהמהדורה הרביעית טובה למדי.
 
כשחקן:

1. המערכה "עידנים מוזרים" (Strange Aeons) של פ"פ 1 הוקפאה החודש בגלל שהמנחה חזק לארץ, היה בבידוד, התחסן לקורונה, פגש את המשפחה ויחזור החודש לחו"ל, ורק אז נמשיך. אנחנו די בהתחלה של ההרפתקה השניה בנתיב (מתוך 6) ורק אחרי קרב אחד. הדבר האחרון שקרה הוא שהדמויות לא הצליחו להכנס לאחוזה של הרוזן המקומי המפוקפק, אבל הן מצאו ציוד יקר ערך שאחת מהן הסתירה בעיירה עוד לפני תחילת המערכה. הצעד הבא שלהן הוא לחקור את הכנסיה הישנה של האלה פראזמה, ממש מחוץ לעיר.

2. המשחק במערכה "אגרוף הרודן" (The Tyrant's Fist) של פ"פ 1 הוקפא מאותן נסיבות לעיל (יש חפיפה מסוימת בין השחקנים). אנחנו עוד בהרפתקה הראשונה בנתיב, אבל כבר קרובים לסיום - חסרה לנו חותמת אחת מתוך שלוש על טופסי הבירוקרטיה של עולם המתים. היעד הבא הוא "ארמון השיניים", שם אם אני מבין נכון - חיות פיות השיניים. לא ברור לי מי שם חותם על טפסים, אבל אני מניח שנגלה.

3. משחק את צייד הראשים פרימידס הקנטאור במערכת צד-ג' Odessy of the Dragonlords של מו"ד 5, מאת מודיפיוס. בחודש שעבר הקבוצה פתרה סכסוך עקוב מדם בין שבטים של אנשי לטאה, גייסה קיקלופ ומצאה ביצת דרקון שתבקע בקרוב. החודש הקבוצה ממשיכה אל האי תמיס, ממלכת האמזונות, כדי לקיים הבטחה שניתנה למדוזה מפוקפקת אי שם לפני 4 דרגות. אחרי שנסיים עם תמיס, נמשיך בהפלגה לאי יונדר כדי לתקן מכשיר ניווט שבור, ואז נחזור להתרעננות בעיר מיתרוס שביבשת לפני שנצא אל האי של הגורלות בשביל משימת צד.



כמנחה:

1. ממשיכה מערכת מו"ד 5, "לב הנווד". העסק נעשה קשוח - והחבורה הצילה את לואן "האריה הלבן", שמאורס לאחת הדמויות! עכשיו יש בקבוצה שתי דב"שים מועילות, ואם דמות שחקן תמות או תפרוש, אחת מהן תתפוס את מקומה. אני בכנות לא בטוח אם היעד של הקבוצה הוא הארמון הקיסרי (שם צריכים לתקן מגדל שעון מקודש) או המקדש של היירוניוס (שם צריכים להתקין כליא-ברק מקודש). אבל משרתיהם של תריזדון ושל הקסטור עומדים בדרך! תחשבו בעצמכם מה אתם יודעים על שתי הדמויות האלו כדי לראות מה הקטע שלהן עכשיו.

2. ממשיכה מערכת "Eberron Unknown". פורמט ווסט-מארצ'ס; 4 מנחים; כ-13 שחקנים פעילים (ברמת פעילות משתנה). ארגון ההרפתקנים מתמודד עם דחופה של מגיפת תפלצים ירוקים שמנפישים גופות ברחבי שארן, והאשמים היחידים הם ההרפתקנים עצמם! - שלקחו דוגמיות של היצורים בהרפתקה קודמת וטיפטפו אותן כל הדרך ברחובות שארן מתחנת הרכבת ועד לשכונת מגדלי הדרקון. מלבד האסון האקולוגי הזה, יש גם חדשות טובות: החבורה לכדה את רוצח המסומנים המסתורי סבסטיאן וחשפה דלת אבן קסומה נעולה באתר חפירות מתחת לדורה תחתית, שמובילה אל הרפתקאות נוספות.


החודש מתחיל לכתוב הרפתקאה לשיטת "הטבעת האחת" כחלק מצוות המנחים של השיטה, אחרי הרבה זמן שלא כתבתי או הנחיתי משחקים.
בהמשך אחפש שחקנים להרצת מבחן של ההרפתקה, אבל כנראה שהחודש אחפש שחקנים לחד"פ בשיטה עם הרפתקאות מוכנות אחרות שיש לי.

3. גם אני עובד על הרפתקה אחת - תחת הכותרת הזמנית "הטבעת האחת: שביל העשן". אני מחפש מי יריץ אותה במקומי כשלא אהיה זמין בכנס דרקוניקון... אבל אני בהחלט מתכוון להריץ החודש או בתחילת החודש הבא פלייטסט.


הנה המפה לטעימה:
ואוו. באיזה אתר אתה משתמש עבור המפה?
 
עשיתי התקדמות משמעותית בכתיבה של הגרסה הסופית של עולם המערכה שלי, סרמיאת, שזה משהו שהייתי תקוע בו כבר כמה וכמה חודשים, אז אני שמח על זה!

מעבר לזה, כשחקן- קמפיין הערפילאים (עידן שני) שאני משחק ממשיך לאט מדי עם סשן פעם בשבועיים שמשאיר אותי עם טעם של עוד ובמתח. הדמויות שלנו מנסות למשוך אנשי דת מהעיירה הסמוכה אל העיירה החדשה שלנו בroughs, רק כדי לגלות מתיחות דתית ששוררת שם בין כנסיית השורד ובין הנתיבנים לאחר דו-קרב שהסתיים בשני הרוגים רמי דרג בכנסיית השורד, בידיה של מנהיגת הנתיבנים.

