• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה תשחקו החודש? דצמבר 2021

החודש האחרון של 2021 מתחיל,
מה תשחקו/תריצו החודש? (אם זה קמפיין קבוע אתם מוזמנים לספר בקצרה על ההתקדמות בו).
מיועד לכל שיטות משחקי התפקידים, מה שבא לכם, תרגישו חופשי לשתף.
כותבים משהו? מכינים משהו? עובדים על פרוייקט בתחום? - גם אפשר.
נשמח לשמוע!
 
החודש אני אמור להנחות 3-5 הרצות שונות, כולן במסגרת הקמפיינים של עולם המערכה מלסטרה

קודם כל - מתוכננת הרצה שתוקלט ותהפוך לפרקים 11 ו-12 בפודקאסט, שמתאר את עלילות הבריון המגודל בעבר והפלדין בהווה דאר'נורל, והכוהנת הכחולה ליריס שמתחזה לעוזרת מטבח, בתוך החלקים האפלים ביותר של עיר המחוז אנ'מירלור, כולל חקירת הרקבון ששורץ מתחת ובתוך המקדש האנ'מירי הראשי של העיר.
בלי לספלר (כי כרגע עלו לרשת רק הפרקים 1-6), אני אסתפק בלהעיר שהקמפיין הזה עומד להגיע החודש לשיא, שיתחיל להזרים אותו לכיוון הגראנד-פינאלה; יש לדמויות הזדמנות להתקדם בחקירה וגם 'לסגור חשבון' עם כמה נבלים שכבר נפגשנו בהם קודם, ועוד.

מתוכננת גם הרצת פרק חדש בקמפיין 'זנב לאיילים' שמתרחש באיזור אחר בבקעת קיירן, במקביל ותוך התכתבות עם הקמפיין של הפודקאסט.
הסייפת הצעירה טיליאן (שהיא אנ'מירית למחצה ופאר'ליל למחצה) חוזרת הביתה לאחר קמפיין הרפתקאות מוצלח - ובלי לשקוע לקלישאות ברוטאליות ש"הבית שרוף ואורקים (אם היו כאלו במלסטרה) הרגו את ההורים שלי" (הבית עומד על תילו, וכל בני המשפחה חיים וקיימים), היא מגלה שהצללים התנחלו עמוק גם במקום שנחשב הבטוח ביותר; יהיו הכרעות קשות לעשות, ואולי יתגלה טפח נוסף מקמפיין העל, ומול מי באמת הדמויות ובני-הברית שלהם עומדים.

בהמשך מתוכננת גם הרצת הפינאלה של קמפיין 'עין הזבוב' (הוא לא נחשב קאנון של מלסטרה, אלא הרצות הדגמה, ולכן מעורבות בו בין היתר גם דמויות שמוצגות אחרת בקמפיינים האחרים, ואפילו דמות אחת שנהרגה בקמפיינים האחרים) - שהוא הקמפיין הפחות תפור לדמויות ספציפיות, שמיועד על-ידי לעבור שכתוב ולהפוך למודל ("הרפתקאה מוכנה" להרצה לכל חבורה אפשרית) בחודשים הקרובים.
יש לי גם שתי קבוצות נוספות, אחת פיזית ואחת בזום, שהתחילו את הגרסה שלהן של 'עין הזבוב', ובמהלך החודש אני מקווה שגם הן יתקדמו בקמפיין, ונראה איך קאסט דמויות אחר ובעיקר שחקנים אחרים מנהלים/מסתדרים באותו סיפור כללי - אולי הם יבחרו דרכים שהחבורה הראשונה לא הלכה בהן, והסיפור של הקמפיין יהיה אחר לגמרי...
 
בקמפיין הבית המתמשך שלי The Spiral Depths of Madness (5E), עקב עניינים אישיים של שחקנים, הקמפיין שנמשך יותר משנתיים וחצי הולך להתכנס לסופו אחרי שצירפנו שני שחקנים חדשים כדי להחזיק אותו עד סופו.
אלו בהחלט חדשות מרעישות מבחינתנו, אחרי כל כך הרבה זמן, אבל מצד שני זה פותח לי אופקים לפרוייקטים אחרים שלא היה לי זמן להריץ.

הקמפיין החדש (5E) Icewind Dale: Rime of the Forstmaiden, שחקנית חדשה הצטרפה, החבורה ממשיכה לחקור את Easthaven והסביבה.

חוץ מזה אני מתכנן להריץ כבר מחר תרחיש בסיסי של "קריאתו של קת'ולהו", מתוך ערכת ההתחלה שבקרוב מאד אני אכתוב לה סקירה עבור הפונדק.
 
אני כרגע בהקפאה של הקמפיין בנפילת הממלכות שרץ כאן בפורום, ומתכנן להתחיל משחק פליי- טסט עם שחקן אחד בשיטה שכתבתי עבור עולם המערכה של גנזך אורות הסער.

