• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה תשחקו החודש? אוגוסט 2021

עוד חודש חם לפנינו שבסופו גם דרקוניקון! (מוזמנים לשתף גם לגבי דברים שקשורים אליו - מה תשחקו/תריצו גם בו).
מה תשחקו/תריצו החודש? (אם זה קמפיין קבוע אתם מוזמנים לספר בקצרה על ההתקדמות בו).
מיועד לכל שיטות משחקי התפקידים, מה שבא לכם, תרגישו חופשי לשתף.
כותבים משהו? מכינים משהו? עובדים על פרוייקט בתחום? - גם אפשר.
נשמח לשמוע!
 
ממשיך להריץ את המשחק הרגיל שלי, גו'נאמור עם בני דודים. הם נפלו מצוק כשהחליטו להלחם בכושף הרשע במקום... לגלות שהוא אשליה כל עוד הוא לא נפגע. וזה ממש נאמר לכושף של החבורה בהתחלה והוא רשם את זה על הדפ''ד.
משחק קמפיין מו''ד 5 בו אני בארד חצי-אלף מהתיאטרון. כרגע לא משהו מעניין, סשן הבא אנחנו הולכים להביא 30 קילו דבש איכשהו כי הסתבכנו (איזו בגרמנית ביקשה 20 ואז כשביקשנו מסטיק שנפגשנו קודם צנצנות, במקום צנצנות קיבלנו להיות חייבים לו 10 קילו דבש).
פרויקטים:
גו'נאמור! כמובן. עובד על שלושה ספרים במקביל.
וגם שיטה של עצמי במיתולוגיה הנורדית, שהיא בעצם לקחת מה שטוב (לדעתי) בפאת'פיינדר ובמו''ד 5 ובעוד כמה שיטות, וגם כמה רעיונות שלי, וליצור מזה שיטה.
 
ממלכה בַּסְּפר

קמפיין מצודה בַּסְּפר של הקבוצה הביתית שלי (ואנור) הסתיים בעיקרו, וכפי שכבר ידעתי שיהיה, נותרו הרבה קצוות פרומים לסיפור. החבורה הצליחה לעצור את תכניתה של רינשאשא (הטיגרטורה – עכבישה ענקית עם ראש טיגריס) לנתק את אזור המצודה כולו מהעולם המוכר, ולקחת אותו להפלגה בכאוס שמעבר לגבול; החבורה גם עיכבה, בפיצוץ נקיקי הגישה למצודה באמצעות חומרי נפץ, את הגעתה של דוניה (אחותו של זור, הנוכל) שבאה בראש צבא לכבוש את האזור, כשלצידה קייל האלכימאי רב העצמה ושליט המצודה המודח.

כדי לסיים את המשחק באפילוג מסעיר, החלטנו להמיר את המשחק ל"קינגדום" של בן רובינס, משחק ללא מנחה בו הדמויות מתמודדות עם קהילה שניצבת בפני פרשות דרכים, ועיקר המשחק הוא הבירור של מה פרשות הדרכים, מה הציבור רוצה ומה יהיו ההשלכות של כל בחירה. משחק מבריק ופשוט ומומלץ בחום רב.

אז עכשיו אנחנו כבר כמה שבועות משחקים ב"ממלכה בַּסְּפר", כפי שאנחנו קוראים לחלק הזה, ואני מניח שייקחו לנו עוד כמה שבועות להבין האם הקהילה תשרוד את האיומים החיצוניים והאם היא תיפול קרבן דווקא לעימותים הפנימיים הגדולים שבה.

ערבות המערב

במקביל, התחלתי לפני כמה שבועות להנחות קמפיין ואנור חדש לבני הגדול וחברותיו וחבריו, שזכה לכינוי "ערבות המערב" (ולא בכדי, כי הוא בהשראת סגנון משחק West Marches שהמציא בן רובינס. כן, אני אוהב את בן רובינס).