יחד עם זאת, מכתב שהופקד בידינו אל המנהיגה התגלה כברכות על המעשים שלה, וקריאה לכנסיית השורד "כתם בתוכניתו של הרמוניה"! המכתב נשלח ממנזר גן הנחושת, וזה המקום הבא שנלך אליו! כמובן, לפני זה התעסקנו עם רשויות החוק- ומצאנו כמה דברים מאוד חשודים בספרים של אחד השוטרים.

כמנחה, הקבוצה הביתית שלי נמצאת בצומת דרכים, וצריכה לבצע בחירה- האם לנסות למנוע את פלישת המיקונידים הקרובה לfeydark, או להמשיך בדרכם הביתה. ואם הם הולכים הביתה, הם יצטרכו לבחור כמובן באיזו דרך הם הולכים.

חוץ מזה, עלה לי רעיון לקמפיין חדש בעולם המערכה שלי, ואני מחפש כרגע שיטה למשחק שמשלב פיראטים, נזירים ופנטזיה גבוהה.
 
מתוך התעניינות - למה מה׳ 3 של וורהאמר ולא 4? לא בקטע מסנגר כי אני לא מכיר מספיק טוב את שתיהן, אבל קראתי עד כה שהמהדורה הרביעית טובה למדי.
שתי המהדורות הן בעלות אופי שונה לטעמי (אם כי לא מכיר את ארבע, יותר את המהדורה השנייה שהיא ההשראה ל-4).
מהדורה שלוש שילבה לראשונה את המכאניקה של הקוביות של FFG, עם שימוש ברכיבים של משחקי לוח ו Stance. היא לטעמי יותר גיימסטית ופחות Gritty.

מהדורה 4 היא מהדורה קלאסית של ק100, עם חוקים "מסורבלים" ויותר ריאליים, שיותר קשה לעכל היום.
הסיבה למהדורה 3 - למנחה המיועד יש אוסף נכבד מאוד שלה והוא מעריץ שלה.
 
מתכנן להתחיל להריץ משחק במהדורה חמש של בית ספר קסום
 
מתכנן להתחיל להריץ משחק במהדורה חמש של בית ספר קסום
כאילו, הוגוורטס?
סתם שואל, מה יכול להיות מעניין במשחק כזה? כאילו זה לא יצא משהו כמו "אתה הולך לשיעור א' ולומד שם את הלחש הזה והזה, ורב עם התלמיד ההוא בדרך, ואז הולך לשיעור ההוא..." וממשיך ככה עד שנגמר היום?
 
מה יכול להיות מעניין במשחק כזה? כאילו זה לא יצא משהו כמו "אתה הולך לשיעור א' ולומד שם את הלחש הזה והזה, ורב עם התלמיד ההוא בדרך, ואז הולך לשיעור ההוא..." וממשיך ככה עד שנגמר היום?
קצת כמו לשאול על מבוכים ודרקונים "זה לא יצא כאילו אתה קם בבוקר, מכין ארוחת בוקר עלובה על מדורה קטנה, הולך במשך כל היום בנוף לא משתנה, אולי רב תוך כדי עם הקוסם המעצבן של החבורה, בערב מקים מחנה מחלק תורנות שמירה והולך לישון, ואז למחרת אותו הדבר, ואז חוזרים על זה 20 פעם עד שהגעתם ליעד?"
במשחק תפקידים, כמו במדיות נרטיביות אחרות (ספרים, סרטים, משחקי מחשב וכו') לגמרי מקובל להתרכז בדברים המעניינים, ואת הדברים הלא מעניינים להשאיר בצד, או להקדיש להם זמן מועט. יש מיליון סיפורים שאפשר לספר על בי"ס לקוסמים (כפי שיוכיחו מגוון הספרים שעוסקים בכך) ולא מעט מהדברים האלה (מאינטריגות בין קבוצות תלמידים ועד מיסתורין בבי"ס ואויבים קוסמיים ומה לא) יתאימו גם למשחק תפקידים.
אני מודה שלדעתי מו"ד 5 נותנת ממש מעט כלים כדי להתמודד עם האלמנטים החברתיים והחקירתיים שמאפיינים סיפורים כאלה, אבל זה לא קשור לכך שיש המון תוכן מעניין וכיפי למי שרוצים סיפורים כאלה.
 
כאילו, הוגוורטס?
סתם שואל, מה יכול להיות מעניין במשחק כזה? כאילו זה לא יצא משהו כמו "אתה הולך לשיעור א' ולומד שם את הלחש הזה והזה, ורב עם התלמיד ההוא בדרך, ואז הולך לשיעור ההוא..." וממשיך ככה עד שנגמר היום?
החלק הבסיסי ככה אבל אחרי שמסיימים השיעורים הם חוקרים את הבית ספר או נלחמים בחבורות בריונים דברים כאלה השחקנים מאוד מתחברים לנושא
 
החלק הבסיסי ככה אבל אחרי שמסיימים השיעורים הם חוקרים את הבית ספר או נלחמים בחבורות בריונים דברים כאלה השחקנים מאוד מתחברים לנושא
נשמע טוב. אגב, אתה מתכנן להריץ את זה דרך הפורום?
 
חזרה
Top