לאחרונה נראה ל שמצאתי שיטת שיהום שעובדת נהדר עבורי ועבור השחקן שלי.
אני קורא לשיטה הזו "שיטת הפתקים".
אחרי כמה מפגשים שישבתי שעות מול דף ותכננתי הרפתקה לפרטי פרטים (משהו שפחות או יותר הרס את רוב ההנאה עבורי) והשחקן שלי תקף את זה מנקודה שפשוט לא ציפיתי (והפך את רוב החומר שכתבתי למיותר) החלטתי פשוט לעבוד עם 3-7 פתקים המכילים מידע מאוד מתומצת (אויבים והנתונים שלהם והמטרות הכלליות שלהם, כמה אנשים חשובים בעלי סבירות גבוהה להיות רלוונטים ותיאור האיזור בצורה מאוד תמציתית).
בנוסף אני נותן רעיון כללי מאוד להרפתקה, למשל "אסיר נמלט" אני כותב נתונים לאסיר ואולי כמה כיוונים כללים שאני יכול לפתח את זה (באותה מידה שהוא יכול להיות רוצח סידרתי הוא יכול להיות חף מפשע, לפעמים אני מחליט על איזה כיוון ללכת רק ברגע האחרון) משם אני נותן לשחק שלי לעשות פחות או יותר מה שהוא רוצה בעודי מנסה להוביל אותו לעבר קוו העלילה הכללי,משם אני פשוט מתחיל לשבץ פתקים שנראים הגיוניים ומתאימים למצב.
עקרונית השיטה הזו היא 60-80 אחוז אילתור כאשר השאר מתוכנן פחות או יותר מראש, השיטה נהדרת עבור שחקנים יצרתיים ובלתי צפויים, אם כי היא פחות עובדת בפורמט של משחק מכוון ומתאימה יותר למשחק ישיר.
מה השיטה שאתם משתמשים בא בדרך כלל? כמה מההרפתקה אתם מאלתרים על הדרך?
אני קורא לשיטה הזו "שיטת הפתקים".
אחרי כמה מפגשים שישבתי שעות מול דף ותכננתי הרפתקה לפרטי פרטים (משהו שפחות או יותר הרס את רוב ההנאה עבורי) והשחקן שלי תקף את זה מנקודה שפשוט לא ציפיתי (והפך את רוב החומר שכתבתי למיותר) החלטתי פשוט לעבוד עם 3-7 פתקים המכילים מידע מאוד מתומצת (אויבים והנתונים שלהם והמטרות הכלליות שלהם, כמה אנשים חשובים בעלי סבירות גבוהה להיות רלוונטים ותיאור האיזור בצורה מאוד תמציתית).
בנוסף אני נותן רעיון כללי מאוד להרפתקה, למשל "אסיר נמלט" אני כותב נתונים לאסיר ואולי כמה כיוונים כללים שאני יכול לפתח את זה (באותה מידה שהוא יכול להיות רוצח סידרתי הוא יכול להיות חף מפשע, לפעמים אני מחליט על איזה כיוון ללכת רק ברגע האחרון) משם אני נותן לשחק שלי לעשות פחות או יותר מה שהוא רוצה בעודי מנסה להוביל אותו לעבר קוו העלילה הכללי,משם אני פשוט מתחיל לשבץ פתקים שנראים הגיוניים ומתאימים למצב.
עקרונית השיטה הזו היא 60-80 אחוז אילתור כאשר השאר מתוכנן פחות או יותר מראש, השיטה נהדרת עבור שחקנים יצרתיים ובלתי צפויים, אם כי היא פחות עובדת בפורמט של משחק מכוון ומתאימה יותר למשחק ישיר.
מה השיטה שאתם משתמשים בא בדרך כלל? כמה מההרפתקה אתם מאלתרים על הדרך?