• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהי מלסטרה? מהו "האני מאמין" שלה? איך משתמשים בספר השחקן? (עדכון 17.1.21 באתר)

מהי מלסטרה?
למי היא מיועדת?
מהו "האני מאמין" של מלסטרה?
איך משתמשים בספר השחקן?

כל זה, וגם דף עם הגדרות קצרות למושגים שחוזרים שוב ושוב בעדכונים ובספרים של מלסטרה (מ"האימפריה האנ'מירית" ועד "ההתנפצות הגדולה"), כלול בפרק ההקדמה לספר השחקן של מלסטרה, שעלה לרשת בעדכון חדש מהיום :)

 
מעניין, מילון המונחים באמת עוזר ומסתבר שעד עכשיו לא הבדלתי בין הקור'סלאג לפיות האבק. אשמח לשמוע קצת יותר על ההבדלים בינהם מה גם שנראה שהם קשורים.
 
שמח לשמוע :)

פיות האבק והקור'סלאג אלו שני גזעים שונים לגמרי.
פיות האבק הם דמויי אדם - גזע אפלולי ואכזרי, אבל מורכב ופתוח עקרונית לדמויות שחקן.
הם קרובים-רחוקים של אורגי-הערפל, והיריבים המרים שלהם מזה אלפי-שנים.
יש ערך מפורט עליהם בפרק הגזעים בחוברת של בקעת קיירן:


כולל הסבר על המראה הפיזי, התרבות, ואפילו מדריך ליצירת שמות של דמויות.
(בהמשך יעלה גם לאתר במסגרת פרק מקביל בספר החוקים).

הקור'סלאג הם גזע מפלצתי שנראה כאילו הוא עשוי אבן וולקאנית חיה, הם קרובים מאד לרוע מוחלט, עוצמתיים בהרבה מדמויי-אדם, וסגורים בהחלט לשימוש כדמויות שחקן.

שני הגזעים קשורים בדרכם לאיזורים וולקניים וללבה, למרות שהם באים מחלקים שונים לגמרי של העולם - פיות האבק מהרכס העצום במערב יבשת נאר'לירדרי, והקורסלאג מהארץ הסיוטית מצפון לנארליד'רי - אבל כאן פחות או יותר נגמר המשותף להם.
 
היי, מעניין אותי הציטוט הבא:
"הוא מיועד למנחים ושחקנים שרוצים לחקור עולם פנטזיה זר ואפלולי, שבו אי אפשר לשלוף את הכרטיס "אני דמות שחקן!" כדי לקבל הטבות ועוצמה רק מפני שהדמות היא כזו".

איך זה בא לידי ביטוי בעולם שיצרת? נניח ומדובר בשיטה 5E שהיא אחלה אבל לצערי מובנת דמויות שהן "גיבורות על", איך מלסטרה נותנת מענה (אם בכלל) לדבר כזה ?
האם באמצעות מכניקות כלשהן? או רק מעצם קיומם של יצורים חזקים ועתיקים יותר כפי שציינת (מה שאגב יכול להיות נכון גם ברוב העולמות הגנרים של מו"ד).
 
תודה על התגובות :)

איך הדברים באים לידי ביטוי? גם ב'רוח הדברים', גם ברמת הכוח ההתחלתית וההתפתחויות של הדמויות (לא יכולות כמעט אף פעם ללמוד את כל היכולות, על כמה מה שהן לומדות, הן מוותרות על כוחות אחרים), שאמנם מתחזקות אבל בקצב איטי ולא הופכות לגיבורי על; גם במכניקה של הקרבות ושלל התקפות נבזיות שיש ליצורים שונים (פרק הנזקים המיוחדים), במנגנון ההתשה שמגביל את פרק הזמן (מספר הקרבות) שדמויות יכולות לשרוד, ועוד.
ובאופן כללי - שלילה מוחלטת בחוקים של הגישות ש"אסור להרוג דמויות" ו"אפשר להרוג דמות רק בהסכמת השחקן, באיזה קרב אפי" ועוד.

מובן ששה"ם אחר במערכה ביתית יכול לשנות את זה, אבל באותה מידה שה"ם במערכה ביתית יכול גם להפוך את מו"ד 5 למסוכנת יותר.

קלדאריה עברה יותר מדי גרסאות שהשאירו תמיד משהו מהבעייתיות הראשונית שלה, שנוצרה בתקופה מוקדמת מאד. מעבר לזה שרציתי לעשות את האומות/גזעים של מלסטרה פחות דומים לדוגמאות מהמציאות מאשר אלו של קלדאריה.
 
תודה על התשובה!
אני בדיוק עובד על אובראול כללי למהדורה 5, כדי להפוך אותה לגריטית וקשה יותר.
לא מתוך רוע חלילה, אלא כדי להוציא יותר יצירתיות מהשחקנים ולהחזיר את תחושת ה"פחד מלמות".
אני יודע שיש שיטות שעושות את זה טוב ופשוט יותר אבל אני דווקא רוצה להחיל את זה על מו"ד 5, כי יש בשיטה הזו דברים שאני אוהב וגם pool שחקנים גדול לבחור מתוכו.
 
עוד שאלה. בפרק של הכשרונות הזכרת חוקים לקרב-רב, אני מניח שהם יהיו רק בחוברת לדרגות המתקדמות יותר? והאם תהיה אפשרות לשלוט על טירה ודברים דומים?
 
תודה על התגובות :)
מבין בהחלט למה בחרת לעבוד על מהדורה 5. אישית, פחות התחברתי אליה מכל מיני סיבות - אבל חלקן בהחלט קשורות גם לפישוט יתר וגם להפיכה של הדמויות לבלתי מנוצחות (למשל, הכשרון ההוא שמאפשר לגנב להיות דה-פקטו בלתי פגיע בקרב מול יריב אחד שאין לו התקפות מיוחדות).


לגבי קרב-רב, כן. אולי כחלק מהחוברת לדרגות 9-14.
תמיד יש אפשרות לשלוט על טירה למי שצבר מספיק כוח או שהוא מיוחס מספיק, אם המערכה הספציפית מתאימה לזה,
משער שאולי אתייחס לזה בחוברות מתקדמות.
 
תודה רבה :)
לא הייתי מגדיר את זה כהתנצחות עם פרוגרסיבים (הגדרה קולעת בהרבה מליברלים, אם כבר), אלא פשוט ב'אני מאמין' של עולם המערכה/המוצר, וחלק מהתשובה לשאלה קריטית של ההבדלים בינו לבין מה שנמצא בשוק. זה קשור כמובן, לשאלה היסודית של מה אני אישית הייתי רוצה לראות בעולם מערכה, שהביאה אותי בין היתר לכתוב את מלסטרה (ולהחליף את קלדאריה, אם כבר).

במאמר מוסגר, אני מודה שחלק מ'התיאוריות' ומההגיגים המאד חד-צדדיים בעניין משחקי תפקידים במקום אחר ברשת די יצאו לי מכל החורים, ואני מעדיף להגיב אגב-יצירה מאשר בויכוחים אינסופיים שם.
 
חזרה
Top