8 (!) ההרפתקניות וההרפתקנים הגיעו לגשר פז, העיר המערבית ביותר, אחריה מתחילות הערבות – אזור מסוכן וידוע לשמצה ותהילה בעולם כולו כמקום אליו נוהרים הרפתקנים שמחפשים עושר, פרסום וכוח. יש לנו מפת הקסים ריקה והרעיון הוא שהקבוצה תתחלק לשתיים לכל הרפתקה, כשגשר פז משמשת כבסיס הבית שלהם. רק התחלנו, אז אעדכן! כרגע אנחנו בעיצומה של ההרפתקה הראשונה. קבוצה אחת מנסה לחלץ צליינים משדה קרב עתיק מלא חרבות מקוללות, שהתעוררו לחיים כי מפלצת חלודה ענקית הטרידה את מנוחתן. הקבוצה השנייה הלכה לנסות לחלץ נער שנחטף ע"י שודדים, רק כדי לגלות שהשודדים אינם שודדים אלא חבורת נערות ונערים שברחו מבתיהם ומצאו אתר עתיק עם טכנולוגיה מתקדמת, בה הם משתמשים להנאתם. אלא שאחד מהם נכנס עמוק מדי לתוך העתיקות ולא חזר וכעת הם מפוחדים. ההרפתקנים העמיקו לתוך העתיקות וכעת נמצאים בעיצומו של קרב עם חבורת אוטומטונים קשוחים ביותר, שלא בטוח שהם יוכלו לנצח בכוח בלבד.
 
כשחקן:

1. המערכה "עידנים מוזרים" (Strange Aeons) של פ"פ 1 ממשיכה, בחלק השני מתוך 6. אני משחק את ברטילאק, האלוף של פארזמה (האלה הכי מוצלחת בפאת'פיינדר בפער). עוד בקבוצה ננס קינטיקאי־פייטן מפוקפק ונרגן שמשגר ערפל גרביטציה, ברברית מרשימה עם נשק קל בכל יד, ונער חירש עם כוחות נבואיים (אחרי הרפתקה וחצי ביחד, הקבוצה למדה לתקשר בשפת הסימנים, מה שעוזר להתגנב במבוך).
ההרפתקנים ממשיכים להתבחבש בעיירה טרשמור. כרגע הם עסוקים בהתמודדות עם בלגן נקודתי במצודה־משמר־בית־כלא המקומי, בניסיון לאתר את הטבעת הפנימית של כת שהתחילה להעלים אנשים בעיירה וכנראה להקריב אותם למשהו.
כולנו נהנים מאוד. בשורה התחתונה זה פאת'פיינדר (אז מרביצים לדברים ובעיקר בתוך מתחמים עם חדרים) אבל הסיוטים, הגלימות הצהובות, התולעים הענקיות שאוכלות את העולם וכל זה מוסיפים הרבה תבלין לעסק, וגם יש קרבות שבהם מצאנו את עצמנו בנסיגה טקטית או כשברטילאק חוסם את הדלת בגופו, מבצע הגנה מלאה ומרפא את עצמו במקום לתקוף.

2. המשחק במערכה "אגרוף הרודן" (The Tyrant's Fist) של פ"פ 1 ממשיך אחרי הקפאה קלה. אני משחק את פאפא חקק, אורק זקן שהוא רופא, מיילד, וטרינר, קברן וכוהן של פארזמה (האלה הכי מוצלחת בפאת'פיינדר בפער). עוד בקבוצה לוחם עם התמחות בקשתות, אלף ספרן שהוא גם כושף-חרב, ובן מחצית מתקשר עם אופי מוחצן.
לא ספוילר: המערכה מתחילה כשהדמויות מתות. בערך. איכשהו הן הגיעו לעולם המתים לפני הזמן ועכשיו נדרשות להחתים טופסי יציאה ולחזור אל עולם החיים. אנחנו עוד בהרפתקה הראשונה בנתיב, אבל קרובים לסיום שלה. אנחנו כבר שני מפגשים אל תוך "ארמון השיניים" - מצודה של פיות שיניים מפוקפקות, שם אנחנו אמורים להשיג את החותמת האחת האחרונה.
המערכה הזו הייתה נתיב ההרפתקה האחרון שיצא למהדורה הראשונה של פאת'פיינדר, וככזה הוא "שירת הברבור" של השיטה ויש בו תוכן עם קריצות לכככללללל נתיבי ההרפתקה שבאו לפניו (בינתיים זיהיתי שלושה).

