אף אחד לא אמר שצריך לקרוא רק פלאף.או שצריך לקרוא רק פלאפ (כי את זה אפשר בכל מהדורה - אז אין הבדל בין שום מהדורה?).
במהדורה 3.5, כדי להחליט מה לשחק היית צריך דה-פקטו לבנות דמות בדרגה 20 כבר בדרגה ראשונה, לתכנן את המסלול ולהבין מה אתה צריך לעשות בכל דרגה. אחרת אתה מגלה שאתה לא יכול לעשות שום דבר שרצית כי לא ידעת שאתה צריך לקחת חמישים וחצי כשרונות לפני.
במהדורה 5, אתה צריך לקרוא את כל יכולות המקצוע ונתיב המקצוע, זה הרבה יותר קצר- אבל זה עדיין הרבה להסתכל עליו. במידה ויש יותר מנתיב אחד, אתה כנראה צריך לקרוא בקצרה את כולם- לפחות את המאפיין הראשוני שלהם.
במהדורה 4, אתה צריך לקרוא רק את מה שהמקצוע נותן בדרגה הראשונה: מאפייני מקצוע (שזה אולי 5 מאפיינים), לקרוא את התפקיד, ואולי גם להסתכל על הבניות המוצעות כדי לראות מה הבנייה עושה ובאילו תכונות כדאי לך להשקיע.
להגיד שאתה צריך לקרוא את כל הכוחות של המקצוע לפני שאתה בוחר בו, זה כמו להגיד שאשף במה' 3.5 צריך לקרוא את כל לחשי המקצוע שלו לפני שהוא מחליט לשחק אשף.
מו"ד 4 שונה ממהדורות קודמות, בהחלט. היא עדיין מו"ד, אבל היא מציגה את הדברים שלה בצורה אחרת- צורה שקשה להתרגל אליה למי שכבר משחק מו"ד שנים (אם כי הרבה יותר קלה להבנה בשביל מי שלא שיחק מו"ד לפני, לעניות דעתי), עם זה אני מסכים איתך. זה פשוט, לדעתי, לא חסרון של השיטה עצמה.