משחק קמפיין ביתי (ודי מאולתר) בטירת האופל (עולם מערכה שהמצאתי, מאוד גנרי ואני מקווה לפרסם בפורום יום אחד) שבה השחקן גילה שאדון האופל ששולט בטירה בעצם מת כבר אלף שנה והוא השאיר משימה למסדר שלו (שעכשיו כולל גם את השחקן) להרוג את הגבירה הלבנה שהביאה את המפלצות אל המישור של העולם הטבעי, זאת שאדון האופל הקריב את עצמו כדי לעצור אותה לזמן מוגבל (נחשו כמה? אלף שנה!).
 
כמנחה, השחקנים שלי בדיוק סיימו את ההרפתקה הראשונה בנתיב זעם הקובולדים בשיטה של המסעות של יור. הם הצליחו לשכנע את השודדים לעבור לעבודה לגיטימית יותר- אנשי משמר לכפר הקרוב, והצליחו להציל את רוב החטופים מידי הקובולדים. אבל נראה שאחד הקובולדים הטיל עליהם קללה... שתהווה את מרכז ההרפתקה הבאה!

בקמפיין הפוקימון שאני מריץ בצ'אט לעוג הברברי, ניק בלייר נלחם בצוות רוקט בהר הירח והצליח להמלט מהם- עם עזרה ממקור לא צפוי! ברוק, מנהיג המכון של העיר פיוטר! בעוד ניק ממשיך לרכוב על אופנוע המירוצים שלו, ברוק רוכב על רייהורנית- אלופה במירוצי הרייהורן שבמחוז קאלוס.

כשחקן, בקמפיין הערפילאים (עידן שני) בשיטת להבים בעלטה, לאחר שהכנסייה המקומית התפוצצה, גילינו שמנהיגת הכנסייה- נחטפה כנקמה על אחד מחברי הקבוצה (שכמעט ונמצא במערכת יחסים רומנטית איתה). בעוד כמה מהדמויות חקרו את החטיפה ופיתחו שנאה עזה וחסרת בסיס כלפי מאמין מפונפן שמאגד סביבו את שאר המאמינים במקום חברתנו, טים ניגש לקשרים שלו בעולם התחתון ושכר מבדילה שתעזור להם לאתר את החטופה. מה שהוא לא יודע, הוא שהמבדילה הזו היא האחת שתקפה את כל הנשים שאיתן הוא... "בילה", וגרמה לכך שנשים מתרחקות ממנו לאחרונה.
אה, ושזו כנראה אחותו הגדולה שנטשה אותו בגיל 12, ושהוא הגיע לroughs בין השאר כדי לחפש אותה.
הוא למעשה די בטוח שהיא פשוט דלוקה עליו, ומי יכול להאשים אותה?

בדמעות האלים, משחק הפורום של מה' 4, נואל השתגר לתוך תא-כלא כדי לכסח את הצורה של כמה חיילים, ביחד עם קארים (דמותו של ליאורגונן) שהיה כלוא בו. הם עושים עבודה די טובה- למרות שהגנרל (אביו של קארים) הצליח לברוח. אבל לא נורא, נחסל אותו עוד כמה דרגות.

חוץ מזה, ממשיך לכתוב לאיטי את עולם המערכה שלי, סרמיאת. בתקווה בשנה הבאה הטיוטא הראשונה תהיה גמורה והוא יהיה מוכן לפרסום בפורום.
 
אני הרבה יותר פעיל כמנחה מאשר שחקן, אבל אני נהנה משני הכובעים באותה מידה.

כמנחה אני מנחה לחבר מהישיבה משחק ניהול בחופשיטה, בו הוא משחק עם של סוחרים עם תרבות הודית למדי.
כרגע הוא נמצא בדיוק אחרי קפיצה של חמישים שנה בה העם שלו התחיל להקים מושבות מעבר לים, והוא צריך להתמודד עם מתחים מתגברים במושבות החדשות וגם עם העלייה של איומים אזוריים נוספים אחרי הפסד מחפיר במלחמה שהוא השתתף בה לפני קפיצת הזמן.

אני מנחה משחק ניהול נוסף גם לאביעד, בו הוא משחק את הנזירים בעלי שלוש העיניים שנלחמים בשדים. המשחק נמצא יחסית בשלבי סיום, והנזירים מתכוננים לעלייתו הסופית של השד העליון באיו-צ'ירין, ומנסים לחסל את משרתיו הקרובים על מנת להשמיד אותו.

