• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה המקצוע והגזע הראשונים שיצא לכם לשחק? [D&D]

סטטוס
נעול לתגובות.

Dr Gaius Batlar

פונדקאי מהשורה
לראשונה אני שחקתי כדם דרקון וכשף.. הדמות הזאת מתה מאוד מהר...
ברמה 3 בלבד כבר הספקתי למות עם הדמות הזאת.
מה הדמות שאתם שיחקתם בה לראשונה? ועד כמה רחוק הגעתם איתה?
 
אלף אשף במערכה של רומח הדרקון. מת בקרב אפי עם החבורה היריבה. הרעים ניצחו :(
 
הדמות הראשונה ששיחקתי לפני קצת יותר מעשור בחוג מו"ד הייתה דם דרקון נינג'ה. למעשה, היא התחילה כבן אנוש- אבל אחרי שקראתי את הסל"ש של מו"ד 4 (שהיה די חדש בזמנו) ממש נדלקתי על הרעיון של דם דרקון והמנחה יצר בשבילי הומברו של דם דרקון כגזע ל3.5. אני זוכר שממש אהבתי לתאר איך העיניים האדומות שלו הן הדבר היחיד שאפשר לראות- כי הקשקשים שלו היו שחורים כמו הלילה והוא לבש בגדים של נינג'ה.
לצערי, המנחה בשלב מסוים איבד את דף הדמות שלו והחלפתי דמות לגמד פלאדין של שחקן שעזב את החוג (והמנחה לא הסכים לתת לו דרגות של נינג'ה)
בסופו של דבר מצאנו את דף הדמות, אבל זה היה כבר אחרי שהחלפנו לקמפיין אחר. נוסטלגיה.
 
בן אנוש פאלדין. זה היה בגיל שש אז בערך לפני 20 שנה כמעט... היה ב3.5 והגיע עד דרגה 9, היה מהחצר של המלך ארתור ובאיזה שלב עשה מעשה פחדני שגרם לכך שהוא עלה למשפט בסופו הוא איבד את הכוח שלו והפך ללוחם. המנחה עזב את החוג בסוף אותה שנה אז מעולם לא הגענו לשלב של החזרה שלו.
 
כעיקרון, הדמות הראשונה שלי הייתה פלדין אנושי, אבל לעולם לא יצא לי לשחק איתו כי המנחה נעלם מהחוג אחרי המפגש הראשון. הדמות הראשונה ששיחקתי איתה בפועל הייתה סייר שני נשקים בן מחצית במהדורה הרביעית. הצטרפתי לחוג בתחילת שנה ושיחקתי עד סופה, אז השלמנו את הקמפיין הנחמד שהמנחה תכנן (אם כי באופן טכני כל הדמויות מתו מוות נוראי, ולא קאנוני, באמצע השנה, כשהמנחה המחליף הריץ חד"פ שבו ירדנו מתחת לאדמה כדי להרוג אציל שהתחבא במבוך שלו, והסתבר שכשהוא מת אז המבוך קורס יחד איתו. היה כיף :) )
 
הדמות הראשונה?
הייתי בכיתה ג'... לפני למעלה מ30 שנה... הצטרפתי לחבורה קיימת, בD&D 1st ed (הקופסה האדומה)
שיחקתי גנב. באותה מהדורה לא הייתה חלוקה בין גזע ומקצוע, אז אוטומטית הייתי בן אדם.
מת באמצע הפגישה השנייה. באותם זמנים המשחק היה מאוד קטלני, ודמויות מתו מהר.

הדמות השנייה, שאותה אני נוצר בזכרוני עד היום, הייתה זוטון (Halfling), שוב, לא הייתה אז הבדלה בין גזע ומקצוע.
הוא עבר הרבה- איבד רגל לרעל (השאר אח"כ צחקו עליו, "רגל מעץ!"), מספר אצבעות מהיד השנייה (שחלקית הוחלפה עם מעין תותב דמוי צוות מוזר), התעוור חלקית בעין אחת. ועוד שאר צלקות...
שרד את "יום הדרקון", להבלע ע"י מעין לוויתן אל- מת, ועוד כל מני הרפתקאות.
ולמרות הכל, ונכויות ותותבים ושאר דברים, הוא נשאר מאוד אופטימי, אוהב חיים והרפתקאות. מאוד אהבתי אותו :)
הייתי מאוד גאה ושמח כששרד מספיק עד דרגה 8 (המקסימלית אז לזוטונים, וחתיכת הישג שרידה) וחזר לביתו להיות השריף, עם הקוסם המלווה רק... למות מהתקלות אקראית ממש לקראת ההגעה לכפר. איכשהוא, זה היה סוף מאוד מתאים איכשהוא... ודווקא הייתי מרוצה מכך. (המפלצת לא דרה את בליעת התותבים, והקוסם מצא והרג אותה לבסוף, והביא את השאריות לכפר. הן זכו להנצחה חמודה).

וואו, בעת הכתיבה עליו אני מבין כמה זה היה מוזר פתאום, וכמה אלתרנו... וכמה נקשרתי לאותה דמות.