3. משחק במערכת צד־ג' Odessy of the Dragonlords של מו"ד 5, שכתבו כמה יוצאי Bioware בשיתוף עם מודיפיוס. אני משחק את פרימדס, קנטאור קשת מאגי וחלק מחבורת גיבורי הנבואה, במשימה לעצור את מלחמת האלים בטיטאנים עם סיומו של הסכם הפסקת האש ביניהם. עוד בחבורה מינוטאור אמן־לחימה שהוא גם חצי־אל, אמזונה שיצאה לגלות בעקבות קללה משפחתית, פאונית אופטימית עם חלילי קסם, וסירנה עם מצבי רוח מתחלפים שחצי־עובדת עבור הגורלות.
בחודש שעבר הקבוצה תיקנה את מכשיר הניווט המשוכלל שמאפשר להתמצא בים הגדול (שהאיים בו נודדים ומשנים את מקומם) והפליגה אל מקום משכנן של הגורלות, שם בוצעו כמה עסקאות חליפין נכלוליות. היעד הבא הוא מה שנשאר מהגן של אלוהות מתה, שם הקבוצה מקווה ללמוד מה עלה בגורל האלוהות הנשכחת וגם לגלות איפה נמצא האנטגוניסט האישי של אחת הדמויות.
אולי אני אכתוב ביקורת מתישהו אחרי שנסיים את המערכה. בגדול, נראה שהוראות מלמעלה או סקר דעת קהל אילצו את הכותבים לשלב אפשרויות שחקן שלא מרגישות שייכות לעולם מערכה "יווני", אז הם פתרו את הבעיה עם ליטרלי התנגשות של עולמות, והקונפליקט העיקרי הוא בין האלים שהגיעו מעולם אחד ובין הטיטאנים שהגיעו מעולם אחר.



כמנחה:

1. מערכת מו"ד 5, "לב הנווד" בהפוגה בגלל ענייני עומס חיצוני, אבל המזימות נמשכות.

2. ממשיכה מערכת "Eberron Unknown". פורמט ווסט־מארצ'ס; 3 מנחים; כ־13 שחקנים פעילים (ברמת פעילות משתנה). המסגרת למשחק היא ארגון הרפתקנים שמקבל תמיכה של "התריסר" (מועצה משותפת של משפחות אצולה עם ייחוס מאגי). בסיס הארגון בעיר שארן, עיר הצריחים (או עיר הנשמות האבודות, תלוי את מי שואלים) שהיא סוג של ניו־יורק וגם רומא בו־זמנית וגם יש מעליה שער מימדי שגורם לזבל של מישור שמימי (Syrania) ליפול על העיר, אבל זה בסדר כי גם שארן בתורה מנקזת את הביוב שלה לתוך שער מימדי אחר ואל מישור קיום שלישי (Khyber).
בחודש שעבר, ארגון ההרפתקנים לכד וחיסל פושע מלחמה נמלט וגם הדף התקפה מסיבית על בסיס הארגון. כעת הדמויות מתמודדות במקביל עם ההשלכות של מלחמת הכנופיות בשארן (הן פגעו מאוד בכנופיה "הקסומה" מכולן ועכשיו מנסות לפגוע קצת גם בכנופיה העשירה מכולן כדי למנוע ממנה לנצל את הוואקום), חוקרות קומפלקס עתיק מתחת לביוב של העיר, מנסות לחקור את הרצח של שתי רוחות שהיו יריבות משמעותיות בתחילת המערכה ולחשוף את המזימות של גובלין נכלולי שהיה בן־ברית בתחילת המערכה, וגם מתכננות לצאת אל אחוזה מסתורית ביערות האלדין הפראיים - שם שוכנת ישות מכושפת שמחזיקה כנראה באחיו השבוי של אחד ההרפתקנים!


3. הרפתקאות חד"פ - בסוף השבוע הקרוב אריץ פלייטסט של "שביל העשן" - משחק היכרות עם הטבעת האחת, מהדורה שנייה. המשחק הסופי מתוכנן לרוץ באייקון.
 
עריכה אחרונה:
כמנחה:
- מריץ לחבורה של שחקנים מיני מערכה בשיטת פאת'פיינדר. הם בחרו לשחק כולם דרו אצילים, ולשמש כיחידת מתנקשים של אחד הבתים בערי הדרו.
המערכה סובבת בעיקר סביב סגן הבית המרושע, שבגד בשדי הבית ועבר לסגוד לשטנים - ומשם הכל היסטוריה...