אני מנחה גם את דמעות של אלים במהד' 4 כאן בפורום, בו הדמויות הסתננו (שוב) לבסיס האימפריה האלפית, נחשפו מעט לשורשי האפליה הגזעית שבה והתקדמו לעבר המטרה שלהם - לחסל את כל הקצונה הבכירה של הבסיס והדיוויזיה ששוכנת בו.
קארים, אותו משחק ליאורגונן, פגש במפתיע את אביו, הגנרל ח'ליפה. הגנרל הספיק לברוח לפני שנואל (הלוחם הנול) וקארים הספיקו לחסל אותו, אבל הספיק להורות על ההוצאה להורג של בנו.

כשחקן, אני משחק במשחק אחד שנמצא כאן בפורום - כתר רקוב (מהד' 4) בהנחייתו של rui. הדמות שלי, שירו-סנשאי, דם דרקון לוחם, מתמודדת עם עברה שממשיך לבצבץ מתחת לפני השטח כל הזמן, עבר הכולל טראומה קשה ובושה נוראית.
כרגע נראה ששירו מצליח להתגבר לאט לאט על העבר, אבל הקרב האחרון (שעוד נמשך) במטרה להשתלט על ספינת הדגל של אחת ממנהיגות הפושטים בהם החבורה נלחמת, ברסוולה, הוא קרב קשה מאוד, שעלול להציף אצלו את טראומת העבר. אישית אני מאוד אוהב את הדמות של שירו, ואני משתדל לשחק את כל התובנות הקטנות שהולכות איתו - הוא מאמין שהבעיה שקרתה לו בעברו קרתה גם בעקבות חוסר ההדכלה שלו בשירה וספרות דרקוניים, ומאז הוא מקפיד להרחיב את ידיעותיו בנושא ולשלב אמירות ופתגמים של משוררים ואנשי רוח מהאימפריה בה גדל.
 
אז אני כרגע מריץ בסך הכל קמפיין אחד בואנור שמתרחש בעולם המערכה של ואנור (מפתיע, אני יודע). התחלנו לפני שלושה שבועות בערך. לאחר שהחבורה נשלחה על ידי גילדת ההרפתקנים להגן על כפר שסמוך ליער עד מאנשי הנחש המתועבים הלא הם בני האורוג'ה. החבורה מצאה כתר קסום ועוצמתי שמכונה את עצמו "נימבו" הם הבינו שהוא מאוד מסוכן. בגלל זה הם ביצעו טקס קסום שאיפשר להם למצוא אדם שיוכל להחזיק בעתק הזה (ותוך כדי גרמו לטרובדור הטרול להתחבר לכוחה המשחית של התועבה). בכל אופן האדם שהם מצאו היא נערה נועזת בשם קרלה, יחד קרלה ונימבו מנסים להפיל את ראש הכפר, ג'וזף ולהפוך למנהיגי הכפר החדשים. תוך כדי התהליך הזה שבו הדמויות די מעורבות ותומכות בקרלה ונימבו, קחשירשא הלוחם האורק מת בזמן הגנה על הכפר. המוות מציע לו עסקה, להרוג לא פחות מחמישים דמויי אדם בכדי להציל את חייו שלו, קחשירשא מסכים. קצת לאחר מכן החבורה ביחד עם קרלה מצליחים באמצעות קצת אלימות והרבה דיפלומטיה להשיג שלום קר עם בני האורוג'ה אבל קחשירשא מוכרח להרוג אותם בשביל להשלים את העסקה. לאחר וויכוח סוער הם מחליטים להפר את ההסכם וללכת לחסל את בני האורוג'ה (בלי תמיכתה של קרלה), הם כרגע הביסו את רוב בני האורוג'ה שמסוגלים להלחם אבל מולם עומדת רוח עוצמתית של נחש שהכהן של בני האורוג'ה זימן בטקס מתועב.
 
אני ממשיך להריץ את קמפיין "ערבות המערב" ל נבו74 נבו הן 74[מממ...] ועוד חברות וחברים (משחקים ואנור/עולם המבוך). אחרי תקופה בממד מקביל של מערות, סיוע למהפכה של עבדים בחברה שהייתה לכודה במערות יותר מאלף שנה, וגילויים שונים על סופה של האימפריה הגדולה שהייתה בערבות המערב בעבר, הם חזרו לבסוף לעיר הבית שלהם, גשר פז עם המון שאלות, רמזים וקצות חוט.