תודה עך השאלה! העלה לי זכרונות וחיוך על הפנים!
 
בן אנוש נוכל, אבל מתישהו נמאס לי שהיה לנו הילר אחד בדיוק בקבוצה והבנתי שהתפקיד שלי בעולם הוא, ולעולם יהיה, סופורט, אז החלפתי לננס כהן חביב.

זה היה מזמן, לא זוכר את הדמויות האלה באמת.
 
מו"ד בקופסאות, הערכה האדומה למתחיל, קיץ 1991.
בגרסא הזו דמויי אדם היו מקצוע בפני עצמו ולכן כל דמות אחרת הייתה בהכרח אנושית.
אז שיחקתי קוסם (אדם) בשם רמפלסטילצקין, שמה שאני זוכר ממנו זה שהיו לו תבונה 9 וכוח 15 (זה מה שיצא בקוביות). בגלל שלקוסמים בדרגה 1 היה במו"ד בקופסאות רק לחש אחד ביום והם יכלו להשתמש רק בפגיון בתור נשק, רמפלסטילצקין הסתובב עם מין טורבן כזה שתקועים בו כמה וכמה פגיונות לגישה מהירה כדי שיוכל להשליך אותם אחרי שהוא בזבז את הלחש שלו, בהשראת דמות של שודד ים שהיה לו כובע כזה באנימה הדבילית "פיטר פן" ששודרה באותם ימים בטלויזיה.

עוד משהו חמוד שהיה אז בדפי הדמות של מו"ד בקופסאות - מקום מוגדר בדף הדמות לצייר בו את "סמל או ציור הדמות". לצייר לא ממש ידעתי, אבל השקעתי מחשבה רבה בסמל ובסוף הלכתי על פנטגרם שחור עם פגיונות משני צדדיו. חשבתי שזה סמל יפה ומרשים נורא.

שיחקנו בהרפתקה לדוגמא שהייתה בערכה האדומה, עם המבוך של בארגל - ורמפלסטילצקין היה זה שהרדים את בארגל באמצעות לחש, דקר אותו למוות וכרת את שפמו בתור הוכחה למנהיגי העיירה שחיסלנו את הקוסם הרשע.

אח"כ שיחקנו ב"פסטיבל המלך" ונראה לי שרמפלסטילצקין הצליח להרוג את האורק הקוסם באמצעות קליע קסם. אחרי זה החבורה עלתה לדרגה 3, ובהרפתקה הבאה, "קציר המלכה" (ההמשך של פסטיבל המלך. השה"מ לא ידע לכתוב הרפתקאות לבד וקנה מוכנות), רמפלסטילצקין נהרג ע"י הגנב של איזה בחור מעצבן* שהצטרף לקבוצה, ניסה לכייס אותו וכשרמפלסטילצקין דקר אותו הגנב דקר אותו מאחור. אז גם די פרשתי מהקבוצה הזו ועברתי לקבוצה אחרת בה שיחקתי קצת קוסם עם השם המאוד מקורי רגדסט, אבל מהר מאוד גיליתי שאני מעדיף להנחות ולא לשחק וזה מה שעשיתי מאז.

*שנה או שנתיים אחרי זה הבחור הזה כמעט מת מעקיצת דבורה לה היה אלרגי. קארמה זה חוף.
 
אני מתרשם מהזיכרון של המשתמשים כאן.
הזיכרון הראשון שלי שקשור במו"ד היה לפני 15 שנה בערך, שימוש בקרן כפור בשביל לבטל אחד מהשכבות של קיר פריסמטי, אבל אני לא יודע באיזה הקשר. (משהו שקשור לבריחה מזירת גלדיאטורים אולי?)
בהתחשב בזה שהייתי די מטא-גיימי בהתחלה, יש לי תחושה שהייתי אלף אשף.
 
הלוחם האנושי בדרגה 1 של הרפתקת הפתיחה של הערכה האדומה זה נחשב? כי מאז הייתי בעיקר מנחה ואני לא זוכר בדיוק מה הדמות הראשונה ששיחקתי חוץ ממנו למרות שהיו כמה (לא הרבה :) )
איפשהו בתחילת שנות ה90...
 
אצלי זו הייתה הרפתקה מעוותת מאוד לפאת'פיינדר.
לא היו מקצועות. מישהו היה יכול לקחת נשק 2 ידיים וגם לחשים מדרג 2 (כל הדמויות בדרגה 5).
אני שיחקתי אלף עם 2 לחשים (כדור אש וידיים בוערות), קשת ושתי חרבות.
זה היה בקייטנת חנוכה, ולא סיימנו את ההרפתקה (הגענו לקרב האחרון ואז נגמר הזמן. זה מה שקורה בחנוכה של כיתה ד).
ממש ניסיתי ליצור בזמנו דמות שבורה, אז עשיתי לחשים ונשקים חזקים, ואלף, כי רק ראיתי אז את סרטי ההוביט ולגולס היה הכי חזק שם.
 
סטטוס
נעול לתגובות.
חזרה
Top