כשחקן:
- תכף מתחיל משחק יחיד יחסית קצר (2-3 מפגשים), שבו אני אשחק חבורה נזירים גמדים, בהנחיית בן האנוש שמוביל אותם (אשף-כהן-מיסטיקן). מעט מזכיר את צבי הנינג'ה כשאני חושב על זה:D

- משחק מספר קרבות דו קרב של דמויות אפיות. גיליתי שאני ממש אוהב את הסגנון הזה... בדיוק בניתי בילד נהדר של סוואשבאקלר (האמת שאין לי מושג איך לתרגם את זה..) ברמה 20. רק לשם השוואה, במידה ולטארסק היה ריפוי מהיר במקום התחדשות, הוא היה מחסל את הטאראסק בלי להתאמץ כמעט:cool:
 
בשוטף:

1) במשחק ה - Traveller שלנו, הקבוצה הצילה עיירת כורים בכוכב חצי-נטוש. לאחר מכן היא החלה לטייל כוכב אחר, וחוותה שלל הרפתקאות בשל הנוסעים שלקחה עמה - החל מילדים מתרוצצים, כלה בעזרה לאסירה בורחת ולבסוף אפילו מלחמה עם מטיף דתי צדקן.

2) ממשיך לשחק את הגמד דוראג לבית ארמאראן בקמפיין של מירטוקן מירטוקן בדרכו לכס השלטון. דוראג הסתנן לעיר בארוק-קאזאד, אשר הייתה שלו בזכות לפני שהודח מכסאו, וכעת תר אותה במטרה למצוא נקודות חולשה אצל אחיו החמס.

3) מנחה את כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4). החבורה התפצלה: המגדל הבודד המגדל הבודד מנסה לגייס את עזרתם של שכירי חרב אבל נתקל בבעיות לא צפויות, בשעה ששאר הקבוצה חושבת על קונספירציות אפשריות להסביר מה התרחש כאן.

בדרקוניקון:

אחרי מנוחה קצרה, אני חוזר להריץ לארפים בכנסים. כרגע יש שניים על הכוונת:

1) מלחמה באבן גבירול - חבורת גמלאים עם יותר מדי זמן פנוי וחוש דרמטי נאבקים על ראשות ועד הבניין שלהם.
2) 270 כדי לנצח - סיפורה של פמליית המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב בליל הבחירות, ממש בעת המשדר.
 
החודש אני בעיקר מכין את החד"פ: "עין הזבוב" שאני הולך להריץ בדרקוניקון - שהוא משחק הכנס הראשון שגם מורץ בעולם של מלסטרה וגם משתמש בשיטת המשחק המחודשת שלה.
יש לי כבר קווים כלליים להרפתקאה, ועכשיו אני מחכה לראות מי ירשם ואילו דמויות ילקחו, כדי להשלים ולעבות את מה שצריך עד לכנס, ולדעת היכן לשים דגשים והיכן לא.


מעבר לזה, אני גם עובד על המשך של קמפיין נוסף במלסטרה - קמפיין עירוני אפל, לשם שינוי - שיצא אמנם לכמה שבועות של הפסקה אבל עומד להתחדש באוגוסט.
 
כמנחה, התחלתי להריץ בשעה טובה את אגדת להב הדרקון, מיני-קמפיין של פאת'פיינדר בעולמות פראיים, בעולם המערכה שלי - איי הסערה.
שיטה שאני מאוד נהנה מדי ולומד תוך כדי, וכך גם השחקנים. אם כי לוקח זמן להתרגל לעקרונות השונים לעתים בשיטה לעומת מבוכים ודרקונים שגרתי.
בינתיים הרצנו שלושה מפגשים והיה ממש אחלה, באסה שלפעמים המפגשים קצרים בגלל שאנחנו מתחילים באזור תשע וקצת, ואז סביב 11 אחד מאיתנו כבר מתחיל להראות סימנים של עייפות (קרה לפני הקרב-בוס האחרון).

כשחקן, אני לא משחק כלום, והמצב זה לא ישתנה עד אחרי דרקוניקון. פשוט הכנס מעמיס אותי די והותר שאני לא מרגיש יכולת להתחייב לעוד משחק. אשמח מאוד להתחיל עוד משחק אחרי.

אלעד הן אלעד הן, לא קשה להנחות ערבות המערב כמנחה בודד? זה שני מפגשים בשבוע?
 
בקמפיין הבית המתמשך שלי The Spiral Depths of Madness (5E), אחרי קרב מעניין, מסוכן וממושך החבורה הביסה את הליץ' שהוא מכשף המגדל הנטוש אותם הם חקרו, מצאו בין האוצרות מגילה בלתי ניתנת לזיהוי ואת הפילקטרי של הליץ' והם בדרך לבצע טקס דרואידי כדי להשמיד את הליץ' אחת ולתמיד, טוב, לפחות זה מה שהם חושבים...