אני משחק את לַבְרַס לַאוֹחֵיר, מכשפת רחוב אוטודידקטית, בקמפיין "יהלומי קסם" (ואנור/עולם המבוך). בעיר האנושית האדירה, הכרך, החלה מהפכה טכנו־קסומה לפני כמאתיים שנה. נמצאה דרך לזקק יהלומי קסם שצומחים באופן טבעי (אך אקראי) בשורשי עצים להפקת קסם יציב וצפוי. צורות קסם קדומות (וצפויות פחות) נשכחו או הושכחו, וזיקוק והפצת יהלומי הקסם נשלט ע"י תאגיד עצום, סודי וחסר מעצורים בשם "אורות הכרך". כעת, החברה של הכרך מקוטבת מתמיד, כשאצולה ישנה ועשירים חדשים נהנים מהמיטב שיש לקסם היהלומים היציב והיקר להציע, והרוב חיים אפילו גרוע מקודם, בעוני ועליבות. רבים מתפרנסים מחיפוש יהלומי הקסם ומכירתם ל"אורות הכרך" (ואוי למי שמנסה לעקוף את המונופול שלהם).
לברס ושתי חברותיה, שיבון ומארוּוַנה עוסקות בחיפוש יהלומים, משלבות ידיים כדי לשרוד בתחום שבד"כ לא נותן דריסת רגל לנשים. ויש להן סוד. כל אחת מהן שולטת בצורה של קסם עתיק. לברס למדה שנים סודות של כישוף רוחות, שיבון מקבלת כוחות מיסתוריים ממה שהיא מאמינה שהוא אל האמת ארגמן, מארוונה יכולה לשמוע את רוחות הטבע וללבוש את צורתן של חיות. הכל צורות של קסם לא מוכר, חלקו נשכח, כולו אסור.

וכמובן – מסתבר שהיהלומים הולכים ומתמעטים, מה שמכניס את הכרך כולו ללחץ הולך וגובר.

בינתיים, אחרי כמה הצלחות לא גדולות בתחום חיפוש היהלומים, גויסנו ע"י אציל שאפתן, שהצליח לגלות על כוחותינו, למשימת ריגול עבורו, בניסיון לחקור תעלומה בבית אצולה אחר שעשויה לשפוך אור על התמעטות היהלומים.
 
עומדים להתחיל את עונה 3 של אל פה השאול, כשהם הגיעו אל ממלכת הפיות בחיפוש אחר אבא של אחת הדמויות. הדמויות ראו שמי שהן רצו לנקום (והצליחו) עובד בשביל הנבלית הראשית. אנחנו גם עובדים על פתיח אנימציה .
 
תוכל לספר על השיטה?
סקירה תגיע בשלב מסוים, אז בקיצור על המכאניקה:
שיטת הפעולות בשיטה היא מאגר קוביות שמורכב מ3 חלקים: הגישה בה אתה ניגש לפעולה (מה שמחליף את ה"תכונה" של מו"ד), הטכניקה בה אתה משתמש (מה שאפשר להשוות ל"מיומנויות" של מו"ד) ודברים שעוזרים לך בפעולה (בין אם חפץ או עזרה מחבר). ככל שאתה יותר טוב במשהו, אתה משתמש בקוביה גבוהה יותר בשבילו. סוכם את התוצאות ומשווה לדירוג הקושי (שהוא בדרך כלל 8 בדרגה הראשונה, יש 4 דרגות).
תוצאה של 5 מעל דירוג הקושי היא גורלית, שזו הצלחה קריטית. תוצאה של 5 מתחת היא הרסנית והיא כשלון קריטי.

לכל דמות יש 3 פעולות בקרב, יכולה לתקוף רק עם אחת מהן. יש 3 משאבים: כושר שמסמל כוח להלחם/נק"פ, אש פנימית שהוא מעין מאנה וניתן להשתמש בו בשביל כוחות או לחשים, ורצון הארי שהוא מעין נק' גורל ומאפשר גלגול מחדש/הגדלת קוביה אבל יש 1 בהרפתקה. כמו כן, המנחה כמעט ולא מגלגלת- חוץ מגלגולי "מזל" וגלגולי הפחתת נזק לאויבים חשובים, כל הגלגולים מתבצעים על ידי השחקנים.

בתחילת כל הרפתקה, דמויות בוחרות קלפי ציוד וקלפי כוחות/לחשים, בהתאם למקצוע שלהן ולדרגה שלהן. הן יכולות לבחור לוותר על 2 קלפי ציוד מדרגתך בשביל לקחת קלף ציוד מדרגה מעליהן. המשאבים מסומנים עם סמנים, הקרב מתרחש במשושים, וכשדמות מסיימת את תורה היא בוחרת מי הבא שיפעל.

בכללי, שיטה נחמדה אך מוטה מאוד לכיוון השחקנים. לא לחלוטין בטוחה אם היא מנסה להיות שיטה לילדים או לא, שזה חבל.
 
מתכנן להמשיך לשחק עם הילדים את פאת׳פיינדר פראי. וגם להכניס למשחק מפלצות מגניבות שעדיין לא השתמשתי בהן עד היום 😉

לצערי אין לי קשב להריץ למבוגרים, התרגום של פאת׳פיינדר פראי גוזל ממני הרבה זמן…
 
חזרה
Top