הקמפיין החדש (5E) Icewind Dale: Rime of the Forstmaiden, החבורה התחקתה אחר עקבות בלתי נראים אל תוך השלג, לאחר שחפצים בעיירה החלו להעלם, התגלה להם מוצב של דוארגר ולאחר שהתגנבו לתוכו הם סורקים את האיזור ונלחמים בדוארגר הזועמים על הפלישה המחוצפת של בני האנוש.

דרקוניקון בקרוב! ואני מנחה משחק של 5E אבל על זה אני אעשה פוסט נפרד בהמשך!
 
עריכה אחרונה:
הקבוצות שלי מתקדמות בעצלתיים, אז אין באמת הרבה לעדכן- אבל אני כן מריץ בדרקונקיון משחק!

מית'יק מורטאלז: משימה בחלל הקפוא. מדובר בשיטת האינדי האהובה עלי, שאני נהנה להנחות בכנסים: משחק אקשן מהיר בו תשחקו אנשים שקיבלו כוחות של גיבורים ואלים, אבל לא לחלוטין מסוגלים לשלוט בהם! זו הרפתקה שאני כותב בעצמי, ואני אפילו כותב כמה playmats מיוחדים בשבילה. אולי אפרסם אותה אחרי הכנס בחינם.
 
לא קשה להנחות ערבות המערב כמנחה בודד? זה שני מפגשים בשבוע?
מה שקורה זה שאנחנו נפגשים באותו יום בשני סבבים, בין 16:00 ל־18:30. זה אומר סשנים סופר קצרים וזה דורש התאמות שונות, אבל זה הפתרון הכי סביר שמצאתי לשחק עם כולם. בקמפיין הקודם הם היו שבעה וזה היה הרבה יותר מדי ואין לי לב לוותר על מי מהם. עד עכשיו זה היה לא רע, ואחרי עומס המשתתפים בקמפיין הקודם והלחץ על הזרקור, נראה לי שהמשחק כרגע מרגיש לכולם יותר טוב (לקמפיין הקודם היו הרבה בעיות תורמות, בעיקר הפסקת קורונה של שנה...).
 
ממשיך להריץ את המשחק נפילת הממלכות - עץ משחק (מו"ד 5 מותאם, 2/4) לשחקנים שלי: lonewolf שמשחק צופה גולה בשם ד'יראן המנסה לחזור אל המקלט, ו גרגויל המשחק בן אנוש בעל כישרונות לוחמה גבוהים בשם ג'ונתן מקסימוס המנסה להשיג את הרביעייה.

ג'ונתן הסכים לעזור לבן אלמוות בגניבת טבעת בעלת כוחות קסם מנסיכה, בעוד ד'יראן סירב לעזור לו, הרג את בן האלמוות (כמה מפתיע, בתור בן אלמוות הוא חזר לחיים), לקח לו טבעת קסומה חזקה מאוד אבל נהרג בהגנה עליה, וחזר לחיים מאחר והוא צופה. כרגע ג'ונתן מתכונן לקראת הגניבה, וד'יראן ערך הסכם עם מכשפה שתוביל אותו אל פתח המקלט ותכניס אותו פנימה, בתמורה לדחיפה בצמרת שם לכבוש את מישור החומר ולתת לה תפקיד מפתח של מושלת אחת הפרובינציות.
 
העריכה האחרונה התבצעה על-ידי משגיח:
מריץ OSE (למי שלא מכיר: משחק אולד-סקול מומלץ שמבוסס על מו"ד קופסאות) בימי שבת לחברים דרך האינטרנט. חוקרים את המגה-מבוך Barrowmaze, הנפלא גם הוא. ייתכן שאם יהיה TPK, נעבור "להרפתקנים חסרי כבוד", שזו שיטה קלילה בהרבה, כי דף הדמות של OSE ב-Roll20 מעיק לטעמנו וזה של "הרפתקנים חסרי כבוד" מצוין.

בתחילת ספטמבר (הכי מאוחר ראש השנה) אני מוציא מהדורה שנייה לשיטת המד"ב שלי, Cepheus Light! יהיה כיף. השקענו המון בזה וה-playtesters אוהבים מאוד. אפרסם כאן כשייצא. מי יודע, אולי ה-PDF יהיה מוכן בזמן של דרקוניקון אם העריכה תתקדם מספיק מהר.
 
חזרה
Top